Hmm mitähän moottori tuumaa jos re85 tankki täyteen ja pullo oktaani buusteria? Seuraako tilanne "savun hälvettyä katotaan mitä jäljellä" pysyiskö tuon buusterin avulla oktaani oikeana ja jos en väärin sano eikös se nakutus raja ole 101 oktaania ja sen yli ei buusterilla saa vai puhunko läpiä?
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by NPScoupe View PostHmm mitähän moottori tuumaa jos re85 tankki täyteen ja pullo oktaani buusteria? Seuraako tilanne "savun hälvettyä katotaan mitä jäljellä" pysyiskö tuon buusterin avulla oktaani oikeana ja jos en väärin sano eikös se nakutus raja ole 101 oktaania ja sen yli ei buusterilla saa vai puhunko läpiä?
Nakutusraja on moottorikohtainen eikä polttoaineen oktaaniluku vaikuta siihen. Korkeampioktaaninen polttoaine vain mahdollistaa isomman sytytysennakon ja suuremman puristussuhteen ja/tai ahtopaineen käytön.
Yleisesti totean että jos re85:n käyttö epäilyttää niin sitä ei tule käyttää. Jos on ottanut asioista selvää niin silloin myös ymmärtää mitä aine on ja mitä sen käyttö vaatii.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Tietääkö joku yritystä tai henkilöä, joka pystyisi tekemään flex-fuel muutoksen? Uusi softa ja mahdollisesti isommat suuttimet tyyppistä ratkaisua haen.
Asiasta toiseen. Tietääkö kukaan onko bmw:llä tulossa lähitulevaisuudessa myyntiin flex-fuel malleja? Sellainenkin voisi olla kiinnostava jos saisi f20/f21 malleihin.f10 535xi vm2011
---
ex:
e92 335i vm2007
e90 320i vm2005
e46 328CiA vm1999
Comment
-
-
Originally posted by mirrinmurkina View PostTietääkö joku yritystä tai henkilöä, joka pystyisi tekemään flex-fuel muutoksen? Uusi softa ja mahdollisesti isommat suuttimet tyyppistä ratkaisua haen.
Asiasta toiseen. Tietääkö kukaan onko bmw:llä tulossa lähitulevaisuudessa myyntiin flex-fuel malleja? Sellainenkin voisi olla kiinnostava jos saisi f20/f21 malleihin.
Saa ajella jonkin aikaa että kuittaa työt ja hankinnat.
Comment
-
-
Mitään ongelmaa huomannu mun maakaasu E28 528i:n kanssa.
E85 80% / E98 20% käynnistyksessä alku ok, sitten kaks kertaa
uusintakäynnistys ja polkemista - 30s ja lämpenee toimivaksi.
Tyhjäkäyntiä ei ole, mutta polkemalla avittaa ja matka-ajossa ok!
Kierroksilla yli 4000 kiihtyvyys ei niin hyvä, varmaan suuttimet...
Alakierroksilla ja lähdöissä melkeen pirteepi kuin vakio E95:llä.
Näissä maamoottoreissa sen lisän saa tosta ilmamassamittarista.Last edited by tsbmw; 04-03-2013, 22:15.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View Postre85+oktaanibuusterista ei todennäköisesti ole mitään hyötyä. En oikein ymmärrä mitä moisella sekoituksella haetaan kun re85:n vertailuoktaaniluku on 106. Vakiomoottorissa re85 ei nakuta koska missään moottorissa ei ole niin kovaa puristussuhdetta että aineen saisi nakuttamaan.
Comment
-
-
Originally posted by Injun View PostPeruspulliainen pitää E/RE85:ttä 85-oktaanisena, siitähän nuo oktaanibuusterihöpinät kumpuavat.
Monesti asiasta ymmärtämättömät saavat kaikenlaiset Essonbaarihuhut aikaiseksi kun ilman tarkempaa tietoa julistetaan jotakin "varmaksi tiedoksi"...sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Sen verran hiljaista tässä thriidissä ollut, jotta voiko päätellä ettei kukaan aja etanoolilla näin talviaikaan? Vai onko niin toimintavarmat vehkeet ettei kehdata mainostaa - Kellä onni on, se onnen kätkeköön
Tuolla kotikulmilla odottaisi nyt kokeilua +30% suuttimet paikallaan ja nostetut pa-paineet... Pyöriikö jo liian rikkaalla? Vai osaako vanha motronicci säätää lambdan mukaan sopan oikeaksi? Anturi uusittu syksystä ja vaikuttaa käyntiin varmasti. Kohtena siis 1986 m20b27 motronic lambdalla.
Oisko tähän lystiä laittaa vielä toi hyllyssä oleva säädetävä nokkapyörrä?Last edited by jakeluvesimies; 31-03-2013, 13:22.
Comment
-
-
Vehkeet toimii edelleen jos sekoittaa täyteen RE85-tankilliseen 8 litraa bensiiniä. Näin tulee seoksen vahvuudeksi maksimissaan E75. Silläkään on turha yrittää veivata autoa käyntiin ilman esilämmitystä talvella.
Raakaan E85-polttoaineeseen siirryn todennäköisesti samoihin aikoihin kun vaihdan kesärenkaisiin.
Comment
-
-
Originally posted by nbb View PostVehkeet toimii edelleen jos sekoittaa täyteen RE85-tankilliseen 8 litraa bensiiniä. Näin tulee seoksen vahvuudeksi maksimissaan E75. Silläkään on turha yrittää veivata autoa käyntiin ilman esilämmitystä talvella.
Raakaan E85-polttoaineeseen siirryn todennäköisesti samoihin aikoihin kun vaihdan kesärenkaisiin.
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostPerustuuko tuo käynnistyvyyteen vai huomaako eroa myös ajussa? Itsellä samanlaisia kokemuksia, jotta talvella tarvitaan hiukan "siemenbensaa"
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostSen verran hiljaista tässä thriidissä ollut, jotta voiko päätellä ettei kukaan aja etanoolilla näin talviaikaan?
Siitä ei ole ollut mitään kerrottavaa kun siinä ei ole ollut mitään ongelmaa...sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostKaveri on ajanu koko talven re85:lla. Auto siis 525/M50B25 vakio-motronicilla isommilla suuttimilla ja sillä "ryyppynapilla"
Siitä ei ole ollut mitään kerrottavaa kun siinä ei ole ollut mitään ongelmaa...
Säästöä tulee 2-3€ / 100km mutta on sillä vessalla niin kauheaa kulkea että tuon erotuksen takia en itse sillä ajaisi
Compact rupesi juuri kanssa liikkumaan RE85: llä ja katsotaan miten siinä homma pelaa.
Tästä ei vielä mitään muuta kerrottavaa kun koko tankillista ei vielä ole ehditty edes ajaa.
Comment
-
Comment