Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    Originally posted by duuk View Post

    loputon suo
    Nojaa. Onhan maailmalla laitettu M50-vanoskoneen Motronic 3.3.1 ohjaamaan M88-pataa: http://www.mye28.com/viewtopic.php?f=5&t=104320
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • Tommi
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 289
      • Kajaani

      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
      No sattui silmään ulkomaanfoorumeita lukiessa että joku oli käyttänyt S38B38:ssa 540:pin maffia. En lukenut niin tarkasti että mitä muuta se maffin vaihto vaati kun pelkän osan, mutta ei pitäisi olla ylivoimainen homma.

      Ps. Näyttäisi olevan irrotettavalla elementillä joten myös maffin putken vaihto isompaan voisi olla vaihtoehto.
      Meinaatko että maffi on fyysisesti isompi? Ois kyllä tommonen ehjä maffi vielä tallessa, pitääpä vl verrata.

      Öljynlämmöstä 80-90 asteen välissä viimekesänä 10w60.
      Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
      Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
      e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

      Comment

      • Kal.ju
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 2883
        • Akaa / Toijala

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Öljynlämpö asiaan palatakseni, taitaakin mulla olla toimiva termari ja muilla kaput

        Toiselta foorumilta löytyi, että vanhalla suodatinjalalla ~100 astetta ja uudella 70-80...
        Niin siis kyllähän tuossa omassakin on tuo 70-80 astetta normaaliajossa. Rataleikit + mutkapätkä syöttelyt sitten erikseen.

        Kyllä se edelleen mielestäni turhan hitaasti lämpeni. Toisaalta mulla nyt ei ole referenssiä kuin näistä kahdesta yksilöstä. :think

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by Kal.ju View Post
          Niin siis kyllähän tuossa omassakin on tuo 70-80 astetta normaaliajossa. Rataleikit + mutkapätkä syöttelyt sitten erikseen.

          Kyllä se edelleen mielestäni turhan hitaasti lämpeni. Toisaalta mulla nyt ei ole referenssiä kuin näistä kahdesta yksilöstä. :think
          Mene ja tiedä, uudella termostaatilla (ja pesty jäähdytin) ei kuulemma edes kovassa rata käytössä nouse yli 95. Normaali kaahauksella harvoin 80 asteeseen.

          Comment

          • tepabmw
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 834
            • LAITAMAA

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Mene ja tiedä, uudella termostaatilla (ja pesty jäähdytin) ei kuulemma edes kovassa rata käytössä nouse yli 95. Normaali kaahauksella harvoin 80 asteeseen.
            Taidettu ajaa vaan rataan tutustumista..
            -Tepan Paja-
            Veikkola city
            0405203098
            Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              Motronic lukee pinneistä 52 ja 53 tps anturia. Kummasta pinnistä se lukee täyskaasun?

              Etmstä selviää pinnit ja johtojen värit. Mutta siihen se loppukin Googlen kuvahaulla löyty motronicin pinlayout mutta ei siitäkään kumpi on täyskaasulle
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Tonton View Post
                Motronic lukee pinneistä 52 ja 53 tps anturia. Kummasta pinnistä se lukee täyskaasun?

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  Siellä oli ainakin maa kytketty tyhjäkäyntipuolelle

                  Pitää ihmetellä vielä se venttiili hiilipöntön ja läppärungon väliltä tuntuis olevan kokoajan auki.
                  Mites sen pitäis toimia? Kylmänä auki ja lämpimänä suljettuna?
                  Last edited by Tonton; 12-06-2014, 11:22.
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Tonton View Post
                    Kylmänä auki ja lämpimänä suljettuna?
                    Olettaisin sen aukeavan käynnistyksen yhteydessä joksikin aikaa. Eli vetää seisonnan aikana pönttöön kertyneet huurut koneeseen.

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Olettaisin sen aukeavan käynnistyksen yhteydessä joksikin aikaa. Eli vetää seisonnan aikana pönttöön kertyneet huurut koneeseen.
                      Jotain tälläistä aatelinkin. Eli mielummin tulpattuna kuin rikki.

                      Edit: ja johtohan sieltäkin oli poikki liittimen juuresta

                      Kai se rikkaalla onkin käynyt kun tosta on tullu imuvuotoa ja tps johdot miten sattuu.
                      Last edited by Tonton; 12-06-2014, 14:39.
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Tommi
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2005
                        • 289
                        • Kajaani

                        Originally posted by Tommi View Post
                        Meinaatko että maffi on fyysisesti isompi? Ois kyllä tommonen ehjä maffi vielä tallessa, pitääpä vl verrata.

                        Öljynlämmöstä 80-90 asteen välissä viimekesänä 10w60.
                        M62 4,4 nonvanos(sama kuin m60 4,0) koneen mafliitin 4-pinninen ja 3,8 5-pinninen. Elementtien kiinnityslaipat ihan eri kokoisia ja putkien kokoero mitätön.
                        Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                        Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                        e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                        Comment

                        • Geijjo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 406
                          • Hell Sinki

                          Originally posted by jaakko* View Post
                          Nyt vaikuttaisi siltä että s38b38:sta on ilmamassamittari sökönä.

                          Tasakaasulla kiihdyttäessä tuntuu pieni heijaus/nykiminen, täyskaasulla vetää niin kuin kuuluukin.

                          Vaihdoin uudet tulpat ja lambdan, ei vaikutusta. Otin maffin liittimen irti, ei vaikutusta tyhjäkäynnillä tai ajossa.

                          Kokeilen viellä toisella maffilla.

                          Uusi ilmamassamittari maksaa hunajaa, joten rupesin miettimään onko alpha n modi mahdollinen? Mitä vaatii? Kuka tekee? Paljonko maksaa?
                          Oma boksi alpha-n modauksessa tällä hetkellä,kun auto alkas muuten olla liikuteltavassa kunnossa ni kuumalanka maffista poikki ja käy ihan päin vittuja koko rakkine,infoan enempi kun saan boksin pelaamaan,kuulema saa ohjelmoitua orggis boksin tossa b38:ssa.
                          Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
                          e39 ///M5 ZzZ
                          e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
                          F11 530da M-Sport
                          Hurley-Durley x2
                          Koliseva connection
                          Itä-helsingin koiraverkko connection

                          Comment

                          • -Sipe-
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 416
                            • Tampere.

                            vai että 80-90 öljynlämmöt.. Mulla menee aina jos on yli 20c lämmintä, niin yli 100c. Ruuhkassa on 110-120c. Mikäköhän tossa miinassa mättää :think. Pitääkö uusia öljynsuodatinjalka? Siellä on siis termari jäähdyttimelle vai?

                            Nesteenlämmötkin seilaa viisarinverran keskilinjasta yli. Termari uusittu (OEM). Etummainen flekti ei toimi ollenkaan ja visko on muutenkin sellanen paska että pitäs lailla kieltää, iso imevä sähköflekti tulee viskon tilalle ja tuo orggis puhaltavakin pitäs korjailla. Eikös tuon pitäisi syylärin päässä olevalla 3-pinnisellä anturilla lähteä etupuolella oleva puhaltava 1-teholle 92c ja 2-teholle jossain 98c nurkilla? :think. Näin ainakin m60, ilman viskoa pari vuotta ilman ongelmia.
                            Last edited by -Sipe-; 04-07-2014, 18:13.
                            M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
                            E36 PANDEM - M50B28+HX40

                            +muut vartin hommat

                            Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Tänään +25 eikä öljyt lämpene yli 80 astetta vaikka ajaisi hieman reippaammin.

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Ootteko katellu noita öljynlämpöjä ihan vaan auton mittarista?
                                Ainaki S50:ssä livedatassa näkyy jonkin verran korkeampia lukemia mitä mittarissa.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎