Originally posted by _"Johtaja"_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by saki View PostOon laittanut hiukan prikkaa sen ö pumpussa olevan ohivuoto venttiilin jousen alle. mielestäni ne nousee nyt hiukan yli kuuteen mutten muista ihan 100% varmaksi kun on hetki viimeisestä ajolenkistä eikä noita tuu loggailtuakaan
Ja tosiaan itse kuullut, että ainakaan holsetin öljyn saantia ei saisi kuristaa. Näin sanoi niitä työkseen korjaava kaveri.
Comment
-
-
Mitä noita työ koneitten ahtimia roplannu, isot menot tosiaan löytyy.
Kuulis turboissa asia taas ihan eri..mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
-
Originally posted by _"Johtaja"_ View PostJuujuu, muistatko minkä paksuinen prikka sulla siellä mahtaa olla?
Ja tosiaan itse kuullut, että ainakaan holsetin öljyn saantia ei saisi kuristaa. Näin sanoi niitä työkseen korjaava kaveri.
Muistaisin että siinä jousessa ei ole oikein yhtään esijännitystä alkujaan, mutta se on aika jäykkä -> jo ihan "tavallisella"(2mm?) prikalla joutui sen venttiilin lukituksen kanssa hiukan taitelemaan kun jousi pisti vastaan.. tai sitten laitoin kaksi.. ei pysty muistaan.. sen verran kuitenkin että sen lukkosokan laittamisessa oli jo hiukan hommaa yksillä käsillä... ei kannata silti varmaan ihan holtittomasti ahnehtia.. Mulla on kans sellainen vähän uudempi pumppu.. ilmeisesti m52 koneesta. Siinä oli jotain eroa mm. ohivuoto venttiilissä vanhaan( -91 m50) verrattuna.BMW i3 REX
Comment
-
-
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostOnkos minkälaista kokemusta noista JE Pistonseista turbo käytössä? Hommaako sellaset kun 800e nurkille jäis mäntäsarja, vai mitä suosittelette? CP pistonsseja tarjottiin alkuviikosta mulle puhelimitse 1470e sarja ja 6-8 viikkoa toimitusaika... Hinta ei todellakaan napannutEi mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Onko ihmisillä minkälaisia kokemuksia master powerin ahtimista m50b25:sta ahdistaessa? Tai jonkun muun merkin kuin holset..
Kun tunnostaa että kaikilla on järjestään hx40 tai vastaava pellin alla?
Itseä lähinnä kiinnostaisi master power sarjasta tuo ahdin.
Tunnostaa 9:pesä aika pieneltä siihen nähden että tehoa olisi tarkoitus saada yli 400 ja e85 polttoaineena. muutaman dynolapun netistä löysin jolla vastaavalla ahtimella oli saatu noin 470hp bensalla ja 9:sin pesällä:think
Kyseinen ahdinhan on koko luokaltaan todella lähellä hx 35:sta, ainoastaan pako siipi taitaa olla muutaman millon isompiNow: E21 315 3.0l turbo
Ex: E21 315 m50b25 turbo
Ex: E30 316 turbo. Paloi..
Comment
-
-
ittellä rossin männät makso m50b25 koneeseen tonnin pintaan jokunen vuosi sitten. parhaat tehot oon saanut holsetin hx 40 10pesällä 620hv 820nm 1.7bar . sitten aloin "virittään" tuli läppärungot,uusi plenum, uusi pakosarja, uudet puolat jne. näillä pääsin 530hv tienoille 10pesällä, 12pesällä 540hv, 16pesällä 560hv ja nykyisellä 18pesällä 580hv 790nm samoilla paineilla. ehkä ens kesänä kokeillaan uutta evoluutioo
Comment
-
-
Originally posted by Gemmi View PostMeni tossa ylisenkeskustelun puolella vähän ot lätinäks. nii onks tossa pakosarjassa mitään järkee?, hinnan puolesta ainakin houkuttelis:think. Vai missä hinnoissa esim o-peksin sarjat liikkuu?:think
http://www.ebay.com/itm/T3-RACING-TU...2b70ea&vxp=mtr
Mut tän kokoluokan turboilla, mitä porukka nykyisin käyttää, on ehdottomasti käytettävä jotain lisätukia ihan millä sarjalla tahansa. Vasta kesän lopussa sain korjaushitsailla yhdestä miunkin tekemästä sarjasta (Sierra Cosworth) revenneen sauman, kun asiakas ei kehoituksista huolimatta ollut tehnyt mitään lisätukea ahtimelle (suhteellisen painava Schwitzer S200). Vika saattoi toki olla saumassakin, mutta kunnollisella tuennalla olisi todennäköisesti jäänyt ratkeamatta.
Jokatapauksessa hinnalla en pysty mitenkään kilpailemaan noiden kiinasarjojen kanssa, eikä pysty kukaan muukaan. Pelkästään tarvikkeisiin (laipat, käyrät, hitsauskaasu) menee kiinasarjan verran euroja.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostToimii varmasti ihan asiallisesti toikin sarja. Ongelma noissa kiinasarjoissa on suhteellisen ohut materiaali, joka ei ainakaan hidasta sarjan repeilyä.
Mut tän kokoluokan turboilla, mitä porukka nykyisin käyttää, on ehdottomasti käytettävä jotain lisätukia ihan millä sarjalla tahansa. Vasta kesän lopussa sain korjaushitsailla yhdestä miunkin tekemästä sarjasta (Sierra Cosworth) revenneen sauman, kun asiakas ei kehoituksista huolimatta ollut tehnyt mitään lisätukea ahtimelle (suhteellisen painava Schwitzer S200). Vika saattoi toki olla saumassakin, mutta kunnollisella tuennalla olisi todennäköisesti jäänyt ratkeamatta.
Jokatapauksessa hinnalla en pysty mitenkään kilpailemaan noiden kiinasarjojen kanssa, eikä pysty kukaan muukaan. Pelkästään tarvikkeisiin (laipat, käyrät, hitsauskaasu) menee kiinasarjan verran euroja..
Comment
-
-
Originally posted by Gemmi View PostHx40 holsetti olis varmaan muutenkin tolkun ratkasu M50B25:sen jatkeeks:think. Mietin vaan että rahdit ja alvit ja tullit päälle niin paljonko jäis sitten loppupeleissä hinta eroo:think. abaut jossai 300€ hujakoille varmaan menee että toi sarja olis hyppysissä:think. ei oo vielä edes moottoria hommattu, mutta tiedossa jo aikalailla millä osilla tulee, nii helppo laitella kiinni kun moottorin saa ostettua.
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Comment