Tuollanen lappu..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onhan seokset vedossa 12:1 hujakoilla? Tuleehan kierroslukutieto pätkimättä? Paljonko kärkiväli tulpissa ja mitkä tulpat?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostOnhan seokset vedossa 12:1 hujakoilla? Tuleehan kierroslukutieto pätkimättä? Paljonko kärkiväli tulpissa ja mitkä tulpat?
Tulpat on bcpr7es ja kärki väli on 0.5m
Tuntuu vaan vähän jännältä että 5k kierroksilla on seos suhde vähän yli 11 ja auki olo ajat noin 160. Sit yli 6k kierroksilla on suuttimet auki 163 ja seos suhde olisi paksulla??:think
Se myös ihmetyttää että minkä takia ahtopaine lähtee pätkimisen kohdalla nousemaanNow: E21 315 3.0l turbo
Ex: E21 315 m50b25 turbo
Ex: E30 316 turbo. Paloi..
Comment
-
-
Ei se kone välttämättä vaadi soppaa siellä yläkierroksilla enempää. Omassa (osittain loppua kohti laskevan ahdon vaikutuksesta) ruiskutettavan polttoaineen määrä vähenee jonkin verran, mitä ylemmäs kierrosluvussa mennään.
Säätäkää noi seokset tosiaan vedossa siihen AFR 12:1, niin kipinä riittää paljon paremmin ja voimaakin tulee enemmän.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Agua View PostSeokset on siinä 10,8 ennenkuin rupeaa pätkimään. Kierros tieto näyttäisi tulevan pätkimättä. täytää vielä tarkemmin seurailla kierros tietoa
Tulpat on bcpr7es ja kärki väli on 0.5m
Tuntuu vaan vähän jännältä että 5k kierroksilla on seos suhde vähän yli 11 ja auki olo ajat noin 160. Sit yli 6k kierroksilla on suuttimet auki 163 ja seos suhde olisi paksulla??:think
Se myös ihmetyttää että minkä takia ahtopaine lähtee pätkimisen kohdalla nousemaan
Ja suuttimen aukioloaika on suoraan verrannollinen moottorin ottamaan ilmamäärään eikä kierroksiin, per työtahti otettu ilma lähtee laskemaan vääntöhuipun jälkeen aika lailla samaa tahtia kuin moottorin kierrokset nousevat eli suuttimien aukioloajankin pitäisi vakiintua.Last edited by naukkis; 11-07-2014, 12:58.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostVarmaan bensa A/F luvuilla? Hirmuisen rikas seos viinalle? Rikasta viinaseosta ei saa syttymään kunnolla ja viivästyneen palotapahtuman takia pakokaasuvirtaus kasvaa.....
Ja suuttimen aukioloaika on suoraan verrannollinen moottorin ottamaan ilmamäärään eikä kierroksiin, per työtahti otettu ilma lähtee laskemaan vääntöhuipun jälkeen aika lailla samaa tahtia kuin moottorin kierrokset nousevat eli suuttimien aukioloajankin pitäisi vakiintua.
Pitää kokeilla laihentaa ja katsoa et mite sen jälkeen käyttäytyy. Seokset on siis bensa lukuja, mut viinalla ajetaan
Dyno mies sano suoraan et hän ei rupea säätämään mihinkään suuntaan kun kerta kyseessä on turbo auto jolla ajetaan myös kadulla...
Ps löytyiskkö keltään ylimääräisenä m50b25 imunokkaa?Now: E21 315 3.0l turbo
Ex: E21 315 m50b25 turbo
Ex: E30 316 turbo. Paloi..
Comment
-
-
Originally posted by Agua View PostJoka päivä oppii näköjään jotain uuttaa..
Pitää kokeilla laihentaa ja katsoa et mite sen jälkeen käyttäytyy. Seokset on siis bensa lukuja, mut viinalla ajetaan
Dyno mies sano suoraan et hän ei rupea säätämään mihinkään suuntaan kun kerta kyseessä on turbo auto jolla ajetaan myös kadulla...
Ps löytyiskkö keltään ylimääräisenä m50b25 imunokkaa?
Comment
-
-
Onpas erikoinen dynomies. Aja tänne Joensuuhun NP Racingin dynoon, niin saat säädöt kohdalleen ja toimii vehkeet kadullakin.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Agua View PostJoka päivä oppii näköjään jotain uuttaa..
Pitää kokeilla laihentaa ja katsoa et mite sen jälkeen käyttäytyy. Seokset on siis bensa lukuja, mut viinalla ajetaan
Dyno mies sano suoraan et hän ei rupea säätämään mihinkään suuntaan kun kerta kyseessä on turbo auto jolla ajetaan myös kadulla...
Ps löytyiskkö keltään ylimääräisenä m50b25 imunokkaa?
Jos esim vakiohko M50B25 on turbotuksen kohteena niin VE-kartan maksimilukemat pitää olla siinä 4000-4500rpm nurkilla ja siitä laskee 6000rpm kohdalle ~10%.
Kuulostaa kyllä kieltämättä erikoiselta säätöukolta, jossei suostu säätämään.
Comment
-
-
Originally posted by Maza View PostKuulostaa kyllä kieltämättä erikoiselta säätöukolta, jossei suostu säätämään.
Ps. pikkuhiljaa voisi väki alkaa joko puhumaan lambda-arvoilla (0.6-1.2 esim.) tai sitten mainita topikeissa millä aineella ajaa ja minkälaista taulukkoa käyttää. Itse ymmärrän kyllä "sekaisin" nämä luvut mutta joitakin sotkee kun puhutaan bensa-afr-luvuista vaikka ajetaan re85:llä. Ihan vaan ettei tule kovin suuria väärinkäsityksiä.
Pps: Hyvä taulukko josta näkee miksi se lambda on olennaisempi kuin AFR->
Last edited by Vauhtivaunu; 11-07-2014, 23:52.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Henkka90 View PostTuotaa nyt ois taas kansi sylissä, kuuluuko cometicissa olla kaikki kerrokset "irrallaan"? vai tuliko käyttökerrat täyteen nyt.
Comment
-
Comment