Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HeiSy
    BTCF Member
    • Oct 2009
    • 260
    • Suomi

    Originally posted by stögö View Post
    Semmoista mukavaa all around moottoria joka toimisi autossa joka päiväisessä käytössä ja jossa olisi teho reservejä myös tarvittaessa tarpeeksi.
    Kokemuspohjalta voisin suositella hx35:sta jossa superin kompura ja 12 pakopesä

    Comment

    • ^Tonix^
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 641
      • Vaasa

      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
      Alkaa olla Holsetin kasin pesässä ahdasta tuollaisilla tehoilla....
      Originally posted by HeiSy View Post
      Se on totta kyllä. 12 pesäki vielä melko ahdas
      En kyllä ymmärrä miks toi hx35 super ahdistais M50B20 moottorissa jos 350-400hv tavoitteena..?
      Mut kertokaa ihmees.

      Originally posted by NoPowerNoFun View Post
      mikä on sit paras turbo m50b20 konesel missäs pitäis tulla 350-400hp
      No Itsellä ollu tollanen hx35 54/60 12cm M50B25 pelas kyllä hienosti hintaansa nähden.
      (Jos haluu sitten hipostella niin ostaa efr/gtx/precisionin, herääminen ihan eri luokkaa.. mutta niin on hintakin..)
      Joten M50B20 koneeseen laittaisin kyllä noista mielummin ton hx35 superin 54/55 8cm. Saatu sr20 koneestakin~ 400hv/600nm siinä kummiski tilavuus sama kuin b20..
      54/55 8cm kummiski varmasti huonompi heräämään b20 koneessa kuin 54/60 12cm b25 koneessa.
      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
      E30 318is
      E36 M3 Coupe

      Comment

      • HeiSy
        BTCF Member
        • Oct 2009
        • 260
        • Suomi

        No nälkä yleensä kasvaa syödessä ja itsellä oli ainakin m50b25:ssa hx35 superin kompuralla ja 12 pesällä 470hv & 690nm kohdalla ahdin ihan tapissa.

        Comment

        • Bansku
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2011
          • 1493
          • Savo

          Mitäs täytyy ottaa huomioon kun hukkaportin pikka pitäs hitsailla suoraan pakopesään, lähinnä sijainnin ja asennon kanssa pähkäillyt että millä tavalla se olisi ihan optimaallisin. Ja turbo on jaetulla pesällä niin jaettuna vietävä portille asti vaiko?

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            Originally posted by Bansku View Post
            Mitäs täytyy ottaa huomioon kun hukkaportin pikka pitäs hitsailla suoraan pakopesään, lähinnä sijainnin ja asennon kanssa pähkäillyt että millä tavalla se olisi ihan optimaallisin. Ja turbo on jaetulla pesällä niin jaettuna vietävä portille asti vaiko?
            Eka hitsaat hukkiksen laippaan sopivaa putkea, muotoilet mieleiseen asentoon pakopesään(mielellään ekan 15 cm matkalle laippaan nähden). Asennolla en oo huomannu olevan mitään merkitystä, että onko se kohtisuorassa vai enemmänkin tangentin suuntaan. Sit tussilla piirtää reiän rajat pakopesään ja tekee aukon/aukot. Jaetulla pesällä ei kannata katkaista sitä keskikannasta. Ihan makuasia jakaako sen portille menevän putken portin lautaselle asti - ite en oo jakanu.

            Sit heppaa portin lähdön kiinni pesään ja kunnon esilämmitys toholla/uunissa pesälle jonnekin 200 C hujakoille ja hitsaa puikolla/tigillä reilun sauman ympäriinsä. Ite hitsannu eka tigillä 3.2 mm paksulla lisäaineella yhden sauman tyveen ja sit toinen kierros waving-tyylillä levittäen, että sauma on jouhea joka suuntaan. Ennen hitsausta kannattaa pesän pinta hioa sauman alueelta tasaiseksi ja kirkkaaksi valun jäljestä. Sit jäähtymään vaikka villoihin muutamaksi tunniksi.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11131
              • Oulu

              Täällä foorumilla kun oon monestikki saanu lukia, et Nämä m50 turbot syö tulppia ja niitä saa olla koko ajan vaihtamassa, kun alkaa pätkiä. Niin onko nyt kukaan oikeasti ratkaisu ko. ongelmaa?

              Omassa vehkeessä sain kunnolla käymään ngk bkr8eix tulpilla, mut näköjään ei pelaa kuin joku 1000-2000 km sen jälkeen alkaa yläkierroksilla ahdoilla pätkimään, kuin kipinä loppuisi kesken. Näköjään toisessa koneessa sama ongelma. Koneet käy viinalla ja puristukset vakiot. Ahtoja 0,7 - 0,8 Bar. Olen nyt kokeillut seoksia välillä 11-13,5 (bensa afr) ja ennakoita 13-20 välillä eikä oikeastaan ole vaikutusta ongelmaan. Pätkimisen saa pois, kun laittaa kärkivälin 0,5 mm mut sit katoaa tyhjäkäynti.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • ^Tonix^
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 641
                • Vaasa

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Täällä foorumilla kun oon monestikki saanu lukia, et Nämä m50 turbot syö tulppia ja niitä saa olla koko ajan vaihtamassa, kun alkaa pätkiä. Niin onko nyt kukaan oikeasti ratkaisu ko. ongelmaa?

                Omassa vehkeessä sain kunnolla käymään ngk bkr8eix tulpilla, mut näköjään ei pelaa kuin joku 1000-2000 km sen jälkeen alkaa yläkierroksilla ahdoilla pätkimään, kuin kipinä loppuisi kesken. Näköjään toisessa koneessa sama ongelma. Koneet käy viinalla ja puristukset vakiot. Ahtoja 0,7 - 0,8 Bar. Olen nyt kokeillut seoksia välillä 11-13,5 (bensa afr) ja ennakoita 13-20 välillä eikä oikeastaan ole vaikutusta ongelmaan. Pätkimisen saa pois, kun laittaa kärkivälin 0,5 mm mut sit katoaa tyhjäkäynti.
                Ajanut NGK BCPR7ES tulpilla jo 5 vuotta turbokäytössä. Vaihdan kerran vuodessa eli noin 8tkm välein.
                Toimii ainakin mulla ja monella muullakin..
                Tulpilla hintaa huikeat 3,90€/kpl motonetissä.
                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                E30 318is
                E36 M3 Coupe

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11131
                  • Oulu

                  Originally posted by ^Tonix^ View Post
                  Ajanut NGK BCPR7ES tulpilla jo 5 vuotta turbokäytössä. Vaihdan kerran vuodessa eli noin 8tkm välein.
                  Toimii ainakin mulla ja monella muullakin..
                  Tulpilla hintaa huikeat 3,90€/kpl motonetissä.
                  Aikaisemmin oli bkr7es tulpat ja ne ei ainakaan pelannu. Eroa noiden välillä on, et bcpr tulpassa on ilmeisesti pidemmälle ulottuva elektrodi. Muuten samat :think No voihan noita nyt kokeilla, kun jotakin tonne on laitettava et taas pelais.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    Mulla on käytössä m60 koneessa viinalla ngk bcpr 7es ja hyvin pelannut katuräppäilyssä nyt 2000km
                    Jos tiedän että kovaa rääkkiä tulossa esim rata ajoa punarajalla niin olen varmuuden vuoksi ajanut kylmemmillä iridium tulpilla.
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • bmw89
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 565
                      • Ulvila

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Täällä foorumilla kun oon monestikki saanu lukia, et Nämä m50 turbot syö tulppia ja niitä saa olla koko ajan vaihtamassa, kun alkaa pätkiä. Niin onko nyt kukaan oikeasti ratkaisu ko. ongelmaa?

                      Omassa vehkeessä sain kunnolla käymään ngk bkr8eix tulpilla, mut näköjään ei pelaa kuin joku 1000-2000 km sen jälkeen alkaa yläkierroksilla ahdoilla pätkimään, kuin kipinä loppuisi kesken. Näköjään toisessa koneessa sama ongelma. Koneet käy viinalla ja puristukset vakiot. Ahtoja 0,7 - 0,8 Bar. Olen nyt kokeillut seoksia välillä 11-13,5 (bensa afr) ja ennakoita 13-20 välillä eikä oikeastaan ole vaikutusta ongelmaan. Pätkimisen saa pois, kun laittaa kärkivälin 0,5 mm mut sit katoaa tyhjäkäynti.
                      Hmm.. mullekkin tuli iridiumit ja viikon pelas mukavasti kunnes alko pätkii ja prötäämään ahdoilla taas seos on tasanen 11 täyskaasuvedossa
                      -E30 "316i"

                      ex. e46 328i,

                      Comment

                      • Bansku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2011
                        • 1493
                        • Savo

                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Eka hitsaat hukkiksen laippaan sopivaa putkea, muotoilet mieleiseen asentoon pakopesään(mielellään ekan 15 cm matkalle laippaan nähden). Asennolla en oo huomannu olevan mitään merkitystä, että onko se kohtisuorassa vai enemmänkin tangentin suuntaan. Sit tussilla piirtää reiän rajat pakopesään ja tekee aukon/aukot. Jaetulla pesällä ei kannata katkaista sitä keskikannasta. Ihan makuasia jakaako sen portille menevän putken portin lautaselle asti - ite en oo jakanu.

                        Sit heppaa portin lähdön kiinni pesään ja kunnon esilämmitys toholla/uunissa pesälle jonnekin 200 C hujakoille ja hitsaa puikolla/tigillä reilun sauman ympäriinsä. Ite hitsannu eka tigillä 3.2 mm paksulla lisäaineella yhden sauman tyveen ja sit toinen kierros waving-tyylillä levittäen, että sauma on jouhea joka suuntaan. Ennen hitsausta kannattaa pesän pinta hioa sauman alueelta tasaiseksi ja kirkkaaksi valun jäljestä. Sit jäähtymään vaikka villoihin muutamaksi tunniksi.
                        Noniin, tällästä tietopakettia kaipasinkin, näillä mennään, itse joudun vaan etsimää käypäsen kohdan hukkikselle ja ammamies hitsaa lopulliseen sijaansa

                        Comment

                        • ooopeee
                          BTCF Member
                          • Dec 2011
                          • 2111
                          • Kouvola

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Täällä foorumilla kun oon monestikki saanu lukia, et Nämä m50 turbot syö tulppia ja niitä saa olla koko ajan vaihtamassa, kun alkaa pätkiä. Niin onko nyt kukaan oikeasti ratkaisu ko. ongelmaa?

                          Omassa vehkeessä sain kunnolla käymään ngk bkr8eix tulpilla, mut näköjään ei pelaa kuin joku 1000-2000 km sen jälkeen alkaa yläkierroksilla ahdoilla pätkimään, kuin kipinä loppuisi kesken. Näköjään toisessa koneessa sama ongelma. Koneet käy viinalla ja puristukset vakiot. Ahtoja 0,7 - 0,8 Bar. Olen nyt kokeillut seoksia välillä 11-13,5 (bensa afr) ja ennakoita 13-20 välillä eikä oikeastaan ole vaikutusta ongelmaan. Pätkimisen saa pois, kun laittaa kärkivälin 0,5 mm mut sit katoaa tyhjäkäynti.
                          Tämä itseäkin mietityttää. Tällä hetkellä kiinni denson ik27 , tuntuu et lämpiminä päivinä toimii ettei mitään tai jos kenkii kokoajan , muuten nuo vetää nokeen.
                          Ik24 oli viimekesänä ehkä 500km paikallaan, hajos yks tulppa ainakin, epäilen lyhytkestoisia käynnistyksiä. Ik27:lla mennään nyt.

                          Ebaysta laitoin tulemaan juuri nuo BKR8EIX, noitakaan ei huvikseen viiti ostella jatkuvasti.. Saa ny nähdä laitanko sit ees kii.

                          Mainittakoon vielä et vakio motti, bensa ja ~0.8bar

                          Loppuun kysymys. Kellään noista puolista kokemusta?

                          VW passat 1.9tdi 4motion
                          E36 "328" cabrio

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11131
                            • Oulu

                            Originally posted by ooopeee View Post
                            Loppuun kysymys. Kellään noista puolista kokemusta?

                            "The core windings inside these coils have been modified to increase firepower and promote a faster, more efficient burn."

                            Nuo puolathan on kyllä tehtaalta valettu johonkin epoksiin, että melko fakiiri saa kyllä olla jos ovat purkaneet ne ja käämineet uudestaan. En ole kyllä yhtään vakuuttunu, varsinkin kun jenkkifirman tuotteita ovat. Mitään mittaustuloksia en ole nähnyt ko. puolista, taikka todisteita että olisivat oikeasti parempia. Varmaan ihan perus tarvikepuolia, jotka ovat maalanneet punaseksi ja myyvät kalliimmalla eteenpäin.

                            Tulppajuttuun, niin ihmetyttää mikä niissä sit menee aina rikki, kun hetken vain pelaa. Voiko se sisäinen vastus sit palaa, vai mitä ihmettä. Kuhan saan uudet tulpat käsiin, niin pitää kyllä töissä mittailla "rikkinäistä" ja uutta tulpaa, että onko noissa mitään eroa. Ulkonäöltäänhän noissa ei kyllä mitään eroa uuteen ja ei nyt tuommosella matkalla pitäs mennä rikki. Viinakoneessa ei edes nokeennu.
                            Last edited by Pazi88; 30-05-2016, 11:05.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • ooopeee
                              BTCF Member
                              • Dec 2011
                              • 2111
                              • Kouvola

                              Päivittele tähä sit edisys askelia

                              Kelasin vaan et viittinkö oikeest antaa soittaa vaa noil IK27 vai tekeekö se sielä jotain hallaa.. Vetää kyllä 1-2-3 vaihdot hyvin ja 4-5 lämpimillä keleillä ainakin tuntus rokkaavan mutta välillä tuntuu pientä epävireyttä. Vaikuttaako esim kaupungissa ja matkassa köröttely tuohon, jos ei päästele ahdoille ni paikat tukkeessa tjsp?
                              Last edited by ooopeee; 30-05-2016, 11:42.
                              VW passat 1.9tdi 4motion
                              E36 "328" cabrio

                              Comment

                              • anttiviis
                                BTCF Member
                                • Aug 2010
                                • 369
                                • Kokkola

                                Tuohon tulppajuttuun en osaa kuin ihmetellä miten niitä menee ja miksi käytätte jotain ihmetulppia?
                                Tässä Keski-Pohjanmaan alueella kymmenkunta turbovehettä ja mitään ongelmia ei oo kenelläkään ollu normaalitulppien kanssa (BCP7ES) M50 ja (BP7ES) M20/M30.
                                Ainoa muutos on kärkivälit naputeltu ~0,5mm tuntumaan ja nyttemmin osa siirtyny kylmempään 8 lämpöarvolla oleviin.
                                Näillä tulpilla kuitenkin ajettu etanolilla vuosia/+100tkm, 500-1000hp (Hukkakipinä, suorasytkä, jakaja) kokoonpanoissa.

                                Oisko teillä nyt kuitenki sielä säätöpuolella jotain, kun ette saa pelaan ja tulppia hajoaa?
                                E30 325i Turbo -86
                                E30 325i M-tech2 -89
                                E30 316i Bavaria -91
                                E39 525iA -02
                                F11 530xd M-Sport -11

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎