Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arde92
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 1328
    • Lohtaja/keski-pohjanmaa

    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Tuo kuulostaa hyvältä idealta. Eli letkuun wd 40 ja paineilmapistoolilla pienillä paineilla puhaltaa sitä läpi ja naputtelee paristolla suutinta auki?
    Näin juuri tekisin itse
    E39 M5 Titansilber<------
    F11 530D Spacegray
    E36 323i M-sport Med Hölsteri
    Ex :E61 525D Lci Carboni
    Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
    Ex :E61 530XD Monacoblau<------
    Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
    Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

    Comment

    • Hastra
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 545
      • Espoo

      Nyt uusien rakentelumääräysten myötähän flexfuel muutostenkin teko helpottui, niin joko olette bonganneet Bemareihin hyväksyttyjä muutossarjoja?

      "Muutettaessa bensiinikäyttöinen ajoneuvo käyttämään pääosin etanolista koostuvaa polttoainetta, päästövaatimusten katsotaan täyttyvän ajoneuvossa, joka on hyväksytty Euro 3 -päästöluokan mukaisten tai lievempien pakokaasupäästövaatimuksen mukaan, jos muunnoslaitteiston valmistaja antaa selvityksen siitä, että asennettu muunnoslaitteisto on todettu toimivaksi kyseisessä päästöjen osalta määritellyssä ajoneuvotyypissä. Lisäksi muutetussa ajoneuvossa tulee olla asennettuna siihen sopiva moottorinlämmitin. Muunnos ei saa myöskään aiheuttaa aiheettomia vikailmoituksia OBD-järjestelmään tai muutoin haitata sen toimintaa. Muunnoslaitteiston valmistajan tai tämän tehtävään valtuuttaman pätevän asentajan tulee tehdä muunnoslaitteiston asennus."
      Audi A3 GTRON
      EX: BMW 325D Coupe -07
      EX: BMW 320ia -08

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        No ei kyllä helpottunut mitenkään päin jos kunnolla ja oikealla lailla haluaa muutoksen toteuttaa. Onhan toi ny aika suolesta et vain jotku hyväksytyt sarjat hyväksytyllä asentajalla laitettuna kelpaavat. Miten tämmönen vakio motroniikkaa huijaava boksi voi millään olla parempi vaihtoehto kuin kunnolla kyseiselle polttoaineelle säädetty moottoriohjaus? Lisäksi pakollinen moottorilämmitin kielii just siitä ettei noi boksit kykene kunnolla rikastamaan seosta kylmässä, eli ovat käytännössä eräänlaisia purkkavirityksiä. Hyvin on taas saunotettu päättäviä tahoja.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • jaska77
          Newbiemmer
          • Aug 2004
          • 15

          Ajelin -01 Yaris versolla muutaman vuosen 50/50 seoksella ongelmitta. puole oli 98 ja puolet re85
          Saisko tosta jonkun yhteenvedon nyt ku varmasti jo kokemuksia kertynyt Bemarin suhteen. En ole siis muuttamassa mitään muutakuin tankkaus taktiikkaa.
          Nyt alla tollanen 2.5 koneinen ja vuosimalli -98 eli onko se nyt sit joku 523 e39 malliltaan. Ei ihan hallussa noi mallit sen tarkemmin. Onko kokemuksia? Ei jaksa koko aihetta lukee läpi ja pikasesti selaamalla en löytänyt vastausta.

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            Originally posted by jaska77 View Post
            Ajelin -01 Yaris versolla muutaman vuosen 50/50 seoksella ongelmitta. puole oli 98 ja puolet re85
            Saisko tosta jonkun yhteenvedon nyt ku varmasti jo kokemuksia kertynyt Bemarin suhteen. En ole siis muuttamassa mitään muutakuin tankkaus taktiikkaa.
            Nyt alla tollanen 2.5 koneinen ja vuosimalli -98 eli onko se nyt sit joku 523 e39 malliltaan. Ei ihan hallussa noi mallit sen tarkemmin. Onko kokemuksia? Ei jaksa koko aihetta lukee läpi ja pikasesti selaamalla en löytänyt vastausta.
            Fifty/fifty seoksella toimii suoraan oikein hyvin.

            Comment

            • sLedge
              Bimmer Rookie
              • Apr 2010
              • 110
              • Espoo

              Originally posted by Thuppu View Post
              No ei kyllä helpottunut mitenkään päin jos kunnolla ja oikealla lailla haluaa muutoksen toteuttaa. Onhan toi ny aika suolesta et vain jotku hyväksytyt sarjat hyväksytyllä asentajalla laitettuna kelpaavat. Miten tämmönen vakio motroniikkaa huijaava boksi voi millään olla parempi vaihtoehto kuin kunnolla kyseiselle polttoaineelle säädetty moottoriohjaus? Lisäksi pakollinen moottorilämmitin kielii just siitä ettei noi boksit kykene kunnolla rikastamaan seosta kylmässä, eli ovat käytännössä eräänlaisia purkkavirityksiä. Hyvin on taas saunotettu päättäviä tahoja.

              Tämä on just sitä paskaa, jota trafissa harrastetaan. Oikeasti tekniikasta tietäville ei anneta lupaa rakennella, vaan kusetetaan autoista vähemmän kiinnostuneita. Varmasti ois mielenkiintosia ja turvallisia ajoneuvoja liikenteessä, kun ammattimiehet sais rakennella!

              Monessakohan autossa suuttimien tuotto riittää originaalin max tehoon kun ajellaan re85:lla huijauspurkin avustamana...
              E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
              Ex E39 540i -97

              Comment

              • sierra4x4tbo
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 2099
                • Lappeenranta

                Varmaan kannattaa katsoa muutama kuukausi, ennen kuin alkaa modailee:

                Ruotsi luopumassa RE85:sta


                ..ilmeisesti Saksassa samansuuntaisia tuulia.
                Eiköhän iske tännekin kohta.

                -Timo
                M535i BiTurbo -85
                740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                --=MushroomMotorsport=--
                --=MaxTuned.com=--

                Comment

                • billy
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2012
                  • 1052
                  • Finland

                  Originally posted by sierra4x4tbo View Post
                  Varmaan kannattaa katsoa muutama kuukausi, ennen kuin alkaa modailee:

                  Ruotsi luopumassa RE85:sta


                  ..ilmeisesti Saksassa samansuuntaisia tuulia.
                  Eiköhän iske tännekin kohta.

                  -Timo
                  Oho ei kannata tehdä korkea ruttuista ahdettua muuten pitää sorvi pistää laulamaan

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by sierra4x4tbo View Post
                    Varmaan kannattaa katsoa muutama kuukausi, ennen kuin alkaa modailee:

                    Ruotsi luopumassa RE85:sta


                    ..ilmeisesti Saksassa samansuuntaisia tuulia.
                    Eiköhän iske tännekin kohta.

                    -Timo
                    Tuossa linkissä oli vaikea ulkomaankieli. Saisiko tiivistelmän mitä siinä sanotaan?

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      En nyt kovin tarkasti jaksanu lukea, mutta e85:sta on verotettu ruotsissa ilmisesti pelkän bensaosuuden osalta ja nyt lätkäistään myös vero etanolille, jonka seurauksena 85:sen hinta nousee polttoaineista korkeimmaksi. Myös menekki on vähentynyt selvästi, ainoa uus etanoliauto ruotsin markkinoilla on ilmeisesti enää VW Golf.

                      Lisäksi siellä ei kait ole keksitty että etanolia voi tehä jätteistä, vaan tuotetaan USA:n maissietanolia. Tuotetaan myös Brasilialaista "hieno" etanolia(onko sit bio?). Ilmeisesti jonkin verran sitä tehdään myös ruotsissa, mutta ei mainittu mistä se tehdään.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Thuppu View Post
                        En nyt kovin tarkasti jaksanu lukea, mutta e85:sta on verotettu ruotsissa ilmisesti pelkän bensaosuuden osalta ja nyt lätkäistään myös vero etanolille, jonka seurauksena 85:sen hinta nousee polttoaineista korkeimmaksi. Myös menekki on vähentynyt selvästi, ainoa uus etanoliauto ruotsin markkinoilla on ilmeisesti enää VW Golf.

                        Lisäksi siellä ei kait ole keksitty että etanolia voi tehä jätteistä, vaan tuotetaan USA:n maissietanolia. Tuotetaan myös Brasilialaista "hieno" etanolia(onko sit bio?). Ilmeisesti jonkin verran sitä tehdään myös ruotsissa, mutta ei mainittu mistä se tehdään.
                        Kiitos käännöksestä,

                        Verotuksella tuokin puhtaampi polttoaine saadaan näppärästi katoamaan.
                        Näin se pitää hoitaa meilläkin.

                        Comment

                        • Bimmer145
                          BTCF Member
                          • Jul 2014
                          • 343
                          • https://t.me/pump_upp

                          Mitkä suuttimet porukka laittany m52b28 kylkeen, kun polttoaineena e85? Ja mites moottorinohjaus, pystyykö vakioboksia muokkaamaan vai miten ootte saanu helpoiten toimiin?:think
                          https://t.me/pump_upp

                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Bimmer145 View Post
                            Mitkä suuttimet porukka laittany m52b28 kylkeen, kun polttoaineena e85? Ja mites moottorinohjaus, pystyykö vakioboksia muokkaamaan vai miten ootte saanu helpoiten toimiin?:think
                            Vakioboksia voi ehkä muokata. Riippuu siitä onko flashattavää mallia eli 95 loppupää eteenpäin.

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Bimmer145 View Post
                              Mitkä suuttimet porukka laittany m52b28 kylkeen, kun polttoaineena e85? Ja mites moottorinohjaus, pystyykö vakioboksia muokkaamaan vai miten ootte saanu helpoiten toimiin?:think
                              Suht vakio B28 tulee toimeen ihan vakiosuuttimilla, oma ecu jos on flashättävää mallia niin pystyy säätämään helpohkosti, kato MS41-threadi tekniikkapuolelta.

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11203
                                • Oulu

                                Originally posted by naukkis View Post
                                Suht vakio B28 tulee toimeen ihan vakiosuuttimilla, oma ecu jos on flashättävää mallia niin pystyy säätämään helpohkosti, kato MS41-threadi tekniikkapuolelta.
                                Aika tiukille vetää. Mulla puristettu b28 (~230hv) ja siinä loppuu suuttimet kesken kun on yli ~60% re85:sta tankissa. BTW Tuommoselle bensa/viina seokselle riittää vielä vakio softassakin adaptoituminen. Toki tehoa uupuu jos ei ennakiohin koske. Tuskin ihmeitä tarvii tehdä, että plus keleillä pelaa ihan pelkällä re85:lläkin.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X