memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Warra
    replied
    Originally posted by kama View Post
    Nyt sain purettua imusarjan pois, kaikki letkut + separaattori näyttää olevan ehjiä, mutta DISA on ainakin sökö.. täytyy tutki vielä tarkemmin saako korjattua ja aiheuttiko tuo imuvuotoja.

    google löysi joitakin DISA repair kittejä.. mistähän sais kätevimmin (lähempää kun USA)?
    Itse tilasin viime viikolla Disa repair kitin briteistä, ebayn kautta, tuli neljässä arkipäivässä kotiin. BMW DISA Valve / Intake Adjuster Unit Aluminium Repair Kit. Helppo homma jos läppä on väljä ja disa pitää ääntä. Kannattaa tehdä sormitesti että toimiiko se, jos ei toimi niin korjaussarjasta ei ole mitään hyötyä.

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Nyt sain purettua imusarjan pois, kaikki letkut + separaattori näyttää olevan ehjiä, mutta DISA on ainakin sökö.. täytyy tutki vielä tarkemmin saako korjattua ja aiheuttiko tuo imuvuotoja.

    google löysi joitakin DISA repair kittejä.. mistähän sais kätevimmin (lähempää kun USA)?

    Leave a comment:


  • Saimon
    replied
    Originally posted by Saimon View Post
    Schmiedmannilta saisi molemmat anturit (Hella OE laatua) reilulla satkulla, onko nuo ihan toimivat?
    Laitoin eilen kiinni nuo Schmiedmannin Hella nokkien asentoanturit, nyt nykiminen tuntuisi olevan tiessään. Mitään vikakoodeja nuo vanhat anturit eivät antaneet. Uusille osille tuli hintaa kuluineen 116€.

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Imm pitäisi olla aina alkuperäis laatua sillä tarvikkeet eivät vain toimi. Tapahtuuko mitään, kun otat imm piuhan irti? Koodia ei välttämättä tule jos onkin rikki.
    joo tiedetään Jos piuhan ottaa irti käynti muuttuu + tulee vikakoodi.

    Vielä yks juttu:
    DME:ssä (MS43) on ohjelmana 7545675
    Inpa mukaan exhaustvariant: Cat-preparation.
    Mistä tietää onko tuo varmasti EU2?
    For vehicles with:
    Voiko koodauksella tms vaikuttaa näihin??
    EU2 exhaust emissions standard (S168A) = Yes
    Or:
    Without catalytic converter (S199A) = Yes
    Or:
    Data record without EOBD (S861A) = Yes

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by kama View Post
    "joku tarvike". Ei yhtään mitään tunnistetietoja. Siis vähintään epäilyttävä, mutta sopiiko taudin kuvaan? Antaa kuitenkin järkeviä arvoja + ei vikakoodeja.

    Jaah pari viestiä ylempänä on aikas samat oireet korjaantunut (lambda?) anturien vaihdolla.. no kokeillaan sitä kun saapuvat ja pääsee ruuvaamaan. Mulla tosin ei lähde 'värähtelemään' edes kierroksilla. ja ei vikakoodeja
    Imm pitäisi olla aina alkuperäis laatua sillä tarvikkeet eivät vain toimi. Tapahtuuko mitään, kun otat imm piuhan irti? Koodia ei välttämättä tule jos onkin rikki.

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Minkäs merkkinen imm sulta löytyy nyt?
    "joku tarvike". Ei yhtään mitään tunnistetietoja. Siis vähintään epäilyttävä, mutta sopiiko taudin kuvaan? Antaa kuitenkin järkeviä arvoja + ei vikakoodeja.

    Jaah pari viestiä ylempänä on aikas samat oireet korjaantunut (lambda?) anturien vaihdolla.. no kokeillaan sitä kun saapuvat ja pääsee ruuvaamaan. Mulla tosin ei lähde 'värähtelemään' edes kierroksilla. ja ei vikakoodeja
    Last edited by kama; 15-06-2013, 23:36.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by kama View Post
    Projekti kaipaa nyt vähän imu-asiantuntijoita

    M54:ssa alkulämmityksen jälkeen (lambda control aktivoituu) lambdojen jännite menee nollaan ja vastaavasti lambdaintegrator (inpa) tappiin ~28.0/100.
    Kylmänä + kun painaa kaasua lambdojen jännite käy ~0.42V:ssa eli anturit lienee ok?

    Oisko sitten imuvuoto kyseessä?
    - Ei vikakoodeja (EU2 firmis)
    - Tukin jo huohottimen letkujen paikat imusarjasta, ei vaikutusta eli imuvuoto ei tule separaattorista?
    - Imusarjan takana olevat 3 tulppaa on ehjät.
    - IMM-kaasuläppä kumihaitarit uudet (IMM on joku tarvikeosa!!)
    - Samoin tuohon imuhaitariin tulvan F-liitiimen letkut ehjät.
    - Tank breather valvelle tuleva letku ehjä
    - Tyhjäkäytimoottorin sähköpistokkeen irroituksella ei vaikutusta.
    - Moottori käy tasaisesti, ei hummaile tms. Jarrucleaner-kikasta ei apua

    Mikäs seuraavaksi?
    - Voiko tyhjäkäyntimoottori vuotaa, toimia väärin tms? Mulla käy/surisee koko ajan kun virrat on päällä, ok? Jos puristan sen pienen haitariputken lyttyyn, auto sammuu, ok?
    - Voiko tuo mikälie tarvike IMM sotkea koko homman?
    - Moottorissa on ehkä joskus ollut SAP. Oisko sen poiston yhteydessä voinut jäädä jotakin tukkimatta?
    - Mikä on sen IMM haitariin F-liittimen suuremman letkun tarkoitus? siinä on joku venttiili, menee kai lopulta imusarjaan? (pienempi letku menee bensapaineen säätimelle). Vai olis se niin, että tämä haarautuu jarrutehostimelle vielä?
    - Jarrutehostin vuotaa tms?
    - Tilasin varuilta uudet lambdat vaikken ihan usko vian olevan niissä. Nyt käytössä lambdat jotka toimi ok m52:ssa

    Lomamatka paina päälle eli just nyt ehdi ruuvaaman enempää, hyviä ideoita saa esittää. Viikon päästä nappaan imusarjan irti ja uusin varuilta kaikki letkut yms.

    Ongelman ratkaisemiseen johtavasta vihjeestä palkinnoksi luvassa e36 /w m54 video
    Minkäs merkkinen imm sulta löytyy nyt?

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Projekti kaipaa nyt vähän imu-asiantuntijoita

    M54:ssa alkulämmityksen jälkeen (lambda control aktivoituu) lambdojen jännite menee nollaan ja vastaavasti lambdaintegrator (inpa) tappiin ~28.0/100.
    Kylmänä + kun painaa kaasua lambdojen jännite käy ~0.42V:ssa eli anturit lienee ok?

    Oisko sitten imuvuoto kyseessä?
    - Ei vikakoodeja (EU2 firmis)
    - Tukin jo huohottimen letkujen paikat imusarjasta, ei vaikutusta eli imuvuoto ei tule separaattorista?
    - Imusarjan takana olevat 3 tulppaa on ehjät.
    - IMM-kaasuläppä kumihaitarit uudet (IMM on joku tarvikeosa!!)
    - Samoin tuohon imuhaitariin tulvan F-liitiimen letkut ehjät.
    - Tank breather valvelle tuleva letku ehjä
    - Tyhjäkäytimoottorin sähköpistokkeen irroituksella ei vaikutusta.
    - Moottori käy tasaisesti, ei hummaile tms. Jarrucleaner-kikasta ei apua

    Mikäs seuraavaksi?
    - Voiko tyhjäkäyntimoottori vuotaa, toimia väärin tms? Mulla käy/surisee koko ajan kun virrat on päällä, ok? Jos puristan sen pienen haitariputken lyttyyn, auto sammuu, ok?
    - Voiko tuo mikälie tarvike IMM sotkea koko homman?
    - Moottorissa on ehkä joskus ollut SAP. Oisko sen poiston yhteydessä voinut jäädä jotakin tukkimatta?
    - Mikä on sen IMM haitariin F-liittimen suuremman letkun tarkoitus? siinä on joku venttiili, menee kai lopulta imusarjaan? (pienempi letku menee bensapaineen säätimelle). Vai olis se niin, että tämä haarautuu jarrutehostimelle vielä?
    - Jarrutehostin vuotaa tms?
    - Tilasin varuilta uudet lambdat vaikken ihan usko vian olevan niissä. Nyt käytössä lambdat jotka toimi ok m52:ssa

    Lomamatka paina päälle eli just nyt ehdi ruuvaaman enempää, hyviä ideoita saa esittää. Viikon päästä nappaan imusarjan irti ja uusin varuilta kaikki letkut yms.

    Ongelman ratkaisemiseen johtavasta vihjeestä palkinnoksi luvassa e36 /w m54 video
    Last edited by kama; 15-06-2013, 21:58.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by kuukankorpi View Post
    Laitetaas tähän jos jokin tietäisi.Eli potilas m54b22 ja antaa aina vikakoodit 202 fuel trim bank 1 control limit ja 203 fuel trim bank 2 control limit. Imuvuotoja on tässä metsästetty mutta ei tunnu löytyvän.Nyt kun viimeksi nollattiin koodit,niin huomattiin livedatana että lambdojen jännitteet olivat 0,0v kummassakin.Tarkoittaako tämä nyt sitten että molemmat lampadat on finaalissa?Häiriövalo syttyy 2-3 minuutin kuluttua uudestaan nollauksesta.
    entiset ovat. jännitteen kuuluu seilata 0-1v välillä kokoajan.
    EDIT: en nähny Supan viestiä, mutta mulla oli juurikin noin kuin kuukankorvella. kierroksilla sääti hyvin mutta tyhjäkäynnillä meni rikkaalle ja jännite ei vaihdellut mihinkään. Anturin vaihdoilla alko pelaan.
    Last edited by janne[l; 03-06-2013, 20:02.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by kuukankorpi View Post
    Laitetaas tähän jos jokin tietäisi.Eli potilas m54b22 ja antaa aina vikakoodit 202 fuel trim bank 1 control limit ja 203 fuel trim bank 2 control limit. Imuvuotoja on tässä metsästetty mutta ei tunnu löytyvän.Nyt kun viimeksi nollattiin koodit,niin huomattiin livedatana että lambdojen jännitteet olivat 0,0v kummassakin.Tarkoittaako tämä nyt sitten että molemmat lampadat on finaalissa?Häiriövalo syttyy 2-3 minuutin kuluttua uudestaan nollauksesta.
    Ei vaan seos on niin pahasti poskellaan että lambdat ei lähde värähtelemään edes, kapeakaistaiset kun ei osaa kertoa absoluuttista seosta vaan kuinka lähellä ollaan stokiometristä arvoa.
    Todennäköisesti sulla on separaattorin kalvo revennyt jonka takia runsas imuvuoto.

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Laitetaas tähän jos jokin tietäisi.Eli potilas m54b22 ja antaa aina vikakoodit 202 fuel trim bank 1 control limit ja 203 fuel trim bank 2 control limit. Imuvuotoja on tässä metsästetty mutta ei tunnu löytyvän.Nyt kun viimeksi nollattiin koodit,niin huomattiin livedatana että lambdojen jännitteet olivat 0,0v kummassakin.Tarkoittaako tämä nyt sitten että molemmat lampadat on finaalissa?Häiriövalo syttyy 2-3 minuutin kuluttua uudestaan nollauksesta.

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by Saimon View Post

    Osaako joku neuvoa paremmin tai ottaa kuvan mistä tuo löytyisi?

    Kiitos!
    Liikkuvina kuvina

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Saimon View Post
    Osaako joku neuvoa paremmin tai ottaa kuvan mistä tuo löytyisi?
    Kts. http://www.bimmerfest.com/forums/att...1&d=1358962639 jos alla ei näy kuvaa.

    Leave a comment:


  • Saimon
    replied
    Tilasin nyt kuitenkin Schmiedmannilta molemmat anturit, täytyy sitten palauttaa jos eivät pelaa.

    Tuo pakonokan(?) anturin olenkin jo irroittanut ja putsaillut, sehän on siinä heti vanoksen alapuolella. Mutta imunokan anturia en ole paikallistanut. Real OEM:n kuvan mukaan se tulisi koneeseen imusarjan suuntaisesti kiinni, tai sitten luen tuota kuvaa ihan väärin.

    Osaako joku neuvoa paremmin tai ottaa kuvan mistä tuo löytyisi?

    Kiitos!

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Saimon View Post
    Schmiedmannilta saisi molemmat anturit (Hella OE laatua) reilulla satkulla, onko nuo ihan toimivat?
    Kaverilla ainakaan ei toiminu.

    Leave a comment:

Working...
X