Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mualari
    replied
    mites on, jos laittais e34 -89 bemarin toimii etanolilla tartteeko rueta vaihtaa letkuja? mitä kaikkia letkuja pitäisi vaihtaa jne? www.bioboxi.fi sivulta ajattelin moisen boxin ostaa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Ei mee varmaan vuottakaan, kun se on samanhintaista, mitä bensa nyt... Ajaminen ei vaan saa olla edes näennäisesti halpaa täällä Suomessa.
    Mikäli en ihan väärässä ole nousi myös bensan hinta aika samassa suhteessa ainakin täällä.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Ei mee varmaan vuottakaan, kun se on samanhintaista, mitä bensa nyt... Ajaminen ei vaan saa olla edes näennäisesti halpaa täällä Suomessa.
    Tuskin nyt kuitenkaan samanhintaista, kysyntä on kuitenkin vielä sen verran vähäistä suhteessa bensaan.
    On se siltikin halpaa 106-oktaanista aitoa racing polttoainetta(toisin kuin nämä V-power huijaukset), kunhan kone on sille rakenneltu.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Ei mee varmaan vuottakaan, kun se on samanhintaista, mitä bensa nyt... Ajaminen ei vaan saa olla edes näennäisesti halpaa täällä Suomessa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by petmik View Post
    72 sivua tullut luettua ja oma kiinnostus re85 touhua kohtaan kasvanut....

    Moottorina on M52b28. 340 tmk ajettu

    Eli jos aloitan varovaisesti 30%re85 ja 70%95 tankkiin ...kaikki pitäistoimia normaalisti??

    Seuraava askel 50/50 pitäis liikkua Vielä vakiona

    Re85 +50%-->
    Tästä eteen päin jotain pitäisi muuttaa mutta kumpi valita isommat suutttimet vai re-boksi..??? Ja kumman m3 suutttimet on oikeat s50b30/s50b32 vai onko väliä

    Ps. Onko kukaan vielä rikkonut konetta??
    Olen ajellut koko kesän 25-40% viinaseoksella M52b28tu. Hyvin toimii.

    1,139€/l

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Kesäkäyttöön riittää isommat suutimet.

    Ympärivuotiseen käyttöön suuttimet ja halpa purkki rinnalle. Purkki hoitaa sitten sen kylmäkäynnistysrikastuksen. Sen verta enempi saa kolealla saati pakkasilla syöttää...

    Ps. Taisi ainakin täällä idässä re85 tehdä hintaennätyksen, oliko jo 1,129e/litra...
    Last edited by jakeluvesimies; 04-09-2013, 20:20.

    Leave a comment:


  • petmik
    replied
    72 sivua tullut luettua ja oma kiinnostus re85 touhua kohtaan kasvanut....

    Moottorina on M52b28. 340 tmk ajettu

    Eli jos aloitan varovaisesti 30%re85 ja 70%95 tankkiin ...kaikki pitäistoimia normaalisti??

    Seuraava askel 50/50 pitäis liikkua Vielä vakiona

    Re85 +50%-->
    Tästä eteen päin jotain pitäisi muuttaa mutta kumpi valita isommat suutttimet vai re-boksi..??? Ja kumman m3 suutttimet on oikeat s50b30/s50b32 vai onko väliä

    Ps. Onko kukaan vielä rikkonut konetta??

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    mistä noita suuttimien tuottoja voi kyttäilä netistä nummeron perusteella?
    Suuttimen numero vaan googleen ja sieltä ettii erilaisia taulukoita. Ei mee varmaan montaa minuuttia, kun löytyy tarpeeks luotettavan oloista tietoa.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Miks et Eepo laita vaan 30% isompia suuttimia, ja sillä selvä? Tällä kylällä ainakin yks M50B25-koneinen e34 modattu just noin viinalle, ja toimii aivan kuin originaali. Kylmäkäynnistys talvella vaatii käsittääkseni pari starttia, mut muuten ei ongelmia.
    mistä noita suuttimien tuottoja voi kyttäilä netistä nummeron perusteella?

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Miks et Eepo laita vaan 30% isompia suuttimia, ja sillä selvä? Tällä kylällä ainakin yks M50B25-koneinen e34 modattu just noin viinalle, ja toimii aivan kuin originaali. Kylmäkäynnistys talvella vaatii käsittääkseni pari starttia, mut muuten ei ongelmia.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Jaahas nyt on luettu koko topikki läpi, ja rupesin pähkäilemään tuota is:n muuttamista viinalle tai viina/bensa.

    vaihtoehtoina olisi seuraavat

    http://www.fuelflexfinland.fi/ 260e purnukka, joka ilmeisesti ei tarvitse suuttimien vaihtoa? onko haittaa jos sinne laittaa inasen isommat? ja tässä ilmeisesti toimii kylmäkäynnistys?

    suuttimet+pumppu+joku hässäkkä kylmäkäynnistykseen (ei kiinnostaisi paskan vertaa ruveta värkkäilemään mitää pakkosyöttöjä )

    ilmeisesti helpoimmalla pääsee ku ostaa tuon purnukan ja vähä askartelee, ottaa tietty oman aikansa kun on maksanut itsensä takaisin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Aika heikosti ollaan kartalla En oo saanu aikaseksi laittaa laajakaistaa muoviin kiinni, niin ei oo tullu kokeiltua säätämistäkään.

    Winols softaan löytyy ms43:lle se DLL checksumin kirjotukseen, jos on tarvista.

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    ois sopiva M54 + MS43 aihio proggisteluun.
    ekana olis halu optimoida tuon bensalle -> löytyykö pajaa/harrastajaa joka osais säätää dynossa/ajamalla?
    Sit toinen vaihe muuttaa viinalle eli suuttimet + uusi säätö(?)

    Galletto ja KWP työkalu on tullut jo hommattua, muttei mitään käyttökokemusta vielä. Ilm karitammi ja Pazi88 on vähän 'kartalla'?

    Leave a comment:


  • jiipee85
    replied
    Onkos täällä kukaan asentanut autoonsa e85power-merkkistä etanolimuunnos laatikkoa (http://e85power.hu/)?

    re85-muunnos foorumilla tuosta oli jotain juttua ja vaikutti varsin toimivalta setiltä.

    Tuo boksihan eroaa näistä monista muista markkinoilla olevista muunnossarjoista sikäli, että tuo nuuskii myös lambdaa ja kaasuläpän asentoa. Hintaa tuolle tulee postikuluineen n. 200€ joten se on selkeästi halvin lambdaa nuuskiva boksi markkinoilla.

    Itse ajattelin investoida tuohon boksiin ja asentaa sen M52B20 moottorilla varustettuun kulkineeseeni. Kunhan saan tuon hommattua niin raportoin sitten varmaan tänne kokemuksia.
    Last edited by jiipee85; 21-08-2013, 11:53.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Itselläni on m50b25:sessa vaan 3,2l m3:sen suuttimet ja muuten hyvin toimii, mutta kylmänä joutuu sahaamaan (mistä voisi johtua?).
    Kun yölämpötilat laskee alle 10-asteen ja päivälämpötila alle 14-asteen, niin kannattaa lohkolämmitintä käyttää. Naapurit toki ihmettelevät kovasti Vanhemmissa motroniceissa on kylmäkäynnistyssuutin -> kerrasta käyntiin. Ei tarvi pelailla millään virityksillä.

    Jos nostaa pa-paineita, niin saa enempi soppaa kylmänä -> paremmin käyntiin -> lämmettyään lambda säätää sopan optimiksi.

    Ps. etanoolimerkkejä myynnissä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=273136

    Leave a comment:

Working...
X