Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arde92
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 1330
    • Lohtaja/keski-pohjanmaa

    Venttiilin säätöön sitä paininta kellään vuokralle?:think
    E39 M5 Titansilber<------
    F11 530D Spacegray
    E36 323i M-sport Med Hölsteri
    Ex :E61 525D Lci Carboni
    Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
    Ex :E61 530XD Monacoblau<------
    Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
    Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

    Comment

    • Merkki
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2012
      • 454
      • Uusikaupunki

      Kyllä siinä tommonen aluslevy näyttää olevan, mutta tuota levyä ei ainakaan koskaan ole taiteltu:think Rupes vähän pelottamaan, mitähän muuta tuossa on jätetty löysälle, kun ed omistjan toimesta kone rempattu ~20tkm sitten liikkeessä jolloin tehty jakopää + laakeri remontti



      Originally posted by -Sipe- View Post
      Olipas onni onnettomuudessa että huomasit ajoissa.

      Pultin kiristystiukkuudesta en ole varma mutta taisi olla juuri tuo 22nm.

      Puuttuukos sinulta nyt nokkapyöristä lukituslevyt? tulee pulttien ja nokkapyörien väliin ja niistä taitetaan "kynnet" pulttien kantoja vasten jottei pultit pääse irtoilemaan.



      Osa (t) nro.11
      Last edited by Merkki; 20-09-2015, 17:49.
      e32 730i
      e34 m5
      e34 525i

      Comment

      • crom
        BTCF Member
        • May 2013
        • 71
        • Satakunta

        Hei, ostin vkl M5 s38b38 motilla, joka ollut aiemmin jollain täällä olevalla. Ollut kolarissa (?) siirtynyt AVK:lle josta paikkakuntalainen henk. osti sen ja nyt ostin sen häneltä, pitäisi leimata. Kattoluukku ei liikahda ja pieniajotietokone pimeänä. Kosteushäikkää vähän on, apparin ajovalo välkkyy välillä ja Airbag valo vilkkuu. Pitäisi tästä peli vielä tehdä. Ensin pitäisi saada käynti normaaliksi. Tulpat ja suodattimet sekä öljyt vaihtuu ekana. Humppaa ja nykii paljon, mutta ei mikään ihme, jos auto 3v seisonut. Kone käy kyllä ihan nätisti, pientä rahinaa lukuunottamatta jota en vielä ole paikantanut, mutta ei kilkata eikä kolise. Liikahtaakin ihan ripeästi tukkoisuudesta huolimatta. V Poweria löin tankkiin ja lisäainetta, pitäisi suuttimia vähän puhdistaa.

        Eniten nyt vain huolettaa, kun olin kuskin puolella konepelti auki ja olin katsovani siltä puolelta, että apparin puolelta lohkon lähettyviltä tuli savua (?). Näkyi vain moottorin takaa nousevan kun olin itse kuskinpuolella. Menin apparinpuolelle tarkistamaan, eikä sitä havainnut sieltä. Jollain jotain vastauksia ja muita neuvoja otetaan vastaan muutenkin. Ensimmäinen oma ämmä, autoa en liikautakkaan, ennenkuin lämmöt noussut tarpeeksi.
        E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

        ex. E38 740iA (95)
        ex. E34 535i (91)
        ex. E34 530i Touring (94)
        ex. E46 320i (01)
        ex. E30 325i (90)
        ex. E32 730i (92)

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Millainen bensapumppu E34 M5 3.6:ssa?

          Realoem näyttää samalla osanumerolla kaikkiin 518i lähtien. Kuitenkin tarvikkeena saa esim. Boschia kahta eri näköistä.

          Esim. tällainen jossa vaimennin päässä


          Ilman vaimenninta mutta isolla muovikehikolla

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10507
            • Saaressa

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Millainen bensapumppu E34 M5 3.6:ssa?

            Realoem näyttää samalla osanumerolla kaikkiin 518i lähtien. Kuitenkin tarvikkeena saa esim. Boschia kahta eri näköistä.

            Esim. tällainen jossa vaimennin päässä


            Ilman vaimenninta mutta isolla muovikehikolla
            07/94 Touringissa oli

            duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

            instagram: _duuk

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              3/90 ja tällainen se sitten oli.


              Bosch oli entinen ja paikallisesta varaosaliikkeestä sai uuden Boschin n.200€:llä. Osanumero 0580464995, kyljessä oli myös Bemarin logo ja osanumero.

              Mutta eipä se siltikään käy...

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Arde92 View Post
                Venttiilin säätöön sitä paininta kellään vuokralle?:think
                Sama haussa, mieluiten vielä säätöpalojen kanssa.
                Originally posted by -Sipe- View Post

                Mistäs tällainen johtuu? onko sytkäkatkosta? oma tekee vastaavaa.
                https://www.youtube.com/watch?v=sugvbnDXQ7Y
                Löysitkö vikaa?

                Omani on käynyt talven jälkeen päin helvettiä, kaikkea olen kokeillut ja nyt se sitten rupesi käymään jotenkin ok.

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10507
                  • Saaressa

                  Sytkäkatkoksista tuo tod näk johtuu.. Jos ei lämpimäksi ajamisen jälkeen poistu niin sitten osat yksi kerrallaan vaihtoon. Tulpista toki aloittaisin ensiksi ja kun kerran B36:set herroilla on niin pyörijä, virranjakajankansi, puola, tulpanjohdot, kampiakselin asentotunnistin varmuuden vuoksi jne... :think

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by duuk View Post
                    Jos ei lämpimäksi ajamisen jälkeen poistu niin sitten osat yksi kerrallaan vaihtoon.
                    Onko näillä tapana käydä huonosti pitkän seisonnan jälkeen? Tai siis on, mutta miksi?

                    Originally posted by duuk View Post
                    pyörijä, virranjakajankansi, puola, tulpanjohdot, kampiakselin asentotunnistin
                    Kaikki nuo ja moni muu osa vaihdettu viimeisen 3tkm aikana.

                    Kiersin synkkaruuveja auki niin rupesi käymään paremmin. Miten nuo ruuvit toimii, avaavat läpän ohi kanavaa ilmalle? Vaikuttaako nuo muuhun kuin tyhjäkäyntiin?

                    Aiemmin tässä topicissa oli puhetta, että kuuluu käydä kuten tässä https://www.youtube.com/watch?v=AzsqsRbWkAE. Käynti ikäänkuin pätkii välillä. Tämä jossa RMFD kone merkkarilta ja uudet oheislaitteet ei pätki https://www.youtube.com/watch?v=a0vmoeUlo1s?

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Jos paikoillaan vaihde vapaalla pidät ~2000rpm koneessa, tuntuuko pientä tärinää?
                    Originally posted by nikke.h View Post
                    Mulla tuntuu kans tuo värinä.
                    Originally posted by Merkki View Post
                    Tuntuu ja kuuluukin tuntua ainakin tuossa 3.6 motissa.
                    Olen kuullut, ettei kaikki tärise?
                    Last edited by Bmw Master; 03-04-2015, 13:44.

                    Comment

                    • Tommi
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 289
                      • Kajaani

                      Ootteko vaihdelleet tyhjäkäynti tukkiin o-renkaita ta takaiskuventtiilejä. Ja onko ollu vaikutusta pätkimiseen
                      Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                      Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                      e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Missä kohtaa siinä on takaiskuventtiili?

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10507
                          • Saaressa

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Onko näillä tapana käydä huonosti pitkän seisonnan jälkeen? Tai siis on, mutta miksi?


                          Kaikki nuo ja moni muu osa vaihdettu viimeisen 3tkm aikana.

                          Kiersin synkkaruuveja auki niin rupesi käymään paremmin. Miten nuo ruuvit toimii, avaavat läpän ohi kanavaa ilmalle? Vaikuttaako nuo muuhun kuin tyhjäkäyntiin?

                          Aiemmin tässä topicissa oli puhetta, että kuuluu käydä kuten tässä https://www.youtube.com/watch?v=AzsqsRbWkAE. Käynti ikäänkuin pätkii välillä. Tämä jossa RMFD kone merkkarilta ja uudet oheislaitteet ei pätki https://www.youtube.com/watch?v=a0vmoeUlo1s?

                          Olen kuullut, ettei kaikki tärise?
                          Ei itsellä ainakaan erityisen huonosti käy pitkänkään seisonnan jälkeen. Lähinnä ajattelin että tulpat on ns tukossa jos autoa on talvella käynnistelty ja siirrelty lyhyitä matkoja, niin siihen vaivaan auttanee lämpimäksi ajaminen.
                          Mutta tuo aikaisemmalla videolla esintyyvä yskiminen imusarjaan päin ei kyllä ole mielestäni lainkaan normaalia seisottamisesta johtuvaa vaan jonkun vian seuraamus.

                          Näiden nettivideoiden perusteella on loppupeleissä kovin vaikea tulkita ja antaa muita kuin arvioita. Mutta eiköhän jokainen ehjän S38:n omistaja tiedä miten se oma moottori käy ja jos käynti jostain syystä muuttuu, on varmasti syytä epäillä vikaa..

                          Kahdessa eri E34 M5:ssa molemmat toki B36 padalla on tullut sellaiset viat vastaan että toisessa pisti lisäilmapumppu vastaan ja toisessa ilmastoinnin kompura, muuttui käynti todella vaivalloiseksi. Mitään videoiden kaltaisia oireita ei tullut, mutta tyhjäkäynti oli aluksi vaivalloista ja sitten eivät jaksaneet enään käydäkkään kunnolla.
                          Toinen korjattiin irroittamalla lisäilmapumpun johto ja toinen vaihtamalla kompura.

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • Tommi
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 289
                            • Kajaani

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Missä kohtaa siinä on takaiskuventtiili?
                            http://mfans2.com/parts/catalog/E34-...ulating_valve/ osa numero 9.
                            Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                            Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                            e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10507
                              • Saaressa

                              Originally posted by Tommi View Post
                              B36:ssa ei tuollaista venttiiliä ole.

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              • Tommi
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 289
                                • Kajaani

                                Originally posted by duuk View Post
                                B36:ssa ei tuollaista venttiiliä ole.
                                Joopajoo eipä näytä olevan. Mites siinä tuo tyhjäkäynti ilma sit kulkee.
                                Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                                Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                                e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎