Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anttiviis
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 369
    • Kokkola

    Originally posted by naukkis View Post
    Lambda-aikakaudella ollaan jo ihan pihalla oikeista seossuhteista Eli ei tuo ole vielä edes laiha osakaasun seos, varsinkin E85:llä voi tähdätä paljon laihempiinkin seoksiin. Seossuhde osakaasullahan on paras just ennenkuin alkaa tulemaan käyntihäiriöitä, piruakos sitä polttoainetta tuhlaamaan....

    Ja tulpat pimenee niin että pelaavat vielä pienellä kärkivälillä meinaa eristyksen pientä halkeamaa ja se on melko varmasti seurausta rikkaasta seoksesta kuumalle tulpalle, mikä moottorinohjaus, mitkä säädöt, eka veikkaus itseltä olisi että fuelcut päästettäessä kaasu täyskaasulta tulee liian myöhään, sehän täytyy kalibroida tps:n avulla mikään muu mittaustekniikka ei reagoi riittävän nopeasti em. tilanteessa.
    Kyllä mulla ainakin huomaa jo 15,5 kohilla, että alkaa puutumaan ihan selvästi. Tosin 1 AFR rikastamalla häviää varmaan desin-kaks sadalla kilsalla?

    ms1 aikoihin ajoin kruisingit 12-13,5 mitä lambda seilaili ja täyskaasut sen 11,8 eikä mulla ikään oo mennyt ainoatakaan tulppaa. Eikä myöskään oo nuilla seoksilla 15tkm jälkeen lohkossa mitään naarmuja sylinterien "huuhtelusta". Joka kerta, ko käyttäny lämpimäks asti niin öljyt aivan kirkkaana.
    E30 325i Turbo -86
    E30 325i M-tech2 -89
    E30 316i Bavaria -91
    E39 525iA -02
    F11 530xd M-Sport -11

    Comment

    • anttiviis
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 369
      • Kokkola

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Joo ei ole muuta eroa. Sen vastuksen pitäs vissiin vähentää radiohäiriöitä tms.

      Bensakone? Viinalla pelaa noin pienillä ennakoilla aika heikosti. Tai no käyhän se, mut kuumenee ihan reilusti ja polttoainetta palaa Bensalle varmasti ok. Mut btw kun oon logannu vakio moottorinohjauksen ennakoita vakiokoneessa, niin ne on 25-35 välillä cruisaillessa. Vääntöhuipussa 23 astetta ja tippuu 18-19 asteen paikkeille vääntöhuipun jälkeen. Sit taas nousee vielä pari astetta ennen punarajaa.
      Enpäs oo kuullu, että ois mitään häiriöitä kenelläkään tutulla ollu vaikka ajanu ilman ärrätulppia.

      Kuten sanoin, niin aivan tarkoituksella rajattu kierroksia ennakolla matalemmalle kun tyhjäkäynti säädetty läppää raottamalla, liian pienellä raolla, ei käy kunnolla kylmänä eikä tahdo lähtiä ilman kaasua käyntiin.
      Tällä hetkellä se on 13 ja vain ja ainoastaan 700-1200rpm ja 40-75kpa, muuten ihan normaalit ennakot.

      Joo tuommosia ennakoita mulla on kruisinkialueilla, mut meinasinkin ahdoilla olevia ennakoita jos sielä ongelmia?
      E30 325i Turbo -86
      E30 325i M-tech2 -89
      E30 316i Bavaria -91
      E39 525iA -02
      F11 530xd M-Sport -11

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        Originally posted by anttiviis View Post
        Kyllä mulla ainakin huomaa jo 15,5 kohilla, että alkaa puutumaan ihan selvästi. Tosin 1 AFR rikastamalla häviää varmaan desin-kaks sadalla kilsalla?

        ms1 aikoihin ajoin kruisingit 12-13,5 mitä lambda seilaili ja täyskaasut sen 11,8 eikä mulla ikään oo mennyt ainoatakaan tulppaa. Eikä myöskään oo nuilla seoksilla 15tkm jälkeen lohkossa mitään naarmuja sylinterien "huuhtelusta". Joka kerta, ko käyttäny lämpimäks asti niin öljyt aivan kirkkaana.
        No helpoinhan se aina on säätää seokset paksulle ja antaa olla, näin jopa autovalmistajat aikanaan tekivät kun eivät parempaan pystyneet. Stokiometristä rikkaamman seoksen käyttäminen osakaasuille on kyllä musta ihan puhdasta typeryyttä.

        Ja mitä voi tarkalla mappaamisella saavuttaa, e85:llä voi päästä about samaan kulutukseen kruisailussa kuin bensalla stokiometrisellä - e85:n saa palamaan hyvin todella laihoinakin seoksina.

        Comment

        • Matuh
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 3702
          • Kouvola

          Originally posted by Agua View Post
          Kerros lisää tästä racing tulpasta.. :think
          Katotaan, kun pelittään saadaan ni kokemuksia. Lätäkön takana käytetään noita mitä hommasin.
          E36 328i M50B30 turbo
          Skoda vRS
          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

          Comment

          • Bansku
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2011
            • 1493
            • Savo

            Mutta mikä tarkalleen ottaen tää sun racing tulppas on?

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11130
              • Oulu

              Originally posted by naukkis

              Ja tulpat pimenee niin että pelaavat vielä pienellä kärkivälillä meinaa eristyksen pientä halkeamaa ja se on melko varmasti seurausta rikkaasta seoksesta kuumalle tulpalle, mikä moottorinohjaus, mitkä säädöt, eka veikkaus itseltä olisi että fuelcut päästettäessä kaasu täyskaasulta tulee liian myöhään, sehän täytyy kalibroida tps:n avulla mikään muu mittaustekniikka ei reagoi riittävän nopeasti em. tilanteessa.
              Ihan järkeenkäypä teoria :think Pitääpä kattoa millä mallilla TPS decel on, kun ms2 megassa on kuitenkin jopa vähän säätömahdollisuutta sille. Laitan vasta uudet tulpat paikalleen sen jälkeen.

              Minä oon vähän siinä uskossa että eri tulppaan vaihtamalla tätä ongelmaa ei ratkaista, koska näitä tulppamalleja on nyt useita, jotka kyllä pelaa. Mutta joku ne sit hajottaa kun vähän aikaa kepittää menemään.
              Last edited by Pazi88; 30-05-2016, 21:42.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Mutta joku ne sit hajottaa kun vähän aikaa kepittää menemään.
                Ylikuumeneminen?
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  Vähimmällä kulutuksella noi viinamosat saa menemään, kun tasakaasulle säätää 14.7 afr. Ja on testattu parissakin eri autossa ajamalla pitkiäkin siirtymiä. Omassa pudotus 15.5->14.7 pudotti kulutusta yli litralla. Jo pelkästään tps-arvoa kattomalla tasanopeutta ajaessa näkee, kun seosta tuohon 14.7 hujakoille säädettäessä saa kaasua nostaa, että vauhti pysyy samana. Sama ennakon kanssa, pitää vakionopeuden koko ajan ja kattelee tps-arvosta, milloin kulkee kevyimmällä kaasulla.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • Agua
                    BTCF Member
                    • Jan 2013
                    • 310
                    • Kainuu/Oulu

                    Originally posted by O-Peksi View Post
                    Vähimmällä kulutuksella noi viinamosat saa menemään, kun tasakaasulle säätää 14.7 afr. Ja on testattu parissakin eri autossa ajamalla pitkiäkin siirtymiä. Omassa pudotus 15.5->14.7 pudotti kulutusta yli litralla. Jo pelkästään tps-arvoa kattomalla tasanopeutta ajaessa näkee, kun seosta tuohon 14.7 hujakoille säädettäessä saa kaasua nostaa, että vauhti pysyy samana. Sama ennakon kanssa, pitää vakionopeuden koko ajan ja kattelee tps-arvosta, milloin kulkee kevyimmällä kaasulla.
                    Minä olen kyllä erimielta tosta kulutuksesta. Laihemmalla seoksella menee vähemällä, omien testien perusteella.:think

                    Ehkä se silla 14.7arvolla kulkee vähimällä ilma määrällä sita 100km/h:ta
                    Mutta eihän se sita tarkoita että sillä se kulkee taloudellisimmin?
                    Eli veikkaan etta tps on virheellinen tapa mitata kulutusta, koska se vain "mittaa" menevän ilman määrää

                    Tosin harvemmin näissä laitteissa on kulutuksella valia, mutta spekuloidaan
                    mielenkiinnosta
                    Now: E21 315 3.0l turbo
                    Ex: E21 315 m50b25 turbo
                    Ex: E30 316 turbo. Paloi..

                    Comment

                    • MH motorsport
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 2301
                      • Turku

                      Jos olisi hakusessa esim 400hp m50 moottori joka menee mahd taloudellisesti niin eikö kannattaisi rakentaa b20 moottori pitkän kaavan mukaan kunnolla isoille paineille ja matka ajossa menisi pienemmällä sopalla kuin "isolohko"

                      Btw mitä öljyjä porukka käyttää näissä?
                      10w60?
                      Autopalvelu MH-motor
                      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                      Maxxecu myynti ja asennus
                      www.mh-motor.fi
                      0503218217
                      Kulkineet:
                      E6 2000 touring
                      E6 2002 touring
                      E30 318is ///Mtechnic 2
                      E34 ///M5 nürburgring
                      E34 S62b50 turbo dct
                      E39 523i ///Msport
                      F30 320d

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        Originally posted by Agua View Post
                        Minä olen kyllä erimielta tosta kulutuksesta. Laihemmalla seoksella menee vähemällä, omien testien perusteella.:think

                        Ehkä se silla 14.7arvolla kulkee vähimällä ilma määrällä sita 100km/h:ta
                        Mutta eihän se sita tarkoita että sillä se kulkee taloudellisimmin?
                        Eli veikkaan etta tps on virheellinen tapa mitata kulutusta, koska se vain "mittaa" menevän ilman määrää

                        Tosin harvemmin näissä laitteissa on kulutuksella valia, mutta spekuloidaan
                        mielenkiinnosta
                        Noh, sopii kokeilla.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • ooopeee
                          BTCF Member
                          • Dec 2011
                          • 2111
                          • Kouvola

                          Originally posted by Pikkuvelii View Post
                          Btw mitä öljyjä porukka käyttää näissä?
                          10w60?
                          5w-50 mobil itellä.
                          VW passat 1.9tdi 4motion
                          E36 "328" cabrio

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            Avatkaa uus topikki aiheesta.
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎