Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säteilylämmitin..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -TT
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 192
    • Oulu

    Mut tähän täytyy vastata kuitenkin siitä huolimatta, kun joku odotta vastausta. Tehon on 391W, jos jännite valtakunnan verkossa on 230V
    Coupe :think
    sigpic

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      ..........
      Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:24.
      ///Motorporot

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        ..........
        Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:23.
        ///Motorporot

        Comment

        • skaramanga
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 145
          • kokkola

          Originally posted by Raine View Post
          Minulla jos käyttää 3-4h tätä säteilijää niin se on sama, kuin se ei olisi ollut edes päällä. Tänä aamuna oli -18C pakkasta ja auto ollut lämmityksessä 18h, moottorin lämpö oli +2C. Positiivistahan se on, että lämmöt oli plussan puolella, mutta ei tuon tehoa voi verrata letkulämppäriin tai vanhaan lohkolämmittimeen. Kovemmilla pakkasilla ei tarvitse edes haaveilla, että moottorinlämpö nousisi plussan puolelle ja sen kyllä kuulee, kun auton laittaa käyntiin.

          Itsehän en ole tuota säteilijää tähän autoon asentanut mutta, kun sitä viimeksi katselin niin öljypohjan ja säteilijän välissä näytti piitahnat olevan, kaipa se sinne on oikein sitten asennettu. Niin ja DEFAN lämmittimestä on kyse.
          Kyllä jossain joku vika on.mulla 530d:ssä säteilylämmitin ja -20 pakkases niin 3h pidon jälkeen niin näyttää jopa nesteet +15.
          Eli taitaa öljytkin olla aika hyvissä lämmöissä

          Comment

          • Olsberg
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 349
            • Jyväskylä

            Joku tuossa Rainen vehkeessä mättää, jos noin huonosti toimii. Jokseenkin naurattaa, kun porukka tulee faktana selittämään noita kannen päälle kusemisjuttuja. Yleensä silloin voi kyllä suositella välillä Esson baarista poistumista.

            Itsellä kokemuksia m52b25 ja m47tud20 lämmittelyistä säteilijällä ja alle kympin pakkasilla 2h lämmitys nosti neulan sinisen ylärajoillle. Kovillakin pakkasilla viisari heilahti muutaman millin, joten taidettiin plussan puolella olla ihan reippaasti. Ja sehän riittää. Myös konepellin päältä jääkerros suli tietyiltä kohdilta pikkupakkasilla. Molemmissa säteilijä toimi aika tarkkaan yhtä tehokkaasti ja tuohon bensakoneeseen asensin lämmittimen itse.
            Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3311
              • Kajjjaani

              Originally posted by Raine View Post
              Niin tämä BTCF:n foorumihan on siitä mukava paikka, että täälähän ei kannata esittää valtavirrasta poikkeavia mielipiteitä.
              Sua vaan vituttaa kun se säteilijä ei sulla toimi.
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • 4ndy
                BTCF Member
                • Jun 2010
                • 186
                • Iisalmi

                Originally posted by jukkae View Post
                Oliko sulla joku nuotio siinä alla? 60 astetta on jo melkein mittari pystyssä
                Originally posted by -KK- View Post
                Oli yllättävän lämmin joo. Lämpömittarin neula oli siinä vasemman valkoisen viivan päällä eli melkein pystyssä, mikä onkin just 60 asteen raja kun olen seuraillut lämpöjä. Tuohan oli työpäivän ajan roikan päässä. Pitäs olla pätkivä automatiikka sähkötolpassa, mutta tiedä sitten oliko koko ajan päällä. 2 x 400w elementtiä asennettuna kuten V8 :ssa kuuluukin olla.

                Joka tapauksessa oleellista tässä on se, että kyllä se säteilylämppärikin lämmittää eikä jäädytä sitä konetta niin ettei enään edes käynnistykään
                Ei mulla lämpene ku joku 40°c vaikka olis sen 8,5h tolpassa parin asteen pakkasella. Tosin riittää kyllä sekin. Parissa/kolmessa tunnissa lämpiää siihen lämpöön mihin on lämmetäkseen, eikä lämpene enempää vaikka olis mailman tappiin roikassa. M62B44 ja defan säteiät.

                Comment

                • -KK-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 265

                  Originally posted by 4ndy View Post
                  Ei mulla lämpene ku joku 40°c vaikka olis sen 8,5h tolpassa parin asteen pakkasella. Tosin riittää kyllä sekin. Parissa/kolmessa tunnissa lämpiää siihen lämpöön mihin on lämmetäkseen, eikä lämpene enempää vaikka olis mailman tappiin roikassa. M62B44 ja defan säteiät.
                  Postasin ton 60 astetta koska se oli uusi ennätys minkä havaitsin. Ei se yleensä noin paljoa lämpene mun lämmityksissä. Vaikkakin ihan selvästi muutenkin. Pakkasta oli ulkona se -6 astetta, se on varma ja tarkistettu. Mutta muuten oli ilmeisesti otolliset olosuhteet. Oisko vesi päässy kiertämään jotenkin tonne anturille tavallista paremmin tai jotain. Salavalikon lämpömittari näyttää hyvin kun olen sitä useamminkin seuraillut. Normaaliajossa on se 108 astetta. Ja tuossa käynnistyksessä itseasiassa laski lämpö 60 -> 56 asteeseen ennekuin alkoi taas nousemaan. Pientä seilausta kun pumppu alkoi kierrättämään vettä. Eli ihan ok. Termarikin on uusi.

                  Comment

                  • Olsberg
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 349
                    • Jyväskylä

                    Maanantaina asensin Defan säteilijän m54b30:een. Viimeyönä kokeilin sitä ensimmäistä kertaa. Puolentoista tunnin lämmitys ja pakkasta oli 5 astetta. Konepelti oli lämmityksen jälkeen sula koko auton leveydeltä, noin 40cm levyiseltä kaistalta. Startatessa lämpötilaviisari nousi sinisen puoleen väliin ja kun olin saanut tehtyä auton päältä lumityöt, oli lämmöt jo melkein ensimmäisellä valkoisella, eli huomattavasti nopeammin lämpenee. Eli nyt kolmas BMW säteilylämmittimellä ja tyytyväinen jälleen kerran.
                    Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                    Comment

                    • maukka86
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 488
                      • Pirkanmaa

                      Alkoi epäilys hiipiä, että säteilijä taitaa olla hajalla omassa autossa. Itsellä ei tunnu moottori päältäpäin yhtään lämmenneeltä, vaikka olisi useamman tunninkin lämmityksessä, eikä lämpömittarikaan värähdä startin jälkeen. Jos jollain on konepeltikin sulanut lumesta, niin omassa autossa ei kyllä varmasti ole sulanut.
                      f22 220i

                      Comment

                      • HC91
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 998
                        • 29100/310053

                        Originally posted by Raine View Post
                        Niin tämä BTCF:n foorumihan on siitä mukava paikka, että täälähän ei kannata esittää valtavirrasta poikkeavia mielipiteitä.
                        Sama pätee kyllä muihinkin BMW-foorumeihin :think

                        Kait se pitää alkaa kahteleen Defan säteilijää E39:iin, sikäli kun pitkään vaivannut öljyvuoto nyt korjaantui. Ihmetyttää kyllä tuo logiikkaero, että toisissa padoissa säteilijä asennetaan öljypohjan kylkeen ja toisissa lohkoon - mistä moinen ero?
                        92' ///M5 3.8 individual
                        09' 320d xDrive
                        16' NIU N1 Sport
                        19' NIU U+ Sport

                        Comment

                        • Olsberg
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 349
                          • Jyväskylä

                          Väärää tietoa...
                          Last edited by Olsberg; 20-01-2011, 16:51.
                          Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                          Comment

                          • viktor
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1272
                            • ...

                            Originally posted by HC91 View Post
                            Sama pätee kyllä muihinkin BMW-foorumeihin :think

                            Kait se pitää alkaa kahteleen Defan säteilijää E39:iin, sikäli kun pitkään vaivannut öljyvuoto nyt korjaantui. Ihmetyttää kyllä tuo logiikkaero, että toisissa padoissa säteilijä asennetaan öljypohjan kylkeen ja toisissa lohkoon - mistä moinen ero?
                            Nyt tulee mutua, mutta lohkon materiaalista ja pinnanmuodoista kenties riippuu :think
                            Ja varmaan öljypohjankin. Muoviseen tai komposiittiseen ei sovellu.
                            ///M5
                            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14353
                              • Oulu

                              Voi poistaa.
                              Last edited by zener; 20-01-2011, 16:56.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Olsberg View Post
                                Missäs alumiinilohkoisissa moottoreissa se lohkoon asennetaan? Ainakin m52b25 ja m54b30 lämmitin uppoaa öljypohjan kylkeen.
                                Ainakin m52b25 ja m52b28 laitetaan lohkon kylkeen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎