Originally posted by Jarger
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Tässä kitkalevyjä vaihtaessa huomasin, että lukon sisältä puuttuu kokonaan toinen esijännityslevy. Varmaan sen takia, että mahtuu 4 paria kitkalevyjä. Perä on ostettu tältä ebayn dinis gomesilta (aka portugalin seppä).
Lukko piti kyllä hyvin viime kesän alusta, mutta loppu kesästä käytös oli lähempänä avointa perää. Onko tätä järkeä kasata vastaavasti ilman toista esijännityslevyä. Kitkalevyt oli aivan loppu, että parannusta varmasti tulisi.
Pieni esijännitys lukkoon tulee ilman toistakin esijännityslevyä, kun lukkoyksikön päätylevy ei mene ilman painamista pohjaan...
Comment
-
-
Originally posted by Odto View PostHänen mielipiteensä myös: racingdiffs on täyttä paskaa, käytä alkuperäisiä levyjä.
Ainakin oma kokemus racingdiffsistä on että muuten hyvälaatuista kamaa paitsi ne avoimen perän konversiosetit voi jättää ostamatta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTahtoo olla että tuote kuin tuote, niin keneltä kysytään, niin heidän tuote on paras ja kilpailijan paskaa
Ainakin oma kokemus racingdiffsistä on että muuten hyvälaatuista kamaa paitsi ne avoimen perän konversiosetit voi jättää ostamatta.
Arvelin joskus koettaa sitä jos saa aikaiseksi, joko E34 isompaan perään tai sitten 188K. Minulla vaan tulee niin vähän kilsoja, että se ei ikinä laukea kuitenkaan.
Comment
-
-
Olihan tossa jossai youtube puolella vähän aikaa sit juttua miten jollain on 5v kestäny se rd:n lukkopalikka ja oli jopa video todisteena että kahella suttaa…jep kyllähän se eturenkaat suorassa lähettäessä sutii avoimella myös molemmat, sitten uskon jos kävelyvauhdissa pystyy pyörittää ”donitseja”E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostOlihan tossa jossai youtube puolella vähän aikaa sit juttua miten jollain on 5v kestäny se rd:n lukkopalikka ja oli jopa video todisteena että kahella suttaa…jep kyllähän se eturenkaat suorassa lähettäessä sutii avoimella myös molemmat, sitten uskon jos kävelyvauhdissa pystyy pyörittää ”donitseja”
Comment
-
-
Mulla oli niistä kitkalevyistä kulunut se musta pinnoite pois ja sitämyötä ei lukkokaan pitänyt enään ollenkaan. Kyllähän se nyt tosiaan suoraan lähtiessä ja kytkinpommia antaessa suti kahdella, mutta esim. jos toinen rengas asfaltilla ja toinen jäällä kun lähti kiihdyttään, niin pyöri läpi kuin avoin perä Tuossa jos katotte vaikka 2:20 eteenpäin: https://www.youtube.com/watch?v=C_Y4WwwPHxg
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Tuo postimerkin kokonen alue kitkapintaa ja vieläpä noin pienellä halkaisijalla niin minusta on aikalailla itsestään selvää, että valtavan suuria momentteja tuommonen ei kykene siirtämään. (pyörien pitoero)
Ja se, että kerran, kaks kun lukko ei pidä niin vainajahan se on.
Kyllähän avoperäkin sutiin suoraan ajaessa kahdella kun kytkinpommilla säikäyttää molemmat renkaat pyörimäänE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Minkälaiseen laakerien vierintämomenttilukemaan olette päätyneet tässä TYP188 perässä? Sisään on siis menossa racingdiffsin lukon päivityspaketti ja kaikki uudet laakerit jne. Racingdiffsin videoilta olin ymmärtäväni, että pinionakselin laakereissa tavoite olisi 0,6 – 0,8Nm ja poskilaakereissa 0,5Nm. Mutta täälläkin jaossa olleessa tehtaan ohjeessahan arvot ovat isommat, pinion: 1,6 – 4,76Nm ja poskilaakerit: 1,18 – 3,40Nm? Vai onko tässä nyt eri mittaustapa?
Ei ole mitään näppituntumaa, kun ei ole ennen tullut tehtyä, ajattelin kysäistä ennen kun aloitan kasaamaan... Sellainen viisarimittarilla varustettu momenttiavain toki käytössä (0,5 - 5Nm)
- G31 520da xDrive sportline
- E36 328i sedan M sport
- W212 E200 cdi
Comment
-
-
Käytetyllä laakerilla tommonen pieni vierintämomentti. Uudella laakerilla tehtaan ohjeen mukainen. On muuten aika jämy tommonen tehtaan ohjeen mukaan kiristelty, kun vertaa käytettyyn perään
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Yritin tätä kysyä suoraan Racingdiffsiltä. Kysyin mielestäni selvästi, että mitkä vierintävastuslukemat pitäisi olla pinion akselilla ja carrierilla uusilla laakereilla:
I got this specs from my tech department for TYP 188mm.
Backlash should be: 0,07-0,12mm
Pinion torque resistance: 0,6-0,8Nm
Crown ring bolts: 120Nm with adhesive or 140Nm without adhesive
Side cap bolts : 40Nm
Aluminum cover bolts: 45Nm
LSD Cap: 40Nm
Kysyin vielä uudestaan carrierin preloadia. Sekä vielä varmistin, että ovatko nämä nyt uusille laakereille ja mitkä arvot sitten pitäisi olla käytetyille laakereille:
Check our video on the matter for reference:
Carrier preload should be around 1Nm with new bearings, about 0.5Nm with old.
Pinion torque resistance: 0,6-0,8Nm is for the new bearings too.
Eli jostain syystä ohjeistavat laittamaan paljon pienemmät vierintävastuslukemat, mitä tehtaan ohjeessa. Tuo pinionin lukema varsinkin kummastuttaa, uusilla ja vanhoilla laakereilla sama ja tuo minimiarvo on tehtaan ohjeessa pahimmillaan nelinkertainen tähän ohjeistukseen... Eiköhän näitä nyt jokunen tuolla Serbiassakin ole kasattu.
- G31 520da xDrive sportline
- E36 328i sedan M sport
- W212 E200 cdi
Comment
-
Comment