Mut tähän täytyy vastata kuitenkin siitä huolimatta, kun joku odotta vastausta. Tehon on 391W, jos jännite valtakunnan verkossa on 230V
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säteilylämmitin..
Collapse
X
-
Originally posted by Raine View PostMinulla jos käyttää 3-4h tätä säteilijää niin se on sama, kuin se ei olisi ollut edes päällä. Tänä aamuna oli -18C pakkasta ja auto ollut lämmityksessä 18h, moottorin lämpö oli +2C. Positiivistahan se on, että lämmöt oli plussan puolella, mutta ei tuon tehoa voi verrata letkulämppäriin tai vanhaan lohkolämmittimeen. Kovemmilla pakkasilla ei tarvitse edes haaveilla, että moottorinlämpö nousisi plussan puolelle ja sen kyllä kuulee, kun auton laittaa käyntiin.
Itsehän en ole tuota säteilijää tähän autoon asentanut mutta, kun sitä viimeksi katselin niin öljypohjan ja säteilijän välissä näytti piitahnat olevan, kaipa se sinne on oikein sitten asennettu. Niin ja DEFAN lämmittimestä on kyse.
Eli taitaa öljytkin olla aika hyvissä lämmöissä
Comment
-
-
Joku tuossa Rainen vehkeessä mättää, jos noin huonosti toimii. Jokseenkin naurattaa, kun porukka tulee faktana selittämään noita kannen päälle kusemisjuttuja. Yleensä silloin voi kyllä suositella välillä Esson baarista poistumista.
Itsellä kokemuksia m52b25 ja m47tud20 lämmittelyistä säteilijällä ja alle kympin pakkasilla 2h lämmitys nosti neulan sinisen ylärajoillle. Kovillakin pakkasilla viisari heilahti muutaman millin, joten taidettiin plussan puolella olla ihan reippaasti. Ja sehän riittää. Myös konepellin päältä jääkerros suli tietyiltä kohdilta pikkupakkasilla. Molemmissa säteilijä toimi aika tarkkaan yhtä tehokkaasti ja tuohon bensakoneeseen asensin lämmittimen itse.Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
Originally posted by Raine View PostNiin tämä BTCF:n foorumihan on siitä mukava paikka, että täälähän ei kannata esittää valtavirrasta poikkeavia mielipiteitä.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostOliko sulla joku nuotio siinä alla? 60 astetta on jo melkein mittari pystyssäOriginally posted by -KK- View PostOli yllättävän lämmin joo. Lämpömittarin neula oli siinä vasemman valkoisen viivan päällä eli melkein pystyssä, mikä onkin just 60 asteen raja kun olen seuraillut lämpöjä. Tuohan oli työpäivän ajan roikan päässä. Pitäs olla pätkivä automatiikka sähkötolpassa, mutta tiedä sitten oliko koko ajan päällä. 2 x 400w elementtiä asennettuna kuten V8 :ssa kuuluukin olla.
Joka tapauksessa oleellista tässä on se, että kyllä se säteilylämppärikin lämmittää eikä jäädytä sitä konetta niin ettei enään edes käynnistykään
Comment
-
-
Originally posted by 4ndy View PostEi mulla lämpene ku joku 40°c vaikka olis sen 8,5h tolpassa parin asteen pakkasella. Tosin riittää kyllä sekin. Parissa/kolmessa tunnissa lämpiää siihen lämpöön mihin on lämmetäkseen, eikä lämpene enempää vaikka olis mailman tappiin roikassa. M62B44 ja defan säteiät.
Comment
-
-
Maanantaina asensin Defan säteilijän m54b30:een. Viimeyönä kokeilin sitä ensimmäistä kertaa. Puolentoista tunnin lämmitys ja pakkasta oli 5 astetta. Konepelti oli lämmityksen jälkeen sula koko auton leveydeltä, noin 40cm levyiseltä kaistalta. Startatessa lämpötilaviisari nousi sinisen puoleen väliin ja kun olin saanut tehtyä auton päältä lumityöt, oli lämmöt jo melkein ensimmäisellä valkoisella, eli huomattavasti nopeammin lämpenee. Eli nyt kolmas BMW säteilylämmittimellä ja tyytyväinen jälleen kerran.Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
Alkoi epäilys hiipiä, että säteilijä taitaa olla hajalla omassa autossa. Itsellä ei tunnu moottori päältäpäin yhtään lämmenneeltä, vaikka olisi useamman tunninkin lämmityksessä, eikä lämpömittarikaan värähdä startin jälkeen. Jos jollain on konepeltikin sulanut lumesta, niin omassa autossa ei kyllä varmasti ole sulanut.f22 220i
Comment
-
-
Originally posted by Raine View PostNiin tämä BTCF:n foorumihan on siitä mukava paikka, että täälähän ei kannata esittää valtavirrasta poikkeavia mielipiteitä.
Kait se pitää alkaa kahteleen Defan säteilijää E39:iin, sikäli kun pitkään vaivannut öljyvuoto nyt korjaantui. Ihmetyttää kyllä tuo logiikkaero, että toisissa padoissa säteilijä asennetaan öljypohjan kylkeen ja toisissa lohkoon - mistä moinen ero?
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostSama pätee kyllä muihinkin BMW-foorumeihin :think
Kait se pitää alkaa kahteleen Defan säteilijää E39:iin, sikäli kun pitkään vaivannut öljyvuoto nyt korjaantui. Ihmetyttää kyllä tuo logiikkaero, että toisissa padoissa säteilijä asennetaan öljypohjan kylkeen ja toisissa lohkoon - mistä moinen ero?
Ja varmaan öljypohjankin. Muoviseen tai komposiittiseen ei sovellu.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
Comment