Originally posted by Matuh
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TeemuM View PostPysyykö tuo tyhjäkäyntiventtiilin liitinosa paikallaan imusarjassa myös ahdetuissa? Ulkomaanfoorumeilla näkyy, että ovat liimailleet niitä paikalleen.
Entä tuon venttiilin "imuletku", tuleeko se ahtoputkeen, vai ahtimen imupuolelle? Remmiahdettu kyseessä.
Ja tyhjäkäyntiventtiilin letku ahtoputkiston puolelle kiinni. Muuten vuotaa ahtopaineet pihalle sitä kautta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Patriot View PostPaljonkos ne vakiopuolat kestikään?
Originally posted by naukkis View PostSe rötä johtuu aivan sikarikkaasta seoksesta ja siitä myös tulpan eristeen halkeaminen, toki se tulppakin on liian kuuma eli reippaasti vaan kylmempää lämpöarvoa kehiin. Mutta jos kone rötää täyskaasulla liiasta sopasta niin mikään tulppa ei kovin pitkään kestä.
Meikällä on käyny joku kämmi ton kanssa tai jotaan nyt. Koska tuo ei sitä millään muulla alueella tee niin siellä on säädöissä pakko olla joku bugi/ ne ei oo samoilla kohilla kuin edellisillä omistajilla. Tyhjäkäynnistä ois pitäny jo päätellä
(Tämä erittäin todennäköistä, koska toimivana purettu veks, eikö ole vastaavia ongelmia ollut)
Ni ennen kuin enempää tuhotaan ni varataan penkkiin aika ja siellä saa sitten hieroa tota Kuntoon.
Ja säädetään 2kpl ahtopaine karttoja vaikka tuo 1.4bar ja sitten 0.9bar. Tulee säästettyä konetta sitten käytössä.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostLataus aikaa muistaakseni jonku 4ms aika maksimi. Mulla ne on tuolla 3.7 paikkeilla.
No noilla Bcpr7es tulpilla mennään nyt. Säädetään vakio kärkivälillä ja sit katotaan jos tarvii niin laitan nuo 0.7 välillä olevat.
Meikällä on käyny joku kämmi ton kanssa tai jotaan nyt. Koska tuo ei sitä millään muulla alueella tee niin siellä on säädöissä pakko olla joku bugi/ ne ei oo samoilla kohilla kuin edellisillä omistajilla. Tyhjäkäynnistä ois pitäny jo päätellä
(Tämä erittäin todennäköistä, koska toimivana purettu veks, eikö ole vastaavia ongelmia ollut)
Ni ennen kuin enempää tuhotaan ni varataan penkkiin aika ja siellä saa sitten hieroa tota Kuntoon.
Ja säädetään 2kpl ahtopaine karttoja vaikka tuo 1.4bar ja sitten 0.9bar. Tulee säästettyä konetta sitten käytössä.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostNo noilla Bcpr7es tulpilla mennään nyt. Säädetään vakio kärkivälillä ja sit katotaan jos tarvii niin laitan nuo 0.7 välillä olevat.
Niin ja sitten vielä tulpan tyyppikin on väärä, eli 1-kärkinen tulppa ei käy 4-venttiilipalotiloihin, riippuen sivuelektrodin asennosta optimaalinen sytkäennakko vaihtelee jopa 5 astetta. Eli 1-kärkistä tulppaa käytettäessä kaikki tulpat pitäisi saada samaan asentoon, hankalaa joten yleensä käytetään monikärkitulppia mitä M5x:ssäkin kuuluu käyttää.Last edited by naukkis; 08-04-2016, 16:09.
Comment
-
-
Kuinka pitkälle vakio bensapumppu näissä riittää? Kyse on siis tuosta sigun e36:staKesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Tähän tulppa asiaan haluaisin kantaa oman korteni.
Eli itselläni on ollu juurikin näitä ykskärkisiä ja 7 lämpöarvolla olevia tulppia joista lyöty kärkiväli sinne 0,55 paikkeille nyt kolme kesää ja kolmella eri kokoonpanolla jossa viimeisimmässä 1,6bar painetta.
Ikinä ei oo ollu tulppien kanssa ongelmia ja hyvin on kipinä riittäny sekä työmatka-ajossa että muutamia satunnaisia radalla käyntejä. Ja tässä on monella tutulla aivan samoja tulppia käytetty kovissakin kokoonpanoissa. Eli mikä on nyt tuo teoria että heti kun ahdin lisätään kylkeen nii tulpan pitää olla kymppi arvolla? Toki asia erikseen autoissa joilla vedetään lämätiskissä kymmeniä ratakierroksia. :think
Comment
-
-
Originally posted by I-Ienkka View PostTähän tulppa asiaan haluaisin kantaa oman korteni.
Eli itselläni on ollu juurikin näitä ykskärkisiä ja 7 lämpöarvolla olevia tulppia joista lyöty kärkiväli sinne 0,55 paikkeille nyt kolme kesää ja kolmella eri kokoonpanolla jossa viimeisimmässä 1,6bar painetta.
Ikinä ei oo ollu tulppien kanssa ongelmia ja hyvin on kipinä riittäny sekä työmatka-ajossa että muutamia satunnaisia radalla käyntejä. Ja tässä on monella tutulla aivan samoja tulppia käytetty kovissakin kokoonpanoissa. Eli mikä on nyt tuo teoria että heti kun ahdin lisätään kylkeen nii tulpan pitää olla kymppi arvolla? Toki asia erikseen autoissa joilla vedetään lämätiskissä kymmeniä ratakierroksia. :thinkOriginally posted by Jasu View PostJuu harva kokoonpano vaatii 8 kylmempää.
Ja oma mielipiteeni on, että käytetään sitä normaalia, eli 1-kärkistä tulppaa (oli sitten 2- tai 4-venttiilitekniikasta kysymys).
http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=738949
Jossa suositellaan käyttämään nelikärkisiä tulppia.
En mä ainakaan näe mitään järkeä lähteä "downgreidaamaan" yksikärkisiä vakio 2-kärkisten tilalle, mielummin nelikärkiset suoraan, vaikka 1-kärkisetkin todistettavasti näköjään toimivat joillain.Last edited by Supra^; 09-04-2016, 10:56.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Sytkälaitteissa on kyllä vikaa/tehottomuutta jos huomaa jotain eroa tulpan kärkien määrällä tai kärkivälin pienennys parantaa käyntiä\poistaa prötäämistä.
Myöskään neliventtiili kannet ei tosiaan tarvitse monikärki tulppia. En ainakaan tiedä yhtään tehokasta MP konetta(pl wanhat kawat) jossa olisi monikärki tulppia vaikka litratehot on kohdillaan ja palotilat täynnä venttiiliä. Iridiumeja niissä kaikissa kyllä on mutta sekin varmasti osittain pitkää huoltoväliä ajatellen.
sytkälaitteet kuntoon niin huomaa että tulpan valinta helpottuu.. Kaikki käy ja aina palaa meni läpi millaista seosta vain.BMW i3 REX
Comment
-
-
Tuo meikän kone ei suostunut 7 tulpalla pelaamaan. Siihen vaihtelin tuliterät puolatkin, mut ei ollu apua. Kärkivälillä pysty vaan vaikuttaa oliko ongelmat yläkierroksilla vai alakierroksilla. Yläkierroksilla tykkäsi hehkusytytellä kun polttoaineena oli re85. 8:n tulppa, niin kaikki ongelmat katos. Toki koneet on yksilöitä, et samakai se millä tulpilla ajelee, kunhan pelaa
Tuohon kärkien määrä humpuukiin en usko, mut tosiaan ennemmin liian kylmä, kuin liian kuuma tulppa. Liian kylmä vaan nokeentuu ja se on helppo diagnosoida, jos näin käy.
Edit niin ja minun ymmärtääkseni tuolla monikärkisyydellä saadaan lähinnä käyttöikää lisää, kun elektrodien pinta-ala on suurempi, niin on enemmän, mitä kulua pois.Last edited by Pazi88; 09-04-2016, 12:22.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTuo meikän kone ei suostunut 7 tulpalla pelaamaan. Siihen vaihtelin tuliterät puolatkin, mut ei ollu apua. Kärkivälillä pysty vaan vaikuttaa oliko ongelmat yläkierroksilla vai alakierroksilla. Yläkierroksilla tykkäsi hehkusytytellä kun polttoaineena oli re85. 8:n tulppa, niin kaikki ongelmat katos. Toki koneet on yksilöitä, et samakai se millä tulpilla ajelee, kunhan pelaa
Muuttujia on paljon yhtälössä.
Tohon mun tulppa valintaan et ota enää muuta kantaa kuin sen että sillä se on toiminut, niin tällä mennään.
I'm out....E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by saki View PostMyöskään neliventtiili kannet ei tosiaan tarvitse monikärki tulppia.
Se noin 5 asteen ero optimiennakossa ei ole mikään maailmaa kaatava mutta jos konetta säätää tarkasti niin tuollainen vesittää kaiken tarkkuuden hommasta.
Comment
-
Comment