memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hammerhood
    replied
    Laitanpa minäkin vaikkakin konetyyppi on 52TU

    Eli osaaku kukaan sanoa mistä voi johtua tuo rough arvojen heittely laidasta laitaan eri kierroksilla??

    Click image for larger version

Name:	rough_at_2k.jpg
Views:	2
Size:	40.3 KB
ID:	4828846
    tämä on otettu 2t kierroksilla

    Click image for larger version

Name:	rough_at_3k.jpg
Views:	2
Size:	40.5 KB
ID:	4828847
    ja tämä 3t kierroksilla

    välillä lukemat olivat tässä viimesimmässä kuvassa tuossa sylinteri 1 kohdalla yli 7. ja jotain

    imuvuoto,maffi,puolissa, vaiko puolan johtosarhassa?

    vikakoodeja ei ole tuohon asiaan liittyen

    Leave a comment:


  • nevari
    replied
    m52 moottorista livedata kysymys

    ei ihan sama moottori mutta uskaltaudun kysymään..
    eli auto toimii kyllä hyvin ja muut arvot inpalla luettuna kohdallaan paitsi roughness.. eli ylimmäiset 3, eli 1, 3 ja 5 arvot aivan oikeassa reunassa ja huutomerkkiä antaa.. pitääkö olla huolissaan ja mistä vikaa etsimään? laitos meni katsastuksesta läpi mutta silti kai jotain outoa on.. kiitoksia etukäteen kun joku kuitenkin ymmärtää asian päälle enemmän kuin itse.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Tulpat M54B30 koneeseen:
    - BOSCH FGR7DQP
    -
    NGK BKR6EQUP

    Mulla on ollut molemmat ja toimii tietysti kuten pitääkin.

    Puolat kannattaa vaihtaa kaikki kerralla, mulla kun eka meni niin alkoi kaikki loputkin menemään viikkojen välein, oli aika rasittavaa parkkipaikalla niitä vaihtaa ja testata mikä pytty oli tällä erään pimeenä (ei ollut INPAa/läppäriä autossa mukana).

    Takakontin välipohjassa mulla on ehjät käytetyt varapuolat jos joskus menee taas

    Leave a comment:


  • antti79
    replied
    Originally posted by Tapzu View Post
    Ei ollut uutta missfire ilmoitusta, mutta ei kerennyt myöskään sytyttämään vikavaloa toisella kertaa. Eikä ollut fuelcut koodejakaan. Pitäis varmaa vaihtaa tulpat ja se kutosen puola.
    Jep, sitä voisi olla hyvä lähteä liikkeelle. Huomio tulppia vaihtaessasi että oikestaan ainoa vaihtoehtosi on NGK:n BKR6EQUP tulpat. Vinkkinä puolan ostoon, Motonetistä saa myös alkuperäistä Boschin puolaa.

    Leave a comment:


  • Tapzu
    replied
    Originally posted by antti79 View Post
    Moi, tuliko missfire ilmoitusta uudestaan? Puola ongelmat näissä on aika yleisiä. Missfireä lykkää jonka ansiosta myös muita vikailmoituksia. Esim. liian rikas seos, no onhan se kun puola ei toiminut jne...
    EDIT: niin ja miksi nykiminen loppuu kun vikakoodin poistaa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta oletan että moottorinohjaus tiputtaa sen sylinterin ruiskutuksen pois josta tulee missfireä? Koodin poistamalla ottaa taas käyttöön? Fuelcut ilmoituksia tms. pitäisi kyllä siinä vaiheessa tulla.
    Ei ollut uutta missfire ilmoitusta, mutta ei kerennyt myöskään sytyttämään vikavaloa toisella kertaa. Eikä ollut fuelcut koodejakaan. Pitäis varmaa vaihtaa tulpat ja se kutosen puola.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by jazzga View Post
    Paljonkos ehjän M54B25:sen pitäisi antaa siinä salavalikon MAF-testissä (3-vaihteella rajottimen tuntumaan):think?
    Jossain toisessa ketjussa joku oli saanut 63,x l/h.

    Leave a comment:


  • antti79
    replied
    Originally posted by Tapzu View Post
    Elikkäs m54b30 kyseessä, ja auto ollu mulla noin puol vuotta, kerran kun ajoin pidempää matkaa kostealla kelillä(jos liittyy mihinkään) sytytti moottorinvikavalon ja kaasua painaessa nyki hemmetisti. Vikakoodi oli muistaakseni 202 lambda regulating limit bank 1 mixture rich(saattoi olla bank2 en muista varmaksi kun en kirjoittanut muistiin) ja missfire cylinder 6. Poistin vikakoodit jonka jälkeen toimi muutaman kuukauden ongelmitta. Nyt taas kun ajoin pidempää matkaa alkoi nykimään ja sama lambdan koodi. Kun poistin koodin hävisi nykiminenkin. Voiko olla imuvuoto kun väittää rikasta seosta? ja miksi nykiminen loppuu koodin poistolla? Itselle tulee mieleen IMM vika mutta sen verran kallis että mieluiten kuulisin neuvoja. Normaalisti ajan suht koht lyhyttä ajoa ja siinä ongelmia ei ole ilmennyt. Separaattori letkuineen on tilattu talvimalliset ja kun saapuu asennuksen yhteydessä tarkastan imupuolen letkut. Onko muilla ollut vastaavia vikoja ja mistä johtunut. Kiitos
    Moi, tuliko missfire ilmoitusta uudestaan? Puola ongelmat näissä on aika yleisiä. Missfireä lykkää jonka ansiosta myös muita vikailmoituksia. Esim. liian rikas seos, no onhan se kun puola ei toiminut jne...
    EDIT: niin ja miksi nykiminen loppuu kun vikakoodin poistaa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta oletan että moottorinohjaus tiputtaa sen sylinterin ruiskutuksen pois josta tulee missfireä? Koodin poistamalla ottaa taas käyttöön? Fuelcut ilmoituksia tms. pitäisi kyllä siinä vaiheessa tulla.
    Last edited by antti79; 27-12-2013, 12:10.

    Leave a comment:


  • Tapzu
    replied
    Elikkäs m54b30 kyseessä, ja auto ollu mulla noin puol vuotta, kerran kun ajoin pidempää matkaa kostealla kelillä(jos liittyy mihinkään) sytytti moottorinvikavalon ja kaasua painaessa nyki hemmetisti. Vikakoodi oli muistaakseni 202 lambda regulating limit bank 1 mixture rich(saattoi olla bank2 en muista varmaksi kun en kirjoittanut muistiin) ja missfire cylinder 6. Poistin vikakoodit jonka jälkeen toimi muutaman kuukauden ongelmitta. Nyt taas kun ajoin pidempää matkaa alkoi nykimään ja sama lambdan koodi. Kun poistin koodin hävisi nykiminenkin. Voiko olla imuvuoto kun väittää rikasta seosta? ja miksi nykiminen loppuu koodin poistolla? Itselle tulee mieleen IMM vika mutta sen verran kallis että mieluiten kuulisin neuvoja. Normaalisti ajan suht koht lyhyttä ajoa ja siinä ongelmia ei ole ilmennyt. Separaattori letkuineen on tilattu talvimalliset ja kun saapuu asennuksen yhteydessä tarkastan imupuolen letkut. Onko muilla ollut vastaavia vikoja ja mistä johtunut. Kiitos

    Leave a comment:


  • jazzga
    replied
    Paljonkos ehjän M54B25:sen pitäisi antaa siinä salavalikon MAF-testissä (3-vaihteella rajottimen tuntumaan):think?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta varmistanpa silti:

    M54 -moottoria Inpalla ihmetellessä:

    Onhan Bank1 sylinterit 1-3 (jakopäästä laskien) ja Bank 2 vastaavasti 4-6

    Että osaan oikeaa lambdaa tutkia...
    Kyllä on.

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta varmistanpa silti:

    M54 -moottoria Inpalla ihmetellessä:

    Onhan Bank1 sylinterit 1-3 (jakopäästä laskien) ja Bank 2 vastaavasti 4-6

    Että osaan oikeaa lambdaa tutkia...

    Leave a comment:


  • antti79
    replied
    Heips, linkistä osa nro 3 putket kannattaa tarkistaa jos tuntuu että kylmänä startatessa hieman tyhjäkäynti ontuu. Vaihdoin tuon pienen putken pätkän tuon ventiilin (nro 1) päähän kun vanha oli haperon näköinen niin pieni ontuminen kylmänä startatessa tuntui häipyvän. Taitaa tämä airpump järjestelmä juurikin toimia vain koneen ollessa kylmänä.

    Leave a comment:


  • Mikke79
    replied
    Originally posted by Mikke79 View Post
    Ollut tuossa vähän ongelmia pitemmän aikaa 530i kanssa. Ilmoittaa liian laihaa seosta molempiin sylinteriryhmiin vikakoodi p0171 ja p0174. Autoon uusittu jo kaikki alipainepuolen puolen letkut ja separaattori. Olen tarkistanut myöskin tuloilmaletkut sekä kumitulpat imusarjanpäästä. MAF uusittu juuri ja ventiilikopantiiviste vaihdettu noin vuosi sitten. Jäljelle ei siis jää kauheasti paikkoja mistä imuvuotoa enää hakea. Olisiko mahdollista, että autosta olisi mennyt kuitenkin molempien ryhmien lambda-anturit. Luin mittarilla dataa autosta ja molempien labdojen arvot olivat alle 1 V. Tämähän ei itse asiassa vielä todista mitään, mutta kun ottaa huomioon STFT arvon joka huitelee yli 25 % voisi päätellä, että tuo labdoilta tuleva tieto on todella hidasta ja aiheuttaa sen, että seo menee sekaisin. Mitä mieltä olette asiasta ja onko jollakin esittää vastaavia tuloksia omasta takaa?
    Vika oli tosiaan vuotavassa DISA venttiilissä. Tosin vuoto kohta oli DISA venttiilin ja imusarjan välissä. Tuo venttiilissä oleva O rengas oli painunut kasaan ja sain näin ollen ylimääräistä ilmaa imusarjan ja venttiilin välistä. DISA oli muuten ehjä ja täysin toiminta kuntoinen...

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Mulla oli noiden mainitsimiesi korjausten jälkeen vielä imuvuoto ja se oli DISA:ssa.

    Leave a comment:


  • Mikke79
    replied
    Ollut tuossa vähän ongelmia pitemmän aikaa 530i kanssa. Ilmoittaa liian laihaa seosta molempiin sylinteriryhmiin vikakoodi p0171 ja p0174. Autoon uusittu jo kaikki alipainepuolen puolen letkut ja separaattori. Olen tarkistanut myöskin tuloilmaletkut sekä kumitulpat imusarjanpäästä. MAF uusittu juuri ja ventiilikopantiiviste vaihdettu noin vuosi sitten. Jäljelle ei siis jää kauheasti paikkoja mistä imuvuotoa enää hakea. Olisiko mahdollista, että autosta olisi mennyt kuitenkin molempien ryhmien lambda-anturit. Luin mittarilla dataa autosta ja molempien labdojen arvot olivat alle 1 V. Tämähän ei itse asiassa vielä todista mitään, mutta kun ottaa huomioon STFT arvon joka huitelee yli 25 % voisi päätellä, että tuo labdoilta tuleva tieto on todella hidasta ja aiheuttaa sen, että seo menee sekaisin. Mitä mieltä olette asiasta ja onko jollakin esittää vastaavia tuloksia omasta takaa?

    Leave a comment:

Working...
X