Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    Originally posted by willex View Post
    600x300x76 3" putkilla. viileänä pysyy.

    Kokoonpano siis:
    vakio M50B25TU
    Holset HX35
    KDFI ms2 v3 (vanoksen ohjaus/vanos toimii)
    600x300x76 cooleri + 3" ahtoputket
    3" Dp + pakoputki
    CXracing pakosarja
    Tial 38mm hukkaportti
    630cc suuttimet + isompi pumppu (98bensa käytössä)
    BKR7E tulpat vakiokärkivälillä

    minkähän paksuista kannentiivistettä tuonne tilais ?
    No noi tulpat ainakin on liian kuumat. Kokeilkaa penkittää 9-lämpöarvon tulpilla sitä, tai esim. Denson IK27. Käytittekö tulppia penkittäessä irti kertaakaan?
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      Originally posted by willex View Post
      CXracing pakosarja:
      Itse ainakin asentainsin pakopaine mittarin, ei olisi eka kiinasarja joka ahistaa...
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • pilootti
        BTCF Member
        • Feb 2012
        • 299
        • Kokkola

        Originally posted by willex View Post
        Joo pakopesä 12. En osaa sanoa mikä mättää. baarilla koitettu dynossa säätää mutta yläkierroksilla alkaa nakuttamaan. 380hv sai silti paperille..
        10,5 puristukset ja bensalla niin varmasti naulaa helposti. Puristuksia huomattavasti alemmas tai viinaa tankkiin
        e30 318i touring "Bercedes Menz"
        Kawasaki z1000
        -FatBoyRacing-

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          Originally posted by willex View Post
          minkähän paksuista kannentiivistettä tuonne tilais ?
          0,7 millinen MLS on aika hyvä vaihtoehto, likistyksiä alas sitten tarvittaessa kantta hiomalla. Oma 1,75mm tiiviste on turhan paksu koville paineille.

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            Originally posted by willex View Post
            Joo pakopesä 12. En osaa sanoa mikä mättää. baarilla koitettu dynossa säätää mutta yläkierroksilla alkaa nakuttamaan. 380hv sai silti paperille..
            Koitetty roplata vanoksen ajoitusta? Eli jos pakopaineet pysyy alhaalla(pitäis HX35:llä) niin voi alkaa nakuttamaan vanos myöhäisellä kun vakionokkien ajoituksella overlappia ei ole. Eli vanos aikaisella loppuun asti jotta on overlappia ja saadaan kuumat kaasut pytyistä pois - toki niitä nokkien ajoituksiakin voi roplata ellei kunnon virinokkia sitten samantien....

            Vakiona ecu siirtää vanoksen myöhäiselle noin 4200 kierroksen kohdalla eli nakuttaako jo ennen em. kierroksia?

            Ja kannattaishan sitä myös katsoa saisko sen kiinansarjan pakopesän jaettua.....
            Last edited by naukkis; 16-05-2016, 17:15.

            Comment

            • willex
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 68
              • Ylivieska

              Originally posted by O-Peksi View Post
              No noi tulpat ainakin on liian kuumat. Kokeilkaa penkittää 9-lämpöarvon tulpilla sitä, tai esim. Denson IK27. Käytittekö tulppia penkittäessä irti kertaakaan?
              Täytyy kokeilla kylmempää ensi kerralla. Ei käytetty irti koska auto toimi muuten hyvin ilman syttykatkoja. Onko liian kylmistä tulpista minkäänlaista haittaa ?

              Originally posted by naukkis View Post
              Koitetty roplata vanoksen ajoitusta? Eli jos pakopaineet pysyy alhaalla(pitäis HX35:llä) niin voi alkaa nakuttamaan vanos myöhäisellä kun vakionokkien ajoituksella overlappia ei ole. Eli vanos aikaisella loppuun asti jotta on overlappia ja saadaan kuumat kaasut pytyistä pois - toki niitä nokkien ajoituksiakin voi roplata ellei kunnon virinokkia sitten samantien....

              Vakiona ecu siirtää vanoksen myöhäiselle noin 4200 kierroksen kohdalla eli nakuttaako jo ennen em. kierroksia?

              Ja kannattaishan sitä myös katsoa saisko sen kiinansarjan pakopesän jaettua.....
              Vanoksen ajoitus säädettiin penkittämällä auto vanos myöhäisellä koko alueen ja vanos aikaisella koko alueen ja sitten verrattiin käyriä mistä sai leikkauspisteen jossa vanos käännetään takaisin myöhäiselle. (tarkkaa kierroslukua en nyt ulkoa muista) Vanostahan tässä ei ole kuin imunokassa niin en tiedä auttaako se kaasujen pois saamiseen juurikaan :think nakutus ilmeni vasta vanoksen ollessa myöhäisellä 5-6k jälkeen. Olisihan se hyvä pakopaineet tarkastaa

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                Originally posted by willex View Post
                Vanostahan tässä ei ole kuin imunokassa niin en tiedä auttaako se kaasujen pois saamiseen juurikaan :think nakutus ilmeni vasta vanoksen ollessa myöhäisellä 5-6k jälkeen. Olisihan se hyvä pakopaineet tarkastaa
                Auttaa, vanos aikaisella overlappia on ihan hyvin, myöhäisellä ei ollenkaan. Venttiilit kun on yhtäaikaa auki niin tuore seos painaa kuumat pakokaasut pois sylinteristä sillä edellytyksellä että pakopaineet on alhaisemmat kuin ahtopaine. Noin miten sääditte vanoksen niin ei kannata tehdä vaan turbokoneessa imunokka käännetään myöhäiselle siinä vaiheessa kun pakopaine ylittää ahtopaineen jos välttämättä halutaan ajaa liian suurilla pakopaineilla kuten monessa vakiomosassa tehdään(ohjataan yleensä kyllä pakonokkaa mutta sama haluttu vaikutus).

                Comment

                • willex
                  BTCF Member
                  • Sep 2006
                  • 68
                  • Ylivieska

                  Originally posted by naukkis View Post
                  0,7 millinen MLS on aika hyvä vaihtoehto, likistyksiä alas sitten tarvittaessa kantta hiomalla. Oma 1,75mm tiiviste on turhan paksu koville paineille.
                  internetin mukaan vakiokannentiiviste pitäisi olla about 1,78mm (0.07") ?

                  Originally posted by naukkis View Post
                  Auttaa, vanos aikaisella overlappia on ihan hyvin, myöhäisellä ei ollenkaan. Venttiilit kun on yhtäaikaa auki niin tuore seos painaa kuumat pakokaasut pois sylinteristä sillä edellytyksellä että pakopaineet on alhaisemmat kuin ahtopaine. Noin miten sääditte vanoksen niin ei kannata tehdä vaan turbokoneessa imunokka käännetään myöhäiselle siinä vaiheessa kun pakopaine ylittää ahtopaineen jos välttämättä halutaan ajaa liian suurilla pakopaineilla kuten monessa vakiomosassa tehdään(ohjataan yleensä kyllä pakonokkaa mutta sama haluttu vaikutus).
                  kyllähän tuo järkevältä kuulostaa

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by willex View Post
                    internetin mukaan vakiokannentiiviste pitäisi olla about 1,78mm (0.07") ?
                    Juu kun on vanhanaikainen massatiiviste. 0,7mm tiivisteeseen kohdistuu palotilan paineesta ja lämmöstä vain noin 40% joten se kestää ainakin 2,5-kertaisen paineen(todellisuudessa paljon enemmän koska MLS tiivisteen kitkapinta on moninkertainen). Jos haluat kannentiivistysongelmia niin paksua tiivistettä kehiin mutta 0,7mm MLS on tiivisteenä liki pomminvarma eikä tarvitse kikkailla suuremmilla puristusmomenteilla yms.

                    Ja siis kannentiivistettä paksuntamalla ei kannata puristussuhdetta laskea, siinä ampuu vain itseään jalkaan.

                    Comment

                    • bmw89
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 565
                      • Ulvila



                      Mikä mahtaa olla kyseisen vastus mötikän tarkoitus? puolien johtojen maadotus siis kulkee ton kautta:think



                      Onko noissa ohjeissa mitään perää?

                      Kaikki puolat näytti 0.6ohm ja 12.01v tuli joka johtoon, ainoa mikä ihmetytti oli keskimmäisen navan ja moottorin välillä 20ohm vastus mikä pitäisi ton mukaan olla 0?
                      -E30 "316i"

                      ex. e46 328i,

                      Comment

                      • Bemssi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 872
                        • Kerkkoo

                        Olisko kellään nakata m50b25nv sopivia bensa- ja sytkäkarttoja? Sais tuon projektin käyntiin tuolla megalla. Pistä privaan jos löytyy, niin olisin kiitollinen. (870cc hx40).

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11131
                          • Oulu

                          Originally posted by Bemssi View Post
                          Olisko kellään nakata m50b25nv sopivia bensa- ja sytkäkarttoja? Sais tuon projektin käyntiin tuolla megalla. Pistä privaan jos löytyy, niin olisin kiitollinen. (870cc hx40).
                          Bensa?

                          Tuossa bensalle vapari sytkäkartta. Saat sillä käyntiin ja tarvittaessa siirreltyä, mutta ahtojen puolelle ei kärsi mennä koska se alue puuttuu kokonaan:


                          Viinalle lyötyy tommonen:


                          Bensakartan saat laskettua sillä tunerstudion generaattorilla.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Bemssi
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 872
                            • Kerkkoo

                            Kiitän! Tarkoituskin saada edes tyhjäkäynnille , kunhan saa tuolla megalla käyntiin.
                            Tämmönen löytyi myös netin syövereistä :


                            Miltä tuo vaikuttaa ? Ja joo bensa on aineena.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11131
                              • Oulu

                              Sytkäkartta on ok periaatteessa, mut bensakartta ei vakuuta. Maksimiväännön kohdalla (4-5k) pitäs olla eniten bensaa ja laskea siitä ylöspäin, mut tuossa ei ole niin. Ja muutenkin ei yllä kuin 0,5 Bar ylipaineen puolelle kumpikaan kartta. Suosittelen laskeen sen bensakartta sillä generaattoria. Sillä on saanu ihan hyvän lähtökohdan. NV koneella map on jotain 35kpa tyhjäkäynnillä, kun se generaattori kysyy sitä.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Sha
                                BTCF Member
                                • Apr 2013
                                • 39
                                • Etelä-Pohjanmaa

                                Suuttimet

                                Morjens!
                                Onko kellään kokemuksia ko. linkin suuttimista/puljusta? Varsin edullisia ovat, kun alta 20dollaria/suutin ja kutoskoneeseen sarja postitettuna Suomeen ~135€. Vaihtoehtoina 440cc, 650cc ja 850cc..

                                Jokin tässä mättää

                                LINKKI
                                -06 E91 330d
                                -89 E30 316i M50tic

                                Vanhat: E36 328, E46 328, E46 cab, E39

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎