S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roito
    replied
    Originally posted by estervainaa View Post
    Mielipiteitä taitaa olla yhtä monta kun öljyn käyttäjiä, mutta omassa projektissa olen toistaiseksi käyttänyt castrolin magnatecia 5w40. Öljyn lämmöt ei ole nousseet kuin korkeintaan 110 asteeseen mutkaisilla osuuksilla, suorilla laskee sinne 90-100 asteeseen. Olettaisin tuon 5w40 riittävän, vaihtaa sitten vaikka useammin.
    Kuvittelenko vaan vai onko vähän kovat ölynlämmöt?

    Ja kestääkö tuo öljy tuollaiset lämpötilat?

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by nikke.h View Post
    Vanha kulunut juttu, mutta millä moottoriöljyillä porukka ajelee. Omassa käytetty vuosia Castrolin TWS/Edgeä 10W60. Kannattaako enää vaihtaa muuhun merkkiin?
    Castrol TWS 10W60 juo oma M5.

    Leave a comment:


  • estervainaa
    replied
    Mielipiteitä taitaa olla yhtä monta kun öljyn käyttäjiä, mutta omassa projektissa olen toistaiseksi käyttänyt castrolin magnatecia 5w40. Öljyn lämmöt ei ole nousseet kuin korkeintaan 110 asteeseen mutkaisilla osuuksilla, suorilla laskee sinne 90-100 asteeseen. Olettaisin tuon 5w40 riittävän, vaihtaa sitten vaikka useammin.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by nikke.h View Post
    Vanha kulunut juttu, mutta millä moottoriöljyillä porukka ajelee. Omassa käytetty vuosia Castrolin TWS/Edgeä 10W60. Kannattaako enää vaihtaa muuhun merkkiin?
    Lue vaikka tuo http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=267021

    Leave a comment:


  • Dalglish
    replied
    Originally posted by nikke.h View Post
    Vanha kulunut juttu, mutta millä moottoriöljyillä porukka ajelee. Omassa käytetty vuosia Castrolin TWS/Edgeä 10W60. Kannattaako enää vaihtaa muuhun merkkiin?
    Samoin tuolla menty kans,en tiedä kannattaako vaihtaa,ainakaan jos ajaa vain kesällä?

    Leave a comment:


  • KimmoK
    replied
    5w40 Castrollit on toiminu ihan yhtä hyvin kuin 10w60 öljyt, en oo tosin radalla ajanut enää näillä luirummilla.

    Leave a comment:


  • nikke.h
    replied
    Vanha kulunut juttu, mutta millä moottoriöljyillä porukka ajelee. Omassa käytetty vuosia Castrolin TWS/Edgeä 10W60. Kannattaako enää vaihtaa muuhun merkkiin?

    Leave a comment:


  • Merkki
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Imuilman lämpöanturi? Koneen lämpöanturi?

    Sen kuuluu startatessa tehdä self test. Muuten se toimii vain täys kaasulla ja tietyillä kierroksilla. Kaasu lattiaan ja liikkuu, kierrosten noustessa liikkuu taas ja kierrosten lisää noustessa liikkuu taas. Ei vaikuta päästöihin.
    Juu en uskonutkaan että se tuota päästöongelmaa ratkaisee, ihmettelin kuuluuko sen liikkua kokoajan vai miten, mutta nyt tiedän
    Minkä värinen/missä tuo koneen lämpöanturi sijaitsee?
    Last edited by Merkki; 07-10-2014, 00:00.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Merkki View Post
    Ei mennyt m5 s38b36 motilla päästöistä läpi katsurilla: co pitoisuus kierroksilla sekä hc joutokäynnillä liian korkea....

    Vähän myös epäilyttää tuo plenumin päällä oleva alipaine systeemi, kuuluuko sen liikkua kierrosten mukaan vai miten? Mun tapauksessa liikkuu vain käynnistäessä auki ja kiinni. Tarvitaan pikaisia neuvoja
    Imuilman lämpöanturi? Koneen lämpöanturi?

    Sen kuuluu startatessa tehdä self test. Muuten se toimii vain täys kaasulla ja tietyillä kierroksilla. Kaasu lattiaan ja liikkuu, kierrosten noustessa liikkuu taas ja kierrosten lisää noustessa liikkuu taas. Ei vaikuta päästöihin.

    Leave a comment:


  • Merkki
    replied
    Laitetaan nyt sama teksti tännekkin tuolta e34 kysymyksiä ja vastauksia osastolta eli:

    Ei mennyt m5 s38b36 motilla päästöistä läpi katsurilla: co pitoisuus kierroksilla sekä hc joutokäynnillä liian korkea.
    Mikä neuvoksi? Auto tuntuu tyhjäkäynnillä käyvän oudosti pätkyttämällä ja muutenkin tyhjäkäynti ~900-1000rpm luokkaa, aivan kuin olisi kylmäkäynnistys "ryyppy" päällä vaikka kone onkin lämmin..
    Tähän asti tehtyä:
    Imuilmaputki vaihdettu, virranjaka + pyörijä hiottu hapettumat pois, imm putsattu ja moottori sammuu jos nyppää imm johdon irti, oletan että toimii?
    Käynti muuttuu jos nyppää kaasuasennon tunnistimen irti --> toimii?
    Koitettu toisella vakio eculla, ei vaikutusta.
    Alipaine letkuja uusittu. Vähän myös epäilyttää tuo plenumin päällä oleva alipaine systeemi, kuuluuko sen liikkua kierrosten mukaan vai miten? Mun tapauksessa liikkuu vain käynnistäessä auki ja kiinni.
    Video koneen "pätkimisestä" https://www.youtube.com/watch?v=NRMD...ature=youtu.be
    Last edited by Merkki; 05-10-2014, 21:22.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Synkkasin kaasuläpät varmuuden vuoksi, viime säädöstä ~1000km. Käy ja kukkuu ihan ok mielestäni, tai paha sanoa kun en ole uutena tuollasita kokeillut.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Tommi View Post
    Ei välttämättä aiheuta satunnaista häiriöö, mut oot masteri venttiilin välykset tarkistanut?
    Kyllä ne läpin katsoin, säätää voisi kun ehtisi. Ei niissä isoa heittoa ollut.

    Nyt uusi imuilmalämpöanturi ja kukkuu paremmin ja kulkeekin ihan hyvin.

    Leave a comment:


  • Tommi
    replied
    Ei välttämättä aiheuta satunnaista häiriöö, mut oot masteri venttiilin välykset tarkistanut?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Ecun vaihdon jälkeen on ihan normia että käy hetken huonosti. Tai näin omissa / kavereiden M5:ssa on ollut. Käytyään lämpimäksi on toiminut normaalisti.
    Ecun irroituksen sekä vaihdon jälkeen kävi useaan kertaa kuumaksi eikä tilanne muuttunut.

    Originally posted by -Sipe- View Post
    Mulla oli vastaavia ongelmia tyhjäkäynnin kanssa, kun oli imuilman lämpö-anturi irti ilmanputsarinkotelosta. Kiihdytettäessä aaltoili ja sammu risteykseen tultaessa kun kierroksilta päästi suoraan tyhjäkäynnille. "katkenneella" avaimella oli vähän ruuhkassa tilannetta kun oli avain lentäny repsikanpenkin alle ja auto pitäs saada käyntiin . Osari-yarikset hakkas pilliä vihasena.

    Livedataa lukemaan, näkee imuilman lämpö-arvon. Tai sitten sokkona uus anturi, tuskin tuntuu maffin jälkeen.. Tai kattoo liittimen pinnit, onko väsyneet auki-asentoon aiheuttaen satunnaista oiretta.
    Anturia ei saa Bemarilta enää uutena, tarvikkeena kyllä. Mulla on jossain toinen anturi, mutta taidan tilata uuden tarvike anturin. Robasin hiukan johtoa ja kävin ajelemassa. Nyt nassuttaa tasaisesti hieman vajaata tonnia eikä notkahtele. Joko vikaa tuossa tai sitten jossain muualla, jatketaan tutkimuksia kun osia saapuu...

    Leave a comment:


  • -Sipe-
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ongelmana ajoittain huono tyhjäkäynti ja muutenkin kulku. Joskus toimii todella hienosti, joskus ei. Käy tyhjäkäyntiä kuin nitro kiihdytysauto, kaasua lisätessä ja päästettäessä käynti notkahtaa todella alas ja joskus sammuu. Esim. risteyksiin kun tulee ja vaihtaa vaihdetta saattaa sammua. Samoin kiihdytys on hieman aaltomainen.

    Vaihdettu:
    -Maf
    -Kaasuläpän tunnistin
    -Kampuran tunnistin
    -Lambda
    -Tulpat ja johdot
    -Pyörijä, kansi ja puola
    -Alipaineletkut
    -Kaasuläpät synkattu
    -Polttoainesuodatin
    -ECU
    -Jotain muutakin mitä en muista

    ECUn kun irroitin ja asensin saman takaisin, käynti huononi. Johtosarjassa vikaa vai sattumaa?
    Mulla oli vastaavia ongelmia tyhjäkäynnin kanssa, kun oli imuilman lämpö-anturi irti ilmanputsarinkotelosta. Kiihdytettäessä aaltoili ja sammu risteykseen tultaessa kun kierroksilta päästi suoraan tyhjäkäynnille. "katkenneella" avaimella oli vähän ruuhkassa tilannetta kun oli avain lentäny repsikanpenkin alle ja auto pitäs saada käyntiin . Osari-yarikset hakkas pilliä vihasena.

    Livedataa lukemaan, näkee imuilman lämpö-arvon. Tai sitten sokkona uus anturi, tuskin tuntuu maffin jälkeen.. Tai kattoo liittimen pinnit, onko väsyneet auki-asentoon aiheuttaen satunnaista oiretta.

    Leave a comment:

Working...
X