Originally posted by O-Peksi
View Post
Näissä M50 koneissa korostuu mielestäni myös se verrattuna moniin esim. japsi koneisiin(RB,JZ) että kone aihiot on ihan "ilmaisia"(=satasia) ja saatavuus erittäin hyvä -> koneen hajoaminen ei ole hirveän iso tuska jollei työlle laske hintaa eikä esim turbo hajoa silpusta.
Jos taas "erehtyy" rakentamaan/hipostelemaan tällaista konetta menee siihen hyvin nopeasti 1500-1800e ihan perus hinnat alkaen kankiin ja mäntiin + koneistuksiin -> sitten alkaa jo hitusen yskittää jos tuttu ropina käy konehuoneessa ja lohkon palaset kimpoilee pohjaa pitkin yöllisillä motari vedoilla..
kaikki kuitenkin hajoaa jos säädöissä on jotain heikkouksia tai muuten vain käy jotain.. ja tarpeeksi kun yrittää niin ihan aina käy "jotain".. -> Harmittaa vähemmän jos koneessa ei ole koko kuukauden maitorahoja kiinni.
Sen puolesta "varman" päälle rakentaminen ei välttämättä ole kauhean kustannus tehokasta.. Varman päälle säätäminen usein olisi mutta mutta.. ketä malttaa :think
Jossain esim Nissanin RB koneessa sisäkalujen vaihtaminen on perustellumpaa kun peruskuntoinen kone maksaa huomattavan paljon .. Ja sellaista ei voi heti hakea naapurin ladon taakse hylkäämästä ruosteisesta kopasta vaan pitää ehkä tilailla jostain maailmalta -> helposti tekee mieli vaalia sitä eheenä pikku lisä satsauksella.
Mulla on toi Aeromotiven A1000 pumppu. Erittäin äänekäs ainakin kun ei ole mitenkään vaimennettuna kiinnitetty, mutta kivan näköinen, saa helpolla AN liittimet kiinni ja toimittaa ihan riittävästi perus koti virittelyyn. Kahden pumpun taktiikassa kustannukset kuitenkin nousee liittimien ja letkujen ylimäärisessä tarpeessa. Toi pumppu on mulla ruokittu kerääjäsäiliöllä mihin työntää Walbro 255 tankilta kamaa sisään.
Comment