memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mijuko
    replied
    Originally posted by Juize View Post
    Kuulostaako tuo suhahdus samalta kuin äännäyte omasta kapineesta: https://www.youtube.com/watch?v=useQu1AobkY
    Herkkä sammuilemaan ja ajoittain liikkeellelähdöt nykiviä
    Samalta kuulostaa. Sammumisherkkyydestä en sitten tiedä, liekkö vaan mukautunu lähtemään sammuttamatta
    Joskus oli sammumisherkkä kun oli haitariputkesta se ohut ICV-haara lähes poikki.

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Ja suhahtaa kyllä kun kaasuttaa nopeasti paikallaan tyhjäkäynnillä pelti auki.
    Originally posted by mijuko View Post
    Samat sanat, täällä myöskin M52TU suhahtaa...
    Kuulostaako tuo suhahdus samalta kuin äännäyte omasta kapineesta: https://www.youtube.com/watch?v=useQu1AobkY
    Herkkä sammuilemaan ja ajoittain liikkeellelähdöt nykiviä

    Originally posted by janke View Post
    Ainut mikä on kokeilematta on juurikin uusi icv. Käytetynkin ostin joskus, mutta sama oire silläkin. Vika on sinänsä niin pieni, että ei viitsisi maksaa mokomasta ~300€ ja ei ole takuuta, että oire tuolla katoaisi.:think
    Joku rahamies ostaa uuden ICV:n ja kertoo sitten tänne, että korjautuiko vika.
    Tuolla http://www.car-parts24.com/products/...BMW-6-Zyl.html icv ois edukkaampi alkuperäiseen verrattuna. Bosch:in tekele, voisi vaikka olla toimiva.

    Leave a comment:


  • threedigits
    replied
    Täällä sama ongelma, eli suhahdus ICV:n suunnilta kaasua näpäyttäessä jne ja 1000rpm kohdalla ei pysy millään. auto 325i M54

    tehtyä:
    vanos
    ICV-putsaus
    kaasuläpän putsaus
    imuvuotojen tarkistus
    tulpat vaihdettu
    venttiilikopan tiiviste vaihdettu
    UUSI DISA
    UUDET NOKAN TUNNISTIMET

    vika ei poistu =)=)=)=)=) Peruuttelu ja liikkeellelähtö ym parkkipaikka/Essonpaarin nylkyttely tahmeaa ja auto sammuu jäätävän helposti. Tytöt naureskelee

    Muuten toimii täysin normaalisti !
    Last edited by threedigits; 19-08-2013, 16:34.

    Leave a comment:


  • Arska123
    replied
    Ei ole muita vikakoodeja kuin nuo kaksi jotka laitoin. Adaptiot taisin nollata jo aiemmin.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Arska123 View Post
    Eikö kellään ole vinkkiä noista livedata-arvoista? Pikahuollon mukaan imuvuoto mutta tarkempi tutkimus menee vasta ensi viikolle.
    Lambda-arvoista ja adaptaatioista ei oikein pysty sanomaan mitään, kun näyttäisi siltä, että adaptaatiot on juuri nollattu inpalla (kaikki arvot nolla), tai sitten jotkut anturit bugaa ja tuo ei osaa näyttää mitään. Oliko vikakoodilistassa mitään?

    Leave a comment:


  • Arska123
    replied
    Originally posted by Arska123 View Post
    Mitäs sanotte noista arvoista? Auto (330i) siis tyhjäkäynnillä "tutisee" ja 2 vikakoodia herjaa lambdoista "227 Lambda control tolerance Bank 1 (Deviation rich)" ja "228 Lambda control tolerance Bank 2 (Deviation rich)". Vikakoodit kun nollaa niin muutaman minuutin päästä tulee samat vikakoodit. Muutaman kerran on ajossa tehot kadonnut kun painaa kaasua ja eilen auto sammui kokonaan. Lähti kuitenkin uudestaan käyntiin. Mistä kannattaa ekana lähteä vikaa etsimään? Maanantaina tosin tarkoitus viedä auto pikahuoltoon.
    Eikö kellään ole vinkkiä noista livedata-arvoista? Pikahuollon mukaan imuvuoto mutta tarkempi tutkimus menee vasta ensi viikolle.

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Mulla tuo tapahtuu vain kylmällä tai puolilämpimällä koneella. Lämpimänä kierroset laskee ilman pysäystä alas asti. M52TU tosin. Ja suhahtaa kyllä kun kaasuttaa nopeasti paikallaan tyhjäkäynnillä pelti auki.
    Samat sanat, täällä myöskin M52TU suhahtaa ja oirehtii pahiten "puolilämpimänä" eli jos on ajettu useitakin tunteja aiemmin niin lähdöt saattaa olla tuskaisen pomppivia. Kylmänä tuntuu lähtevän aina hyvin:think

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Mulla tuo tapahtuu vain kylmällä tai puolilämpimällä koneella. Lämpimänä kierroset laskee ilman pysäystä alas asti. M52TU tosin. Ja suhahtaa kyllä kun kaasuttaa nopeasti paikallaan tyhjäkäynnillä pelti auki.
    Tuosta en kyllä ole nyt varma, että kuinka minulla vaikuttaa motin lämpö:think Täytyy testata....

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Sen olen vielä huomannut, että tyhjäkäynnillä tai ajaessa kaasuttaa ja antaa kierrosten laskea, niin pystyy tuohon 1000rpm kohdalle "miettimään".
    Mulla tuo tapahtuu vain kylmällä tai puolilämpimällä koneella. Lämpimänä kierroset laskee ilman pysäystä alas asti. M52TU tosin. Ja suhahtaa kyllä kun kaasuttaa nopeasti paikallaan tyhjäkäynnillä pelti auki.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by MrB View Post
    Voisko porukka joilla on M54 koneinen auto ni kokeilla heijaako teillä kierrokset jos pistää kaasulla tasaisesti n. 1000rpm? Ja kuuluuko kaasua painettaessa jostain imusarjasta/sen alta helposti kuultava suhahdus? Kiinnostaisi tietää onko tämä vika vai ominaisuus... Itseäkin tuo tyhjäkäyntimoottorin kunto mietityttää.
    Minulla M52b25 ja tuossa 1000rpm kohdalla sama "sekoaminen" tapahtuu:think Ei edes pysty pitämään siinä kaasua, kun hyppää kierrokset joko 1000rpm alle tai yli! Sen olen vielä huomannut, että tyhjäkäynnillä tai ajaessa kaasuttaa ja antaa kierrosten laskea, niin pysähtyy tuohon 1000rpm kohdalle "miettimään". Kaikki imuvuotoihin liittyvät osat on uusittu ja ei vaikutusta. Ainut mikä on kokeilematta on juurikin uusi icv. Käytetynkin ostin joskus, mutta sama oire silläkin. Vika on sinänsä niin pieni, että ei viitsisi maksaa mokomasta ~300€ ja ei ole takuuta, että oire tuolla katoaisi.:think
    Joku rahamies ostaa uuden ICV:n ja kertoo sitten tänne, että korjautuiko vika.

    E: Se suhahdus kuuluu sieltä icv:stä kun se menee kiinni ja aukeaa... noin sen olen ainakin ymmärtänyt!?
    E2: Kirjoitus virheitä.
    Last edited by janke; 17-08-2013, 19:04.

    Leave a comment:


  • Arska123
    replied
    Mitäs sanotte noista arvoista? Auto (330i) siis tyhjäkäynnillä "tutisee" ja 2 vikakoodia herjaa lambdoista "227 Lambda control tolerance Bank 1 (Deviation rich)" ja "228 Lambda control tolerance Bank 2 (Deviation rich)". Vikakoodit kun nollaa niin muutaman minuutin päästä tulee samat vikakoodit. Muutaman kerran on ajossa tehot kadonnut kun painaa kaasua ja eilen auto sammui kokonaan. Lähti kuitenkin uudestaan käyntiin. Mistä kannattaa ekana lähteä vikaa etsimään? Maanantaina tosin tarkoitus viedä auto pikahuoltoon.
    Attached Files
    Last edited by Arska123; 17-08-2013, 19:17. Reason: typo

    Leave a comment:


  • MrB
    replied
    Voisko porukka joilla on M54 koneinen auto ni kokeilla heijaako teillä kierrokset jos pistää kaasulla tasaisesti n. 1000rpm? Ja kuuluuko kaasua painettaessa jostain imusarjasta/sen alta helposti kuultava suhahdus? Kiinnostaisi tietää onko tämä vika vai ominaisuus... Itseäkin tuo tyhjäkäyntimoottorin kunto mietityttää.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by JarnoP View Post
    Itseä kyllä ihmetyttää että miksi ihmeessä ihmiset luulee että tyhjäkäyntimoottori on täysin toimiva heti kun se liukuu hyvin? Kai se nyt on sähkömoottori joten se voi muuten olla toimimatta hyvin vaikka liukuukin hyvin.

    Monen eri muun automerkin foorumeilla annetaan kyseisien automerkkien tyhjäkäyntimoottoreille ohjeet: "Puhdista se, jos ei auta niin vaihda se". Sen sijaan kun lukee suomesta tai ulkomailta bemariin liittyviä tyhjäkäyntimoottoriin liittyviä ohjeita, aina kuulee samat ohjeet: "Jos se liukuu hyvin niin se toimii normaalisti, ei syytä vaihtaa."

    Kysymys kuuluu, ei kai bemarin tyhjäkäyntimoottori yhtään sen erilaisempi ole?
    Kun ei noita ole käytännössä mennyt rikki että voisi sanoa oleva yleisesti vikaantuva kohde.
    Jos käämitys on poikki jostain niin antaa kyllä aika herkästi vikakoodia avoimesta piiristä.

    Leave a comment:


  • JarnoP
    replied
    Itseä kyllä ihmetyttää että miksi ihmeessä ihmiset luulee että tyhjäkäyntimoottori on täysin toimiva heti kun se liukuu hyvin? Kai se nyt on sähkömoottori joten se voi muuten olla toimimatta hyvin vaikka liukuukin hyvin.

    Monen eri muun automerkin foorumeilla annetaan kyseisien automerkkien tyhjäkäyntimoottoreille ohjeet: "Puhdista se, jos ei auta niin vaihda se". Sen sijaan kun lukee suomesta tai ulkomailta bemariin liittyviä tyhjäkäyntimoottoriin liittyviä ohjeita, aina kuulee samat ohjeet: "Jos se liukuu hyvin niin se toimii normaalisti, ei syytä vaihtaa."

    Kysymys kuuluu, ei kai bemarin tyhjäkäyntimoottori yhtään sen erilaisempi ole?

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Mulla pelittää nyt kone ku junan vessa, mutta kenguru efekti ei ole poissa. Eli vaihtoehdot mitä omalla kohdalla on kytkinventtiili tai takakelkan puslien välykset. Mutta yhtäkaikki ei tainnut juurikaan tuohon icv kyselyyn vastata. Toisaalta miksi sitä vaihtaa jos se liukuu hyvin. Ennemmin asentotunnistimia ja lambdoja mittailemaan.

    Leave a comment:

Working...
X