Vika ilmeni lähes ainoastaan kylmänä eli moottori nytkähteli, lämmettyään toimi useimmiten ookoo.
Katselin bmwhat:lla vikakoodeja ja antoi vitossylinteristä viallista sytytystä.
Uusin kaikki tulpat ja puolan tuohon vitossylinteriin.
Auto tuntui hieman paremmalta mutta vika ei poistunut kuitenkaan.
Luettiin koodit nick Dualfunin toimesta oikealla ohjelmalla ja samalla tuli muutakin infoa mm.vanoksen korjausarvoista (jotka oli muuten hyviä, autolla ajettu n198 tkm)
Tämä ohjelma näytti nelossylinterin korjausarvon olevan hetkittäin aika suuri muihin verrattuna, hypähteli välillä reilusti. Nollattiin adabtaatiot ja ajoa.
Seuraavana aamuna kylmästartin yhteydessä taas nytkähteli rajusti. Hommasin uuden puolan nelossylinteriin ja nollattiin jälleen korjausarvot.
Auto toimi hienosti pari päivää

Seuraavaksi auto hukkasi loputkin

Olin lisännyt SI-1 pullon tankkiin tuossa vian etsimisen aikoihin. Hetken mielijohteesta avasin öljykorkin moottorin käydessä, sehän oli niin tiukassa että piti tosissaan kiskaista irti koska moottorissa oli järjetön alipaine. No, purin samantien huohottimen putkineen pois ja laitoin uudet talvimallit tilalle, nyt moottori pelittää hienosti ja käy tasaisesti.
Avasin vanhan huohottimen ja sen kalvo oli revennyt irti reunastaan ja imusarjan päällä oleva putki oli puoleksi tukossa. Täytyy sanoa huohottimen vaihdosta että hieman vittumainen homma tehdä ulkona katoksessa koska ko.päivänä tuuli vielä pirusti

Leave a comment: