Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carlo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 751
    • Vantaa

    Laturi ongelmasta vielä sen verran että m30 moottorin laturi ei sovi, ei sit lähellekkään.

    Motonetistä saa kuitenkin hintaan 34,90 Boschin jännitteensäätimiä jotka käy alkuperäiseen m5 laturiin. Tein vielä viimeisen kokeen ja vaihdoin omaani jännitteensäätimen sekä uudet likurenkaat mutta kun ei niin ei! That shit is totally broken

    Tonton tuossa jo kertoikin että TopAuto myy 115A tarvikelaturia hintaan 360e. Itse tein tilauksen Schmiedmannille jossa vastaava tote maksaa 300e. Kl-varaosien mukaan on s38 moottoreiden tarvikelatureiden valmistus lopetettu eikä sitä Schmiedmannin saldon mukaan ole päävarastolla joten saa nähdä tuleeko sieltä mitään.

    Vanhan korjauttaminen jossain on vielä vaihtoehto jossei uutta saa kohtuu hintaan. Näillä mennään..
    Last edited by Carlo; 23-04-2017, 15:38.

    Comment

    • Arde92
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 1330
      • Lohtaja/keski-pohjanmaa

      Originally posted by Carlo View Post
      Laturi ongelmasta vielä sen verran että m30 moottorin laturi ei sovi, ei sit lähellekkään.

      Motonetistä saa kuitenkin hintaan 34,90 Boschin jännitteensäätimiä jotka käy alkuperäiseen m5 laturiin. Tein vielä viimeisen kokeen ja vaihdoin omaani jännitteensäätimen sekä uudet likurenkaat mutta kun ei niin ei! That shit is totally broken

      Tonton tuossa jo kertoikin että TopAuto myy 115A tarvikelaturia hintaan 360e. Itse tein tilauksen Schmiedmannille jossa vastaava tote maksaa 300e. Kl-varaosien mukaan on s38 moottoreiden tarvikelatureiden valmistus lopetettu eikä sitä Schmiedmannin saldon mukaan ole päävarastolla joten saa nähdä tuleeko sieltä mitään.

      Vanhan korjauttaminen jossain on vielä vaihtoehto jossei uutta saa kohtuu hintaan. Näillä mennään..


      itselläni oli m30 laturi yhden kesän paikoilla pitää varmasti olla m30b34sta?
      E39 M5 Titansilber<------
      F11 530D Spacegray
      E36 323i M-sport Med Hölsteri
      Ex :E61 525D Lci Carboni
      Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
      Ex :E61 530XD Monacoblau<------
      Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
      Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

      Comment

      • Carlo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 751
        • Vantaa

        Joo näitäkin on nähtävästi erilaisia, tuo jota itse sovitin oli 90A, todennäkösesti m30b25 koneen kyljestä.

        Tämäkin ongelma on tullut päätökseen. Ostin Adita Oy:ltä tehdaskorjatus 115A laturin Boschin kuorissa. Vanhasta rikkinäisestä hyvitettiin 50e pantti jolloin hinnaksi jäin noin 400e. Schmiedmannilta ei enää saanut tarvikelaturia tilattua.

        Comment

        • Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2883
          • Akaa / Toijala

          Täältä hommasin venttiilisäätöpaloja kohtuuhintaan. Luulisi ajavan saman asian kuin orkkikset mitkä maksaa sen 10-15€ kpl.

          Vesipumppukin rupesi vittuilemaan viikonloppuna. Olihan se vaihdettu 2012 ja ajettu max 15 000km. Orkkispumpu, mikä maksoi lähes 400€.
          Nyt tilasin valeon pumpun 2v takuulla hintaan 156€ toimituksineen.
          Last edited by Kal.ju; 10-07-2017, 13:32.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by Kal.ju View Post
            Täältä hommasin venttiilisäätöpaloja kohtuuhintaan. Luulisi ajavan saman asian kuin orkkikset mitkä maksaa sen 10-15€ kpl.

            Vesipumppukin rupesi vittuilemaan viikonloppuna. Olihan se vaihdettu 2012 ja ajettu max 15 000km. Orkkispumpu, mikä maksoi lähes 400€.
            Nyt tilasin valeon pumpun 2v takuulla hintaan 156€ toimituksineen.
            Ajamisen vähyys tossa just se ongelma on, jos seisoo talvet niin stefat kuivuu. Ja varsinkin jos vetenä on hanavettä. Ehdottomasti tislattua vettä glykolin kaveriksi.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Kal.ju
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 2883
              • Akaa / Toijala

              Originally posted by jannmann View Post
              Ajamisen vähyys tossa just se ongelma on, jos seisoo talvet niin stefat kuivuu. Ja varsinkin jos vetenä on hanavettä. Ehdottomasti tislattua vettä glykolin kaveriksi.
              Joo hyvinkin mahdollista. Sinäänsä sopivasti, kun tuossa odottaa muutenkin uutta paisaria, termaria yms letkuloita. Samalla vaihtuu nyt sit se pumppukin. Saisikohan tuon vanhan sitten purettua ja laakeroiuta uudelleen. :think

              Comment

              • leksii
                BTCF Member
                • May 2012
                • 1034
                • Turku

                Kai tämä täältä näkyy mut oisko kenelläkään tarvetta s38 laipoille, sais vähän hintaa alas, näille arvio oli n.320e pari? Rst:nä, ehkä myös ihan mustasta jos haluaa, jolloin halvempi toki :think


                e28 535i Touring
                e28 m535i + s38
                e34 535i --> ?


                Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                Comment

                • Kal.ju
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 2883
                  • Akaa / Toijala

                  Kysytääs täällä.

                  Ruuvi 15 on katkennut. Edellinen omistaja sen oli kiristänyt liikaa ja poikki meni. Tämä "vaiva" on ollut siitä asti kun auton ostin. Vittumaista öljyvuotoa tuosta toki tulee ja olen sitä aina ropatessa putsannut rätillä & liuottimella.

                  Milläs tuon saisi fiksusti korjattua? Jollain ohuella poranterällä poraa toi jämä veke ja uusi ruuvi tilalle? Tuskin tuo nyt sen suurempaa koneen avaamista tarvitse. Onko toi läpireikä?

                  Ajattelin josko tuon saisi vihdoin korjattua, että saisi öljyvuodon tuosta kohtaa loppumaan. Uusi ruuvi on jo hommattu edellisen omistajan toimesta. Mikä on tuon ruuvin kiristysmomentti?

                  Tässä vielä linkki jonkinlaiseen kuvaan jonka löysin omista arkistoista. Ei näy hirveen hyvin, mutta tuo vasemmanpuoleinen, mikä pitää kiinni tuota johtokourua.
                  Last edited by Kal.ju; 19-07-2018, 12:40.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5272
                    • Pirkkala

                    Originally posted by Kal.ju View Post
                    Kysytääs täällä.

                    Ruuvi 15 on katkennut. Edellinen omistaja sen oli kiristänyt liikaa ja poikki meni. Tämä "vaiva" on ollut siitä asti kun auton ostin. Vittumaista öljyvuotoa tuosta toki tulee ja olen sitä aina ropatessa putsannut rätillä & liuottimella.

                    Milläs tuon saisi fiksusti korjattua? Jollain ohuella poranterällä poraa toi jämä veke ja uusi ruuvi tilalle? Tuskin tuo nyt sen suurempaa koneen avaamista tarvitse. Onko toi läpireikä?

                    Ajattelin josko tuon saisi vihdoin korjattua, että saisi öljyvuodon tuosta kohtaa loppumaan. Uusi ruuvi on jo hommattu edellisen omistajan toimesta. Mikä on tuon ruuvin kiristysmomentti?

                    Tässä vielä linkki jonkinlaiseen kuvaan jonka löysin omista arkistoista. Ei näy hirveen hyvin, mutta tuo vasemmanpuoleinen, mikä pitää kiinni tuota johtokourua.

                    Ensin vaikka 2mm reikä ihan KESKELLE sitten pikkuhiljaa isonnat keskiöporauksen kokoiseksi (m6 esim 5mm) sitten kierteet kierretapilla puhtaaksi.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Haatainen
                      BTCF Member
                      • Jul 2009
                      • 1451
                      • Tampere

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Ensin vaikka 2mm reikä ihan KESKELLE sitten pikkuhiljaa isonnat keskiöporauksen kokoiseksi (m6 esim 5mm) sitten kierteet kierretapilla puhtaaksi.
                      Mielummin koittaisin vastakierretapilla taikka sellaisella lyötävällä neliötapilla, niin ei olisi niin suurta riskiä särkeä niitä kierteitä siitä alumiinista
                      Alla:
                      E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                      E24 635Csi -84 Polaris metallic

                      Ennenkin on ollut autoja

                      Comment

                      • hjenkka
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 577
                        • JKL

                        Originally posted by Haatainen View Post
                        Mielummin koittaisin vastakierretapilla taikka sellaisella lyötävällä neliötapilla, niin ei olisi niin suurta riskiä särkeä niitä kierteitä siitä alumiinista
                        viimeinen virhe yrittää vastakierretapilla.. pätevä kaveri poraa sen tarkasti pois ja jos omat taidot ei siihen riitä niin kannattaa jopa hieman maksaa jollekin joka sen osaa tehdä.
                        "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                        Vs1400 Intruder

                        Ex:
                        F11 530dA xDrive
                        E60 523iA
                        E39 520i Sedan
                        E39 530dA Touring
                        E39 528iA Sedan
                        E46 318i Sedan
                        E39 523i Sedan
                        E36 316i Sedan x2

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          Ja jos ei osunut laakista keskelle niin jättää reiän vähän pienemmäksi. Painaa torx kärjen siihen tiukkaan ja kääntää pois
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5272
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Haatainen View Post
                            Mielummin koittaisin vastakierretapilla taikka sellaisella lyötävällä neliötapilla, niin ei olisi niin suurta riskiä särkeä niitä kierteitä siitä alumiinista

                            Huomaan että et oo koittanu

                            Neliötappi on ihan ok vastakierretapilla ei tee mitään ja tiukassa olevia ei saa irti kummallakaan tavalla.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Kal.ju
                              BTCF Member
                              • Mar 2003
                              • 2883
                              • Akaa / Toijala

                              Kiitos vinkeistä. Mielessä tosiaan ollut että jollain pienellä siihen keskelle poraa ja sen siitä sitten jollain irrottaa. Tonton kertoikin jo hyvän vinkin.

                              Miten onko toi läpireikä? Entä se kiristysmomentti?:think
                              Last edited by Kal.ju; 20-07-2018, 08:37.

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Originally posted by Kal.ju View Post
                                Miten onko toi läpireikä? Entä se kiristysmomentti?:think
                                Kyllä se reikä on ihan läpi asti sylinterikannessa. Jos siis menee poratessa tms pilalle se kierre, niin voihan siihen sitten laittaa M6x40 pultin ja alapuolelle mutterin. Mikä tommosen M6:n kiristystiukkuus nyt yleensä on 8,8-pultille, ~10-11 Nm.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎