memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • magilainen
    replied
    M54b22

    Eli itsellä m54b22 moottorilla oleva 320i..

    VIKA:
    Alkoi joskus reilu vuosi takaperin, todella satunnaisesti sammui valoihin kytkintä painettaessa.
    Myöhemmin alkoi oire että lämpimänä kun sammutti, starttaus parhaillaan about 5-6sek normaalia pidempi ennen kuin käyntiin lähti.
    Sen jälkeen auto meni aina ns "save modeen" ja tehot hävis varmasti puolella. Korjaantui vasta kun auto jäähtyi kokonaan ja starttasi normaalisti.

    Noh tässä talvi meni samalla tavalla, pari viikkoa sitten auto alkoi kakoa kylmäkäynnistyksissä: vasta kolmannella tai useammalla käynnistyksellä jaksoi jäädä pyörimään ja sen aikaa ennen kuin aina sammui, rynkytti tosi oudosti ja jotain kolinan kaltaista myös kuului. Kun se lopulta jäi pyörimään (joka kerta) tyhjäkäynti aivan normaali.

    Nyt vika on jo niin radikaali että tehot ovat kadoksissa oli kone kylmä tai lämmin, kylmänä varsinkin kaasua ei kärsi painaa AJOSSA 50% enempää kun muuten laukasee putkessa ja meno on todella tahmeaa ja tukehtuu.
    3-vaihteella esim 40km vauhdista ei tapahdu käytännössä muuta kun lopsaus putkessa jos painaa kaasua "liikaa".
    Eikä jaksa kiertää edes loppuun asti (myöskään paikallaan).
    Disan kohdilta kuuluu mielestäni voimakasta imuääntä.
    luokkaa tämä:https://www.youtube.com/watch?v=useQu1AobkY
    Imusarja käytetty pois eikä siellä silmään ottanu mikkää


    Todettua:
    -Kaasuläpän jälkeen ensimmäinen imuputki oli halki lisäilmaventtiilin juuresta. EI isompaa muutosta.
    DISA:n toiminta tarkistettu ja tiivistys kohtaan liimat vielä väliin (en tarkastanut kummemmin aukeamis ajankohtaa mutta noin 2500-3500rpm, ei vaikuttane tähän).
    -Imusarjan takaa kumi tulpat vaihdettu, Yksi rikki. EI muutosta.
    -INPA:lla antaa vikakoodin NV_E Error. (imupuolen asentoanturi?
    -Pidemmän ajon jälkeen tyypilliset: Lambda bank1 ja 2 korjaus alue ylitetty.
    -Syttykatkos kerran (1) ollut kahdessa sylinterissä.
    -Adaptiot nollattu, ei muutosta.
    -Anturin johtoja käytelty irti muttei nyt tuohon nykytilaan parantavaa tekijää ole tullu vastaan.

    Aiemmin (noin kk takaperin) alaväännöt aivan normaalit ja vetoja ihan yläs asti.
    Vanos tiivisteitä ei tietääkseen ole vaihdettu.


    Rankka imuvuoto jossai vai tuo asentoanturi? :think
    Olisiko iisalmessa testi osia kun ei duunari kaikkea kehtaa ostaa


    Tässä vielä tuo vikakoodi:


    EDIT: Voiko kaasuläpän kalibroida INPA:lla jotenkin? Mietin kun adabtaatiot on nollattu ettei sekin sotke soppaa lisää :think
    EDIT2:Tänään mittailin ja testailin niin imupuolen asentoanturista ei saa mitään vastus arvoa. Sökö siis taitaapi olla.
    IISALMESSA TESTI ANTURIA?
    Myöskin lisäilmaluisti tukittu ja ei vaikutusta, myös liikkuu normaalisti käynnissä ollessa.
    DISA luisti liikkuu itelläkin tuossa 2400rpm niinkuin monella muulla täällä..hmm onko eri koneissa eri aukeamis ajankohta?
    Last edited by magilainen; 03-04-2014, 19:14. Reason: muutosta

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Originally posted by Slome View Post
    Vaihtelin tossa omaan m54b22 koneiseen Imm-kaasuläpän välisiä kumiputkia, mutta kun irroittelin siitä ylemmästä sitä haararakappaletta josta lähtee kaksi ohuempaa letkua niin niistä sen ohuemman letkun alkuosa katkesi. Niin nyt kysyisin että mikä letku se on ja voinko nyt pistää sen lähön umpee ja että se letku on vapaasti sielä vai onko sillä jokin merkitys? :think
    Jos nyt oikein muistan niin tuo menee bensapaineensäätimelle. Luultavasti autolla voi ajaa vaikka tuo onkin rikki/tukittu, mutta kannattaa toki korjata ensitilassa.

    Leave a comment:


  • Slome
    replied
    Vaihtelin tossa omaan m54b22 koneiseen Imm-kaasuläpän välisiä kumiputkia, mutta kun irroittelin siitä ylemmästä sitä haararakappaletta josta lähtee kaksi ohuempaa letkua niin niistä sen ohuemman letkun alkuosa katkesi. Niin nyt kysyisin että mikä letku se on ja voinko nyt pistää sen lähön umpee ja että se letku on vapaasti sielä vai onko sillä jokin merkitys? :think

    Leave a comment:


  • skuukeli
    replied
    Denso K20TXR... Nämä on kaks kärkiset, noi boschit ja NGK taitaa olla nelikärkiset, olisko sillä sit niin iso merkitys että sytyttää niin paljon paremmin. Alempi haitari putki näytti kaikinpuolin ehjältä kun sitä pyörittelin ja taittelin käsissä

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Mitkä densot?

    Jommat kummat näistä sinne kuuluis laittaa, jos varman päälle haluaa pelata:
    - BOSCH FGR7DQP
    - NGK BKR6EQUP

    ..sit toisekseen se alempi haitarikumi on se joka yleensä porsii.

    Leave a comment:


  • skuukeli
    replied
    Autona 525i -00, ongelmana nykiminen lämpösellä koneella. Vaihdoin autoon ensimmäisen haitarikumin ja öljynsuodattimenjalan tiivisteen, auto toimi päivän loistavasti ja sit alko ongelmat, alavääntö hukassa, nykii lämpöisellä koneella. Alko nykimään ja löi vikakoodia sytytyshäiriöstä -> puolan vaihto koodin antaneesta sylinteristä toiseen ja vikakoodi seurasi puolaa, joten uusi puola ja tulpat (denso) paikalleen. Nykiminen loppui ja alkoi taas jonkun ajanpäästä uudestaan, ensin nyki vähän ja nyt jo jokakerta lämpösellä koneella. 5 sylinteristä tulee "ingnition fail" ja "burning fail" koodia ja koodi pysyy aina tuossa 5 sylinterissä vaikka vaihtaa puolan ja tulpan. Koodit nollaamalla saa taas kaikki sylinterit käyttöön.

    Tarkastettu:
    -haitarikumit -> etummainen vaihdettu
    -imusarjan päällä oleva alipaineletku ehjä
    -imusarjan takatulpat -> iso vaihdettu
    -yksi puola uusittu
    -MAF-testi noin 60 l/h
    -disa testattu sormitestillä -> disan o-rengas vaihdettu
    -tulpat vaihdettu (denso)
    -lambdaintegrator arvot keskellä
    -roughness tasaset ja vihreellä

    Leave a comment:


  • Nookie
    replied
    Z4 - kone kylmänä, nykii hieman pienillä kierroksilla
    Mikäköhän on kun aamulla lähden niin hetken aikaa nykii hieman, ei huomattavasti, pienillä kierroksilla. Esim. 3. vaihteella ja mennään 30-40 km/h.

    Tätä ei kestä kauan ja sitten ei mitään ongelmaa. Bensansuodatinta en tiedä koska viimeksi vaihdettu.

    Auto BMW Z4 2,5 -03.
    Last edited by Nookie; 12-02-2014, 14:41.

    Leave a comment:


  • Carrera
    replied
    Väärä ketju...
    Last edited by Carrera; 21-01-2014, 20:33. Reason: Väärä ketju...

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Haitarikumiputket ilmeisesti irroitettu huohottimen vaihdon yhteydessä jolloinka a) asennettu kaasuläpälle huonosti, haitariputken kynsi väärässä asennossa kaasuläpän hahloon nähden b) murtunut jostain kohti.
    Joka tapauksessa syy on haitariputkissa eli imuvuoto.

    Vaihdat siis ne molemmat haitarikumiputket.
    Btw, anturit olivat todennäköisesti ehjät..

    #3 ja #6:

    Leave a comment:


  • kaakeli
    replied
    Nyt ois pientä ongelmaa puimurissa. Kyseessä 320i -01
    Eli homma lähti liikkeelle kun huohotin meni rikki. Se vaihdettiin ja homma tuli kuntoon. Vähäksi aikaa.
    Sitten tänään tuli sellainen että tyhjäkäynti heittelee ja tehot tippui kun lähti liikkeelle. Vikakoodit luettu p0171, p0174 ja p0369.
    Nokka-akselin asentoanturi vaihdettu, käynti ei tosin muuttunut. Anturin vaihdon jälkeen alkoi nämä uudet viat.
    Mistä lähtisi liikkeelle? MAF ilmeisesti saattaisi tehdä noita kahta ekaa koodia mutta vaikuttaako se A)tehoihin B)tyhjäkäyntiin?
    Imuvuotoja alan etsimään. Kumitulpat kyllä jo vaihdettu imusarjan takaa.
    Last edited by kaakeli; 07-01-2014, 21:43. Reason: vähän infoa lisää

    Leave a comment:


  • Hammerhood
    replied
    Ok täytyypä kaivella DISsi esiin Kiitos pikaisesta vastauksesta

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Aja mieluummin vaikka DISsillä vanostestit kummallekkin solenoidille. Se ajaa nokkia eri asentoihin ja mittaa säätöajan sekä stabiilisuuden (vuoto), huomattavasti tarkempi kuin itse tuijotella Inpalla.

    Leave a comment:


  • Hammerhood
    replied
    Varmaan menee offtopicin puolelle, mutta voiko joku sanoa että miten tuo vanoksen solenoidien testaus inpalla onnistuu, esim vaikka jos vaikka haluan seurata pakopuolen vanoksen toimintaa aktivoidakseni sen niin voinko tehdä sen auto virrat 2 asesennossa vai onko oltava auto käynnissä?
    Jos joku vois selkeästi ja asiallisesti minulle tuota selventää vaikka privaan tai tänne?

    Leave a comment:


  • Hammerhood
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Rough mittaus ei ole suuniteltu kuin toimimaan tyhjäkäynnillä, turhaa katselet kierroksilla.
    Jaa tätä en tiennytkään

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Rough mittaus ei ole suuniteltu kuin toimimaan tyhjäkäynnillä, turhaa katselet kierroksilla.

    Leave a comment:

Working...
X