Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Miten se lukkoperä vaikuttaa ASC:n toimintaan?
    E: Ainakaan e36:ssa ei ollut mitään ongelmia lukkoperän kanssa asc+t.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by JJT View Post
      Miten se lukkoperä vaikuttaa ASC:n toimintaan?
      E: Ainakaan e36:ssa ei ollut mitään ongelmia lukkoperän kanssa asc+t.
      Eräs nimimerkki on kerran pyöräyttäny autonsa ja tuli sitten kertomaan että se ei voi toimia turvallisesti missään. Sellanen nick jonka joka postaus on väh. 500 sanaa ja postaukset on ehdottomia totuuksia.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3406
        • Kotka

        Originally posted by JJT View Post
        Miten se lukkoperä vaikuttaa ASC:n toimintaan?
        ASC rajottaa kaasua, jos takapyörä / pyörät alkavat sutia.

        ASC+T koittaa ensin leikkiä lukkoperää jarruttamalla sutivaa pyörää ABS:n kautta ja jos se ei riitä, niin sitten kaasun rajotus astuu peliin.

        Itse en hoksaa millä tavoin kumpikaan syteemi menisi pahasti sekaisin levylukkoperästä, mutta tietäväisemmät voi kertoa tarkemmin. DSC saattaa olla eri juttu, koska pelissä on niin paljon enemmän laskentaa ja elektroniikkaa, että lukkoperän takia systeemille odottamaton käytös voi sotkea parametrejä.
        Last edited by Skarpa; 08-03-2017, 09:32.
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by Skarpa View Post
          ASC rajottaa kaasua, jos takapyörä / pyörät alkavat sutia.

          ASC+T koittaa ensin leikkiä lukkoperää jarruttamalla sutivaa pyörää ABS:n kautta ja jos se ei riitä, niin sitten kaasun rajotus astuu peliin.

          Itse en hoksaa millä tavoin kumpikaan syteemi menisi pahasti sekaisin levylukkoperästä, mutta tietäväisemmät voi kertoa tarkemmin. DSC saattaa olla eri juttu, koska pelissä on niin paljon enemmän laskentaa ja elektroniikkaa, että lukkoperän takia systeemille odottamaton käytös voi sotkea parametrejä.
          Dsc autoissakin on levylukkoja vakiona.
          Ite en kyllä keksi äkkiä miksi esijännityksetön levylukko ei toimisi. Ja kun autolla "leikitään" otetaan dsc napista pois.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3406
            • Kotka

            Originally posted by jannmann View Post
            Dsc autoissakin on levylukkoja vakiona.
            Ite en kyllä keksi äkkiä miksi esijännityksetön levylukko ei toimisi. Ja kun autolla "leikitään" otetaan dsc napista pois.
            On toki, mutta silloin dsc ohjelma on varmasti tehty lukko huomioiden. Veikkaan, että tulos ei välttämättä oo yhtä tyydyttävä, jos avoperä vaihdetaan lukolliseen. Ei mulla mitään syvällistä tietoa aiheesta tosin ole.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Originally posted by Skarpa View Post
              On toki, mutta silloin dsc ohjelma on varmasti tehty lukko huomioiden. Veikkaan, että tulos ei välttämättä oo yhtä tyydyttävä, jos avoperä vaihdetaan lukolliseen. Ei mulla mitään syvällistä tietoa aiheesta tosin ole.
              Lukottomassa perässä toinen fillari voi pyöriä paljonkin kovempaa ilman että vetopito on tyystin menetetty, ja ilman että sivuttaispito menetetään. Lukollisessa pienempi pyörimisnopeusero merkitsee jo sutimista ja sitte ku se sutii niin molemmat sutii, eli perä menee sivulle. Eli jotta molemmissa olisi sama kontrollin määrä ajossa niin lukollisessa sen pitäs puuttua jo pienempiin pyörimisnopeuseroihin kuin avoimessa. Mutta ei siitä seuraa välttämättä että yhdistelmä on vaarallinen niinkun jotkut tahtois meidän uskovan.
              Last edited by petrolhead; 08-03-2017, 20:14.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • e36coupe
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 719
                • Nokia

                Mulla oli E46 avossa Quaifen lukko ja DSC:n kanssa ei mitään ongelmia. Ajoin kesät talvet tyytyväisenä.

                E36:ssa on ollut ASC ja typ188 bemarin lukkoperä ja ei takkuja.

                En tainnut ymmärtää mikä tässä on ongelma ja mistä tässä puhutaan, kun en ole mitään takkuja kohdannut. Tielläkin pysynyt ja ihan renkaat maata vasten.
                Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                Työn alla: E21 320/6
                Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Lukottomassa perässä toinen fillari voi pyöriä paljonkin kovempaa ilman että vetopito on tyystin menetetty, ja ilman että sivuttaispito menetetään. Lukollisessa pienempi pyörimisnopeusero merkitsee jo sutimista ja sitte ku se sutii niin molemmat sutii, eli perä menee sivulle. Eli jotta molemmissa olisi sama kontrollin määrä ajossa niin lukollisessa sen pitäs puuttua jo pienempiin pyörimisnopeuseroihin kuin avoimessa. Mutta ei siitä seuraa välttämättä että yhdistelmä on vaarallinen niinkun jotkut tahtois meidän uskovan.
                  Eihän toi dsc anna renkaan käytännössä pyöriä lainkaan edes todella hitaassa vauhdissa.

                  Mutta varmaan on jotain pientä eroa softissa mutta pystyykö eroa edes huomaamaan käytännössä. Jos esim e46 330i malliin lyö levylukon ja vertaa sitä e46 m3 softalla varustettuun purkkiin. E46 csl softa onkin sitten jo ihan erilainen ja sen eron varmaan jo voisi huomata. Vaikka sekin on edelleen kuitenkin varustettu kaikilla varmuuskertoimien varmuuskertoimella. Eli vaikka onkin nelipiirinen, silti takapäätä useissa tilanteissa käytetään ns.yksipiirisenä. jolla estetään perän karkaaminen.
                  Näin uskon olevan vielä enemmän vakion lukottoman softassa. Jossa suuntavakavuus on isommalla prioriteetillä suhteessa maksimi hidastuvuuteen.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Mitähän materiaalia mahtaa olla noi dogplatet. :think. Osa ittessään ei ole mikään hitek eikä mitoiltaan kummosen tarkka pl. paksuus sais olla kympilleen oikea.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      En tahdo löytää SKF:ien numeroa pinjoniakselin laakereille.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • turbobliz
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1002
                        • e-suomi

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        En tahdo löytää SKF:ien numeroa pinjoniakselin laakereille.
                        Kukkuu

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Kiitos
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • -Jo0nas-
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 162
                            • kouvola

                            Täälläkin varmaan joku lisäilly typ210 kitkalevyjä? Ois itellä nyt tarkotus laittaa yksi kitkalevypari lisää ja uusia vanhat. Vaikuttas vaan ettei tuu mahtumaan rojut ilman sorvailuja? Miten ootte muut toteuttanut? Eli mulla tulis 4x kitkalevyä ja 4x välilevyä sekä se esijännitys jousi.
                            Last edited by -Jo0nas-; 01-04-2017, 21:20.

                            Comment

                            • Peksu_M20
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 2121
                              • Lahti

                              Originally posted by -Jo0nas- View Post
                              Täälläkin varmaan joku lisäilly typ210 kitkalevyjä? Ois itellä nyt tarkotus laittaa yksi kitkalevypari lisää ja uusia vanhat. Vaikuttas vaan ettei tuu mahtumaan rojut ilman sorvailuja? Miten ootte muut toteuttanut? Eli mulla tulis 4x kitkalevyä ja 4x välilevyä sekä se esijännitys jousi.
                              Jos jätät esijännitys rojut paikalleen niin veikkaan että sorvaamalla jää aika ohueks paikat.
                              Mahtiala kustom - No connection
                              Bmw E21 320A -81 "330i"
                              Bmw e30 318is

                              Comment

                              • -Jo0nas-
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 162
                                • kouvola

                                Originally posted by Peksu_M20 View Post
                                Jos jätät esijännitys rojut paikalleen niin veikkaan että sorvaamalla jää aika ohueks paikat.
                                Sitä mä ja vähä luulen.. miten lukon käytös muuttuu ilman esijännitystä?
                                Mulla myös tehty ramppikulmat vetopuolelle. Taitaa tulla kadulle vähä liian raju?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎