Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11078
    • Oulu

    Originally posted by Läbä View Post
    Kiitos, näköjään 524td ja tehokkaammissa on tuo 94mm tumppi perässä. Mutta räjäytyskuvia katsomalla selviää aika nopeasti, että isompia tumppeja ei voi laittaa pienemmällä tumpilla olevaan perään, joten perän ostamis hommiks tais mennä :think
    jaa ei vai :think

    hyvin tuo minusta uppoaa 188 perään: https://pazi88.kuvat.fi/kuvat/random...024_195312.mp4

    typ188: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0111

    Ja siihen iso tumppi: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_1217

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • I-Ienkka
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2012
      • 275
      • kokkola

      Kyä käy

      Kyllä 188 perään saa isoille nivelille tumpit. Isokoneisissa e28:ssa ja joissain e34 malleissa on sopivat. Itelläni oli e34 535i automaatista tumpit.

      Comment

      • KarkkainenL
        Aluevastaava
        • Sep 2013
        • 767
        • Tampere

        Olipa kerrankin mukava olla väärässä Ei muutakun sopivia tumppeja metsästään, kiitoksia teille
        Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

        E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

        EX E36 320iA -98
        EX E39 520i -01
        EX E34 525 Tds -95

        Comment

        • voimapenari
          Bimmer Rookie
          • Jul 2013
          • 30
          • Hyvinkää

          Kitkalevysettiä olin tilaamassa. Etsiessä pomppasi silmiin tämmöinen https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-188mm...xxU5:rk:1:pf:0 Onko tämmönen mainostettu öljyshimmin hajoaminen nyt sitten oikeasti yleistä/mihin tuo vaikuttaa? Paitsi tietty että ylimääräiset irtopalaset ei luonnollisesti kuulu murikan sisälle.

          Hinta ainakin kohdillaan tuolla..
          E36 325 rataroskapönttö

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by voimapenari View Post
            Kitkalevysettiä olin tilaamassa. Etsiessä pomppasi silmiin tämmöinen https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-188mm...xxU5:rk:1:pf:0 Onko tämmönen mainostettu öljyshimmin hajoaminen nyt sitten oikeasti yleistä/mihin tuo vaikuttaa? Paitsi tietty että ylimääräiset irtopalaset ei luonnollisesti kuulu murikan sisälle.

            Hinta ainakin kohdillaan tuolla..
            Tasan yhden tuollaisen hajonneen olen nähnyt. Mutta kuminpolttajat saa minkä tahansa potkittua paskaksi.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Saisko tästä topicista apuja. Tarkoitus pudottaa perä E46/330coupesta välityksen vaihtoa ja lukon asennusta varten. Tippuuko perämurikka kelkan aukosta kun ottaa vetarit ja k-kepin irti, sitten ne kolme isoa pulttia joilla perä näyttäisi roikkuvan kelkassa. Perä on TYP188k

              :think

              Comment

              • Tomba87
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 4029
                • Imatra

                Mittailin perää kylmiltään uusilla öljyllä ja 70nm vielä momenttiavain naksahti, onko kitkalevyt vielä hengissä?
                Luukku auki ja risut kyytiin

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Tomba87 View Post
                  Mittailin perää kylmiltään uusilla öljyllä ja 70nm vielä momenttiavain naksahti, onko kitkalevyt vielä hengissä?
                  Ei oo, kannattaa lähettää mulle se täysremppaa varten.
                  Ei vaan, mikä perä? Kai se hengissä on jos on vakio 188 lukko. Tietysti riippuu miten luotettava monumenttiavain on ja sotkiko jarrujen laahaus paljon mittausta. Yksi minkä tein niin ei siinäkään ollut kuin 100Nm luistomomentti, siihen oltiin laitettu 3 paria "ihanhyviä" käytettyjä levyjä.
                  Last edited by petrolhead; 13-12-2018, 22:39.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Tomba87
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 4029
                    • Imatra

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Ei oo, kannattaa lähettää mulle se täysremppaa varten.
                    Ei vaan, mikä perä? Kai se hengissä on jos on vakio 188 lukko. Tietysti riippuu miten luotettava monumenttiavain on ja sotkiko jarrujen laahaus paljon mittausta. Yksi minkä tein niin ei siinäkään ollut kuin 100Nm luistomomentti, siihen oltiin laitettu 3 paria "ihanhyviä" käytettyjä levyjä.
                    Kuvittelin otsikon perusteella täällä puhuttavan 188 peristä eli sellainen. Perä oli irrallaan lattialla eli ei jarrujen laahausta. Tuo perä menee tollaisenaan alle joka tapauksessa, ajattelin vain että mitä on odotettavissa.
                    Luukku auki ja risut kyytiin

                    Comment

                    • ^Tonix^
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 641
                      • Vaasa

                      Originally posted by Tomba87 View Post
                      Mittailin perää kylmiltään uusilla öljyllä ja 70nm vielä momenttiavain naksahti, onko kitkalevyt vielä hengissä?
                      Mitä noita periä tullut mitattua niin toi 70nm on kyllä käytetylle todella hyvä, hetki sitten mittasin yhdestä 57nm eli pitäisi olla "toimiva"..
                      No tulipa kummiskin purettua kuin oli perässä turhan paljon kimaltelevaa hilettä, menee kaikki levyt vaihtoon ja sorvia saa näyttää keskiosalle että saa "ehjäksi".
                      Myyjä kehui hyvin toimivaksi, ehkä olikin? Ainakin myyjän mielestä..

                      Eli toi momentti testi ei todellakaan kerro perän kunnosta paljoakaan..
                      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                      E30 318is
                      E36 M3 Coupe

                      Comment

                      • Wesulius
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 304
                        • Mynämäki

                        Originally posted by ^Tonix^ View Post
                        Mitä noita periä tullut mitattua niin toi 70nm on kyllä käytetylle todella hyvä, hetki sitten mittasin yhdestä 57nm eli pitäisi olla "toimiva"..
                        No tulipa kummiskin purettua kuin oli perässä turhan paljon kimaltelevaa hilettä, menee kaikki levyt vaihtoon ja sorvia saa näyttää keskiosalle että saa "ehjäksi".
                        Myyjä kehui hyvin toimivaksi, ehkä olikin? Ainakin myyjän mielestä..

                        Eli toi momentti testi ei todellakaan kerro perän kunnosta paljoakaan..
                        Juu ei , se kertoo vain esijännityksen.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5257
                          • Pirkkala

                          Onko kellään kokemusta mitä tapahtuu bmw kitkaperälle kun sinne lykkää tavalliset peräöljyt? Siitähän puuttuu jokin kitkaa pienentävä lisäaine joka lukkoperäöljystä löytyy. Ts. Kitkaperän pitäisi pitää paremmin.
                          Tuleeko lukon käyttäytymisestä töksähtelevää?

                          Ideana siis että kitkalukolle tarkoitettu öljy säästää levyjä kulumiselta normiajossa jossa levyt joutuvat hankaukseen.

                          Mutta vähän agressiivisempaan käyttöön mahtaisiko vähän siipeensä saanut perä pitää paremmin tavallisella öljyllä?

                          En suosittele kenellekkään mutta kunhan ääneen ajattelen.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Jos ne kuluisikin nätisti ja tasaisesti niin miksi ei. Mutta kun siipeensä saanessa on aina kiinnileikkaumia, uria you name it. Lyhyesti, yleensä ne on aika rajun näkösiä kun avaa. Käsittääkseni perään on racempiakin öljyjä kuin BMWn suosittelema. En oo kauheesti perehtynyt. Sillä tasolla millä on ollu resurssit testata ja evotella oon saanu tyydyttävän tuloksen mekaanisia osia muuttamalla.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Tikkunen85
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 892
                              • Paltamo

                              Sopiiko 3litrasen m3:sen perästä lukkoyksikkö 325:n perään? Molemmissahan sama 3.15 välitys.

                              Tai siis toivon sen sopivan kun tuon avoimen perän tätä hommaa varten jo aikaa sitten hommasin

                              Ja sitten se suuri kysymys eli kuka/mikä firma tämän operaation osaavin käsin tekee?

                              -Aki

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16418
                                • Asikkala

                                Originally posted by TeiniDX View Post
                                Sopiiko 3litrasen m3:sen perästä lukkoyksikkö 325:n perään? Molemmissahan sama 3.15 välitys.

                                Tai siis toivon sen sopivan kun tuon avoimen perän tätä hommaa varten jo aikaa sitten hommasin

                                Ja sitten se suuri kysymys eli kuka/mikä firma tämän operaation osaavin käsin tekee?

                                -Aki
                                M3:n lukko on isompi/kestävämpi kuin muiden eli ei sovi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎