Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 viritystä(dynolappu #73)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Originally posted by mige95 View Post
    Vaijerikaasu ja läpät säädetty vähän auki
    Mikä on vähän?

    Ootko mitannu rakotulkilla tai osaatko silmämääräisesti heittää paljonko rakoa oli.

    Lähinnä kiinnostaa se ikkuna millä pyörisi tyhjäkäyntiä ja paljonko läppä on sillon raollaan, jos ilmaa ei mene muuta kautta(tyhjäkäyntiventtiili).
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1173
      • lahti

      Originally posted by bemmeri View Post
      Mikä on vähän?

      Ootko mitannu rakotulkilla tai osaatko silmämääräisesti heittää paljonko rakoa oli.

      Lähinnä kiinnostaa se ikkuna millä pyörisi tyhjäkäyntiä ja paljonko läppä on sillon raollaan, jos ilmaa ei mene muuta kautta(tyhjäkäyntiventtiili).
      No en kyllä viitsi edes arvata paljonko, auto käyntii ja kuumana säädetty sopivaksi tämän jälkee synkkauslaitteella läppärungot synkattu.
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Originally posted by mige95 View Post
        No en kyllä viitsi edes arvata paljonko, auto käyntii ja kuumana säädetty sopivaksi tämän jälkee synkkauslaitteella läppärungot synkattu.
        Juu. Vähän on mielikuva jäänyt että yleensä läpät on melkein kiinni ja rakonen on aika pienellä tyhjäkäynnillä.


        Sitä vaan pyöritellyt mielessä, että jos/kun tekisi tuon pelkällä s62 läppämoottorilla(ilman tyhjäkäyntiventtiiliä), niin s62 läppämoottorin perusasento on täysin "kiinni".
        Kun taas sähköisen kaasuläpän perusasento on hieman raollaan (muistaakseni n. 2% teston mukaan). Menee sitten kiinni moottorijarrulla, yms. Mulla on korkeempi tyhjäkäynti mitä vakiossa, niin muistelen että läppä oli hieman enemmän, kuin tuon 2% auki tyhjäkäynnillä.
        Pitäis vielä kattoo testolla, että antaako ecu kaasua käynnistyksessä(kylmänä, kuumana, tms eri tilanteissa), vai lähteekö auto aina käyntiin tuolla perusasetuksella ja rupeaa läpällä säätämään käyntiä heti kun moottori käynnistyy. Sekä miten kaasuläpän adaptiot vaikuttaa mihinkin asiaan. Oon järkeillyt, että läppä on sen takia hieman raollaan perusasennossa, jotta auto lähtisi käyntiin kaasuläpän vikatilanteessa ja mahdollisesti pääsisi nilkuttamalla korjaamolle, tai ainakin auton lyhyt siirto onnistuisi. Jos ei startissa avaa läppää, niin läppärunkojen kanssa(+s62 läppämoottori) joutuisi aina startissa painamaan kaasua.
        Jos ei sitten ohjelmoimalla saa sitä muokattua(en tiiä miten me7. 2 ecu taipuu tuommoisiin muutoksiin).
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5272
          • Pirkkala

          Originally posted by bemmeri View Post
          Juu. Vähän on mielikuva jäänyt että yleensä läpät on melkein kiinni ja rakonen on aika pienellä tyhjäkäynnillä.


          Sitä vaan pyöritellyt mielessä, että jos/kun tekisi tuon pelkällä s62 läppämoottorilla(ilman tyhjäkäyntiventtiiliä), niin s62 läppämoottorin perusasento on täysin "kiinni".
          Kun taas sähköisen kaasuläpän perusasento on hieman raollaan (muistaakseni n. 2% teston mukaan). Menee sitten kiinni moottorijarrulla, yms. Mulla on korkeempi tyhjäkäynti mitä vakiossa, niin muistelen että läppä oli hieman enemmän, kuin tuon 2% auki tyhjäkäynnillä.
          Pitäis vielä kattoo testolla, että antaako ecu kaasua käynnistyksessä(kylmänä, kuumana, tms eri tilanteissa), vai lähteekö auto aina käyntiin tuolla perusasetuksella ja rupeaa läpällä säätämään käyntiä heti kun moottori käynnistyy. Sekä miten kaasuläpän adaptiot vaikuttaa mihinkin asiaan. Oon järkeillyt, että läppä on sen takia hieman raollaan perusasennossa, jotta auto lähtisi käyntiin kaasuläpän vikatilanteessa ja mahdollisesti pääsisi nilkuttamalla korjaamolle, tai ainakin auton lyhyt siirto onnistuisi. Jos ei startissa avaa läppää, niin läppärunkojen kanssa(+s62 läppämoottori) joutuisi aina startissa painamaan kaasua.
          Jos ei sitten ohjelmoimalla saa sitä muokattua(en tiiä miten me7. 2 ecu taipuu tuommoisiin muutoksiin).
          Voithan toki mekaanisesti laittaa sen raolleen?

          Toinen on porata läppiin reiät, jollen väärin muista jossain vanhojen autojen läpissä olikin reikä.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Voithan toki mekaanisesti laittaa sen raolleen?

            Toinen on porata läppiin reiät, jollen väärin muista jossain vanhojen autojen läpissä olikin reikä.
            En minä reikiä noihin tee. Ei oo maailman loppu jos tähän autoon ei noita saa järkevästi toimimaan.

            Raolleen voisi jättää, mutta tuleeko siitä jotain probleemaa, jos ei läppä(-t) mene kiinni asti. Lähinnä moottorijarrutus, yms.
            Last edited by bemmeri; 19-07-2019, 14:14.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1173
              • lahti

              Originally posted by bemmeri View Post
              En minä reikiä noihin tee. Ei oo maailman loppu jos tähän autoon ei noita saa järkevästi toimimaan.

              Raolleen voisi jättää, mutta tuleeko siitä jotain probleemaa, jos ei läppä(-t) mene kiinni asti. Lähinnä moottorijarrutus, yms.
              Moottorijarrutus ei ole niin voimakas mutta on kuitenki ne läpät on niin vähän auki.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • RiZ3*
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 353
                • Helsinki

                Tyhmä kysymys mutta miksi ei s62 läppärunkoja ?
                The will to do - the soul to dare

                E93 M3

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by RiZ3* View Post
                  Tyhmä kysymys mutta miksi ei s62 läppärunkoja ?
                  Eikös tässä just sitä mietitä.
                  Vai mitä tarkoitat?
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • RiZ3*
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 353
                    • Helsinki

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Eikös tässä just sitä mietitä.
                    Vai mitä tarkoitat?
                    Jaa no niinpäs mietitäänkin, my bad! Jatkakaa
                    The will to do - the soul to dare

                    E93 M3

                    Comment

                    • mige95
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 1173
                      • lahti

                      M6x sytytysjärjestys

                      Mikähän juttu on ollu muuttaa sytytysjärjestystä s65 moottorissa ? M60,62,s62 samalla järjestyksellä (m6x: 1-5-4-8-6-3-7-2) ja (s65: 1-5-4-8-7-2-6-3) s65 koneessa 8 ja 7 pytty sytyttää peräkkäin. M6x koneissa 8 ja 6 syl.
                      -g20 330e
                      -e31 840ci sc
                      -e46 316i (m52tub25)

                      EX- f11 530d lci
                      Ex- f01 730d
                      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                      Ex: -06 e61 535d m-sport
                      Ex:-02 e39 530d manual
                      Ex -93 e34 520i

                      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                      M62tu ajoitustyökalut.
                      N47/n57 ajoitustyökalut.

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5272
                        • Pirkkala

                        Originally posted by mige95 View Post
                        Mikähän juttu on ollu muuttaa sytytysjärjestystä s65 moottorissa ? M60,62,s62 samalla järjestyksellä (m6x: 1-5-4-8-6-3-7-2) ja (s65: 1-5-4-8-7-2-6-3) s65 koneessa 8 ja 7 pytty sytyttää peräkkäin. M6x koneissa 8 ja 6 syl.

                        Muistini perukoilta, siksi että kampiakselit on erilaiset. Muistaakseni keskimmäiset kaulat on 180 astetta käännetty suhteessa päädymmäisiin kauloihin. Korjatkaa jos muistan väärin
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • mige95
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 1173
                          • lahti

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Muistini perukoilta, siksi että kampiakselit on erilaiset. Muistaakseni keskimmäiset kaulat on 180 astetta käännetty suhteessa päädymmäisiin kauloihin. Korjatkaa jos muistan väärin
                          Mitäs tällä on saatu aikaa ? Ajattelin aluks että pakosarjat saatu toimimaa paremmin mutta sama tilanneha sieläkin on, kannattaisikohan noissa koneissa käyttää 4-2-1 sarjoja? S65 sarjat on 4-1.
                          -g20 330e
                          -e31 840ci sc
                          -e46 316i (m52tub25)

                          EX- f11 530d lci
                          Ex- f01 730d
                          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                          Ex: -06 e61 535d m-sport
                          Ex:-02 e39 530d manual
                          Ex -93 e34 520i

                          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                          M62tu ajoitustyökalut.
                          N47/n57 ajoitustyökalut.

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5272
                            • Pirkkala

                            Originally posted by mige95 View Post
                            Mitäs tällä on saatu aikaa ? Ajattelin aluks että pakosarjat saatu toimimaa paremmin mutta sama tilanneha sieläkin on, kannattaisikohan noissa koneissa käyttää 4-2-1 sarjoja? S65 sarjat on 4-1.
                            Sehän riippuu ihan mitä pakosarjalta haetaan.

                            Jannmann vois muistaa nää s65 tarinat näiltä osin paremmin
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • mige95
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 1173
                              • lahti

                              [QUOTE=Urpo_rotta;4148225]Sehän riippuu ihan mitä pakosarjalta haetaan.

                              /QUOTE]

                              Meinasin siltä kannalta kun saman puolen sylinterit tyhjenee peräkkäin, kannattaako ne sylinterit käyttää eri kollektorien läpi.
                              -g20 330e
                              -e31 840ci sc
                              -e46 316i (m52tub25)

                              EX- f11 530d lci
                              Ex- f01 730d
                              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                              Ex: -06 e61 535d m-sport
                              Ex:-02 e39 530d manual
                              Ex -93 e34 520i

                              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                              M62tu ajoitustyökalut.
                              N47/n57 ajoitustyökalut.

                              Comment

                              • ekkoo1
                                BTCF Member
                                • Jun 2019
                                • 1368
                                • Pohjanmaa

                                Oma M62B44 alkoi jo 310tkm jälkeen pätkimään jakoketjun laahainta öljypohjaan niin tuli kavereiden kanssa purettua jakopää näkyviin ja uutta ketjua/laahaimia tilalle.

                                Samalla reissulla vaihdettiin myös muuten vakioon koneeseen hiotut nokat. Kävin kesällä vakiomoottorilla ottamassa teholaput ja tänään samassa dynossa tehtiin muutamat vedot vertailun vuoksi uusilla nokilla.

                                Noin +24hv navoilta mitattuna (277 vs 253hv) ja vääntöä myös enemmän uusilla nokilla, alapäästä menetettiin 3-4hv ja vähän vääntöä niinkuin oli luvattu. Vääntökäppyröitä ei ehkä kannata liikaa tulkita kun auto on vielä toistaiseksi automaatti ja momentinmuunnin tekee juttujaan varsinkin alakierroksilla. Keli toki tänään viileämpi kuin kesällä mutta melko lupaava parannus käppyröissä jokatapauksessa, tummalla värillä siis virinokat ja haalealla vakionokat.
                                Attached Files
                                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎