Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Busch
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 271
    • Seinäjoki/Lapua

    Originally posted by willex View Post
    Vakiopuristuksilla oleva avaamaton M50B25TU hx35 ahtimella alkaa nakuttamaan vajaan baarin ahdoilla liikaa dynossa luureilla kuunneltuna vaikka ennakot säätelee kuinka pienelle.. 0,6baarilla toimiva kokoonpano n.320hp. Paksumpaa kannentiivistetta ja minkäpaksuista? vai mikä helpoin ratkaisu nakutuksen vähentämiseksi että pääsisi sinne 1-1,2 baariin (+400hv) ? Ruiskuna kdfi mega ja 98bensalla mennään myös jatkossa.
    Voisko V-powerilla saadä vähän anteeksi mutta e85 on ainakin ratkaisu!

    Comment

    • Joma
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 1320
      • Masku

      Originally posted by Busch View Post
      Voisko V-powerilla saadä vähän anteeksi mutta e85 on ainakin ratkaisu!
      Samaa tavaraa saa kylmäasemalta huokeemmalla hinnalla, eipä tuo mitään ihmeempää ainetta ole.
      E30 M52b28 M122h Amme
      E28 x monta
      E23 728i Ministeri
      E10 1600-2 Garret

      VW LT50 Huoltoajoneuvo
      HD lapio jätskikruiseri

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        kyllä nyt on jossain muualla vika.. onko ajoitus katottu lampulla tarkalleen? onko nokat tehtaan arvossa, vai jotain muuta? mikä pakosarja? pakopaine?
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • willex
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 68
          • Ylivieska

          Originally posted by jmp2002 View Post
          kyllä nyt on jossain muualla vika.. onko ajoitus katottu lampulla tarkalleen? onko nokat tehtaan arvossa, vai jotain muuta? mikä pakosarja? pakopaine?
          Ajoitus on katottu lampulla ja nokat on vakiona. Ahtimelta menee 3" putki loppuun asti. pakopaineita en oo mitannut. pakosarjana tämmönen http://tinyurl.com/z4t736w

          Kovin mielellään en lähtisi E85selle muuttamaan kun saatavuus on vähän heikkoa täälläpäin

          Comment

          • bmw89
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 565
            • Ulvila

            Pakopesä? 12? kyllä siinä joku mättää, noita kuiteskin rakennettu yli 600hv bensallakin
            -E30 "316i"

            ex. e46 328i,

            Comment

            • willex
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 68
              • Ylivieska

              Originally posted by bmw89 View Post
              Pakopesä? 12? kyllä siinä joku mättää, noita kuiteskin rakennettu yli 600hv bensallakin
              Joo pakopesä 12. En osaa sanoa mikä mättää. baarilla koitettu dynossa säätää mutta yläkierroksilla alkaa nakuttamaan. 380hv sai silti paperille..

              Comment

              • HeiSy
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 260
                • Suomi

                Originally posted by willex View Post
                Joo pakopesä 12. En osaa sanoa mikä mättää. baarilla koitettu dynossa säätää mutta yläkierroksilla alkaa nakuttamaan. 380hv sai silti paperille..
                Millanen cooleri ja mites ahtolämmöt?

                Comment

                • Osku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2005
                  • 3324
                  • Kouvola,Pilkanmaa

                  Tässä on tekeillä 2.8 strokeri turbo,HX40 ja 16 pesällä ja alettiin ämpyilemään hukkaportin kokoa.
                  Ahtopaineita suunniteltiin 1-1.8 bar ja polttoaineena RE85.

                  Tossa on ostettuna jo 45mm Turbosmartti riittääkö tämä vai pitääkö hommata tilalle se maitopurkin kokonen 60mm ?

                  Portti tulee suoraan pakopesään kiinni ja screamerilla

                  Tilaa ei hirveän paljoa enää ole niin tuo 45mm olis passeli ulkomitoiltaan.

                  Ei viittisi turhaa työtä tehdä ja kairata tota "pientä" porttia turhaan tonne.
                  E30 24V 5D "Vakio"

                  Originally posted by ///Make
                  1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                  Comment

                  • anttiviis
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 369
                    • Kokkola

                    Varmasti riittää aito turbosmartti tuossa koossa!
                    E30 325i Turbo -86
                    E30 325i M-tech2 -89
                    E30 316i Bavaria -91
                    E39 525iA -02
                    F11 530xd M-Sport -11

                    Comment

                    • Osku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2005
                      • 3324
                      • Kouvola,Pilkanmaa

                      Originally posted by anttiviis View Post
                      Varmasti riittää aito turbosmartti tuossa koossa!
                      Tätä miekin olin mieltä kun tota mutikkaa käsissään pyörittelee ja vertaa esimerkiks kiina HKS kopioon niin onhan tuo jo maalaisjärjellä ajateltuna pakosti toimiva
                      E30 24V 5D "Vakio"

                      Originally posted by ///Make
                      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                      Comment

                      • ^Tonix^
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 641
                        • Vaasa

                        Originally posted by bmw89 View Post
                        Pakopesä? 12? kyllä siinä joku mättää, noita kuiteskin rakennettu yli 600hv bensallakin
                        Vakio moottori, vakio puristuksilla yli 600hv ja vielä bensalla? Seuraavaks varmaan viel hx35:lla?
                        e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                        E30 318is
                        E36 M3 Coupe

                        Comment

                        • willex
                          BTCF Member
                          • Sep 2006
                          • 68
                          • Ylivieska

                          Originally posted by HeiSy View Post
                          Millanen cooleri ja mites ahtolämmöt?
                          600x300x76 3" putkilla. viileänä pysyy.

                          Kokoonpano siis:
                          vakio M50B25TU
                          Holset HX35
                          KDFI ms2 v3 (vanoksen ohjaus/vanos toimii)
                          600x300x76 cooleri + 3" ahtoputket
                          3" Dp + pakoputki
                          CXracing pakosarja
                          Tial 38mm hukkaportti
                          630cc suuttimet + isompi pumppu (98bensa käytössä)
                          BKR7E tulpat vakiokärkivälillä

                          minkähän paksuista kannentiivistettä tuonne tilais ?

                          Comment

                          • bmw89
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 565
                            • Ulvila

                            Originally posted by ^Tonix^ View Post
                            Vakio moottori, vakio puristuksilla yli 600hv ja vielä bensalla? Seuraavaks varmaan viel hx35:lla?
                            Paino sanalla rakennettu mutta tosiaan e85 ei ratkaise kaikkea
                            -E30 "316i"

                            ex. e46 328i,

                            Comment

                            • ^Tonix^
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 641
                              • Vaasa

                              Originally posted by bmw89 View Post
                              Paino sanalla rakennettu mutta tosiaan e85 ei ratkaise kaikkea
                              Tässä oli nyt kyse avaamattomasta vakio moottorista vakio puristuksilla, eli mun mielestä ei voi verrata sitä ns. rakennettuun moottoriin jossa esim huomattavasti vakiota matalempi/alhaisempi puristussuhde.
                              Ja siinä avaamattomassa vakiokoneessa e85 ratkaisee kyllä paljon..
                              e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                              E30 318is
                              E36 M3 Coupe

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11131
                                • Oulu

                                Voihan siellä koneessa olla jotain rikki sisällä, jos sitä ei ole edes avattu :think

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎