Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kama
    BTCF Member
    • Dec 2002
    • 1264
    • Savonmua

    Originally posted by Warra View Post
    Itse tilasin viime viikolla Disa repair kitin briteistä, ebayn kautta, tuli neljässä arkipäivässä kotiin. BMW DISA Valve / Intake Adjuster Unit Aluminium Repair Kit. Helppo homma jos läppä on väljä ja disa pitää ääntä. Kannattaa tehdä sormitesti että toimiiko se, jos ei toimi niin korjaussarjasta ei ole mitään hyötyä.
    Paljon kiitoksia tiedoista. Tuntus olevan disan kalvot vielä neitseelliset. Laitoin repair kitin tilaukseen.
    ja kohta pittee hakee marmorilta puuhapussilinen letkua, separaattoria, tiivistettä jne.

    Edit: tutkin vielä tuon disan rakennetta ja on kyllä taas niin heppoisesta muovista tuokin tehty ettei mitään järkee.
    Onneks pomminvarma m88/3 malmikasa kuljettaa luotettavasti varaosakaupoille
    Last edited by kama; 27-06-2013, 21:13.
    E24 - M88/3 N/A
    E85 - M54 Supercharged
    G26 - M50 Supercharged
    IG:kamamikko

    Comment

    • janne[l
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 861
      • Ylöjärvi

      pitääkös toi väljä läppä jotain suhinoita tyhjääkäynnillä tai saako sen jarrukliinerillä todettua jos väljä on ?
      e46 330i cabriolet
      e91 320d
      e36 328 törpö

      Comment

      • kama
        BTCF Member
        • Dec 2002
        • 1264
        • Savonmua

        Originally posted by janne[l View Post
        pitääkös toi väljä läppä jotain suhinoita tyhjääkäynnillä tai saako sen jarrukliinerillä todettua jos väljä on ?
        Disa-yksikkö on vaan kahdella torxilla kiinni eli helpoin tsekata kun ottaa irti.
        Mulla aikakin läppä pyöri hervottomana. Huomenna repair kit paikoilleen.
        Youtubesta löytyy paljon disa-viteoita...

        Edittiä:
        Nyt lähti lambda-säätökin pelittämään kun vaihdoin uudet Bosch-anturit. Disan korjauksella tuohon ei ollut vaikutusta, mutta toki pitäs alaväännössä näkyä kunhan nyt taas saa autoa nippuun, että pääsee koeajamaan.

        Noh, tulipahan ainakin testattua että M52 anturit ei M54:ssä toimi...
        Last edited by kama; 05-07-2013, 02:43.
        E24 - M88/3 N/A
        E85 - M54 Supercharged
        G26 - M50 Supercharged
        IG:kamamikko

        Comment

        • spock
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 78
          • Lappeenranta

          Kyselin tästä jo tuolla toisaalla, mutta nyt tätä luettuani ala myös epäillä tuota Disaa. Voisiko tuo ääni johtua tuosta disasta?

          2010 Skoda Octavia Combi
          EX 2006 Skoda Octavia RS
          EX 2001 E39 520IA
          Ex E30 320I

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7418
            • Oulu

            Originally posted by spock View Post
            Kyselin tästä jo tuolla toisaalla, mutta nyt tätä luettuani ala myös epäillä tuota Disaa. Voisiko tuo ääni johtua tuosta disasta?

            https://www.youtube.com/watch?v=e-iev4_EC-Q
            Mulla oli erilainen disavika omassa niin vaikea sanoa, helppo olis kuvitella että voi tulla. Arvailu on kuitenkin turhaa koska disa on sulla kädessä melkein samassa ajassa kuin meni tuon videon kuvaamiseen ja sitten voit heti nähdä onko läppä irti akselilta ja pitääkö alipainekalvo.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • spock
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 78
              • Lappeenranta

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Mulla oli erilainen disavika omassa niin vaikea sanoa, helppo olis kuvitella että voi tulla. Arvailu on kuitenkin turhaa koska disa on sulla kädessä melkein samassa ajassa kuin meni tuon videon kuvaamiseen ja sitten voit heti nähdä onko läppä irti akselilta ja pitääkö alipainekalvo.
              Aivan, lähdin availemaan boksia, mutta T40 oli kadoksissa, tosin ylempi olikin T30. Noh lähdin ostamaan uutta sarjaa, niin eihän se ääni kuulukkaan enään? Jäähtykööt tuolla hetken niin availen myöhemmin.
              2010 Skoda Octavia Combi
              EX 2006 Skoda Octavia RS
              EX 2001 E39 520IA
              Ex E30 320I

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                Originally posted by spock View Post
                Kyselin tästä jo tuolla toisaalla, mutta nyt tätä luettuani ala myös epäillä tuota Disaa. Voisiko tuo ääni johtua tuosta disasta?

                https://www.youtube.com/watch?v=e-iev4_EC-Q
                Tuo on ainakin selvä laakeriääni, ei tule disasta. Veikkaan hihnankiristäjän rullaa tai sitä laturin kulmassa olevaa apurullaa.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                • spock
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 78
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Bomb5 View Post
                  Tuo on ainakin selvä laakeriääni, ei tule disasta. Veikkaan hihnankiristäjän rullaa tai sitä laturin kulmassa olevaa apurullaa.
                  Okei, no hitto. No sitten samalla se moniurahihna vaihtoon kun rullia uusii. Mitä kaikkea tuon hihnan takana olikaan, vesipumppu ja laturi? Uskaltaako tuolla nyt reissuun lähteä.
                  Last edited by spock; 02-08-2013, 20:42.
                  2010 Skoda Octavia Combi
                  EX 2006 Skoda Octavia RS
                  EX 2001 E39 520IA
                  Ex E30 320I

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    Kannattaa tietty selvittää ensin mikä vikisee, voi olla mikä vaan mitä se hihna pyörittää.
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      E46 kenguru

                      Hep. Nyt alkaa tuntua jo hiljalleen että tuo e46 320ci m54 kuuluukin pomppia liikkeelle lähdöissä jos ei lähde just eikä melkeen niinku pirssille itelleen sopii. Vaihdettuja osia tähän mennessä vanoksen tiivisteet ja laakeripesät (käynti parani hieman ja ehkä alavääntöjä tuli lisää) pomppii edelleen, huohotinventtiili, oli paskanen ku huussin astia ja letkuja halki, ei vaikutusta juurikaan mihkään, toivottavasti öljynsyöntiin kuiten, tyhjäkäyntiventtiili putsattu (tasaa kiekat nopeemmin) pomppii edelleen. pakopuolen nokan asentotunnistin (imupuolelle saan maanantaina) , ei mitään vaikutusta, uudet tulpat, bensapumppu ja suodatin, hiljeni pumpun vikinä mutta hyppii edelleen Lähdöissä. imuvuotoja ei 99% varmuudella ole, haitarit ehyet ja muuten pirssi pelaa oikeen, kulutus luokkaa 8.5l/100 seka ajossa mikä lienee aika perus kauraa tuolle m54b22 motille. Jotenki tuntuu niinku alusta asti oon pohtinu että vika tai ominaisuus tulee jostain kuluneista puslista taka akselistossa tai kardaanin kuminivelestä koska pomppiminen on niin "joustavaa" eikä nukivää.
                      Last edited by Kissvesala; 03-08-2013, 11:22.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • Rantasilakka
                        Newbiemmer
                        • May 2013
                        • 12
                        • 100kunta

                        Pystyykö bensapumpun toimintaa mittaamaan mitenkään? Siis töpselin kautta. Auto joskus starttauttaa pitkään, mutta toisella yrityksellä hörähtää normaalisti käymään. Välillä toimii normaalisti kymmenenkin kylmästarttia putkeen. Yhden kerran kone käydä tutisi hetken ja meinasi sammua, mutta jäi käymään kumminkin. Maanantaina käydään huollossa koodia lukemassa ja tsekataan puolat sun muut jutut. Netistä löytyi saman oireisia ja vikana oli ollut tuo pumppu.

                        Comment

                        • Perlenbacher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2010
                          • 1103
                          • Suomi

                          Yleismallin bensapainemittari letkun väliin, läppäriltä ei näe paineita.

                          Comment

                          • Rantasilakka
                            Newbiemmer
                            • May 2013
                            • 12
                            • 100kunta

                            Koodit luettiin ja vikakoodia nokka-akselin asentotunnistimelta, muita virhe ilmoituksia ei ollut. Puolat oli kaikki hyvissä voimissa. Mistäs sellaisia tunnistimia saa edukkaasti ja toimiiko ne? Vai haenko suoraan merkkihuollosta originaali osaa? Siellä taitaa olla imu ja pakopuolelle omansa. Kannattaako vaihtaa molemmat vai vaan toi imupuolen tunnistin? Kun starttausta haittaapi.

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              Ite otin tarvikkeena, molemmat kerralla ja toimiihan nuo, mutta valitettavan monesti aika vähän aikaa.... Eli jos raskii oem laittaa niin ilman muuta! Satkun pintaan kpl ja ainaki kestää.
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              • MrB
                                Newbiemmer
                                • Aug 2013
                                • 7
                                • Ylöjärvi

                                Tässä kun on tovin lueskellut foorumeita suomesta ja maailmalta niin aika yleisiä näyttävät olevan nämä m54 koneisten autojen käyntiongelmat pienillä kierroksilla. Itsellä autona -03 325 M54B25 moottorilla. Epäilin aluksi imuvuotoja, koska oireet vähän viittaisi sinne suuntaan. Haitariputki kaasuläpän ja MAF:n välistä oli halki haarakohdasta. Molemmat putket uusittiin. Vika jäi, kylläkin lievempänä. Haluaisinkin nyt tietää, että te joilla on saman sarjan koneella varustettuja autoja niin täsmääkö nämä teille?

                                -Tyhjäkäynti n. 750rpm, ei seilaa, ei humppaa, käy kaikin puolin siististi

                                -Kiertää, toimii ja käy kovilla kierroksilla hyvin

                                -Tyhjäkäynniltä kun jalalla nostaa kierrokset n. 1000rpm ja pitää siinä, niin käynti alkaa seilata. Joskus enemmän ja joskus vähemmän laajalla skaalalla. Loppujen lopuksi tasaantuu itsekseen.

                                -Liikkeelle lähdettäessa ja kytkimen nostaessa alle 1500rpm kierroksilla kone "tumppaa" ennen liikkeelle lähtöä ja aiheuttaa todella helposti kenguru -efektiä(kierrokset laskee hetkellisesti n. 500rpm ja sitten nousee). Siististi liikkeelle lähtö on hankalaa kaasun kanssa alle 1500rpm. Ilman kaasua pelkällä kytkimen nostolla onnistuu normaalisti.

                                -Jos tyhjäkäynnillä polkasen kaasua nopeasti kuuluu suhahdus ja kone "nyykähtää" ennekö alkaa nostamaan kierroksia. Tarpeeksi nopeasti/useasti peräkkäin kaasua painettaessa koneen saa jopa sammumaan/tukehtumaan.

                                Tehty:
                                Ilmavuodot tutkittu moneen kertaan. ICV putsattu ja kumikärsät uusittu. Ei erikoisia ääniä ja maltillinen imu avattaessa öljykorkki. Vanoksen tiivisteet+venttiilikopan tiiviste uusittu. Ei vikakoodeja. MAF-putsattu.

                                Mm. jenkkifoorumeilla on tästä samasta onglemasta jauhettu todella paljon, mutta tuntuu ettei kukaan ole löytänyt ratkaisua. Kiinnostaisikin tietää, että esiintyykö tätä muilla foorumilaisilla? Toinen mikä kiinnostaa, niin onko kukaan oikeasti ostanut _uutta_ ICV:tä eikä vaan putsannut sitä?

                                Hyviä ideoita otetaan vastaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎