memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Robi
    replied
    M54B30 ja Inpalla seuraava "211 LLFS - Error at the mechanical - Jammed open"

    Autologicilla antaa vikakoodiksi taas tyhjäkäyntimoottorin mekaanisen vian. Misätään ei oo mulle auennut että mikä toi LLFS on mutta tyhjäkäyntimoottorin vaihto ei oo auttanut ongelmaan.

    Eli ajettaessa tasakaasulla noin 80-90km/h niin 1880rpm kohdalla tärähtää DSC sekä EML valot tauluun, sammuu kun käynnistää auton uudestaan. Tehot häviää ja alavääntö käytännössä poissa.

    Tyhjäkäyntimoottoria kokeiltu paria eri yksilöä, ei vaikutusta. Alkuperäisen kun avasi ja käänsi asentoa hieman niin vikavalot ei syyttynyt mutta valoihin tullessa auto sammuu toisinaan eli tämäkin eitoivottu ratkaisu.

    Nyt viimeisimmän tyhjäkäyntimoottorin vaihdon jälkeen alkoi kuulumaan kiihdytettäessä korkeataajuksista vinkunaa koneen suunnasta, imuvuoto mutta ei mitään käryä missä. Huohotin letkuineen uusittu, imusarjan takana tulpat ja alipaineletkut ok.

    Oma veikkaus osuu vialliseen DISA:an joka onkin seuraavana vaihtolistalla kunhan saapuu perjantaina. Mitä muuta kannattaa tsekata, ei löytynyt oikein mistään selkeätä ratkaisua em vikakoodilla.

    Leave a comment:


  • walopower
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Voiko imuvuoto aiheuttaa liian rikasta seosta? Tuossa yhdessä 530i:ssä oli molemmista lambda bankeista vikakoodi ja sanottiin, että seos liian rikas. Jos myös rikas seos voi johtua imuvuodoista niin voisiko tästä onko seos laiha vai rikas päätellä imuvuodon paikkaa?
    Olen lukenut jopa muistaakseni bmw:n materiaalista että voi.
    En muista perusteluita, en kyllä ite oikein usko koko asiaa.
    Mutta rikaalla käy ainakin jos on imu/pakopuolella tukos, ruiskusuutin falskaa, bensa ei pala jossain sylinterissä kunnolla, bensapaine on liian korkea. Vanos. Tai sit nää anturiviat (MAF/lambda/imulämpötila/moottorinlämpö/kaasuläppä).

    TOSSA RICH ja LEAN on vain väärinpäin.
    Last edited by walopower; 16-07-2014, 15:23.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Voiko imuvuoto aiheuttaa liian rikasta seosta? Tuossa yhdessä 530i:ssä oli molemmista lambda bankeista vikakoodi ja sanottiin, että seos liian rikas. Jos myös rikas seos voi johtua imuvuodoista niin voisiko tästä onko seos laiha vai rikas päätellä imuvuodon paikkaa?

    Leave a comment:


  • magilainen
    replied
    Originally posted by karitammi View Post
    ^ OK. Vaihdoin tänään kanssa orkkianturin. Toivottavasti hävisi pysyvästi. Ym. lamdavikoja koitin löytää nimim. phenpn loistavan softan avulla. Lambdaintegrator arvoja en saanut heilahtamaan brakleenia suihkuttelemalla. Olikohan nuo vaan nw_e oheishälyjä?
    Meneehän siinä tietysti vanoksen ohjaus sekasin kun anturi pimeä/osittain sökö.
    Lambdan toleranssit kun ylittyy joku seoksen säätelyyn liittyvistä osista on silloin rikki TAI suurella todennäköisyydellä imuvuoto.

    Itsellä auto pelaa nyt aivan moitteetta!! Koputin jo puuta huh huh..
    Viat oli siis imuputki halki,kumitulpat myös(niillä ei kyllä käyntiin minkään laista vaikutusta), nokan asentotunnistin sökö ja nyt viimesenä tuo naku anturi jonka omatoimisesti rikoin-->tänään käytin imusarjan toistamiseen pois ja johtohan sielä oli poikki. Nyt Toimii ja veot tallessa

    Ainoa mikä jäi mietityttämään.. Thermostat Heater vikakoodin antaa.
    Mikä helvetin termostaatin lämmitin?!? Vai mikä virka sillä on? Ei vaikuta ajoon mitenkään mutta semmonen tulee aina hetken ajonjälkeen..

    Leave a comment:


  • karitammi
    replied
    ^ OK. Vaihdoin tänään kanssa orkkianturin. Toivottavasti hävisi pysyvästi. Ym. lamdavikoja koitin löytää nimim. phenpn loistavan softan avulla. Lambdaintegrator arvoja en saanut heilahtamaan brakleenia suihkuttelemalla. Olikohan nuo vaan nw_e oheishälyjä?

    Leave a comment:


  • magilainen
    replied
    Originally posted by karitammi View Post
    ^ Oletkos saanut selville mikä oli NW_E vikakoodin kanssa? Mulla pukkaa sitä heti kun lämpiää ja sitte lambdat laihalla 227 ja 228. Onko näillä yhteys?
    NW_E error hävisi kun vaihdoin imupuolen nokanasentoanturin.
    Jäljelle jäi nyt tuo nakutus anturi jonka ite vahingossa ilmeisesti tuhosin.
    Tänään ekat testit ajoin ja auto toimi normaalisti kunnes lämmöt normaali kohdassa-->tehot pois. Mutta liikkeelle lähtö normaalia, muuten auto 50% tehottomampi..sen verran vitutti jo koko vehe etten jaksanut koodeja lukea

    Leave a comment:


  • karitammi
    replied
    ^ Oletkos saanut selville mikä oli NW_E vikakoodin kanssa? Mulla pukkaa sitä heti kun lämpiää ja sitte lambdat laihalla 227 ja 228. Onko näillä yhteys?

    Leave a comment:


  • magilainen
    replied
    Originally posted by magilainen View Post
    Tilailin tänään uuden anturin vehkeeseen. Mutta silti kysyn onko tuosta mahdollista mitata vastusarvoja? Kaikistahan sitä ei voi tehdä mutta voiko tuota anturia tuomita kuolleeksi muutakuin vaihtamalla?
    Jatkoa aiempaan..
    Anturi vaihdettu ja auton muutos parani 50%

    Jäljelle jäi ilmeisesti asennuksessa paskottu nakutus anturi.
    johto jäi erään kiinnikkeen väliin ja nyt heittää vikatilaan 2600rpm jälkeen.
    Auto toimii normaalisti siihen asti mutta kun kierrokset ylittää em. arvon, auto menee vikatilaan ja menettää varmasti puolet tehoista ja väännöistä.
    Eikä aiemmin tuota ongelmaa ole ollut. Vika koodia lykkäsi vain imusarjan irtikäytön jälkeen.
    Pitiki sattua

    HarriG pelasti ja sieltähän se anturi sitten löytyi. Jahka jaksaisi vielä ruuvata paikalleen ja kokeilla..
    Huoh on sitten vissiin vimonen nelikutonen meikän taloudessa, se on joko uudempi tai e30 seuraavana

    Leave a comment:


  • walopower
    replied
    Originally posted by magilainen View Post
    Tilailin tänään uuden anturin vehkeeseen. Mutta silti kysyn onko tuosta mahdollista mitata vastusarvoja? Kaikistahan sitä ei voi tehdä mutta voiko tuota anturia tuomita kuolleeksi muutakuin vaihtamalla?
    The content you are trying to access is no longer available. It has been removed due to the retirement of Flash by Adobe inc. and all major browsers.

    Leave a comment:


  • magilainen
    replied
    Originally posted by magilainen View Post
    Eli itsellä m54b22 moottorilla oleva 320i..

    .....EDIT: Voiko kaasuläpän kalibroida INPA:lla jotenkin? Mietin kun adabtaatiot on nollattu ettei sekin sotke soppaa lisää :think
    EDIT2:Tänään mittailin ja testailin niin imupuolen asentoanturista ei saa mitään vastus arvoa. Sökö siis taitaapi olla.
    ?
    Tilailin tänään uuden anturin vehkeeseen. Mutta silti kysyn onko tuosta mahdollista mitata vastusarvoja? Kaikistahan sitä ei voi tehdä mutta voiko tuota anturia tuomita kuolleeksi muutakuin vaihtamalla?

    Ja tosiaan onko inpalla mahdollista sopeuttaa kaasuläppää erikseen?
    Siis muutakuin nollata adaptaaaatiot niinkuin 90% autoista voi tehdä :think

    Leave a comment:


  • walopower
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    Here's one idea.
    Meillä vaimon m54 koneinen, myös 2001, tosin 25:nen, sytyttää vikavalon joka kerta kun sinne tankataan 95:sta. 98:lla ei lamppu syty. Sikäli outoa, että tämän pitäisi kait kulkea kiukuttelematta jopa 91:llä.
    Tämä peli vaan on jotenkin tottunut 98:siin ja kun poika viimeksi vetäisi 95:sta tankkiin, niin taas syttyi.
    Minkä koodin antaa?
    Jos käy laihalla valmiiksi (esim. imuvuoto), niin 95:ssa on enemmän etanolia ja kun etanolia tarvitaan enemmän kuin bensaa niin menee raja-arvon yli, kyse ei ole siis oktaaneista vain etanolin määrästä.
    Jos kaikki on kunnossa niin 95:n 10% etanolilla ei sytytä MIL:ä.

    Leave a comment:


  • walopower
    replied
    Originally posted by creative 22 View Post
    Remonttien jälkeen tässä nyt ihmetyksen aiheena tuo sammutuksen jälkeinen aika äänekäs suhahdus, ei muuttunut huohotinsysteemien ja imusarjan tiivisteiden vaihdon jälkeen yhtään miksikään..
    Tuntuu että tuo tulisi jostain ylempää mutta mistä?Jos tuo Disa vuotaa
    Minullakin kuuluu, olisikohan DISA:n alipainekammiosta, minkä tarkoituksena on tasata alipaineen vaihteluita ja huolehtia että alipainetta on käytössä silloin kun läppä tarvii sulkea nopeasti. Jos DISA:n kalvo on rikki niin kammioon ei pääse varastoitumaan alipainetta.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    ok seuraava tapaus.

    2001 330i

    moottorinvikavalo syttyy KYLMÄNÄ ainoastaan ja tutut fueltrim bank 1 ja 2 too leaan eli p0174 & co

    vaihdettu osta:

    4x lambdat
    imusarjantiivisteet
    ventiilikopantiivisteet
    IMM
    tulpat
    huohottajan letkut
    bensa suodatin.

    polttoaina paineet 3.5bar
    DISA ok...

    Alkaa vaihtoehdot olla vähissä...

    eli vikavalo ei tule päälle kun moottori on lämmin/ kuuma. Ainoastaan kylmänä....

    Ideas???
    Here's one idea.
    Meillä vaimon m54 koneinen, myös 2001, tosin 25:nen, sytyttää vikavalon joka kerta kun sinne tankataan 95:sta. 98:lla ei lamppu syty. Sikäli outoa, että tämän pitäisi kait kulkea kiukuttelematta jopa 91:llä.
    Tämä peli vaan on jotenkin tottunut 98:siin ja kun poika viimeksi vetäisi 95:sta tankkiin, niin taas syttyi.

    Leave a comment:


  • walopower
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    ok seuraava tapaus.
    2001 330i
    moottorinvikavalo syttyy KYLMÄNÄ ainoastaan ja tutut fueltrim bank 1 ja 2 too leaan eli p0174 & co
    Ideas???
    Lisäilmapumpun alipaineventtiili imusarjan takana päästää alipaineen SAP:lle vain kylmänä. Vikavalo on sitten EHKÄ misfire:n aiheuttama?
    Tää letku mitä toi hypistelee on poikki?

    Tosin noin pieni vuoto ei yleensä aiheuta vikavaloa.
    ---Vikakoodinlukua, imuvuoto tms. troublehoottingia.--
    Last edited by walopower; 05-04-2014, 22:45.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    ok seuraava tapaus.

    2001 330i

    moottorinvikavalo syttyy KYLMÄNÄ ainoastaan ja tutut fueltrim bank 1 ja 2 too leaan eli p0174 & co

    vaihdettu osta:

    4x lambdat
    imusarjantiivisteet
    ventiilikopantiivisteet
    IMM
    tulpat
    huohottajan letkut
    bensa suodatin.

    polttoaina paineet 3.5bar
    DISA ok...

    Alkaa vaihtoehdot olla vähissä...

    eli vikavalo ei tule päälle kun moottori on lämmin/ kuuma. Ainoastaan kylmänä....

    Ideas???

    Leave a comment:

Working...
X