Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10507
    • Saaressa

    #31
    Originally posted by ana80 View Post
    Rele taitaa olla siellä hantinpuolella missä on se moottorinohjausyksikkö.
    Mulla nalkkasi tuossa keväällä S38B36 padasta 256tkm mittarissa sen lisäilmapumpun magneettiventtiili kiinni. Hätäkeinona vedin hihnan poikki jotta pääsin ajamaan kotiin.
    Ajatuksena oli ottaa se pois sieltä kokonaan, mutta hankaluuksia aiheutti se että se lisäilmapumppu toimii samalla ilmastoinnin käyttöhihnan kiristimenä.
    Joten se vielä jäi sinne ja tyydyin nyppäsemään johdon siitä irti.

    Pumpun johto löytyy virranjakajan vierestä löytyvästä mustan kotelon alta. Eli tää kansi oli muistaakseni yhdellä 6mm mutterilla kiinni.
    Siellä on kolme liitintä. Liittimet on hall anturille(VR-anturille), lisäilmapumpulle ja tulpanjohtoon menevään johtoon. Itsellä tämä lisäilmapumpun liitin oli keulastapäin katsottuna vasemmanpuolisin.

    Toivottavasti tästä on jollekkin apua
    Last edited by duuk; 18-07-2010, 23:51.

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • HC91
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 999
      • 29100/310053

      #32
      Originally posted by duuk View Post
      Ajatuksena oli ottaa se pois sieltä kokonaan, mutta hankaluuksia aiheutti se että se lisäilmapumppu toimii samalla ilmastoinnin käyttöhihnan kiristimenä.
      Voisikohan M30-koneiden kiristyssysteemi toimia? Jonkun korvakkeen voi joutua tekemään, mutta jos edes muutaman tunnin askartelulla luonais... etiskelin taannoin m5board:ilta ohjeita, mutta löytymättä jäi sillä kertaa
      92' ///M5 3.8 individual
      09' 320d xDrive
      16' NIU N1 Sport
      19' NIU U+ Sport

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10507
        • Saaressa

        #33
        Originally posted by HC91 View Post
        Voisikohan M30-koneiden kiristyssysteemi toimia? Jonkun korvakkeen voi joutua tekemään, mutta jos edes muutaman tunnin askartelulla luonais... etiskelin taannoin m5board:ilta ohjeita, mutta löytymättä jäi sillä kertaa
        Kyllä se varmaan vois sopia. Kyllä tässä ajatuksena on se sieltä pois ottaa.
        Pitää varmaan ens talvena tutkia :think

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • sleepertuning
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 662
          • Kotka

          #34
          Originally posted by duuk View Post
          Liittimet on hall anturille, lisäilmapumpulle ja tulpanjohtoon menevään johtoon. Itsellä tämä lisäilmapumpun liitin oli keulastapäin katsottuna vasemmanpuolisin.

          Toivottavasti tästä on jollekkin apua
          Pienenä tarkennuksena vaan, eikös bmw käytä aina Vr, eli induktioanturia

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10507
            • Saaressa

            #35
            Originally posted by sleepertuning View Post
            Pienenä tarkennuksena vaan, eikös bmw käytä aina Vr, eli induktioanturia
            No asia varmasti kuitenkin tuli asianomaisille selväksi mitä anturia tarkoitin.

            duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

            instagram: _duuk

            Comment

            • B35
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 44
              • Helsinki

              #36
              95okt vs. 98okt

              Onko väliä mitä bensaa käyttää, nykyinen 95okt on puhdasta.
              S38B35, S38B36 ja S38B38 eroavat tekniikoiltaan.
              Mitä vaikuttaa uusi biobensa? Kannattaako sen kanssa käyttää lisäaineita?
              Entä venttiilien kestävyys biopolttoaineilla tai -kaasulla?

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10507
                • Saaressa

                #37
                Originally posted by B35 View Post
                Onko väliä mitä bensaa käyttää, nykyinen 95okt on puhdasta.
                S38B35, S38B36 ja S38B38 eroavat tekniikoiltaan.
                Mitä vaikuttaa uusi biobensa? Kannattaako sen kanssa käyttää lisäaineita?
                Entä venttiilien kestävyys biopolttoaineilla tai -kaasulla?

                Äsh! Ei mitään 95. Henkiläkohtaisesti sitä kuraa en takkaa mihinkään autoon saati sitten S moottoriseen.. 98E tai mielellään shell v-power

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • S4Driver
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 572
                  • Kaukana

                  #38
                  Kyllä se sillä 95:llä toimii ja on halvenpaakin.



                  98:lla ajelu varmuuden vuoksi kuuluu samaan kategoriaan Castrol uskonnon kanssa.
                  Last edited by S4Driver; 19-07-2010, 00:08.

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10507
                    • Saaressa

                    #39
                    Originally posted by S4Driver View Post
                    Kyllä se sillä 95:llä toimii ja on halvenpaakin.

                    http://www.m-power.ru/text/remont/ve...38b38bosch.htm

                    En väittänytkään etteikö toimis.. Ihmettelen kyllä ihmisiä ketä ostaa M sarjalaisen ja säästää tankilla jotain senttejä ja tankkaa tota kuravettä..

                    No jokainen tietty tyylillään

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11716
                      • Kouvola

                      #40
                      Originally posted by S4Driver View Post
                      Kyllä se sillä 95:llä toimii ja on halvenpaakin.



                      98:lla ajelu varmuuden vuoksi kuuluu samaan kategoriaan Castrol uskonnon kanssa.
                      Joopajoo!

                      Comment

                      • ana80
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 150
                        • Lohja

                        #41
                        Ei ole nakutuksen tunnistinta s38:ssa joten sytytyskartat on säädetty 95:lle sopivaksi. Harakoille menee V-poweri...

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #42
                          Originally posted by duuk View Post
                          En väittänytkään etteikö toimis.. Ihmettelen kyllä ihmisiä ketä ostaa M sarjalaisen ja säästää tankilla jotain senttejä ja tankkaa tota kuravettä..

                          No jokainen tietty tyylillään
                          Siis täh ?

                          Jos auton ohjekirjassa lukee 95, eikä pelissä ole nakutunnistinta niin ajelet V-powerilla ihan huvin vuoksi ?
                          Mitähän etua tästä on, muutakuin hivenen isompi lasku bensasta?
                          Ite on tullu ajettua jo n. 70tkm kuravedellä.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • duuk
                            Moderator
                            • Dec 2006
                            • 10507
                            • Saaressa

                            #43
                            Satunnaisesti v-powerilla mutta yleensä 98e:llä.. No tapoja ja mielipiteitä on monia mutta itse suosin kuten varmasti selväksi jo on tullut sitä 98e:tä.. Kai tää on samanlaista vääntöä kuin se että käyttääkö sitä tws:ää öljynä vai ei.

                            duke's garage:
                            Suzuki R50
                            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                            S38 S54 S62

                            instagram: _duuk

                            Comment

                            • B35
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2010
                              • 44
                              • Helsinki

                              #44
                              Vantiilien materiaali vs. kaasu

                              Entä muut kysymykset:
                              "Kannattaako käyttää bensassa lisäaineita?
                              Entä venttiilien kestävyys biopolttoaineilla tai -kaasulla?"

                              Normi E28 koneet kestävät kaasun polttoaineena ilman lisävoitelua.
                              Kestävyys riippuu myös venttiilimateriaalista ja voitelutarpeesta.
                              Kaasu on "kuiva" öljytön polttoaine.
                              Ajollani säästö olisi 4000 - 2000€/v riippuen kesä / ympärivuotisesta käytöstä.

                              Comment

                              • B35
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 44
                                • Helsinki

                                #45
                                Hoito-ohjeita?

                                Paras ajamani moottori, hiljainen, vääntävä ja agressiivinen - skaalaa löytyy.
                                1) Ensikatsastus Suomeen, onko väliä mitä lukee rekisteriotteessa - "vähäpäästöinen", "katalysaattori", mittaus tyhjäkäynnilla ja mahdollisesti myös 2000rpm+?
                                1) Vm. 1988 ja B35 puristukset 9,5 eli turbo mahdollisuus.
                                2) Onko rekisteriotteen merkinnällä vaikutusta jatkossa remmin tai turbon asennukseen?
                                3) Jos joku merkintä tulee niin voiko muutoskatsastaa vähäpäästöisyyden rasitteen pois?
                                4) Vaikuttaako veroon (ihan sivuseikka)?

                                Katsastuskonttoreittain käytäntö tuntuu vaihtelevan, koska nyt kesällä on tulleet uudet ohjeet. Autossa on EPA, lamda ja katit - tänään mittasin päästöt tyhjäkäynnillä ja 2000rpm - ok.
                                Last edited by B35; 22-07-2010, 19:10.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎