Perää uusiksi rakentaessa tarvitsen siis tästä kokoonpanosta osat 5,6,7 ja 8, joista vitosen voin ostaa Etrasta ja kutosen ja seiskan numeron perusteella laakerikaupasta. Menikö oikein? Onko syytä odottaa, että välitystä vaihtaessa tulisi tarvetta vaihtaa pinioniakselin shimmejä, eli onko syytä varautua shimmisarjalla 9? Saahan sen tietty ostettua sit jos alkaa siltä näyttää.
Perää uusiksi rakentaessa tarvitsen siis tästä kokoonpanosta osat 5,6,7 ja 8, joista vitosen voin ostaa Etrasta ja kutosen ja seiskan numeron perusteella laakerikaupasta. Menikö oikein? Onko syytä odottaa, että välitystä vaihtaessa tulisi tarvetta vaihtaa pinioniakselin shimmejä, eli onko syytä varautua shimmisarjalla 9? Saahan sen tietty ostettua sit jos alkaa siltä näyttää.
nr.8:n voit ostaa multa.
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
Perää uusiksi rakentaessa tarvitsen siis tästä kokoonpanosta osat 5,6,7 ja 8, joista vitosen voin ostaa Etrasta ja kutosen ja seiskan numeron perusteella laakerikaupasta. Menikö oikein? Onko syytä odottaa, että välitystä vaihtaessa tulisi tarvetta vaihtaa pinioniakselin shimmejä, eli onko syytä varautua shimmisarjalla 9? Saahan sen tietty ostettua sit jos alkaa siltä näyttää.
Miksi Etrasta vitonen? Jos en oo ihan yössä niin se on stefa jonka saat varaosana BMW:ltä ihan järkihintaan. Ei tarvii sit pohtia onko kumilaatu sopiva tohon öljyyn ja just tosta materiaalista tehtyyn akseliin. Simmisarjan hommaaminen on vähä niin ja näin. Mulla on nyt kaksi kertaa käynyt niin että pinjonisimmi joka on varaosafilmin mukaan paksuin, ei riittänyt. Jouduin heittämään sinne simmin alle hieman simmiä . Poskilaakerisimmien kanssa saa pelivaraa sillä että vaihtaa keskenään ne oik<->vas niin tasauspyörästö siirtyy. Isot simmit on vähän pehmeempää ainettakin, ne tottelee santapaperia vasten hieromista jos haluu pari satkua pois niistä.
-*makke* ja Playpig, kiitos!
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Miksi Etrasta vitonen? Jos en oo ihan yössä niin se on stefa jonka saat varaosana BMW:ltä ihan järkihintaan. Ei tarvii sit pohtia onko kumilaatu sopiva tohon öljyyn ja just tosta materiaalista tehtyyn akseliin. Simmisarjan hommaaminen on vähä niin ja näin. Mulla on nyt kaksi kertaa käynyt niin että pinjonisimmi joka on varaosafilmin mukaan paksuin, ei riittänyt. Jouduin heittämään sinne simmin alle hieman simmiä . Poskilaakerisimmien kanssa saa pelivaraa sillä että vaihtaa keskenään ne oik<->vas niin tasauspyörästö siirtyy. Isot simmit on vähän pehmeempää ainettakin, ne tottelee santapaperia vasten hieromista jos haluu pari satkua pois niistä.
-*makke* ja Playpig, kiitos!
"Delivery discontinued by the factory"
Firman alennuksella se ei myöskään maksa Etrasta kovin paljon.
Onko etrassa olevassa stefan kauluksessa rihloja?
Alkuperäisessä on.
Eiköhän katalogeista löydy monenlaisia stefoja, kun selaa. Saatan kyllä ottaa orggiksenakin, kun E36:en alta varaosakirjasta näkyy löytyvän. Jännä, ettei E30:in kohdalle oo päivitetty korvaavaa varaosanumeroa.
Minä sanoisin että laita orggis stefa. Homma ei ole rahasta kiinni niin miksi laittaa random laatuinen osa? Vähän samoilla linjoilla oon petroolin kanssa että jos mitat täsmää niin kyse ei ole vielä samasta osasta...
Johtuuko perän ujellus veto päällä yleensä hammaskosketuksesta vai pinjonin laakereista? Yli 60 vauhdissa kuulee ainakin selvästi
No jos pinjonin laakereissa on väljää niin hammaskosketuskaan ei voi olla kohallaan. Sehän kannattaa ottaa ja korjata, hyvällä säkällä välityksestä ei oo hampaat ihan morjes vielä. Ja joo, sen tasauspyörästön joutunee käyttämään pois että saat selville onko pinjoniakselissa klappia. Mut se ei oo kummonen homma.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
E30 Pitäs saada pidempi välitteinen perä.
Täl hetkellä 3.23 ja 25% lukolla E34 perä lähtöjään kasattu E30 käypäsiin kuoriin (samainen perä kun topikin alotus sivulla)
Laitettiin se tohon turbo autoon ja nyt kun sitä on räpätty aika reippaasti niin
konejarrulla/vapaalla rullatessa ujeltaa..
Olisko pinionin laakeri menny ?
Öljyt hieman tummunu mutta ei sisältäny mitään metallin paloja tms..
Sitten ihan toista asiaa täs samalla puitava.
Miten meni se välitys/lukkoyksikkö asia.
Käykö noista 3.xx alkusista lukkoyksikkö 2.65 tai 2.95 välityksen kanssa ?
Olis pitkänvälityksen perä mutta ei oo lukkoa ja se pitäs ehdottomasti sinne saada.
Löytyy viskolukkoyksikkökin 3.91 ix perästä mut ei taida sitäkään saada tonne 2.65 kaveriksi ?
Kitkalevy ja dogplate taitaa olla B-omegan murikoissa samoja ainakin äkkisellä google/ebay tutkimisella näyttäis olevan näin ?
1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Lukijan vastuulla uskooko. Kokeilemallahan se selviää.
Osku: iX:n lukkoyksikkö käy yksiin noiden tiuhojen välitysten kanssa. Jos satut jostain löytämään lautaspyörään sopivat 12.9 kovat ruuvit niin kerro minullekin mistä.. Jouduttiin tyytymään 10.9 ruuveihin kun ei mistään löytynyt. Ne on pidemmät kun mitä kitkalukon kanssa tarvii.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment