Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 247

    Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
    Onkos porukka tehny m50:een muutoksia max öljynpaineeseen liittyen että sais enemmän painetta kuin 4bar? Ja jos on, niin millätavalla toteutettu?

    Ei muuten mutta sellasta juttua kuullut, että pitkissä vedoissa suurilla ahtopaineilla alkais olemaan turbon päittäis laakerointi kovilla noin "alhasilla" max paineilla :think
    Oon laittanut hiukan prikkaa sen ö pumpussa olevan ohivuoto venttiilin jousen alle. mielestäni ne nousee nyt hiukan yli kuuteen mutten muista ihan 100% varmaksi kun on hetki viimeisestä ajolenkistä eikä noita tuu loggailtuakaan
    BMW i3 REX

    Comment

    • HeiSy
      BTCF Member
      • Oct 2009
      • 260
      • Suomi

      Originally posted by saki View Post
      Oon laittanut hiukan prikkaa sen ö pumpussa olevan ohivuoto venttiilin jousen alle. mielestäni ne nousee nyt hiukan yli kuuteen mutten muista ihan 100% varmaksi kun on hetki viimeisestä ajolenkistä eikä noita tuu loggailtuakaan
      Juujuu, muistatko minkä paksuinen prikka sulla siellä mahtaa olla?

      Ja tosiaan itse kuullut, että ainakaan holsetin öljyn saantia ei saisi kuristaa. Näin sanoi niitä työkseen korjaava kaveri.

      Comment

      • vaappu
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 1189
        • Rovaniemi/Pyhätunturi

        Mitä noita työ koneitten ahtimia roplannu, isot menot tosiaan löytyy.
        Kuulis turboissa asia taas ihan eri..
        mb 519 täys pitkä
        mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
        e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
        e31 850i Miljoonan markan bmw.
        e21. Kimppa rassi.
        Awd corolla turbo.+420whp..

        Comment

        • saki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 247

          Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
          Juujuu, muistatko minkä paksuinen prikka sulla siellä mahtaa olla?

          Ja tosiaan itse kuullut, että ainakaan holsetin öljyn saantia ei saisi kuristaa. Näin sanoi niitä työkseen korjaava kaveri.
          oon ainakin kuristanut sen ahtimen lähdön n.2mm tasoon. Riippuu varmaan mistä sen ottaakin.. tuntuu silti huonolta ajatukselta jos pääöljykanavaan ihan kierron alkupäähän tekee monen millin "vuodon" isolla ahtimen syöttöletkulla ohi kaikkien muiden laitteiden. Vaikka kai siinä pumpussa tuottoa riittää ja jos ahtimen paluu on hyvin reilusti mitoitettu rullannee se sieltä sujuvasti läpikin ilman ahtimen tulvimista.

          Muistaisin että siinä jousessa ei ole oikein yhtään esijännitystä alkujaan, mutta se on aika jäykkä -> jo ihan "tavallisella"(2mm?) prikalla joutui sen venttiilin lukituksen kanssa hiukan taitelemaan kun jousi pisti vastaan.. tai sitten laitoin kaksi.. ei pysty muistaan.. sen verran kuitenkin että sen lukkosokan laittamisessa oli jo hiukan hommaa yksillä käsillä... ei kannata silti varmaan ihan holtittomasti ahnehtia.. Mulla on kans sellainen vähän uudempi pumppu.. ilmeisesti m52 koneesta. Siinä oli jotain eroa mm. ohivuoto venttiilissä vanhaan( -91 m50) verrattuna.
          BMW i3 REX

          Comment

          • vaappu
            BTCF Member
            • Sep 2010
            • 1189
            • Rovaniemi/Pyhätunturi

            Ign-1 puolille tulpan johdot ja hatut ? m50
            Kuvia löyty, mutta mistä nuo kannattaisi ostaa?

            tähän tapaan.

            mb 519 täys pitkä
            mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
            e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
            e31 850i Miljoonan markan bmw.
            e21. Kimppa rassi.
            Awd corolla turbo.+420whp..

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              Originally posted by vaappu View Post
              mistä nuo kannattaisi ostaa?
              Finjector:

              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • Bansku
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2011
                • 1493
                • Savo

                Onkos minkälaista kokemusta noista JE Pistonseista turbo käytössä? Hommaako sellaset kun 800e nurkille jäis mäntäsarja, vai mitä suosittelette? CP pistonsseja tarjottiin alkuviikosta mulle puhelimitse 1470e sarja ja 6-8 viikkoa toimitusaika... Hinta ei todellakaan napannut

                Comment

                • grab_
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 2839
                  • Uusimaa

                  Originally posted by Bansku View Post
                  Onkos minkälaista kokemusta noista JE Pistonseista turbo käytössä? Hommaako sellaset kun 800e nurkille jäis mäntäsarja, vai mitä suosittelette? CP pistonsseja tarjottiin alkuviikosta mulle puhelimitse 1470e sarja ja 6-8 viikkoa toimitusaika... Hinta ei todellakaan napannut
                  Kyllä noita cp pistonsseja tonnin nurkilla saa kun niitä itelle katellu alustavasti..ja niitä suositeltu ja kehuttu kovun..
                  Ei mitään kerrottavaa

                  Comment

                  • Agua
                    BTCF Member
                    • Jan 2013
                    • 310
                    • Kainuu/Oulu

                    Onko ihmisillä minkälaisia kokemuksia master powerin ahtimista m50b25:sta ahdistaessa? Tai jonkun muun merkin kuin holset..
                    Kun tunnostaa että kaikilla on järjestään hx40 tai vastaava pellin alla?

                    Itseä lähinnä kiinnostaisi master power sarjasta tuo ahdin.
                    Tunnostaa 9:pesä aika pieneltä siihen nähden että tehoa olisi tarkoitus saada yli 400 ja e85 polttoaineena. muutaman dynolapun netistä löysin jolla vastaavalla ahtimella oli saatu noin 470hp bensalla ja 9:sin pesällä:think



                    Kyseinen ahdinhan on koko luokaltaan todella lähellä hx 35:sta, ainoastaan pako siipi taitaa olla muutaman millon isompi
                    Now: E21 315 3.0l turbo
                    Ex: E21 315 m50b25 turbo
                    Ex: E30 316 turbo. Paloi..

                    Comment

                    • m50 turbo
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 454

                      ittellä rossin männät makso m50b25 koneeseen tonnin pintaan jokunen vuosi sitten. parhaat tehot oon saanut holsetin hx 40 10pesällä 620hv 820nm 1.7bar . sitten aloin "virittään" tuli läppärungot,uusi plenum, uusi pakosarja, uudet puolat jne. näillä pääsin 530hv tienoille 10pesällä, 12pesällä 540hv, 16pesällä 560hv ja nykyisellä 18pesällä 580hv 790nm samoilla paineilla. ehkä ens kesänä kokeillaan uutta evoluutioo
                      http://www.teammadmax.com

                      Comment

                      • Bansku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2011
                        • 1493
                        • Savo

                        Onkohan tollanen hx40 superi liian jytäkkä tossa 16:lla pakopesällä. Tulossa siis m50b25 ja tehotavote olis ainakin 400-450 kaikko sen ylitse on plussaa. Vai valitsenko seuraavaa pienemmän eli 14

                        Comment

                        • Gemmi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 3355
                          • Espoo

                          Meni tossa ylisenkeskustelun puolella vähän ot lätinäks. nii onks tossa pakosarjassa mitään järkee?, hinnan puolesta ainakin houkuttelis:think. Vai missä hinnoissa esim o-peksin sarjat liikkuu?:think

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            Originally posted by Gemmi View Post
                            Meni tossa ylisenkeskustelun puolella vähän ot lätinäks. nii onks tossa pakosarjassa mitään järkee?, hinnan puolesta ainakin houkuttelis:think. Vai missä hinnoissa esim o-peksin sarjat liikkuu?:think

                            http://www.ebay.com/itm/T3-RACING-TU...2b70ea&vxp=mtr
                            Toimii varmasti ihan asiallisesti toikin sarja. Ongelma noissa kiinasarjoissa on suhteellisen ohut materiaali, joka ei ainakaan hidasta sarjan repeilyä.

                            Mut tän kokoluokan turboilla, mitä porukka nykyisin käyttää, on ehdottomasti käytettävä jotain lisätukia ihan millä sarjalla tahansa. Vasta kesän lopussa sain korjaushitsailla yhdestä miunkin tekemästä sarjasta (Sierra Cosworth) revenneen sauman, kun asiakas ei kehoituksista huolimatta ollut tehnyt mitään lisätukea ahtimelle (suhteellisen painava Schwitzer S200). Vika saattoi toki olla saumassakin, mutta kunnollisella tuennalla olisi todennäköisesti jäänyt ratkeamatta.

                            Jokatapauksessa hinnalla en pysty mitenkään kilpailemaan noiden kiinasarjojen kanssa, eikä pysty kukaan muukaan. Pelkästään tarvikkeisiin (laipat, käyrät, hitsauskaasu) menee kiinasarjan verran euroja.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • Gemmi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 3355
                              • Espoo

                              Originally posted by O-Peksi View Post
                              Toimii varmasti ihan asiallisesti toikin sarja. Ongelma noissa kiinasarjoissa on suhteellisen ohut materiaali, joka ei ainakaan hidasta sarjan repeilyä.

                              Mut tän kokoluokan turboilla, mitä porukka nykyisin käyttää, on ehdottomasti käytettävä jotain lisätukia ihan millä sarjalla tahansa. Vasta kesän lopussa sain korjaushitsailla yhdestä miunkin tekemästä sarjasta (Sierra Cosworth) revenneen sauman, kun asiakas ei kehoituksista huolimatta ollut tehnyt mitään lisätukea ahtimelle (suhteellisen painava Schwitzer S200). Vika saattoi toki olla saumassakin, mutta kunnollisella tuennalla olisi todennäköisesti jäänyt ratkeamatta.

                              Jokatapauksessa hinnalla en pysty mitenkään kilpailemaan noiden kiinasarjojen kanssa, eikä pysty kukaan muukaan. Pelkästään tarvikkeisiin (laipat, käyrät, hitsauskaasu) menee kiinasarjan verran euroja.
                              Hx40 holsetti olis varmaan muutenkin tolkun ratkasu M50B25:sen jatkeeks:think. Mietin vaan että rahdit ja alvit ja tullit päälle niin paljonko jäis sitten loppupeleissä hinta eroo:think. abaut jossai 300€ hujakoille varmaan menee että toi sarja olis hyppysissä:think. ei oo vielä edes moottoria hommattu, mutta tiedossa jo aikalailla millä osilla tulee, nii helppo laitella kiinni kun moottorin saa ostettua.

                              Comment

                              • O-Peksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 2775
                                • Joensuu

                                Originally posted by Gemmi View Post
                                Hx40 holsetti olis varmaan muutenkin tolkun ratkasu M50B25:sen jatkeeks:think. Mietin vaan että rahdit ja alvit ja tullit päälle niin paljonko jäis sitten loppupeleissä hinta eroo:think. abaut jossai 300€ hujakoille varmaan menee että toi sarja olis hyppysissä:think. ei oo vielä edes moottoria hommattu, mutta tiedossa jo aikalailla millä osilla tulee, nii helppo laitella kiinni kun moottorin saa ostettua.
                                Jos 300 € tuon saat, niin se on silti alle puolet, mitä suomalainen sarja maksaa.
                                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎