Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iltsu
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 778
    • Espoo

    Nelikutoseen olisin lukkoa laittamassa. Ebaysta löytyi tälläinen custom lukko, mitäs olette mieltä? Näyttää suht pätevältä, hintakin reilusti alle quaifen kaikkinensa.
    edit: kysyin hintoja, uusilla laakereilla (+100e) ja tiheämmällä välityksellä (+100e) hinta kuljetuksineen 1200e.

    "I strip, clean, inspect, paint, set pinion position, pinion bearing lash, side bearing lash, tooth mesh, tooth play, sperr pre-load. Everything is checked! I don’t sell scrap and noisy diffs."

    Last edited by Iltsu; 05-11-2015, 19:52.
    Tesla Model Y Performance
    E36 318iS "jäärata/rallicross"

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11078
      • Oulu

      Originally posted by Iltsu View Post
      Nelikutoseen olisin lukkoa laittamassa. Ebaysta löytyi tälläinen custom lukko, mitäs olette mieltä? Näyttää suht pätevältä, hintakin reilusti alle quaifen kaikkinensa.
      edit: kysyin hintoja, uusilla laakereilla (+100e) ja tiheämmällä välityksellä (+100e) hinta kuljetuksineen 1200e.

      "I strip, clean, inspect, paint, set pinion position, pinion bearing lash, side bearing lash, tooth mesh, tooth play, sperr pre-load. Everything is checked! I don’t sell scrap and noisy diffs."

      http://goo.gl/woIJjB
      Vaikuttaa olevan ihan ok. Tuo on ilmeisesti jonkin sortin "patentti" vanhemman bemarin perän lukolla, mut eipä sillä ole väliä jos tekijä osaa hommansa. Palaute on ainakin kunnollista.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by Iltsu View Post
        Nelikutoseen olisin lukkoa laittamassa. Ebaysta löytyi tälläinen custom lukko, mitäs olette mieltä? Näyttää suht pätevältä, hintakin reilusti alle quaifen kaikkinensa.
        edit: kysyin hintoja, uusilla laakereilla (+100e) ja tiheämmällä välityksellä (+100e) hinta kuljetuksineen 1200e.

        "I strip, clean, inspect, paint, set pinion position, pinion bearing lash, side bearing lash, tooth mesh, tooth play, sperr pre-load. Everything is checked! I don’t sell scrap and noisy diffs."

        http://goo.gl/woIJjB
        Oleellisinta siinä murikassa on juurikin laakereiden esijännitys ja hammaskosketus. Jos ne on tehty (kunnolla) niinkuin myynti-ilmoitus väittää niin lienee OK murikoita.

        Yhden käyttämättömän välityksen olen itse ostanut Ebaystä, ei muistaakseni ihan satasella saanut. Tuo välityksen hintakaan 100€ ei kuulosta pahalta jos hampaat on järjissään.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Iltsu
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 778
          • Espoo

          Tuo 25% lienee normi 2-way kuten muutkin bemarin kitkalukot. Oliskohan tuo 40/15 kuitenkin parempi, toki 325i tehojen kanssa ei silläkään kuuhun mennä. Onko tämä nyt sitten 1,5-way?
          Mites nämä toimii dsc:n kanssa?
          Tesla Model Y Performance
          E36 318iS "jäärata/rallicross"

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11078
            • Oulu

            Originally posted by Iltsu View Post
            Tuo 25% lienee normi 2-way kuten muutkin bemarin kitkalukot. Oliskohan tuo 40/15 kuitenkin parempi, toki 325i tehojen kanssa ei silläkään kuuhun mennä. Onko tämä nyt sitten 1,5-way?
            Mites nämä toimii dsc:n kanssa?
            25% riittää vallan mainiosti. Ehkä johonkin driftingiin tai rata-ajoon tarviit vasta jämympää lukkoa.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Iltsu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 778
              • Espoo

              On kyllä tarkoitus käydä myös radalla, pääasiassa normiajoa kuitenkin.
              Tesla Model Y Performance
              E36 318iS "jäärata/rallicross"

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                188 perä, kolmella kitkalevy-dogplate parilla jotka ei ollu ees uusia, vakio esijännitys lautasjousissa, antoi 100Nm luistomomentin. Normi ramppikulmat. Kuski sanoi että ei luista liikaa enää. 940 kg 240 heppaa, sliksit.

                Normiajossa tollanen perä laittaa sisäpuolen fillarin sanomaan tsuptsuptsup kun käännät parkkiksella esim. jyrkästi. Sit toiset sanoo että pitää olla muutetut ramppikulmat ja nolla esijännitts muuten ei oo hyvä. Varmasti riippuu monesta tekijästä, yhtä oikeaa vastausta ei voi antaa.

                Omassa tehottomassa projektissa on kolme levyparia ja 140Nm luistomomentti. Vakiollakin pärjää johonkin asti. Veikkaan että lukon kanssa pitäsinDSC:n kokolailla pois päältä. Niin se on ollu kyllä lukottomassakin aina poiskytkettynä.
                Last edited by petrolhead; 09-11-2015, 11:03.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Iltsu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 778
                  • Espoo

                  No DSC on toki poiskytkettynä suurimman osan ajosta mullakin. Tilaan ton 25% perän, katotaan mitä käy
                  Tesla Model Y Performance
                  E36 318iS "jäärata/rallicross"

                  Comment

                  • Irl-Racing
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1755
                    • Naantali

                    Moro pientä apua tarttis. Oli perästä pinion akseli irti. Hommasin uuden krymppi renkaan ja laitoin mopolla niin kiinni että jäi pieni välys akseliin nyt laitoin kiinni ja tuo on nyt hammasvälys. Mulla on jotkut nissanin ohjeet mutta niiden hammaskosketus kuvat ei sit näyttäny tonne päinkään eli onko toi hyvä vai ei?


                    Autot
                    Bmw I8
                    Mini cooper S

                    Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                    IG: Irl_Customs

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Hammaskosketus kuulus kattoa niin että pinjonin laakereissa ei ole klappia vaan esijännitys, 250 Ncm pyöritysvastusta.. en tiedä paljoko vaikuttaa, ite katoin sen esijännityksellä.
                      Mä sanosin tosta kuvasta että että jälki on kokolailla keskellä tai vähä harjalle päin. Minua opettanut sanoi että keskellä tai pi...unkarva harjallepäin on hyvä. Toki tossa kuvassa on jarrun puoli paremmin näkyvissä. Vähäsellä kokemuksellani, sitä toista puolta tuijottasin enemmän.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Irl-Racing
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1755
                        • Naantali

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Hammaskosketus kuulus kattoa niin että pinjonin laakereissa ei ole klappia vaan esijännitys, 250 Ncm pyöritysvastusta.. en tiedä paljoko vaikuttaa, ite katoin sen esijännityksellä.
                        Mä sanosin tosta kuvasta että että jälki on kokolailla keskellä tai vähä harjalle päin. Minua opettanut sanoi että keskellä tai pi...unkarva harjallepäin on hyvä. Toki tossa kuvassa on jarrun puoli paremmin näkyvissä. Vähäsellä kokemuksellani, sitä toista puolta tuijottasin enemmän.


                        tossa on toinen kuva . okei vois kattoo ton esijännityksen sinne vielä varuiksi.
                        Autot
                        Bmw I8
                        Mini cooper S

                        Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                        IG: Irl_Customs

                        Comment

                        • vaappu
                          BTCF Member
                          • Sep 2010
                          • 1191
                          • Rovaniemi/Pyhätunturi

                          kysytääs täältä kun liippaa läheltä..

                          210 perään kitka levyjä ja vastin pintoja mistä on porukka tilannu , sopu hintasia ?
                          mb 519 täys pitkä
                          mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                          e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                          e31 850i Miljoonan markan bmw.
                          e21. Kimppa rassi.
                          Awd corolla turbo.+420whp..

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Lievä offtopic.
                            IX:n lukkoyksikkö. Pystyy pyörittämään eri suuntiin käsin ihan vetarin laipoista. Onko yksikkö entinen vai sitkistyykö se vedossa vaan sitte niin paljon?
                            Originally posted by vaappu View Post
                            kysytääs täältä kun liippaa läheltä..

                            210 perään kitka levyjä ja vastin pintoja mistä on porukka tilannu , sopu hintasia ?
                            Ebaystä Gema Motorsport?
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Miku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 2624
                              • Kajaani

                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Lievä offtopic.
                              IX:n lukkoyksikkö. Pystyy pyörittämään eri suuntiin käsin ihan vetarin laipoista. Onko yksikkö entinen vai sitkistyykö se vedossa vaan sitte niin paljon
                              En osaa sanoa mutta muistelen että joku joskus puheli että jopa hieman arvaamaton saattaa olla tuollainen ix:n perä lukottamisen kanssa joten voisko sitten olla että sitkistyy sitten ajossa ja jopa yhtäkkisesti :think
                              TEAM "Peli Menetetty"
                              Nyt:
                              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                              E30 320i 2d m20b27 tic project
                              E38 728ia
                              E46 316i sedan
                              Ex:
                              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                              Comment

                              • escortmk2
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 359
                                • halikko

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Lievä offtopic.
                                IX:n lukkoyksikkö. Pystyy pyörittämään eri suuntiin käsin ihan vetarin laipoista. Onko yksikkö entinen vai sitkistyykö se vedossa vaan sitte niin paljon?


                                Ebaystä Gema Motorsport?
                                Eikös se oo sellainen purettava? Mulla ois vielä sitä viskoöljyy, mut jos ne levyt jo kärsineet, niin ei varmaan kauhean hyvä tuu.

                                Lancian nelivetoon laitoin, ku meinas vaan etupyörät suttaa ja kyl piti öljynvaihdon jälkeen ja laotoin viel aika paljon sitkeempää tavaraa.
                                BMW 740IA 1993
                                BMW 530D E61

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎