Originally posted by Targo
View Post
M62B44 viritystä(dynolappu #73)
Collapse
X
-
Tuolla 540i maf keskustelussa ei kuulunut vastausta. Kokeillaan löytyykö tätä kautta. Vai viritelläänkö nykyään ainoastaan vain noita jokajonnen N54:ia ja m50/52 turpoja.
Miten noissa remmiahdetuissa tai turbolla olevissa m62b44:ssa MAF:n riittävyys on ratkaistu? Isompi runko vai vastuksella muutettu jännite ja skaalattu uudelleen, tms.? Vanoskone kyseessä ja erilainen maf, mitä non-vanon m62 tai m60:ssä
Meinasin laittaa kyselyä, VF tai ESS:lle, mutta ei ne varmaan vastaa jos ei niiltä ole ostettuja kamppeita kyseessä.
Tietäisi mistä suunnasta lähteä ongelmaa ratkomaan. :think
Säätö jäi nyt tältä syksyltä kesken, kun 6000rpm jälkeen hyytyy dramaattisesti (aikaisemmin "vakio-ohjelmalla" täyskaasukartalla veti 7000 rajottajaan mukavasti). Nyt on rajotin 6000rpm...
Suuttimet loppu nyt kesken säädettäessä ja ne on nyt isommat, asia siltä osin kunnossa, mutta epäilys menee maffin suuntaan (vakiorunko/-anturi). Bensaa kyllä pitäisi saada kun on isompituottoinen pumppu kuin vakio (joku Walbro minkä mallia en nyt muista). Bensalla ajetaan ja paine on/ollut n. 4bar.
Aikaisemmin mulla oli isompi maf-runko, mutta muutin sen normaaliksi keväällä kun ei sillä toiminut muuten, olin vain b-paineilla kompensoinut seoksen (ei ollut säädetty ja muutenkin oli vain kokeilu/testi tuo isompi MAF-runko silloin).Last edited by TuoAntti; 16-10-2018, 18:10.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Eikös se oo sama maf heivata pois ohjelmasta? M5 usein laittavat alpha N softan, niin pääsee maffeista. Mitkä suuttimet muuten laitoit? Itse vähän miettinyt, jos alkaisi etanolilla ajamaan 540:llä, niin pitäisi isommat suuttimet etsiä.Originally posted by bemmeri View PostTuolla 540i maf keskustelussa ei kuulunut vastausta. Kokeillaan löytyykö tätä kautta. Vai viritelläänkö nykyään ainoastaan vain noita jokajonnen N54:ia ja m50/52 turpoja.
Miten noissa remmiahdetuissa tai turbolla olevissa m62b44:ssa MAF:n riittävyys on ratkaistu? Isompi runko vai vastuksella muutettu jännite ja skaalattu uudelleen, tms.? Vanoskone kyseessä ja erilainen maf, mitä non-vanon m62 tai m60:ssä
Meinasin laittaa kyselyä, VF tai ESS:lle, mutta ei ne varmaan vastaa jos ei niiltä ole ostettuja kamppeita kyseessä.
Tietäisi mistä suunnasta lähteä ongelmaa ratkomaan. :think
Säätö jäi nyt tältä syksyltä kesken, kun 6000rpm jälkeen hyytyy dramaattisesti (aikaisemmin "vakio-ohjelmalla" täyskaasukartalla veti 7000 rajottajaan mukavasti). Nyt on rajotin 6000rpm...
Suuttimet loppu nyt kesken säädettäessä ja ne on nyt isommat, asia siltä osin kunnossa, mutta epäilys menee maffin suuntaan (vakiorunko/-anturi). Bensaa kyllä pitäisi saada kun on isompituottoinen pumppu kuin vakio (joku Walbro minkä mallia en nyt muista). Bensalla ajetaan ja paine on/ollut n. 4bar.
Aikaisemmin mulla oli isompi maf-runko, mutta muutin sen normaaliksi keväällä kun ei sillä toiminut muuten, olin vain b-paineilla kompensoinut seoksen (ei ollut säädetty ja muutenkin oli vain kokeilu/testi tuo isompi MAF-runko silloin).e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Ehkä tuo Alpha N sitten jos ois M5:en läppärungot. Ei varmaankaan alphaN kaasuläpällä+imusarja ole niin optimaallinen ratkaisu kuin läppärungoilla.Originally posted by HTK12 View PostEikös se oo sama maf heivata pois ohjelmasta? M5 usein laittavat alpha N softan, niin pääsee maffeista. Mitkä suuttimet muuten laitoit? Itse vähän miettinyt, jos alkaisi etanolilla ajamaan 540:llä, niin pitäisi isommat suuttimet etsiä.
Ne oli jotkin Boshin 373cc:t. Tais olla muuten sopivat, mutta hieman pitempi kärki, mistä ei asentajan/säätäjän mukaan tullut ongelmia. En oo vielä kerenny tutkia sen tarkemmin, että onko tuossa ne jatkoholkit paikoillaan joita voi käyttää pitkäkärkisillä. Pitäis myös kattoo osanumero suuttimesta, niin näkisi tarkan mallin.Last edited by TuoAntti; 16-10-2018, 20:54.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Ess setissä on maf signaalipiuhassa vastus. Yv:llä voin kertoa lisääkin. Tämä siis m60 mutta luultavasti sama homma m62Originally posted by bemmeri View PostTuolla 540i maf keskustelussa ei kuulunut vastausta. Kokeillaan löytyykö tätä kautta. Vai viritelläänkö nykyään ainoastaan vain noita jokajonnen N54:ia ja m50/52 turpoja.
Miten noissa remmiahdetuissa tai turbolla olevissa m62b44:ssa MAF:n riittävyys on ratkaistu? Isompi runko vai vastuksella muutettu jännite ja skaalattu uudelleen, tms.? Vanoskone kyseessä ja erilainen maf, mitä non-vanon m62 tai m60:ssä
Meinasin laittaa kyselyä, VF tai ESS:lle, mutta ei ne varmaan vastaa jos ei niiltä ole ostettuja kamppeita kyseessä.
Tietäisi mistä suunnasta lähteä ongelmaa ratkomaan. :think
Säätö jäi nyt tältä syksyltä kesken, kun 6000rpm jälkeen hyytyy dramaattisesti (aikaisemmin "vakio-ohjelmalla" täyskaasukartalla veti 7000 rajottajaan mukavasti). Nyt on rajotin 6000rpm...
Suuttimet loppu nyt kesken säädettäessä ja ne on nyt isommat, asia siltä osin kunnossa, mutta epäilys menee maffin suuntaan (vakiorunko/-anturi). Bensaa kyllä pitäisi saada kun on isompituottoinen pumppu kuin vakio (joku Walbro minkä mallia en nyt muista). Bensalla ajetaan ja paine on/ollut n. 4bar.
Aikaisemmin mulla oli isompi maf-runko, mutta muutin sen normaaliksi keväällä kun ei sillä toiminut muuten, olin vain b-paineilla kompensoinut seoksen (ei ollut säädetty ja muutenkin oli vain kokeilu/testi tuo isompi MAF-runko silloin).E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Taitaa olla tekemätön paikka saada läppärungot toimimaan vanos m62:ssa vakio eculla?
Järkeilin johtosarjoja vertaamalla, että s62 accuatoria käyttämällä saa läpät kyllä kääntymään ja läppärunkojen toista tps:ssää käyttämällä saisi "kaasuläpän" asennon kerrottua eculle, mutta tyhjäkäyntimoottoria ei voisi käyttää.
Luulen että ei toimine hyvin pelkällä s62 kaasuläppämoottorilla. Kun tyhkäyntiventtiili on s65 ja s85:ssäkin. Kai bemari ois jättänyt sen pois, jos saisi toimimaan ilman sitäkin. :think
Kyllähän nuo muuten saisi istumaan/pelaamaan nätisti pre vanos m62 jossa vaijerikaasu.
Kaasuläppien reiät passaa aika hyvin kannen kanavaan, läpissä aukko hieman kapeampi, pitkät sivut identtiset.
Enkä ala uutta ecua/johtosarjaa tähän e39 vaihtamaan. Mieluummin heittää moottorin johonkin muuhun vehkeeseen ja sitä jalostaa sitten. Tämäkin käyny välillä mielessä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Eikö tyhjäkäyntimoottoria voi toteuttaa niinkuin S62:ssa? Eikös läppiksissä ole alipainekanavat?
Comment
-
Kyllä ja kyllä, mutta miten sitä venttiiliä ohjaat/käytät moottorin ohjauksella/johtosarjalla jossa on vain sähköisellä kaasuläpällä tyhjäkäynnin säätö ja samoin muu läpän liike.
Vanhemmassa jossa vaijeri ja sama idle-venttiili kuin S62:ssa tuo ois ihan pala kakkua.
Last edited by TuoAntti; 12-07-2019, 21:40.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Aa, tota en hoksannutkaan, että M62 tyhjäkäynnin ohjaus on kaasuläpällä. Oishan se kokeilemisen arvoinen, mitä se tekisi pelkällä kaasuläppämoottorilla.Last edited by Skarpa; 12-07-2019, 21:41.
Comment
-
Juu m62 vanos -mallissa on sähköinen läppä ja ei tyhjäkäyntiventtiiliä.
Meinasin tehdä ens talvena plenumin ja muut sovitteet noille läppärungoille. Jos/kun ei läppiksiä saa pelaamaan tässä uudemmassa m62:ssa, niin jättää ne jemmaan ja samalla vaivalla kun tekee/teettää adapterit, niin yhdet semmoiset joista tekee imusarjan.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Mulla on m52 koneessa näin tehty s50b32 läppärunkojen kanssa, tyhjäkäynti ei seilaa yhtää ainoa huonopuoli on kylmänä tyhjäkäynti tätäkin saa lämmitys sytkäkartasta korjattua niin että käynnissä pysyy. Muuten toimii just eikä melkee, ei oo mitää tyhjäkäynnin humppausta tai muuta, mitä noi tyhjäkäyntimoottorilla välillä tekee.Originally posted by jannmann View PostOma projekti tehdäön ilman tyhjäkäynti moottoria. Raaka säätö läpillä ja loppu herran haltuun. En menetä yöunia jos tyhjäkäynti vähän elää.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Sähkökaasu vai vaijerikaasu?Originally posted by mige95 View PostMulla on m52 koneessa näin tehty s50b32 läppärunkojen kanssa, tyhjäkäynti ei seilaa yhtää ainoa huonopuoli on kylmänä tyhjäkäynti tätäkin saa lämmitys sytkäkartasta korjattua niin että käynnissä pysyy. Muuten toimii just eikä melkee, ei oo mitää tyhjäkäynnin humppausta tai muuta, mitä noi tyhjäkäyntimoottorilla välillä tekee.
Comment
-
Vaijerikaasu ja läpät säädetty vähän aukiOriginally posted by Skarpa View PostSähkökaasu vai vaijerikaasu?-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
Comment