Nyt uusien rakentelumääräysten myötähän flexfuel muutostenkin teko helpottui, niin joko olette bonganneet Bemareihin hyväksyttyjä muutossarjoja?
"Muutettaessa bensiinikäyttöinen ajoneuvo käyttämään pääosin etanolista koostuvaa polttoainetta, päästövaatimusten katsotaan täyttyvän ajoneuvossa, joka on hyväksytty Euro 3 -päästöluokan mukaisten tai lievempien pakokaasupäästövaatimuksen mukaan, jos muunnoslaitteiston valmistaja antaa selvityksen siitä, että asennettu muunnoslaitteisto on todettu toimivaksi kyseisessä päästöjen osalta määritellyssä ajoneuvotyypissä. Lisäksi muutetussa ajoneuvossa tulee olla asennettuna siihen sopiva moottorinlämmitin. Muunnos ei saa myöskään aiheuttaa aiheettomia vikailmoituksia OBD-järjestelmään tai muutoin haitata sen toimintaa. Muunnoslaitteiston valmistajan tai tämän tehtävään valtuuttaman pätevän asentajan tulee tehdä muunnoslaitteiston asennus."
Audi A3 GTRON
EX: BMW 325D Coupe -07
EX: BMW 320ia -08
No ei kyllä helpottunut mitenkään päin jos kunnolla ja oikealla lailla haluaa muutoksen toteuttaa. Onhan toi ny aika suolesta et vain jotku hyväksytyt sarjat hyväksytyllä asentajalla laitettuna kelpaavat. Miten tämmönen vakio motroniikkaa huijaava boksi voi millään olla parempi vaihtoehto kuin kunnolla kyseiselle polttoaineelle säädetty moottoriohjaus? Lisäksi pakollinen moottorilämmitin kielii just siitä ettei noi boksit kykene kunnolla rikastamaan seosta kylmässä, eli ovat käytännössä eräänlaisia purkkavirityksiä. Hyvin on taas saunotettu päättäviä tahoja.
Ajelin -01 Yaris versolla muutaman vuosen 50/50 seoksella ongelmitta. puole oli 98 ja puolet re85
Saisko tosta jonkun yhteenvedon nyt ku varmasti jo kokemuksia kertynyt Bemarin suhteen. En ole siis muuttamassa mitään muutakuin tankkaus taktiikkaa.
Nyt alla tollanen 2.5 koneinen ja vuosimalli -98 eli onko se nyt sit joku 523 e39 malliltaan. Ei ihan hallussa noi mallit sen tarkemmin. Onko kokemuksia? Ei jaksa koko aihetta lukee läpi ja pikasesti selaamalla en löytänyt vastausta.
Ajelin -01 Yaris versolla muutaman vuosen 50/50 seoksella ongelmitta. puole oli 98 ja puolet re85
Saisko tosta jonkun yhteenvedon nyt ku varmasti jo kokemuksia kertynyt Bemarin suhteen. En ole siis muuttamassa mitään muutakuin tankkaus taktiikkaa.
Nyt alla tollanen 2.5 koneinen ja vuosimalli -98 eli onko se nyt sit joku 523 e39 malliltaan. Ei ihan hallussa noi mallit sen tarkemmin. Onko kokemuksia? Ei jaksa koko aihetta lukee läpi ja pikasesti selaamalla en löytänyt vastausta.
Fifty/fifty seoksella toimii suoraan oikein hyvin.
No ei kyllä helpottunut mitenkään päin jos kunnolla ja oikealla lailla haluaa muutoksen toteuttaa. Onhan toi ny aika suolesta et vain jotku hyväksytyt sarjat hyväksytyllä asentajalla laitettuna kelpaavat. Miten tämmönen vakio motroniikkaa huijaava boksi voi millään olla parempi vaihtoehto kuin kunnolla kyseiselle polttoaineelle säädetty moottoriohjaus? Lisäksi pakollinen moottorilämmitin kielii just siitä ettei noi boksit kykene kunnolla rikastamaan seosta kylmässä, eli ovat käytännössä eräänlaisia purkkavirityksiä. Hyvin on taas saunotettu päättäviä tahoja.
Tämä on just sitä paskaa, jota trafissa harrastetaan. Oikeasti tekniikasta tietäville ei anneta lupaa rakennella, vaan kusetetaan autoista vähemmän kiinnostuneita. Varmasti ois mielenkiintosia ja turvallisia ajoneuvoja liikenteessä, kun ammattimiehet sais rakennella!
Monessakohan autossa suuttimien tuotto riittää originaalin max tehoon kun ajellaan re85:lla huijauspurkin avustamana...
En nyt kovin tarkasti jaksanu lukea, mutta e85:sta on verotettu ruotsissa ilmisesti pelkän bensaosuuden osalta ja nyt lätkäistään myös vero etanolille, jonka seurauksena 85:sen hinta nousee polttoaineista korkeimmaksi. Myös menekki on vähentynyt selvästi, ainoa uus etanoliauto ruotsin markkinoilla on ilmeisesti enää VW Golf.
Lisäksi siellä ei kait ole keksitty että etanolia voi tehä jätteistä, vaan tuotetaan USA:n maissietanolia. Tuotetaan myös Brasilialaista "hieno" etanolia(onko sit bio?). Ilmeisesti jonkin verran sitä tehdään myös ruotsissa, mutta ei mainittu mistä se tehdään.
En nyt kovin tarkasti jaksanu lukea, mutta e85:sta on verotettu ruotsissa ilmisesti pelkän bensaosuuden osalta ja nyt lätkäistään myös vero etanolille, jonka seurauksena 85:sen hinta nousee polttoaineista korkeimmaksi. Myös menekki on vähentynyt selvästi, ainoa uus etanoliauto ruotsin markkinoilla on ilmeisesti enää VW Golf.
Lisäksi siellä ei kait ole keksitty että etanolia voi tehä jätteistä, vaan tuotetaan USA:n maissietanolia. Tuotetaan myös Brasilialaista "hieno" etanolia(onko sit bio?). Ilmeisesti jonkin verran sitä tehdään myös ruotsissa, mutta ei mainittu mistä se tehdään.
Kiitos käännöksestä,
Verotuksella tuokin puhtaampi polttoaine saadaan näppärästi katoamaan.
Näin se pitää hoitaa meilläkin.
Mitkä suuttimet porukka laittany m52b28 kylkeen, kun polttoaineena e85? Ja mites moottorinohjaus, pystyykö vakioboksia muokkaamaan vai miten ootte saanu helpoiten toimiin?:think
Mitkä suuttimet porukka laittany m52b28 kylkeen, kun polttoaineena e85? Ja mites moottorinohjaus, pystyykö vakioboksia muokkaamaan vai miten ootte saanu helpoiten toimiin?:think
Vakioboksia voi ehkä muokata. Riippuu siitä onko flashattavää mallia eli 95 loppupää eteenpäin.
Mitkä suuttimet porukka laittany m52b28 kylkeen, kun polttoaineena e85? Ja mites moottorinohjaus, pystyykö vakioboksia muokkaamaan vai miten ootte saanu helpoiten toimiin?:think
Suht vakio B28 tulee toimeen ihan vakiosuuttimilla, oma ecu jos on flashättävää mallia niin pystyy säätämään helpohkosti, kato MS41-threadi tekniikkapuolelta.
Suht vakio B28 tulee toimeen ihan vakiosuuttimilla, oma ecu jos on flashättävää mallia niin pystyy säätämään helpohkosti, kato MS41-threadi tekniikkapuolelta.
Aika tiukille vetää. Mulla puristettu b28 (~230hv) ja siinä loppuu suuttimet kesken kun on yli ~60% re85:sta tankissa. BTW Tuommoselle bensa/viina seokselle riittää vielä vakio softassakin adaptoituminen. Toki tehoa uupuu jos ei ennakiohin koske. Tuskin ihmeitä tarvii tehdä, että plus keleillä pelaa ihan pelkällä re85:lläkin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment