Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu_M20
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 2122
    • Lahti

    Ongelma on tuossa viskossa se että ei tiedä yhtään millon se rupeaa antamaan periksi. Talvella ja suoraan lähdettäessä lukko toimii pääsääntöisesti moitteetta eli normaali käyttöön erittäin sopiva. Kuivalla asfaltilla ilmenee suurimmat puutteet lukossa. Suoraan vedättäessä ei ole ollut ikinä minulla ongelmia. Loivempaa luistoa vedettäessä saattaa 2 vaihteella mennä aivan hyvin mutta vaihdon aika kolmoselle häviää lukotus ja tätä samaa efektiä sattuu niin kuivalla kuin märälläkin.

    Siliconi öljyjä saa laidasta laitaan kotimaisisti rc kaupoista. Seuraavaksi ajattelin tuupata sinne 500 000cst öljyt kun vaihdan samalla pidemmän välityksen. Jos se ei riitä niin koitan miljoonan cst öljyä sitten.

    Yksikköä kasatessa ei sinne kannata liikaa tavaraa laittaa. Tommonen 500000cst öljy alkaa olemaan jo sellasta että ei ihan heti purkista ulos tule.

    Tuolta löytyy miljuuna öljyä-> https://www.eurorc.fi/product/9980/h...000-cst---50ml
    Mahtiala kustom - No connection
    Bmw E21 320A -81 "330i"
    Bmw e30 318is

    Comment

    • andhu
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 535
      • vihti

      Noniin hyvää tietoa, meinasin laittaa ite 80k cst mutta taitaa olla aika turhaa sitten. Riittääkö tommonen 1 purkki öljyä?
      E30 316 Turbo

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3167
        • 47200

        Sielthän tulikin hyvää käytännön kokemusta. Taidan tuuppasta sitten rajut ölpät itekin sisään. Tuossa avossa nyt on se ja sama kunhan pitää veto päällä. Pääsääntösesti ajoa ilman sutimista mutta mutkissa satunnaisesti tykkää sisempi yrittää enempi. Tuolla kun pystyy vetämään mutkaan silleen että sisempi takapyörä käy ilmassa keulan kun saa jäykäksi myös niin alkaa sekin oire olemaan poissa suht hyvin.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          Originally posted by pazq View Post
          Sielthän tulikin hyvää käytännön kokemusta. Taidan tuuppasta sitten rajut ölpät itekin sisään. Tuossa avossa nyt on se ja sama kunhan pitää veto päällä. Pääsääntösesti ajoa ilman sutimista mutta mutkissa satunnaisesti tykkää sisempi yrittää enempi. Tuolla kun pystyy vetämään mutkaan silleen että sisempi takapyörä käy ilmassa keulan kun saa jäykäksi myös niin alkaa sekin oire olemaan poissa suht hyvin.
          .....

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11131
            • Oulu

            Oliko jollain jossain tallessa typ210 perän laakereiden numeroita? Siis Koyo jne.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Haatainen
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 1451
              • Tampere

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Oliko jollain jossain tallessa typ210 perän laakereiden numeroita? Siis Koyo jne.


              Tuosta.
              Alla:
              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
              E24 635Csi -84 Polaris metallic

              Ennenkin on ollut autoja

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                E36 M3 typ 210
                Poskilaakerit:
                Koyo JLM104948-N
                Pinionin laakerit:
                SKF K-HM89410-2-Q-CL7C
                SKF HM803110-2-Q-CL7C
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Electroid
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 992
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by ixuv View Post
                  Minkälainen perä olisi hyvä tällaiseen ”sunnuntai rata-ajelu" e36 328:iin? Nyt on siis ajeltu tuolla vakiolla avoimella perällä ja sillä 2,93 välityksellä. Hyllystä löytyy valmiina 325i e36:sta peräisin olevan lukkoperän sisukset, sekä 518i E34:sta peräisin oleva 3,46 välitys. Tuohon lukkoon pitäisi nyt vähintäänkin vaihtaa uudet kitkalevyt, mutta samalla sitä varmaan kannattaisi vähän päivittää. Mutta mikä ”stage” esim. racingdiffsin valikomasta olisi hyvä tähän käyttöön? Voiko liian ”raju” lukko myös heikentää rata-ajo-ominaisuuksia? Alkaa puskemaan?

                  Ja mitäs mieltä tuosta 3,46 välityksestä kun renkaat on kokoa 225/45 R17? Varmaan jos olisi 100% ratakäytössä, niin saisi olla lähempänä neljää, mutta tällä tulee vähän siviiliajoakin, ainakin nyt matkat radoille.
                  Laske tuolla itse ja katso tuleeko hyvä? 225/45R17 on noin 24.6-24.7"






                  Omassa (automaagissa) on nykyään 3.64 - 3.07:n tilalla. Siinä on niin pitkä 5. ettei maantiellä kierrokset paljoa huuda. Alunperin halusin 3.46 välityksen 15" pyörille.
                  - E36 328iA Touring 4/97 -
                  Myynissä:
                  - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 3842
                    • Finnland

                    Jos kattelisin tuota sivua https://www.gt2i.com/en/305/bratex-l...p-differential ja pähkäilisin minkä laitan tonne E53 3.0d manuaalin perään, niin mikähän se ois? Käsittääkseni, kun on keskikoon perä, tyyppi on 188k. 3.07 välitys, mutta kun tuolla on tuo 188L ja 188K, ja mitenköhän tuon välitys nyt sitten määrittää sen mikä tuonne sopii?
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • Tumelz
                      BTCF Member
                      • May 2016
                      • 26
                      • Jyväskylä




                      Tuon tiedoissa on ainakin mainittu e53 3.0d. Tuolta samasta kaupasta löytyy myös 188k otsikolla oleva perä, jossa sopivuudeksi mainittu e53 3.0i, eli olisiko 188k ja 188l tasauspyörästöt samanlaiset ja välitys määrää että kumpi tuo lautaspyörän offsetti on?
                      Last edited by Tumelz; 05-02-2022, 19:12.

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 3842
                        • Finnland

                        Faceliftin manuaalin perä on dieselissä 215K ja prefacessa 188K

                        Tuohan olikin hyvä sivu, näkee suoraan mitat btw, kiitos.

                        https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1035 Tuon mukaan se olisi 188K.

                        Mutta vähän riitelee
                        Tämän kanssa sitten?
                        Upgrade your BMW’s differential by effortlessly swapping a low gear ratio LSD carrier for a high gear ratio with RacingDiffs' precision-engineered LSD Carrier Swap Spacer. Ensure seamless transitions from gear ratios 2.64-3.07 to 3.15-4.45 without machining for enhanced performance.

                        "There is a difference in crown ring position between low gear ratio carrier units (2.64 to 3.07) and high gear ratio units (3.15 to 4.45). This spacer allows a smooth transition from low to high gear ratios without any machining."
                        Last edited by Jarger; 05-02-2022, 22:55. Reason: Filling
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        • Jarger
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 3842
                          • Finnland

                          Sen verran päivittelen että 168 lukko tilattu etuperään ja tuo 188L taakse.
                          Ongelmaksi voi muodostua löytää shimmilevyt etuperään, ne ulkohalkaisijaltaan 73mm ja itse levyn halkaisija 4mm.

                          Eteen laitan uudet laakerit, kun ei sopivaa ulosvedintä ole.

                          Taakse ajattelin käyttää nykyiset laakerit, mutta pähkäillyt tässä jotta miten niiden kanssa sitten katsellaan esijännitys?

                          Kumpaankaan perään en pinioniin koske.
                          Negatiiviset kauppakokemukset:
                          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                          Comment

                          • janne[l
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 861
                            • Ylöjärvi

                            Originally posted by Jarger View Post
                            Sen verran päivittelen että 168 lukko tilattu etuperään ja tuo 188L taakse.
                            Ongelmaksi voi muodostua löytää shimmilevyt etuperään, ne ulkohalkaisijaltaan 73mm ja itse levyn halkaisija 4mm.

                            Eteen laitan uudet laakerit, kun ei sopivaa ulosvedintä ole.

                            Taakse ajattelin käyttää nykyiset laakerit, mutta pähkäillyt tässä jotta miten niiden kanssa sitten katsellaan esijännitys?

                            Kumpaankaan perään en pinioniin koske.
                            minkä lukon laitat etuperään ? shimmejä löytyy hy valikoima tuolta jos saisi jonkun sopimaan https://www.laakerinetti.com/lukitus...-c-52_187.html
                            e46 330i cabriolet
                            e91 320d
                            e36 328 törpö

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16465
                              • Asikkala

                              Originally posted by Jarger View Post
                              Sen verran päivittelen että 168 lukko tilattu etuperään ja tuo 188L taakse.
                              Ongelmaksi voi muodostua löytää shimmilevyt etuperään, ne ulkohalkaisijaltaan 73mm ja itse levyn halkaisija 4mm.

                              Eteen laitan uudet laakerit, kun ei sopivaa ulosvedintä ole.

                              Taakse ajattelin käyttää nykyiset laakerit, mutta pähkäillyt tässä jotta miten niiden kanssa sitten katsellaan esijännitys?

                              Kumpaankaan perään en pinioniin koske.
                              Mitä tarkoittaa "levyn halkaisija 4mm." ?

                              Comment

                              • Jarger
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 3842
                                • Finnland



                                Tuo, ainakin kuvittelisin sen olevan sopiva.


                                Shimmi on tuollainen etuperässä. https://i.ibb.co/j4yBRBC/IMG-2289.jpg
                                Negatiiviset kauppakokemukset:
                                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎