Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Make
    BTCF Member
    • May 2007
    • 4688
    • Lahti

    Originally posted by ^janne^ View Post
    Tuli tuossa ostettua e30 325ix viskolukollinen perä niin oliskos jollakin tietoa minkä jäykkyinen silikoni öljy olis sinne viskoyksikköön sopivaa katukäyttöön? Mielellään mahdollisimman jäykkä mut kuitenki sellanen et olis siedettävä ajella
    Laitettiin 60 000cst, muttei pitänyt ollenkaan. Ostin sitten 300 000cst öljyä, siitä vaan on paha sanoa kun ei tullut enää koitettua vaan ostin suosiolla kitkalukon
    Semmoisella kuitenkin lähtisin kokeilemaan. Suht nopeastihan sen pakan purkaa, putsaa ja kasaa...
    Z3 3,0 Coupe -98
    E30 325E 4D -85
    Originally posted by TNT
    Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

    Comment

    • ^janne^
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 41
      • Kuusankoski (Kouvola)

      Originally posted by ///Make View Post
      Laitettiin 60 000cst, muttei pitänyt ollenkaan. Ostin sitten 300 000cst öljyä, siitä vaan on paha sanoa kun ei tullut enää koitettua vaan ostin suosiolla kitkalukon
      Semmoisella kuitenkin lähtisin kokeilemaan. Suht nopeastihan sen pakan purkaa, putsaa ja kasaa...
      Eihän tuota juu kauaa pura muistatko minkä merkkistä öljyä oli kun jotkut väittivät että 60000 olis jo melko jäykkää ja 100000 vastais jo kemppilukkoa et olisko vaan valmistaja liioitellut arvoja? Vakio viskossa taitaa olla 25000 öljyä? Olisko parempi vaan olla vaihtamatta viskon öljyjä kun ainakin tämän hetkisillä öljyillä pistää jo aika kovin hanttiin ku yrittää eri suuntiin laippoja pyörittää käsin niin lämmetessähän vain jäykistyy entisestään?
      E39 528iA touring
      E30 320 m20bXX

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by ^janne^ View Post
        Eihän tuota juu kauaa pura muistatko minkä merkkistä öljyä oli kun jotkut väittivät että 60000 olis jo melko jäykkää ja 100000 vastais jo kemppilukkoa et olisko vaan valmistaja liioitellut arvoja? Vakio viskossa taitaa olla 25000 öljyä? Olisko parempi vaan olla vaihtamatta viskon öljyjä kun ainakin tämän hetkisillä öljyillä pistää jo aika kovin hanttiin ku yrittää eri suuntiin laippoja pyörittää käsin niin lämmetessähän vain jäykistyy entisestään?
        Mistään mitään tietämättä huutelen väliin. Onko se perä ollut autossa kiinni JA olet todennut ettei lukota tarpeeksi? Käsin pyörittämällä viskoperä tuntuu melko löysältä verrattuna kitkalukkoon, mutta ehjä viskomurikka kelpaa varsin hyvin normiajoon (leikkimiseen ja sensellaseen).
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          Olis mullakin edessä, ei tunnu pitävän oikeen joka tilanteessa. Ainakin tuossa omassa tosiaan käsin pyörittäessä ei käytännössä hankaa yhtään vastaan

          Comment

          • ^janne^
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 41
            • Kuusankoski (Kouvola)

            Originally posted by petrolhead View Post
            Mistään mitään tietämättä huutelen väliin. Onko se perä ollut autossa kiinni JA olet todennut ettei lukota tarpeeksi? Käsin pyörittämällä viskoperä tuntuu melko löysältä verrattuna kitkalukkoon, mutta ehjä viskomurikka kelpaa varsin hyvin normiajoon (leikkimiseen ja sensellaseen).
            Ei ole ollut vielä autossa kiinni kun vasta sain sen ja sen puoleen haluaisin tietää sopivan öljyn ennen kuin laitan auton alle. Tosiaan nyt jo melko jäykkä laipoista pyörittämällä ja muutenkin vaikuttais melko vähän ajetulta eli olisko alkuperäset öljyt vai joku jotain remonttia tehnyt lähiaikoina? Netti kirppikseltä tämän löysin sattumalta ja alle kaljakopan hinnalla sain kun myyjällä ei löytynyt muuta tietoa kuin "bmw ehjä perä edullisesti" ja loput jouduin itse kuvasta päättelemään
            E39 528iA touring
            E30 320 m20bXX

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Pulttaa kiinni ja räppää menemään
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • ^janne^
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 41
                • Kuusankoski (Kouvola)

                Originally posted by petrolhead View Post
                Pulttaa kiinni ja räppää menemään
                Näin se on varmaan tehtävä kun käsin pyörittämälläkin tuntuu suht jämäkälle sittenhän se selviää miten pitää
                E39 528iA touring
                E30 320 m20bXX

                Comment

                • Iltsu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 778
                  • Espoo

                  Tuli hankittua tuohon compactiin typ188k custom made e46 kitkalukko.
                  3.23 välitys, 40/15% lukitus, asymmetriset ramppikulmat 30°/60° ja uusilla laakereilla sekä kitkalevyillä. On viimeisen päälle rakennettu.
                  Suomessa tietääkseni näitä ei juuri kukaan tee? Tämä tuli Portugalista. Jos joku haaveilee lukosta nelikutoseen, näitä saa vielä.


                  Last edited by Iltsu; 31-07-2016, 09:28.
                  Tesla Model Y Performance
                  E36 318iS "jäärata/rallicross"

                  Comment

                  • MikkoÄr
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 170
                    • Nokia

                    Onkos kellään kokemusta 188-lukon kasauksesta neljälle levyparille ilman esijännitystä? Lähinnä kiinnostaa päittäisvälyksen määrä, paljonko jätetään kun lautasjouset jää pois?
                    2ZR-FXE

                    Comment

                    • Playpig
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 888
                      • Iisalmi

                      Originally posted by MikkoÄr View Post
                      Onkos kellään kokemusta 188-lukon kasauksesta neljälle levyparille ilman esijännitystä? Lähinnä kiinnostaa päittäisvälyksen määrä, paljonko jätetään kun lautasjouset jää pois?
                      Vähän. Jostain muistan lukeneeni 0.1-0.2mm.
                      Nyt: E39 530DA Touring -98

                      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                      Comment

                      • Daa Daa
                        BTCF Member
                        • Aug 2004
                        • 908
                        • Jyväskylä

                        Mihin käyttötarkoitukseen teet sen ilman esijännitystä?

                        Comment

                        • MikkoÄr
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 170
                          • Nokia

                          Olisi tulossa tuollaiseen Sierra-ratakapineesen. On sellainen Fordin 7,5" perän ja BMW-ZF-lukon epäpyhä liitto synnytetty. Ajattelin josko olisi itseä miellyttävin ilman esijännitystä, tietty sitä voisi vielä varauksen sillekkin jättää jos ei vaikka miellytä. Ramppikulmat löytyy vakiot ja toiset muutetut. Ajattelin nyt vielä käpistellä lukon päätylaipan kokonaan uuden, kun vaikuttaa aika joulutinalta tuo alkuperäinen ja sitä joutuisi kuitenkin koneistamaan.
                          2ZR-FXE

                          Comment

                          • Daa Daa
                            BTCF Member
                            • Aug 2004
                            • 908
                            • Jyväskylä

                            Juu juu.. Mulla on tuollainen nelilevyinen lukko vakio esijännityksellä ja tuollakin pääsee radalla ihan ok. Onhan esijännityksetön varmasti erilainen käytöseltään, mutta kuinka paljon? Sitä ei taida tietää kuin kokeilemalla molempia.

                            Comment

                            • Mica
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 688
                              • Häme

                              Mä en ole ystävystynyt noiden esijännityksettömien lukkojen kanssa, joissa on vielä muutettu pitävämmäksi lukko vedossa.
                              Jarrutuksissa saattaa tehdä vähän epävakaaksi auton, mutta isompi huoli on ollut vedolle siirtymisessä.
                              Lukko ottaa varsin terävästi kiinni ja auto joko puskee tai sitten irtoaa ote takapäästä.
                              e36 M3 -97 "katukilpuri"
                              e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

                              Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5257
                                • Pirkkala

                                Originally posted by Mica View Post
                                Mä en ole ystävystynyt noiden esijännityksettömien lukkojen kanssa, joissa on vielä muutettu pitävämmäksi lukko vedossa.
                                Jarrutuksissa saattaa tehdä vähän epävakaaksi auton, mutta isompi huoli on ollut vedolle siirtymisessä.
                                Lukko ottaa varsin terävästi kiinni ja auto joko puskee tai sitten irtoaa ote takapäästä.
                                Minulla on kadulla juuri yllämainitulla tavalla viritetty lukko. En ole asiantuntija mutta komppaan tätä puskemis asiaa. Lukko on niin tehokas että se lienee veto päällä sama asia kuin kemppi. Suoraan ajohommaan ja kuminpolttoon hyvä. Kyseessä siis 75% typ 210 loivennetut ramppikulmat, ei esijännitystä eikä lukotusta moottorijarrun suuntaan jos oikein muistan. En suosittele kadulle näin järeää lukkoa.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎