Tässä kitkalevyjä vaihtaessa huomasin, että lukon sisältä puuttuu kokonaan toinen esijännityslevy. Varmaan sen takia, että mahtuu 4 paria kitkalevyjä. Perä on ostettu tältä ebayn dinis gomesilta (aka portugalin seppä).
Lukko piti kyllä hyvin viime kesän alusta, mutta loppu kesästä käytös oli lähempänä avointa perää. Onko tätä järkeä kasata vastaavasti ilman toista esijännityslevyä. Kitkalevyt oli aivan loppu, että parannusta varmasti tulisi.
Pieni esijännitys lukkoon tulee ilman toistakin esijännityslevyä, kun lukkoyksikön päätylevy ei mene ilman painamista pohjaan...
Vastaan itse itselleni. Kysyin perän rakentajalta mitä mieltä hän oli kitkalevyistä ja siitä puuttuvasta esijännitys lautasjousesta. On täysin ok, sekä tarkoituksella kasattu vain yhdellä esijännityslevyllä.
Hänen mielipiteensä myös: racingdiffs on täyttä paskaa, käytä alkuperäisiä levyjä.
Tahtoo olla että tuote kuin tuote, niin keneltä kysytään, niin heidän tuote on paras ja kilpailijan paskaa
Ainakin oma kokemus racingdiffsistä on että muuten hyvälaatuista kamaa paitsi ne avoimen perän konversiosetit voi jättää ostamatta.
Jospa koettaisit uudelleen sellaisella perällä joka ei ennalta osoita merkkejä antautumisesta? Tuosta ainakin saisi mukavan videon katseltavaksi. Mielenkiintoinen aihe monelle. Myös itselleni
Arvelin joskus koettaa sitä jos saa aikaiseksi, joko E34 isompaan perään tai sitten 188K. Minulla vaan tulee niin vähän kilsoja, että se ei ikinä laukea kuitenkaan.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Olihan tossa jossai youtube puolella vähän aikaa sit juttua miten jollain on 5v kestäny se rd:n lukkopalikka ja oli jopa video todisteena että kahella suttaa…jep kyllähän se eturenkaat suorassa lähettäessä sutii avoimella myös molemmat, sitten uskon jos kävelyvauhdissa pystyy pyörittää ”donitseja”
Olihan tossa jossai youtube puolella vähän aikaa sit juttua miten jollain on 5v kestäny se rd:n lukkopalikka ja oli jopa video todisteena että kahella suttaa…jep kyllähän se eturenkaat suorassa lähettäessä sutii avoimella myös molemmat, sitten uskon jos kävelyvauhdissa pystyy pyörittää ”donitseja”
Katoin kans sen, eihän siinä ainakaan paljoa kulumaa niissä ollut. Mutta niin... paljonko lie oikeasti ajettu. Kun niitä myy, niin hankala vähän luottaa lähteeseen
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Mulla oli niistä kitkalevyistä kulunut se musta pinnoite pois ja sitämyötä ei lukkokaan pitänyt enään ollenkaan. Kyllähän se nyt tosiaan suoraan lähtiessä ja kytkinpommia antaessa suti kahdella, mutta esim. jos toinen rengas asfaltilla ja toinen jäällä kun lähti kiihdyttään, niin pyöri läpi kuin avoin perä Tuossa jos katotte vaikka 2:20 eteenpäin: https://www.youtube.com/watch?v=C_Y4WwwPHxg
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Tuo postimerkin kokonen alue kitkapintaa ja vieläpä noin pienellä halkaisijalla niin minusta on aikalailla itsestään selvää, että valtavan suuria momentteja tuommonen ei kykene siirtämään. (pyörien pitoero)
Ja se, että kerran, kaks kun lukko ei pidä niin vainajahan se on.
Kyllähän avoperäkin sutiin suoraan ajaessa kahdella kun kytkinpommilla säikäyttää molemmat renkaat pyörimään
Minkälaiseen laakerien vierintämomenttilukemaan olette päätyneet tässä TYP188 perässä? Sisään on siis menossa racingdiffsin lukon päivityspaketti ja kaikki uudet laakerit jne. Racingdiffsin videoilta olin ymmärtäväni, että pinionakselin laakereissa tavoite olisi 0,6 – 0,8Nm ja poskilaakereissa 0,5Nm. Mutta täälläkin jaossa olleessa tehtaan ohjeessahan arvot ovat isommat, pinion: 1,6 – 4,76Nm ja poskilaakerit: 1,18 – 3,40Nm? Vai onko tässä nyt eri mittaustapa?
Ei ole mitään näppituntumaa, kun ei ole ennen tullut tehtyä, ajattelin kysäistä ennen kun aloitan kasaamaan... Sellainen viisarimittarilla varustettu momenttiavain toki käytössä (0,5 - 5Nm)
- G31 520da xDrive sportline
- E36 328i sedan M sport
- W212 E200 cdi
Käytetyllä laakerilla tommonen pieni vierintämomentti. Uudella laakerilla tehtaan ohjeen mukainen. On muuten aika jämy tommonen tehtaan ohjeen mukaan kiristelty, kun vertaa käytettyyn perään
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Joo eiköhän tuo tehtaan ohje ole tässä kohtaa luotettavampi. Vähän kyllä erikoista kun noissa racingdiffsin videoissa laitetaan uudet laakerit ja sitten ohjeistetaan tähtäämään noin pieniin vierintämomentteihin...
- G31 520da xDrive sportline
- E36 328i sedan M sport
- W212 E200 cdi
Onko nuo Racingdiffsin ilmoittamat jotain vanhoilla kasattuja lukemia? Itsellä carrierin pyörintäkitka ihan vähän laski siitä mitä oli ennen lukkoa, en muista lukemaa mutta mutulla vetäisin että 10% edellisestä. Ja etuperään uudet ja niitä katselin tehdas speksien mukaan sitten.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Yritin tätä kysyä suoraan Racingdiffsiltä. Kysyin mielestäni selvästi, että mitkä vierintävastuslukemat pitäisi olla pinion akselilla ja carrierilla uusilla laakereilla:
I got this specs from my tech department for TYP 188mm.
Backlash should be: 0,07-0,12mm
Pinion torque resistance: 0,6-0,8Nm
Crown ring bolts: 120Nm with adhesive or 140Nm without adhesive
Side cap bolts : 40Nm
Aluminum cover bolts: 45Nm
LSD Cap: 40Nm
Kysyin vielä uudestaan carrierin preloadia. Sekä vielä varmistin, että ovatko nämä nyt uusille laakereille ja mitkä arvot sitten pitäisi olla käytetyille laakereille:
Carrier preload should be around 1Nm with new bearings, about 0.5Nm with old.
Pinion torque resistance: 0,6-0,8Nm is for the new bearings too.
Eli jostain syystä ohjeistavat laittamaan paljon pienemmät vierintävastuslukemat, mitä tehtaan ohjeessa. Tuo pinionin lukema varsinkin kummastuttaa, uusilla ja vanhoilla laakereilla sama ja tuo minimiarvo on tehtaan ohjeessa pahimmillaan nelinkertainen tähän ohjeistukseen... Eiköhän näitä nyt jokunen tuolla Serbiassakin ole kasattu.
- G31 520da xDrive sportline
- E36 328i sedan M sport
- W212 E200 cdi
Comment