Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tuohon en osaa vastata.

    Sen tiedän että jos laitat matala ohmiset korkea ohmisen ohjaukseen niin ohjaus hajoaa.

    En osaa sanoa mitä kärähtää adapterin kanssa jos mitään ja toimiiko edes mitenkään väärillä ohmeilla.
    Ecu kuumenee väärillä ohmeilla, ei tietääkseni juuri muuta. Mutta töissäkäynnin kannalta on hankalaa aamuisin aina alottaa motronicin vaihdosta.
    W124 voll, markalla pidemmälle

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      Originally posted by Fjord View Post
      Onko kukaan kokeillut E85 sekoituksia M54B22 koneeseen? Lukemani perusteella luulisin, että ei konetta rikki saa kokeilemalla.
      Itsellä on M54B25 joten varmaan sama asia käytännössä (katso edellinne viestini)

      Comment

      • jakeluvesimies
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2010
        • 2726
        • On the road @ Laplandia

        Originally posted by ka00z View Post
        Ecu kuumenee väärillä ohmeilla, ei tietääkseni juuri muuta. Mutta töissäkäynnin kannalta on hankalaa aamuisin aina alottaa motronicin vaihdosta.

        Totta tuo viimeinen, siksi ei olekaan se jokapäiväinen työjuhta kyseessä

        Vinkkiä löytyi muuten tuolta datsuni-puolelta matala ohmisuuteen: http://www.flexitune.se/docs/FLEXITU...sersmanual.pdf


        -nimittäin s.7 "power resistorit"... täytynee tuumailla:think

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by jakeluvesimies View Post
          Totta tuo viimeinen, siksi ei olekaan se jokapäiväinen työjuhta kyseessä

          Vinkkiä löytyi muuten tuolta datsuni-puolelta matala ohmisuuteen: http://www.flexitune.se/docs/FLEXITU...sersmanual.pdf


          -nimittäin s.7 "power resistorit"... täytynee tuumailla:think
          Jep tehovastuksillä niitä ohmeja saa muutettua.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8279
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by jakeluvesimies View Post
            Totta tuo viimeinen, siksi ei olekaan se jokapäiväinen työjuhta kyseessä

            Vinkkiä löytyi muuten tuolta datsuni-puolelta matala ohmisuuteen: http://www.flexitune.se/docs/FLEXITU...sersmanual.pdf


            -nimittäin s.7 "power resistorit"... täytynee tuumailla:think
            mahtaako toimia, ainakaan hyvin :think

            jos suutin on 3Ω kelalla ja siihen laittaa esim. 5Ω tehovastuksen sarjaan niin 12voltille suunniteltuun suuttimeen vaikuttaa enää 4,5V jännite ja kokonaisvastus on vieläkin vain 8Ω.

            sitä vaan että jaksaako kela vielä vetää suuttimen auki :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • jakeluvesimies
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2010
              • 2726
              • On the road @ Laplandia

              Originally posted by peto2 View Post
              mahtaako toimia, ainakaan hyvin :think

              jos suutin on 3Ω kelalla ja siihen laittaa esim. 5Ω tehovastuksen sarjaan niin 12voltille suunniteltuun suuttimeen vaikuttaa enää 4,5V jännite ja kokonaisvastus on vieläkin vain 8Ω.

              sitä vaan että jaksaako kela vielä vetää suuttimen auki :think
              Tiedä tuosta sitten... Ei nuo kiinavastukset ainkaan paljoa kustantaisi. Nyt odottelen vielä paria tarjousta ecun koodaamisesta, katsotaan mihin vaihtoehtoon päädyn.
              Last edited by jakeluvesimies; 22-04-2012, 18:35.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Kyllä noita vastuspaketteja löytyy ihan tehdastekoisista kulkineistakin, mm. vanhat volvot.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Minkähän kokoiset suuttimet mahtaa olla tälläisessä m54b25 koneessa? Pystyyköhän näiden puitteissa lisäämään kuinka paljon soppaa koneeseen? M54B30 on ilmeisesti suuremmat suuttimet, riittäisiköhän vaihto niihin, jos omat ei riitä?

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Cell View Post
                    Kyllä noita vastuspaketteja löytyy ihan tehdastekoisista kulkineistakin, mm. vanhat volvot.
                    Lisätään äkkiseltään hondat.

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6023
                      • Sipoo

                      Nyt on 250cc suuttimet paikallaan. Tankissa oli vähän alle 30 litraa 95E10 ja RE85 seosta, kunnes tankkasin suuttimien vaihdon jälkeen täyteen saakka RE85:llä. Eli "tavallista" bensaa vielä seassa se hieman alta neljäsosa tankillista. Boxi oli irti noin puol timmaa tuossa välissä, jonka jälkeen noin 10km "mukautusajoa" tuossa kaupunkiliikenteen seassa. Pikkasen tuli tietysti vetojakin testailtua ja tuntuu, että vähän puutuu vielä välillä. Eiköhän se siitä! Kulutuksen noususta ei välittömiä merkkejä -> 10,6 nyt.

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by kmn View Post
                        Nyt on 250cc suuttimet paikallaan. Tankissa oli vähän alle 30 litraa 95E10 ja RE85 seosta, kunnes tankkasin suuttimien vaihdon jälkeen täyteen saakka RE85:llä. Eli "tavallista" bensaa vielä seassa se hieman alta neljäsosa tankillista. Boxi oli irti noin puol timmaa tuossa välissä, jonka jälkeen noin 10km "mukautusajoa" tuossa kaupunkiliikenteen seassa. Pikkasen tuli tietysti vetojakin testailtua ja tuntuu, että vähän puutuu vielä välillä. Eiköhän se siitä! Kulutuksen noususta ei välittömiä merkkejä -> 10,6 nyt.
                        Mikä menopeli kyseessä?

                        Comment

                        • Takalo_kari
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 1359
                          • tku

                          mitenköhän toi valvetronic suhtautuu etanoliin?
                          eikai siinä mitään estettä olisi miksi ei toimisi?
                          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                          Kiitos ajastasi? :think

                          Comment

                          • RoopeR
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 71
                            • Luvia

                            Mitäs kaikkea joutuu vaihtamaan jos haluaa ajaa 50% re85 ja 50% e10 ?

                            moottorina m52b28.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by RoopeR View Post
                              Mitäs kaikkea joutuu vaihtamaan jos haluaa ajaa 50% re85 ja 50% e10 ?

                              moottorina m52b28.
                              Ei mitään.

                              Comment

                              • jakeluvesimies
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2010
                                • 2726
                                • On the road @ Laplandia

                                Hieman kokemusta jakaa lisää:

                                Eli kokeilin 50 % 50 suhteella bensaa ja re85:ttä. Lämpimään m20-koneeseen kun laittoi, niin suurta eroa ei huomannut... Ehkä hieman sellaista nuhaisuutta, kuin dieselillä yli 30 asteisella pakkasella. Automaatti vaihtoi herkemmin pienemmälle. Vetoja siis puuttui.

                                Seuraavana aamuna kylmällä koneella lähti kerrasta käyntiin, mutta hyytymistä ja nykimistä, kunnes moottorin lämmöt nousi. Autossa siis vakio softa, eikä muita muutoksia. Tästä tuli mieleen, että voi joissain tapauksissa tulla ongelmia, kun oikeasti talvea pukkaa, jos ei kylmäkäynnistysapuja ole.

                                Kysyin muuten tuolta yhdeltä flexifuel asentajalta emaililla ratkaisua vanhaan bemariin, jossa matalaohmiset suuttimet. Vastaus oli yksinkertainen: "tuotteemme ei käy, laita bensaregu & paineet ylös"... Tästä voisi kuvitella, miten homma hoidetaan helpoiten. Eli kakkua vaan koneeseen lisää, tavalla tai toisella.

                                Comment

                                Working...
                                X