Originally posted by duuk
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto
Collapse
X
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostNo sattui silmään ulkomaanfoorumeita lukiessa että joku oli käyttänyt S38B38:ssa 540:pin maffia. En lukenut niin tarkasti että mitä muuta se maffin vaihto vaati kun pelkän osan, mutta ei pitäisi olla ylivoimainen homma.
Ps. Näyttäisi olevan irrotettavalla elementillä joten myös maffin putken vaihto isompaan voisi olla vaihtoehto.
Öljynlämmöstä 80-90 asteen välissä viimekesänä 10w60.Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostÖljynlämpö asiaan palatakseni, taitaakin mulla olla toimiva termari ja muilla kaput
Toiselta foorumilta löytyi, että vanhalla suodatinjalalla ~100 astetta ja uudella 70-80...
Kyllä se edelleen mielestäni turhan hitaasti lämpeni. Toisaalta mulla nyt ei ole referenssiä kuin näistä kahdesta yksilöstä. :think
Comment
-
-
Originally posted by Kal.ju View PostNiin siis kyllähän tuossa omassakin on tuo 70-80 astetta normaaliajossa. Rataleikit + mutkapätkä syöttelyt sitten erikseen.
Kyllä se edelleen mielestäni turhan hitaasti lämpeni. Toisaalta mulla nyt ei ole referenssiä kuin näistä kahdesta yksilöstä. :think
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMene ja tiedä, uudella termostaatilla (ja pesty jäähdytin) ei kuulemma edes kovassa rata käytössä nouse yli 95. Normaali kaahauksella harvoin 80 asteeseen.-Tepan Paja-
Veikkola city
0405203098
Maalaustyöt yli 25v kokemuksella
Comment
-
-
Motronic lukee pinneistä 52 ja 53 tps anturia. Kummasta pinnistä se lukee täyskaasun?
Etmstä selviää pinnit ja johtojen värit. Mutta siihen se loppukin Googlen kuvahaulla löyty motronicin pinlayout mutta ei siitäkään kumpi on täyskaasullesigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostMotronic lukee pinneistä 52 ja 53 tps anturia. Kummasta pinnistä se lukee täyskaasun?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View Post
Pitää ihmetellä vielä se venttiili hiilipöntön ja läppärungon väliltä tuntuis olevan kokoajan auki.
Mites sen pitäis toimia? Kylmänä auki ja lämpimänä suljettuna?Last edited by Tonton; 12-06-2014, 11:22.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOlettaisin sen aukeavan käynnistyksen yhteydessä joksikin aikaa. Eli vetää seisonnan aikana pönttöön kertyneet huurut koneeseen.
Edit: ja johtohan sieltäkin oli poikki liittimen juuresta
Kai se rikkaalla onkin käynyt kun tosta on tullu imuvuotoa ja tps johdot miten sattuu.Last edited by Tonton; 12-06-2014, 14:39.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tommi View PostMeinaatko että maffi on fyysisesti isompi? Ois kyllä tommonen ehjä maffi vielä tallessa, pitääpä vl verrata.
Öljynlämmöstä 80-90 asteen välissä viimekesänä 10w60.Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89
Comment
-
-
Originally posted by jaakko* View PostNyt vaikuttaisi siltä että s38b38:sta on ilmamassamittari sökönä.
Tasakaasulla kiihdyttäessä tuntuu pieni heijaus/nykiminen, täyskaasulla vetää niin kuin kuuluukin.
Vaihdoin uudet tulpat ja lambdan, ei vaikutusta. Otin maffin liittimen irti, ei vaikutusta tyhjäkäynnillä tai ajossa.
Kokeilen viellä toisella maffilla.
Uusi ilmamassamittari maksaa hunajaa, joten rupesin miettimään onko alpha n modi mahdollinen? Mitä vaatii? Kuka tekee? Paljonko maksaa?Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
e39 ///M5 ZzZ
e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
F11 530da M-Sport
Hurley-Durley x2
Koliseva connection
Itä-helsingin koiraverkko connection
Comment
-
-
vai että 80-90 öljynlämmöt.. Mulla menee aina jos on yli 20c lämmintä, niin yli 100c. Ruuhkassa on 110-120c. Mikäköhän tossa miinassa mättää :think. Pitääkö uusia öljynsuodatinjalka? Siellä on siis termari jäähdyttimelle vai?
Nesteenlämmötkin seilaa viisarinverran keskilinjasta yli. Termari uusittu (OEM). Etummainen flekti ei toimi ollenkaan ja visko on muutenkin sellanen paska että pitäs lailla kieltää, iso imevä sähköflekti tulee viskon tilalle ja tuo orggis puhaltavakin pitäs korjailla. Eikös tuon pitäisi syylärin päässä olevalla 3-pinnisellä anturilla lähteä etupuolella oleva puhaltava 1-teholle 92c ja 2-teholle jossain 98c nurkilla? :think. Näin ainakin m60, ilman viskoa pari vuotta ilman ongelmia.Last edited by -Sipe-; 04-07-2014, 18:13.M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
E36 PANDEM - M50B28+HX40
+muut vartin hommat
Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39
Comment
-
-
Ootteko katellu noita öljynlämpöjä ihan vaan auton mittarista?
Ainaki S50:ssä livedatassa näkyy jonkin verran korkeampia lukemia mitä mittarissa.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Comment