Originally posted by willex
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
-
-
Originally posted by willex View PostJoo pakopesä 12. En osaa sanoa mikä mättää. baarilla koitettu dynossa säätää mutta yläkierroksilla alkaa nakuttamaan. 380hv sai silti paperille..e30 318i touring "Bercedes Menz"
Kawasaki z1000
-FatBoyRacing-
Comment
-
-
Originally posted by willex View PostJoo pakopesä 12. En osaa sanoa mikä mättää. baarilla koitettu dynossa säätää mutta yläkierroksilla alkaa nakuttamaan. 380hv sai silti paperille..
Vakiona ecu siirtää vanoksen myöhäiselle noin 4200 kierroksen kohdalla eli nakuttaako jo ennen em. kierroksia?
Ja kannattaishan sitä myös katsoa saisko sen kiinansarjan pakopesän jaettua.....Last edited by naukkis; 16-05-2016, 17:15.
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostNo noi tulpat ainakin on liian kuumat. Kokeilkaa penkittää 9-lämpöarvon tulpilla sitä, tai esim. Denson IK27. Käytittekö tulppia penkittäessä irti kertaakaan?
Originally posted by naukkis View PostKoitetty roplata vanoksen ajoitusta? Eli jos pakopaineet pysyy alhaalla(pitäis HX35:llä) niin voi alkaa nakuttamaan vanos myöhäisellä kun vakionokkien ajoituksella overlappia ei ole. Eli vanos aikaisella loppuun asti jotta on overlappia ja saadaan kuumat kaasut pytyistä pois - toki niitä nokkien ajoituksiakin voi roplata ellei kunnon virinokkia sitten samantien....
Vakiona ecu siirtää vanoksen myöhäiselle noin 4200 kierroksen kohdalla eli nakuttaako jo ennen em. kierroksia?
Ja kannattaishan sitä myös katsoa saisko sen kiinansarjan pakopesän jaettua.....
Comment
-
-
Originally posted by willex View PostVanostahan tässä ei ole kuin imunokassa niin en tiedä auttaako se kaasujen pois saamiseen juurikaan :think nakutus ilmeni vasta vanoksen ollessa myöhäisellä 5-6k jälkeen. Olisihan se hyvä pakopaineet tarkastaa
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View Post0,7 millinen MLS on aika hyvä vaihtoehto, likistyksiä alas sitten tarvittaessa kantta hiomalla. Oma 1,75mm tiiviste on turhan paksu koville paineille.
Originally posted by naukkis View PostAuttaa, vanos aikaisella overlappia on ihan hyvin, myöhäisellä ei ollenkaan. Venttiilit kun on yhtäaikaa auki niin tuore seos painaa kuumat pakokaasut pois sylinteristä sillä edellytyksellä että pakopaineet on alhaisemmat kuin ahtopaine. Noin miten sääditte vanoksen niin ei kannata tehdä vaan turbokoneessa imunokka käännetään myöhäiselle siinä vaiheessa kun pakopaine ylittää ahtopaineen jos välttämättä halutaan ajaa liian suurilla pakopaineilla kuten monessa vakiomosassa tehdään(ohjataan yleensä kyllä pakonokkaa mutta sama haluttu vaikutus).
Comment
-
-
Originally posted by willex View Postinternetin mukaan vakiokannentiiviste pitäisi olla about 1,78mm (0.07") ?
Ja siis kannentiivistettä paksuntamalla ei kannata puristussuhdetta laskea, siinä ampuu vain itseään jalkaan.
Comment
-
-
Mikä mahtaa olla kyseisen vastus mötikän tarkoitus? puolien johtojen maadotus siis kulkee ton kautta:think
Onko noissa ohjeissa mitään perää?
Kaikki puolat näytti 0.6ohm ja 12.01v tuli joka johtoon, ainoa mikä ihmetytti oli keskimmäisen navan ja moottorin välillä 20ohm vastus mikä pitäisi ton mukaan olla 0?-E30 "316i"
ex. e46 328i,
Comment
-
-
Originally posted by Bemssi View PostOlisko kellään nakata m50b25nv sopivia bensa- ja sytkäkarttoja? Sais tuon projektin käyntiin tuolla megalla. Pistä privaan jos löytyy, niin olisin kiitollinen. (870cc hx40).
Tuossa bensalle vapari sytkäkartta. Saat sillä käyntiin ja tarvittaessa siirreltyä, mutta ahtojen puolelle ei kärsi mennä koska se alue puuttuu kokonaan:
Viinalle lyötyy tommonen:
Bensakartan saat laskettua sillä tunerstudion generaattorilla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Sytkäkartta on ok periaatteessa, mut bensakartta ei vakuuta. Maksimiväännön kohdalla (4-5k) pitäs olla eniten bensaa ja laskea siitä ylöspäin, mut tuossa ei ole niin. Ja muutenkin ei yllä kuin 0,5 Bar ylipaineen puolelle kumpikaan kartta. Suosittelen laskeen sen bensakartta sillä generaattoria. Sillä on saanu ihan hyvän lähtökohdan. NV koneella map on jotain 35kpa tyhjäkäynnillä, kun se generaattori kysyy sitä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Suuttimet
Morjens!
Onko kellään kokemuksia ko. linkin suuttimista/puljusta? Varsin edullisia ovat, kun alta 20dollaria/suutin ja kutoskoneeseen sarja postitettuna Suomeen ~135€. Vaihtoehtoina 440cc, 650cc ja 850cc..
Jokin tässä mättää
LINKKI-06 E91 330d
-89 E30 316i M50tic
Vanhat: E36 328, E46 328, E46 cab, E39
Comment
-
Comment