mikä on sit paras turbo m50b20 konesel missäs pitäis tulla 350-400hp
No Itsellä ollu tollanen hx35 54/60 12cm M50B25 pelas kyllä hienosti hintaansa nähden.
(Jos haluu sitten hipostella niin ostaa efr/gtx/precisionin, herääminen ihan eri luokkaa.. mutta niin on hintakin..)
Joten M50B20 koneeseen laittaisin kyllä noista mielummin ton hx35 superin 54/55 8cm. Saatu sr20 koneestakin~ 400hv/600nm siinä kummiski tilavuus sama kuin b20..
54/55 8cm kummiski varmasti huonompi heräämään b20 koneessa kuin 54/60 12cm b25 koneessa.
Mitäs täytyy ottaa huomioon kun hukkaportin pikka pitäs hitsailla suoraan pakopesään, lähinnä sijainnin ja asennon kanssa pähkäillyt että millä tavalla se olisi ihan optimaallisin. Ja turbo on jaetulla pesällä niin jaettuna vietävä portille asti vaiko?
Mitäs täytyy ottaa huomioon kun hukkaportin pikka pitäs hitsailla suoraan pakopesään, lähinnä sijainnin ja asennon kanssa pähkäillyt että millä tavalla se olisi ihan optimaallisin. Ja turbo on jaetulla pesällä niin jaettuna vietävä portille asti vaiko?
Eka hitsaat hukkiksen laippaan sopivaa putkea, muotoilet mieleiseen asentoon pakopesään(mielellään ekan 15 cm matkalle laippaan nähden). Asennolla en oo huomannu olevan mitään merkitystä, että onko se kohtisuorassa vai enemmänkin tangentin suuntaan. Sit tussilla piirtää reiän rajat pakopesään ja tekee aukon/aukot. Jaetulla pesällä ei kannata katkaista sitä keskikannasta. Ihan makuasia jakaako sen portille menevän putken portin lautaselle asti - ite en oo jakanu.
Sit heppaa portin lähdön kiinni pesään ja kunnon esilämmitys toholla/uunissa pesälle jonnekin 200 C hujakoille ja hitsaa puikolla/tigillä reilun sauman ympäriinsä. Ite hitsannu eka tigillä 3.2 mm paksulla lisäaineella yhden sauman tyveen ja sit toinen kierros waving-tyylillä levittäen, että sauma on jouhea joka suuntaan. Ennen hitsausta kannattaa pesän pinta hioa sauman alueelta tasaiseksi ja kirkkaaksi valun jäljestä. Sit jäähtymään vaikka villoihin muutamaksi tunniksi.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Täällä foorumilla kun oon monestikki saanu lukia, et Nämä m50 turbot syö tulppia ja niitä saa olla koko ajan vaihtamassa, kun alkaa pätkiä. Niin onko nyt kukaan oikeasti ratkaisu ko. ongelmaa?
Omassa vehkeessä sain kunnolla käymään ngk bkr8eix tulpilla, mut näköjään ei pelaa kuin joku 1000-2000 km sen jälkeen alkaa yläkierroksilla ahdoilla pätkimään, kuin kipinä loppuisi kesken. Näköjään toisessa koneessa sama ongelma. Koneet käy viinalla ja puristukset vakiot. Ahtoja 0,7 - 0,8 Bar. Olen nyt kokeillut seoksia välillä 11-13,5 (bensa afr) ja ennakoita 13-20 välillä eikä oikeastaan ole vaikutusta ongelmaan. Pätkimisen saa pois, kun laittaa kärkivälin 0,5 mm mut sit katoaa tyhjäkäynti.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Täällä foorumilla kun oon monestikki saanu lukia, et Nämä m50 turbot syö tulppia ja niitä saa olla koko ajan vaihtamassa, kun alkaa pätkiä. Niin onko nyt kukaan oikeasti ratkaisu ko. ongelmaa?
Omassa vehkeessä sain kunnolla käymään ngk bkr8eix tulpilla, mut näköjään ei pelaa kuin joku 1000-2000 km sen jälkeen alkaa yläkierroksilla ahdoilla pätkimään, kuin kipinä loppuisi kesken. Näköjään toisessa koneessa sama ongelma. Koneet käy viinalla ja puristukset vakiot. Ahtoja 0,7 - 0,8 Bar. Olen nyt kokeillut seoksia välillä 11-13,5 (bensa afr) ja ennakoita 13-20 välillä eikä oikeastaan ole vaikutusta ongelmaan. Pätkimisen saa pois, kun laittaa kärkivälin 0,5 mm mut sit katoaa tyhjäkäynti.
Ajanut NGK BCPR7ES tulpilla jo 5 vuotta turbokäytössä. Vaihdan kerran vuodessa eli noin 8tkm välein.
Toimii ainakin mulla ja monella muullakin..
Tulpilla hintaa huikeat 3,90€/kpl motonetissä.
Ajanut NGK BCPR7ES tulpilla jo 5 vuotta turbokäytössä. Vaihdan kerran vuodessa eli noin 8tkm välein.
Toimii ainakin mulla ja monella muullakin..
Tulpilla hintaa huikeat 3,90€/kpl motonetissä.
Aikaisemmin oli bkr7es tulpat ja ne ei ainakaan pelannu. Eroa noiden välillä on, et bcpr tulpassa on ilmeisesti pidemmälle ulottuva elektrodi. Muuten samat :think No voihan noita nyt kokeilla, kun jotakin tonne on laitettava et taas pelais.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Mulla on käytössä m60 koneessa viinalla ngk bcpr 7es ja hyvin pelannut katuräppäilyssä nyt 2000km
Jos tiedän että kovaa rääkkiä tulossa esim rata ajoa punarajalla niin olen varmuuden vuoksi ajanut kylmemmillä iridium tulpilla.
Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus www.mh-motor.fi0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Täällä foorumilla kun oon monestikki saanu lukia, et Nämä m50 turbot syö tulppia ja niitä saa olla koko ajan vaihtamassa, kun alkaa pätkiä. Niin onko nyt kukaan oikeasti ratkaisu ko. ongelmaa?
Omassa vehkeessä sain kunnolla käymään ngk bkr8eix tulpilla, mut näköjään ei pelaa kuin joku 1000-2000 km sen jälkeen alkaa yläkierroksilla ahdoilla pätkimään, kuin kipinä loppuisi kesken. Näköjään toisessa koneessa sama ongelma. Koneet käy viinalla ja puristukset vakiot. Ahtoja 0,7 - 0,8 Bar. Olen nyt kokeillut seoksia välillä 11-13,5 (bensa afr) ja ennakoita 13-20 välillä eikä oikeastaan ole vaikutusta ongelmaan. Pätkimisen saa pois, kun laittaa kärkivälin 0,5 mm mut sit katoaa tyhjäkäynti.
Hmm.. mullekkin tuli iridiumit ja viikon pelas mukavasti kunnes alko pätkii ja prötäämään ahdoilla taas seos on tasanen 11 täyskaasuvedossa
Eka hitsaat hukkiksen laippaan sopivaa putkea, muotoilet mieleiseen asentoon pakopesään(mielellään ekan 15 cm matkalle laippaan nähden). Asennolla en oo huomannu olevan mitään merkitystä, että onko se kohtisuorassa vai enemmänkin tangentin suuntaan. Sit tussilla piirtää reiän rajat pakopesään ja tekee aukon/aukot. Jaetulla pesällä ei kannata katkaista sitä keskikannasta. Ihan makuasia jakaako sen portille menevän putken portin lautaselle asti - ite en oo jakanu.
Sit heppaa portin lähdön kiinni pesään ja kunnon esilämmitys toholla/uunissa pesälle jonnekin 200 C hujakoille ja hitsaa puikolla/tigillä reilun sauman ympäriinsä. Ite hitsannu eka tigillä 3.2 mm paksulla lisäaineella yhden sauman tyveen ja sit toinen kierros waving-tyylillä levittäen, että sauma on jouhea joka suuntaan. Ennen hitsausta kannattaa pesän pinta hioa sauman alueelta tasaiseksi ja kirkkaaksi valun jäljestä. Sit jäähtymään vaikka villoihin muutamaksi tunniksi.
Noniin, tällästä tietopakettia kaipasinkin, näillä mennään, itse joudun vaan etsimää käypäsen kohdan hukkikselle ja ammamies hitsaa lopulliseen sijaansa
Täällä foorumilla kun oon monestikki saanu lukia, et Nämä m50 turbot syö tulppia ja niitä saa olla koko ajan vaihtamassa, kun alkaa pätkiä. Niin onko nyt kukaan oikeasti ratkaisu ko. ongelmaa?
Omassa vehkeessä sain kunnolla käymään ngk bkr8eix tulpilla, mut näköjään ei pelaa kuin joku 1000-2000 km sen jälkeen alkaa yläkierroksilla ahdoilla pätkimään, kuin kipinä loppuisi kesken. Näköjään toisessa koneessa sama ongelma. Koneet käy viinalla ja puristukset vakiot. Ahtoja 0,7 - 0,8 Bar. Olen nyt kokeillut seoksia välillä 11-13,5 (bensa afr) ja ennakoita 13-20 välillä eikä oikeastaan ole vaikutusta ongelmaan. Pätkimisen saa pois, kun laittaa kärkivälin 0,5 mm mut sit katoaa tyhjäkäynti.
Tämä itseäkin mietityttää. Tällä hetkellä kiinni denson ik27 , tuntuu et lämpiminä päivinä toimii ettei mitään tai jos kenkii kokoajan , muuten nuo vetää nokeen.
Ik24 oli viimekesänä ehkä 500km paikallaan, hajos yks tulppa ainakin, epäilen lyhytkestoisia käynnistyksiä. Ik27:lla mennään nyt.
Ebaysta laitoin tulemaan juuri nuo BKR8EIX, noitakaan ei huvikseen viiti ostella jatkuvasti.. Saa ny nähdä laitanko sit ees kii.
Mainittakoon vielä et vakio motti, bensa ja ~0.8bar
Loppuun kysymys. Kellään noista puolista kokemusta?
Loppuun kysymys. Kellään noista puolista kokemusta?
"The core windings inside these coils have been modified to increase firepower and promote a faster, more efficient burn."
Nuo puolathan on kyllä tehtaalta valettu johonkin epoksiin, että melko fakiiri saa kyllä olla jos ovat purkaneet ne ja käämineet uudestaan. En ole kyllä yhtään vakuuttunu, varsinkin kun jenkkifirman tuotteita ovat. Mitään mittaustuloksia en ole nähnyt ko. puolista, taikka todisteita että olisivat oikeasti parempia. Varmaan ihan perus tarvikepuolia, jotka ovat maalanneet punaseksi ja myyvät kalliimmalla eteenpäin.
Tulppajuttuun, niin ihmetyttää mikä niissä sit menee aina rikki, kun hetken vain pelaa. Voiko se sisäinen vastus sit palaa, vai mitä ihmettä. Kuhan saan uudet tulpat käsiin, niin pitää kyllä töissä mittailla "rikkinäistä" ja uutta tulpaa, että onko noissa mitään eroa. Ulkonäöltäänhän noissa ei kyllä mitään eroa uuteen ja ei nyt tuommosella matkalla pitäs mennä rikki. Viinakoneessa ei edes nokeennu.
Kelasin vaan et viittinkö oikeest antaa soittaa vaa noil IK27 vai tekeekö se sielä jotain hallaa.. Vetää kyllä 1-2-3 vaihdot hyvin ja 4-5 lämpimillä keleillä ainakin tuntus rokkaavan mutta välillä tuntuu pientä epävireyttä. Vaikuttaako esim kaupungissa ja matkassa köröttely tuohon, jos ei päästele ahdoille ni paikat tukkeessa tjsp?
Tuohon tulppajuttuun en osaa kuin ihmetellä miten niitä menee ja miksi käytätte jotain ihmetulppia?
Tässä Keski-Pohjanmaan alueella kymmenkunta turbovehettä ja mitään ongelmia ei oo kenelläkään ollu normaalitulppien kanssa (BCP7ES) M50 ja (BP7ES) M20/M30.
Ainoa muutos on kärkivälit naputeltu ~0,5mm tuntumaan ja nyttemmin osa siirtyny kylmempään 8 lämpöarvolla oleviin.
Näillä tulpilla kuitenkin ajettu etanolilla vuosia/+100tkm, 500-1000hp (Hukkakipinä, suorasytkä, jakaja) kokoonpanoissa.
Oisko teillä nyt kuitenki sielä säätöpuolella jotain, kun ette saa pelaan ja tulppia hajoaa?
Comment