Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *makke*
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 884
    • Klaukkala

    Atoy:n kautta pitäisi saada, ainakin lukkoyksikön varaosakuvissa on eriteltynä

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 889
      • Iisalmi

      Originally posted by petrolhead View Post
      Onko kellään hajua onko 188 lukkoperän tasauspyöriä ja niitten ristitappeja saatavana mitään kautta?
      Saa toki. Yhteys Antti Rusaseen tuon aiemmin postaamani varaosakirjan numeroiden kera.


      Tai http://www.limitedslip.de/service/teile.html
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3408
        • Kotka

        Perää uusiksi rakentaessa tarvitsen siis tästä kokoonpanosta osat 5,6,7 ja 8, joista vitosen voin ostaa Etrasta ja kutosen ja seiskan numeron perusteella laakerikaupasta. Menikö oikein? Onko syytä odottaa, että välitystä vaihtaessa tulisi tarvetta vaihtaa pinioniakselin shimmejä, eli onko syytä varautua shimmisarjalla 9? Saahan sen tietty ostettua sit jos alkaa siltä näyttää.

        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          Originally posted by Skarpa View Post
          Perää uusiksi rakentaessa tarvitsen siis tästä kokoonpanosta osat 5,6,7 ja 8, joista vitosen voin ostaa Etrasta ja kutosen ja seiskan numeron perusteella laakerikaupasta. Menikö oikein? Onko syytä odottaa, että välitystä vaihtaessa tulisi tarvetta vaihtaa pinioniakselin shimmejä, eli onko syytä varautua shimmisarjalla 9? Saahan sen tietty ostettua sit jos alkaa siltä näyttää.

          nr.8:n voit ostaa multa.
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by Skarpa View Post
            Perää uusiksi rakentaessa tarvitsen siis tästä kokoonpanosta osat 5,6,7 ja 8, joista vitosen voin ostaa Etrasta ja kutosen ja seiskan numeron perusteella laakerikaupasta. Menikö oikein? Onko syytä odottaa, että välitystä vaihtaessa tulisi tarvetta vaihtaa pinioniakselin shimmejä, eli onko syytä varautua shimmisarjalla 9? Saahan sen tietty ostettua sit jos alkaa siltä näyttää.

            Miksi Etrasta vitonen? Jos en oo ihan yössä niin se on stefa jonka saat varaosana BMW:ltä ihan järkihintaan. Ei tarvii sit pohtia onko kumilaatu sopiva tohon öljyyn ja just tosta materiaalista tehtyyn akseliin. Simmisarjan hommaaminen on vähä niin ja näin. Mulla on nyt kaksi kertaa käynyt niin että pinjonisimmi joka on varaosafilmin mukaan paksuin, ei riittänyt. Jouduin heittämään sinne simmin alle hieman simmiä . Poskilaakerisimmien kanssa saa pelivaraa sillä että vaihtaa keskenään ne oik<->vas niin tasauspyörästö siirtyy. Isot simmit on vähän pehmeempää ainettakin, ne tottelee santapaperia vasten hieromista jos haluu pari satkua pois niistä.

            -*makke* ja Playpig, kiitos!
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3408
              • Kotka

              Originally posted by petrolhead View Post
              Miksi Etrasta vitonen? Jos en oo ihan yössä niin se on stefa jonka saat varaosana BMW:ltä ihan järkihintaan. Ei tarvii sit pohtia onko kumilaatu sopiva tohon öljyyn ja just tosta materiaalista tehtyyn akseliin. Simmisarjan hommaaminen on vähä niin ja näin. Mulla on nyt kaksi kertaa käynyt niin että pinjonisimmi joka on varaosafilmin mukaan paksuin, ei riittänyt. Jouduin heittämään sinne simmin alle hieman simmiä . Poskilaakerisimmien kanssa saa pelivaraa sillä että vaihtaa keskenään ne oik<->vas niin tasauspyörästö siirtyy. Isot simmit on vähän pehmeempää ainettakin, ne tottelee santapaperia vasten hieromista jos haluu pari satkua pois niistä.

              -*makke* ja Playpig, kiitos!
              "Delivery discontinued by the factory"
              Firman alennuksella se ei myöskään maksa Etrasta kovin paljon.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                Onko etrassa olevassa stefan kauluksessa rihloja?
                Alkuperäisessä on.
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3408
                  • Kotka

                  Originally posted by Tonton View Post
                  Onko etrassa olevassa stefan kauluksessa rihloja?
                  Alkuperäisessä on.
                  Eiköhän katalogeista löydy monenlaisia stefoja, kun selaa. Saatan kyllä ottaa orggiksenakin, kun E36:en alta varaosakirjasta näkyy löytyvän. Jännä, ettei E30:in kohdalle oo päivitetty korvaavaa varaosanumeroa.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5272
                    • Pirkkala

                    Minä sanoisin että laita orggis stefa. Homma ei ole rahasta kiinni niin miksi laittaa random laatuinen osa? Vähän samoilla linjoilla oon petroolin kanssa että jos mitat täsmää niin kyse ei ole vielä samasta osasta...
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • bmw89
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 565
                      • Ulvila

                      Hyvinpä on tarvike stefakin pitäny jo parivuotta.

                      Johtuuko perän ujellus veto päällä yleensä hammaskosketuksesta vai pinjonin laakereista? Yli 60 vauhdissa kuulee ainakin selvästi
                      -E30 "316i"

                      ex. e46 328i,

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16465
                        • Asikkala

                        Originally posted by bmw89 View Post
                        Hyvinpä on tarvike stefakin pitäny jo parivuotta.

                        Johtuuko perän ujellus veto päällä yleensä hammaskosketuksesta vai pinjonin laakereista? Yli 60 vauhdissa kuulee ainakin selvästi
                        Hammaskosketuksesta, yleensä. Voihan vika olla mikä vaan mutta :think Hiljenee kuin siirtyy moottorijarrutukselle ?

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by bmw89 View Post
                          Hyvinpä on tarvike stefakin pitäny jo parivuotta.

                          Johtuuko perän ujellus veto päällä yleensä hammaskosketuksesta vai pinjonin laakereista? Yli 60 vauhdissa kuulee ainakin selvästi
                          No jos pinjonin laakereissa on väljää niin hammaskosketuskaan ei voi olla kohallaan. Sehän kannattaa ottaa ja korjata, hyvällä säkällä välityksestä ei oo hampaat ihan morjes vielä. Ja joo, sen tasauspyörästön joutunee käyttämään pois että saat selville onko pinjoniakselissa klappia. Mut se ei oo kummonen homma.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Osku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2005
                            • 3324
                            • Kouvola,Pilkanmaa

                            E30 Pitäs saada pidempi välitteinen perä.
                            Täl hetkellä 3.23 ja 25% lukolla E34 perä lähtöjään kasattu E30 käypäsiin kuoriin (samainen perä kun topikin alotus sivulla)
                            Laitettiin se tohon turbo autoon ja nyt kun sitä on räpätty aika reippaasti niin
                            konejarrulla/vapaalla rullatessa ujeltaa..
                            Olisko pinionin laakeri menny ?
                            Öljyt hieman tummunu mutta ei sisältäny mitään metallin paloja tms..


                            Sitten ihan toista asiaa täs samalla puitava.
                            Miten meni se välitys/lukkoyksikkö asia.

                            Käykö noista 3.xx alkusista lukkoyksikkö 2.65 tai 2.95 välityksen kanssa ?

                            Olis pitkänvälityksen perä mutta ei oo lukkoa ja se pitäs ehdottomasti sinne saada.
                            Löytyy viskolukkoyksikkökin 3.91 ix perästä mut ei taida sitäkään saada tonne 2.65 kaveriksi ?

                            Kitkalevy ja dogplate taitaa olla B-omegan murikoissa samoja ainakin äkkisellä google/ebay tutkimisella näyttäis olevan näin ?
                            Last edited by Osku; 16-07-2016, 00:20.
                            E30 24V 5D "Vakio"

                            Originally posted by ///Make
                            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              3.15 perään se yksikkö sopii
                              2.93:een ei käy

                              Ja 3.07:sta ei ole vielä kukaan sanonut mitään

                              Helpoimmalla pääset kun etsit e34 dieselin lukkoperän
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Tonton View Post
                                3.15 perään se yksikkö sopii
                                2.93:een ei käy

                                Ja 3.07:sta ei ole vielä kukaan sanonut mitään
                                ....
                                On sanonut, mutta lukijalla vastuu lukemastaan. Lainaan omaa vuoden takaista postaustani:
                                Originally posted by petrolhead View Post
                                "the 2.65, 2.79, 2.93, 3.07 ratios all use a thicker ring gear than the 3.15/3.23/3.38/3.46/3.64/3.91/4.10/4.27++ "
                                Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


                                Lukijan vastuulla uskooko. Kokeilemallahan se selviää.
                                Osku: iX:n lukkoyksikkö käy yksiin noiden tiuhojen välitysten kanssa. Jos satut jostain löytämään lautaspyörään sopivat 12.9 kovat ruuvit niin kerro minullekin mistä.. Jouduttiin tyytymään 10.9 ruuveihin kun ei mistään löytynyt. Ne on pidemmät kun mitä kitkalukon kanssa tarvii.
                                Last edited by petrolhead; 16-07-2016, 01:11.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎