memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kesäromu
    replied
    Laitanpa tänne myös vähän juttua oman m54 moottorin käyntihäiriöstä ja vian selvityksestä.
    Vika ilmeni lähes ainoastaan kylmänä eli moottori nytkähteli, lämmettyään toimi useimmiten ookoo.
    Katselin bmwhat:lla vikakoodeja ja antoi vitossylinteristä viallista sytytystä.

    Uusin kaikki tulpat ja puolan tuohon vitossylinteriin.
    Auto tuntui hieman paremmalta mutta vika ei poistunut kuitenkaan.

    Luettiin koodit nick Dualfunin toimesta oikealla ohjelmalla ja samalla tuli muutakin infoa mm.vanoksen korjausarvoista (jotka oli muuten hyviä, autolla ajettu n198 tkm)
    Tämä ohjelma näytti nelossylinterin korjausarvon olevan hetkittäin aika suuri muihin verrattuna, hypähteli välillä reilusti. Nollattiin adabtaatiot ja ajoa.
    Seuraavana aamuna kylmästartin yhteydessä taas nytkähteli rajusti. Hommasin uuden puolan nelossylinteriin ja nollattiin jälleen korjausarvot.
    Auto toimi hienosti pari päivää

    Seuraavaksi auto hukkasi loputkin alaväännöt ja muuttui tehottomaksi ja tukkoiseksi..

    Olin lisännyt SI-1 pullon tankkiin tuossa vian etsimisen aikoihin. Hetken mielijohteesta avasin öljykorkin moottorin käydessä, sehän oli niin tiukassa että piti tosissaan kiskaista irti koska moottorissa oli järjetön alipaine. No, purin samantien huohottimen putkineen pois ja laitoin uudet talvimallit tilalle, nyt moottori pelittää hienosti ja käy tasaisesti.

    Avasin vanhan huohottimen ja sen kalvo oli revennyt irti reunastaan ja imusarjan päällä oleva putki oli puoleksi tukossa. Täytyy sanoa huohottimen vaihdosta että hieman vittumainen homma tehdä ulkona katoksessa koska ko.päivänä tuuli vielä pirusti

    Leave a comment:


  • MiikkaRs
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Joko vanoksen tiivisteet on uusittu? Tuollaisia tapauksia on tullut vastaan...

    Ei ole vielä, tuskimpa siitäkään haittaa olisi...
    -Miikka

    Leave a comment:


  • MiikkaRs
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Mitä vikakoodia antaa? Nokka-akselin anturia veikkaisin syylliseksi..
    Tarkkaan ennyt muista mutta, olisikohan ollut:
    Polttonesteenpaineryhmä 1
    Polttonesteenpaineryhmä 2

    Taas oli olevinaan niin vitun kiire...
    -Miikka

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by MiikkaRs View Post
    Arvon tietäjät! Paljon aiheesta olen lukenut ja tutkinut,turvaudun kuitenkin teihin. Potilas E46 M54B30 manu.
    Vuoden verran painittu tän kanssa (käynti/kulkupuolihäikkää) Vaihdettu mm. maffi,haitariputkea,pakosarjaa,lambadaa,bensapumpp u jne... imuvuodot tsekattu savutuksella, jonka jälkeen vaihdettu venakopantiiviste. Kylmänä käynnistyy kivasti ja liikkuu ongelmitta.
    Koneen lämmetessä esm. kaupunkiajossa, kierrokset hummaa pysähtyessä rajusti ja käynnissä pysyminen on vaikeaa,välillä sammuukin risteykseen. Sillointällöin moottorin vikavalo palaa,välillä ei? Matka-ajossa ei kulkupuolessa ongelmaa (cruise toimii jne). Mistäpäin tutkimukset tulisi aloittaa?
    Liikuskelen pirkanmaalla, jos jotakuta kiinnostaa, haluaa tehdä tutkimuksia,ottaa työnalle tai potkia renkaita, tulemme mielellämme paikalle!
    Joko vanoksen tiivisteet on uusittu? Tuollaisia tapauksia on tullut vastaan...

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by MiikkaRs View Post
    Arvon tietäjät! Paljon aiheesta olen lukenut ja tutkinut,turvaudun kuitenkin teihin. Potilas E46 M54B30 manu.
    Vuoden verran painittu tän kanssa (käynti/kulkupuolihäikkää) Vaihdettu mm. maffi,haitariputkea,pakosarjaa,lambadaa,bensapumpp u jne... imuvuodot tsekattu savutuksella, jonka jälkeen vaihdettu venakopantiiviste. Kylmänä käynnistyy kivasti ja liikkuu ongelmitta.
    Koneen lämmetessä esm. kaupunkiajossa, kierrokset hummaa pysähtyessä rajusti ja käynnissä pysyminen on vaikeaa,välillä sammuukin risteykseen. Sillointällöin moottorin vikavalo palaa,välillä ei? Matka-ajossa ei kulkupuolessa ongelmaa (cruise toimii jne). Mistäpäin tutkimukset tulisi aloittaa?
    Liikuskelen pirkanmaalla, jos jotakuta kiinnostaa, haluaa tehdä tutkimuksia,ottaa työnalle tai potkia renkaita, tulemme mielellämme paikalle!
    Mitä vikakoodia antaa? Nokka-akselin anturia veikkaisin syylliseksi..

    Leave a comment:


  • MiikkaRs
    replied
    Arvon tietäjät! Paljon aiheesta olen lukenut ja tutkinut,turvaudun kuitenkin teihin. Potilas E46 M54B30 manu.
    Vuoden verran painittu tän kanssa (käynti/kulkupuolihäikkää) Vaihdettu mm. maffi,haitariputkea,pakosarjaa,lambadaa,bensapumpp u jne... imuvuodot tsekattu savutuksella, jonka jälkeen vaihdettu venakopantiiviste. Kylmänä käynnistyy kivasti ja liikkuu ongelmitta.
    Koneen lämmetessä esm. kaupunkiajossa, kierrokset hummaa pysähtyessä rajusti ja käynnissä pysyminen on vaikeaa,välillä sammuukin risteykseen. Sillointällöin moottorin vikavalo palaa,välillä ei? Matka-ajossa ei kulkupuolessa ongelmaa (cruise toimii jne). Mistäpäin tutkimukset tulisi aloittaa?
    Liikuskelen pirkanmaalla, jos jotakuta kiinnostaa, haluaa tehdä tutkimuksia,ottaa työnalle tai potkia renkaita, tulemme mielellämme paikalle!

    Leave a comment:


  • Lersahdus
    replied
    Vissiin jotain imuvuotoa nää tarkottais?
    Moottori antoi autocomilla vikakoodit E4 ja E3. ''Polttoaineen säätö ryhmä 1&2, sallittu alue ylitetty''

    En oo mitään oireilua ainakaan huomannut, paitsi joku sanoi et 8,5l/100km on överi maantiellä tolla M54B30 automaatilla...

    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos käytössä on INPA niin helpoin tapa löytää imuvuodot on TESTO:lla seurata vaan lambdaa kun suihkuttelee vaikka kaasarin puhdistusainetta kaikkiin potentiaalisiin imuvuoto kohtiin. Aina kun lambda muuttuu on löytynyt imuvuoto.
    Tällähetkellä ei ole käytössä INPA, joten taidan vaan seuraavaksi imusarjan nypätä irti ja kattoo kaikki letkut ym sen alta..:think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bimmer145 View Post
    Livedataa on katottu ja kylmänä vetää laihalle, eli imuvuoto jossain?
    Jos käytössä on INPA niin helpoin tapa löytää imuvuodot on TESTO:lla seurata vaan lambdaa kun suihkuttelee vaikka kaasarin puhdistusainetta kaikkiin potentiaalisiin imuvuoto kohtiin. Aina kun lambda muuttuu on löytynyt imuvuoto.

    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Vikamuistissa on taatusti jotain, jos paukkuu putkessakin jo.
    Jos niitä on luettu jollain yleismallin höpöhöpö-kapulalla, ei se tarkoita etteikö siellä jotain olisi.

    Imuvuodolta kuulostaa.
    Livedataa on katottu ja kylmänä vetää laihalle, eli imuvuoto jossain?

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by Bimmer145 View Post
    Auttakaas nyt joku tuon nelikutosen kans! Kone on 2.5l ja automaatti..

    Elikkä kylmänä ja melkein kylmänä hankala saada käyntiin, mut lähtee aina kumminki parin starttauksen jälkeen. Koneen käydessä kylmänä paukkuu putkeen ja kierrokset seilaa.. Lämpösenä käy huomattavasti paremmin, mut tehot aikalailla kateissa.. Ei vikakoodeja, ei pitäs olla imuvuotojakaan, disa uusi, ideoita mitä seuraavaksi uusitaan?
    Vikamuistissa on taatusti jotain, jos paukkuu putkessakin jo.
    Jos niitä on luettu jollain yleismallin höpöhöpö-kapulalla, ei se tarkoita etteikö siellä jotain olisi.

    Imuvuodolta kuulostaa.

    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Auttakaas nyt joku tuon nelikutosen kans! Kone on 2.5l ja automaatti..

    Elikkä kylmänä ja melkein kylmänä hankala saada käyntiin, mut lähtee aina kumminki parin starttauksen jälkeen. Koneen käydessä kylmänä paukkuu putkeen ja kierrokset seilaa.. Lämpösenä käy huomattavasti paremmin, mut tehot aikalailla kateissa.. Ei vikakoodeja, ei pitäs olla imuvuotojakaan, disa uusi, ideoita mitä seuraavaksi uusitaan?

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Shadow-memoryssä näkyy "keltaisena" vikakoodeja DME:stä (90,91,92,93). Kyseessä siis "ei päällä olevia koodeja" lambdoilta. Näitä ei BMWScannerilla saa poistettua.

    Autossa ei pala mitään merkkivaloja, vedot on tallella ja kone käy tasaisesti. Kyseessä M54B25.

    "Väärä" ohjelma käytössä vai kuitenkin jotain vikaa autossa? Miksi shadow-memory ei suostu tyhjentymään?

    Haitariputket uusittu, kumitulpat vaihdettu imusarjaan, venakopan tiiviste vaihdettu. Autossa ei mitään tiedossa olevia vikoja.

    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Osaako joku sanoa miks tuo 325 vetää kylmänä laihalle, eikä meinaa käydä? Lämpösenä seokset ok.

    Leave a comment:


  • Nuuskis
    replied
    Vaikuttaako imuvoudot miten tuon Disan toimintaan, kun omassa e39:ssä tuo disa ei liiku eteen ei taakse vaikka kuinka antaa kierroksia. On siis kokoajan täysin auki..

    Leave a comment:

Working...
X