Originally posted by turbobliz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Tosiaankin Quaifen hinta on tänäpäivänä jo järkyttävä kun samaan hintaan saa RD säädettävän levylukon.
Laakereita jos lähtee vaihtamaan saattaakin käydä niin että siitä tulee äänekäs perä kun menee välykset/hammaskosketus persiilleen, pitäis viedä ammattilaiselle sit laitettavaksi eli vielä joutuu lisää kaivaa kuvetta. Vanhoilla laakereilla kun kasaa niin pitäis tulla hyvä kun laittaa kaikki takaisin sillain kun ne oli tai siis näin ainaki itse asensin quaifen ja hyvä tuli. Itse kun ostin niin oli paketissa uudet stefat myös.Last edited by naikou; 05-12-2024, 09:34.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by Rik3 View PostKiitos kommentista. Onko muka noin halvalla? Esim. https://www.vpmotorsport.fi/product/...sauspyorastoon näyttäisi myyvän RacingDiffsiä "188L ei sisällä poskilaakereita 350,20 €"
Itse ostaisin nuo laakerisetit bimmertunelta ainakin nykyhinnoilla. Ko. firma on muistaakseni liettuassa, eli ei tule tulleja yms. 188L setti poskilaakerit mukaan lukien ois 260€: https://bimmertune.com/differential-bearings-188L-BMW
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
👍 1
Comment
-
-
Tulee helpolla yllärinä että Serbia ei olekaan EU maa kun jotain siirtyy tilaamaan.. E53 etuperään laitoin uudet laakerit, koska hinta oli edullinen, siis pelkät poskilaakerit. Muuten kasasin kaikki vanhoilla, koska perät olivat ehyitä ja ongelmattomia. Tuo pinionin laakeri taitaa olla krymppeineen se eksoottisin laittaa jos meinaa kaikki vaihdella, saa olla tarkkana ettei perää kasaa ilman stefaa vahingossa..
Kahden ensimmäisen Blacklinen setin mukana tuli kyllä poskistefat periin. Kolmatta en ole avannut, en tiedä miksi poikkeais. Kahden ekan kohdalla olin toki jo ostanut stefat, ehkä ne siksi tuli
Comment
-
-
En tiedä mitä teidän internet näyttää, kun hakukoneiden sisältö on tänä päivänä niin personoitua, mutta itselläni ensimmäinen Googlen hakutulos on tämä:
E23 728i (VIN number required), 728is, 730 (VIN number required),732i (VIN number required), 733i (VIN number required), 735i (VIN number required). E28 518, 518i, 520i, 524d, 524td, 525e, 525i, 528e, 528i, 533i, 535i (VIN number required ), M535i ( VIN number required ).
Edit: en hoksannut, että RacingDiffs on serbialaista kamaa. Linkin roinat on Tallinnassa.
Last edited by turbobliz; 05-12-2024, 15:57.
Comment
-
-
Käytin pajalla vaihdatuttamassa tuon Blacklinen rataslukon sisuskalut, kun loppui oma projektimotivaatio jäähdyttimen halkeamiseen. Hieno tunne, kun kotia lähellä on jäinen ylämäki ja perä nappaa suoraan kiihdyttäessä tiehen kiinni ja tarkoituksella kaasua käännöksessä laittaessa ei sudi miten sattuu, vaan perä menee nätisti sivulle ja heti takaisin, kun kaasua höllää.
Huomasin tuossa, että jos teen paikallaan hiljaisella nopeudella erittäin tiukkaa käännöstä, niin perästä kuuluu pientää rohinaa. Onko tämä normaalia Blacklinella/Quaifella? Eikö rataslukot pitäisi olla hiljaisia? Ei kuitenkaan kuulu mitään ääntä kovassa nopeudessa -- jos jotain olisi hajalla, niin luulisi että kuuluu myös kun nopeutta on? Tuon rataslukon paikalleen laittaminenhan olisi pitänyt olla simppeli operaatio eli osat ulos ja takaisin sisään samassa järjestyksessä. Laakereita ei vaihdettu, ainoastaan nuo vetoakselien stefat.Last edited by Rik3; 21-12-2024, 20:08.
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostLaitetaanpas tänne pieni tarina tosta perä projektista jonka kanssa tässä on pari päivää tullut painittua ja opiskeltua
Eli homma lyhykäisyydessään.
Sain purkuautosta omaan käyttöön sopivasti
E34 525i Typ 188 perän 3.23 välityksellä ja 25%kitkalukkoyksiköllä.
Perä ei ääntänyt ja lukko toimi niinkuin kuuluukin.
Kuva E34 Perästä kun se saatiin irti autosta.
Tietenkään kuori ei passaa E30 mallin taka-akselin kiinnityksiin suoraan vaan jouduin purkamaan osat irti tästä perästä ja perän kuoret jouduin vaihtamaan.
Tässä kuva takakannen irrotuksen jälkeen
Osat purettuna perästä ulos
Myös vetolaippa pitää vaihtaa tuon pyöreän 6pulttisen tilalle neliskanttinen 4 pulttinen joka käy E30 kardaaniin.
Uusien kuorien alkuperäiset sivulaipat oli kateissa ja ajattelin käyttää tosta E34 perästä nuo sivulaipat.
Nyt ongelmana on se että varmuutta ei ole siitä onko hammaskosketus oikea ja välys oikea.
Joudunko tässä vielä ettimään yhden ehjän toimivan TYP188 E30 perän johon voin kasata välityksen ja lukkoyksikön niin että hammastus sattuu oikein onko edes mahdollista siirtää nuo sisäosat vain kuorista toisiin? Mukaanlukien poskilaipat ja shimmauslevyt joita ei ole sotkettu keskenään.
Vai pitääkö hankkia shimmauslevysarja ja alkaa pelailemaan tota kohdilleen ?
Miten tuo rymppirengas onko pakko uusia joka kerta kun avaa ton pinioni akselin ?
Nyt avasin akselin ja siirsin sen toisiin kuoriin kiristin akselin ja vetolaipan paikoilleen niin että laakerissa ei enää ole välystä mutta pyörii kevyesti.
Mistä/mitä väriainetta tohon hammaskosketuksen testaukseen ?
Alkaa puskemaan hikeä otsaan tän homman kanssa.. Ens viikolla pitäis perän olla auton alla ja luotettava että kestää kalajoen reissun ja pitempäänkin
Pitääkö lautasrattaan pultit uusia? Ne 10kpl m12 12.9 pultit?
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostLaitetaanpas tänne pieni tarina tosta perä projektista jonka kanssa tässä on pari päivää tullut painittua ja opiskeltua
Eli homma lyhykäisyydessään.
Sain purkuautosta omaan käyttöön sopivasti
E34 525i Typ 188 perän 3.23 välityksellä ja 25%kitkalukkoyksiköllä.
Perä ei ääntänyt ja lukko toimi niinkuin kuuluukin.
Kuva E34 Perästä kun se saatiin irti autosta.
Tietenkään kuori ei passaa E30 mallin taka-akselin kiinnityksiin suoraan vaan jouduin purkamaan osat irti tästä perästä ja perän kuoret jouduin vaihtamaan.
Tässä kuva takakannen irrotuksen jälkeen
Osat purettuna perästä ulos
Myös vetolaippa pitää vaihtaa tuon pyöreän 6pulttisen tilalle neliskanttinen 4 pulttinen joka käy E30 kardaaniin.
Uusien kuorien alkuperäiset sivulaipat oli kateissa ja ajattelin käyttää tosta E34 perästä nuo sivulaipat.
Nyt ongelmana on se että varmuutta ei ole siitä onko hammaskosketus oikea ja välys oikea.
Joudunko tässä vielä ettimään yhden ehjän toimivan TYP188 E30 perän johon voin kasata välityksen ja lukkoyksikön niin että hammastus sattuu oikein onko edes mahdollista siirtää nuo sisäosat vain kuorista toisiin? Mukaanlukien poskilaipat ja shimmauslevyt joita ei ole sotkettu keskenään.
Vai pitääkö hankkia shimmauslevysarja ja alkaa pelailemaan tota kohdilleen ?
Miten tuo rymppirengas onko pakko uusia joka kerta kun avaa ton pinioni akselin ?
Nyt avasin akselin ja siirsin sen toisiin kuoriin kiristin akselin ja vetolaipan paikoilleen niin että laakerissa ei enää ole välystä mutta pyörii kevyesti.
Mistä/mitä väriainetta tohon hammaskosketuksen testaukseen ?
Alkaa puskemaan hikeä otsaan tän homman kanssa.. Ens viikolla pitäis perän olla auton alla ja luotettava että kestää kalajoen reissun ja pitempäänkin
Pitääkö lautasrattaan pultit uusia? Ne 10kpl m12 12.9 pultit?
Comment
-
-
Originally posted by Zetori4 View PostMistä löytyisi poskilaakerit 188k perään? ei ihan joka lähikaupasta löydy
, paitsi ei löytynytkään. Toi olikin pinionin setti.
Tuolla taitais olla: https://www.aamannracing.eu/en/a/bmw...earing-kit-fagLast edited by racing02; 13-01-2025, 10:55.
Comment
-
Comment