Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    M54 Imuvuoto ja Livedata topic

    Tähän ketjuun yleistä ihmettelyä M54 moottoreiden Imuvuodoista, käyntihäiriöstä, Livedatasta ja niin edelleen.


    Imuvuotoja varten tarkasta ainakin seuraavat kohteet:

    -Imusarjaan päässä olevat kumitulpat, osat 15 ja 17:

    Varsinkin tuo isompi osa 17 on monesti halki. Osat maksaa merkkiliikkessä n. 8-9€ yhteensä ja vaihtaa itse muutamassa minuutissa.

    -Haitariputki IMM-Kaasuläppä.
    E6x jne osa 15:

    E39/46, osa 3 ja 7:


    Myös huohotinventtiili + letkut ja viallinen DISA venttiili voi aiheuttaa imuvuotoja:


    DISA + Imusarjan tulpat:


    Imuvuotoja etsittäessä ja tehonpuutteen vaivatessa on hyvä tehdä MAF testi.
    Ohje mittariston salavalikkoon: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113747 (ohje e39 mutta sama periaate myös uudemmissa)
    Kohdasta 4.1 löytyy tuo L/H näyttö. Kolmosvaihteella täyskaasulla hieman ennen rajoitinta pitäisi tulla maksimiarvo näyttöön.
    (Testailut toki suljetulla alueella )

    Ketjua saa täydentää ja voin muokata pääkohdat ensimmäiseen viestiin.
    Lisäilen omasta E60 M54B30:stä muutaman livedatakuvan jatkoksi.

    Attached Files
    Last edited by _nixu_; 07-03-2011, 07:11.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
  • SJHP44
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 86
    • PKS

    #2
    Erinomaisen ketjun avasit! Tälle löytyy varmasti käyttöä.

    Heti kärkeen tarkentava kysymys tuohon MAF -testiin liittyen:
    3.0iA koneella (e39 -00) kolmosvaihteella täyskaasukiihdytys rajoittimelle... paljonko pitäisi kulutuksen olla?


    Ja noihin imuvuotoihin... Omassa koneessa MAF:in jälkeisistä haitariputkista jälkimmäinen riekaleina (molemmat uusittu), samoin kuin tuo imusarjan päädyn nro 17 kumitulppa (uusittu). Koska edelleen kuuluu selkeä pölynimurin ujellus kiihdytettäessä ja alavääntö loistaa välillä poissaolollaan, pidän melkoisen todennäköisenä, että DISA on vaihtoa vaille valmis. Teen vielä tarkentavan testin ennen ostopäätöstä, mutta odotukset silti korkealla Vanos remppa siintää myös tulevaisuudessa, mutta se ei varsinaisesti liity imuvuotoihin. Alavääntöön kylläkin..

    Eli tämänhetkiset oireet tarkemmin: Kylmänä käynnistettäessä esiintyy hetken aikaa tyhjäkäynnillä lievää tutinaa. Katoaa heti ajoonlähdön jälkeen. Kylmänä kone reagoi kaasuun varsin mukavasti ja alavääntöäkin löytyy ainakin perusajeluun asti. Koneen lämmettyä kuuluu konehuoneen puolelta kaasua painettaessa tuo em. pölynimurin ääni ja alavääntö on <3k kierroksilla täysin kateissa. Jos kaasua painaa esim. maantieajossa 80 vauhdissa hiljalleen, ei kone reagoi käytännössä juuri mitenkään, mitä nyt kulutusmittari heilahtaa selkeästi ylöspäin. Mietinkin voisiko tuo DISAn läppä olla hajalla, eli käsittääkseni sen tulisi pysyä kiinni-asennossa aina tuonne lähes 4000 kierroksen tuntumaan ja aueta vasta sitten antamaan lisää ilmaa koneen huutaessa hoosiannaa. Ämeriican voorumeilla kehuivat, että viallinen DISA käyttäytyisi kylmänä kohtuu normaalisti, mutta lämmettyään aukeaisi heti kaasua painettaessa jo 1200 kierroksen kohdilla. Mene ja tiedä... Onko joku testaillut ko. aparaatin toimintaa kotomaassa?
    Last edited by SJHP44; 27-07-2010, 16:12.
    e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #3
      Originally posted by SJHP44 View Post
      Erinomaisen ketjun avasit! Tälle löytyy varmasti käyttöä.

      Heti kärkeen tarkentava kysymys tuohon MAF -testiin liittyen:
      3.0iA koneella (e39 -00) kolmosvaihteella täyskaasukiihdytys rajoittimelle... paljonko pitäisi kulutuksen olla?
      Jep. Täytyy tuota avausviestiä hieman päivitellä kun lisää juttua tulee. Myös nuo vanoksen tiivisteet yms :think

      Joidenkin tietojen mukaan kulutus pitäisi olla 3l koneella luokka 80l/h.
      Itsellä mm. 73.5, 76.5, ja 83l/h tulokset omasta. Tärkeintä olisi näköjään saada maksimirasitus eli kiihdytys mieluusti ylämäkeen. Uusin ja paras tulos 87.1 l/h eli se laskennallinen 84 l/h pitäisi tulla kun kaikki on kunnossa?

      Ja imuvuotoja voi toki olla huohotusjärjestelmässä. Separaattori ja letkut. Toki se DISA on myös varsin mahdollinen vikapaikka. Ensin olisi varmasti hyvä nollata adaptaatiot ja tehdä tuo MAF testi.
      Last edited by _nixu_; 28-07-2010, 08:46.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        #4
        Pyydän että tuo mun tekemä vastaavanlainen threadi Tekniikka puolella suljetaan, siirrän tekstit + kuvat tänne

        Tässä siis mun 330i:

        Originally posted by Dani View Post
        Jos joltain löytyy kyseinen motti ja läppäristä INPA niin ottakaa screenshot live datan taulukoista. Kone mieluiten lämmin ja tyhjäkäynti riittää.
        En tiedä onko M54Bxx koneiden arvot verrattavissa tähän, jos joku tietää niin saa selventää.
        Jos joku haluu testata ja ottaa screenshotit + samalla luetuttaa vikakoodit niin minut löytää Espoosta, privalla yhteyttä vaan.

        Tässä siis omat arvot, auto siis E46 330i '02 103tkm ajettu jossa vakio vanos O-renkaat, bensafiltteri on 90% varmuudella vaihdettu ja kumiset haitariputket myös. DISA orkkis.





        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #5
          Ja nickname bmw330ci:n tekstit + kuvat:

          Originally posted by bmw330ci View Post
          Auto E46 330Ci -00 ajettu 148tkm
          Vaihdettuja osia mitä nyt mieleen äkkiä tulee : Ilmamassamittari,kumiset haitariputket, imu ja pakopuolen nokka-akselin asentotunnistin,polttoaineensuodatin

          Kone lämpöisenä tyhjäkäynnillä ->





          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4627
            • Tampere

            #6
            Originally posted by SJHP44 View Post
            Erinomaisen ketjun avasit! Tälle löytyy varmasti käyttöä.

            Heti kärkeen tarkentava kysymys tuohon MAF -testiin liittyen:
            3.0iA koneella (e39 -00) kolmosvaihteella täyskaasukiihdytys rajoittimelle... paljonko pitäisi kulutuksen olla?


            Ja noihin imuvuotoihin... Omassa koneessa MAF:in jälkeisistä haitariputkista jälkimmäinen riekaleina (molemmat uusittu), samoin kuin tuo imusarjan päädyn nro 17 kumitulppa (uusittu). Koska edelleen kuuluu selkeä pölynimurin ujellus kiihdytettäessä ja alavääntö loistaa välillä poissaolollaan, pidän melkoisen todennäköisenä, että DISA on vaihtoa vaille valmis. Teen vielä tarkentavan testin ennen ostopäätöstä, mutta odotukset silti korkealla Vanos remppa siintää myös tulevaisuudessa, mutta se ei varsinaisesti liity imuvuotoihin. Alavääntöön kylläkin..

            Eli tämänhetkiset oireet tarkemmin: Kylmänä käynnistettäessä esiintyy hetken aikaa tyhjäkäynnillä lievää tutinaa. Katoaa heti ajoonlähdön jälkeen. Kylmänä kone reagoi kaasuun varsin mukavasti ja alavääntöäkin löytyy ainakin perusajeluun asti. Koneen lämmettyä kuuluu konehuoneen puolelta kaasua painettaessa tuo em. pölynimurin ääni ja alavääntö on <3k kierroksilla täysin kateissa. Jos kaasua painaa esim. maantieajossa 80 vauhdissa hiljalleen, ei kone reagoi käytännössä juuri mitenkään, mitä nyt kulutusmittari heilahtaa selkeästi ylöspäin. Mietinkin voisiko tuo DISAn läppä olla hajalla, eli käsittääkseni sen tulisi pysyä kiinni-asennossa aina tuonne lähes 4000 kierroksen tuntumaan ja aueta vasta sitten antamaan lisää ilmaa koneen huutaessa hoosiannaa. Ämeriican voorumeilla kehuivat, että viallinen DISA käyttäytyisi kylmänä kohtuu normaalisti, mutta lämmettyään aukeaisi heti kaasua painettaessa jo 1200 kierroksen kohdilla. Mene ja tiedä... Onko joku testaillut ko. aparaatin toimintaa kotomaassa?
            Disa venttiilin toimintaa voit ihmetellä kierrättämällä konetta tyhjäkäynnillä yli 3750rpm. Ja jos olet tullut juuri ajosta tuo varmasti toimii tuossa tyhjäkäynnillä suurinpiirtein samanlailla kuin ajossakin koska lämmöt koneessa on bauttiarallaa kohdallaan..

            Eli koneen narahtaessa käyntiin venttiiliaktivoituu ja yli 3750kierroksessa asento muuttuu toiseksi.. ja tietysti osan voi ottaa muutamalla torxilla irti ja todeta osan mekaanisen kunnon myös.

            Mielestäni turhan arvokas osa huvikseen vaihdettavaksi..

            Ehkä paino kannattaisi kuitenkin tuon tutkimisen jälkeen siirtää noihin vanoksen tiivisteisiin.. niin _monen_ auton tyhjäkäynti ja vääntö ongelmat on niillä ratkennut.. ja yksikään ei ole huonommaksi mennyt..
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #7
              Originally posted by fraatti View Post
              Ehkä paino kannattaisi kuitenkin tuon tutkimisen jälkeen siirtää noihin vanoksen tiivisteisiin.. niin _monen_ auton tyhjäkäynti ja vääntö ongelmat on niillä ratkennut.. ja yksikään ei ole huonommaksi mennyt..
              Tää on niin 100% faktaa että oksat pois, monet etsivät syytä aivan muualta vaikka vika onkin väljistä vanos männistä.
              Ja nimen omaan se ei huonommaksi mene kun uudet laittaa kiinni
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • creative 22
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 560
                • Alavus

                #8
                Pulisen nyt tähän sitten minäkin kerran peli aukesi.Sain juuri oman autoni kasaan, uusin imusarjan tiivisteet, koko huohotinhässäkän letkuineen.Myös Maf-putket uusittu ja tulpat imusarjan päässä tsekattu..Ei mitään vaikutusta kylmänä konkkaukseen..Seuraavaksi täytyy tukia tuota disaa, mekaanisesti se vaikuttaa ehyeltä mutta mielestäni siltä suunnalta kuuluu
                liikaa imuääntä, missä tuon tavallisin vuotokohta on?Onko osa kuinka kallis?Ps:voiko inpan livedatasta päätellä vanoksen väärän toiminnan moottorin ollessa kylmä??Minulla heittää tuo "rough" arvo useissa sylintereissä punaiselle kylmänä, ja 3/6 oireilevat niin kauan että vikavalo syttyy.
                Last edited by creative 22; 27-07-2010, 22:23.
                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                BMW Freude Am Fahren

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  #9
                  Nollasin kaikki Adaptionit ja jotenkin tuntu kärry hitusen ärhäkkäämmältä, ihan kun olis tullut enemmän vääntöä alarekisteriin < 3000RPM, huomasin tämän heti kun nollauksen jälkeen pihasta lähdin ajelemaan. Onko tää edes mahdollista?

                  Salavalikon 4.1 antoi suoralla tiellä kakkosella arvon 76.2L/h juuri ennen kun rajoitin päräytti tulille. Ylämäkeä kolmosvaihtella en päässy testaamaan, tulis varmaan suurempi lukema.

                  3. vaihde suora tie, ilmastointi pois päältä, uusin Race Chrono + 1Hz GPS:ä 4.68s.
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • SJHP44
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2009
                    • 86
                    • PKS

                    #10
                    Originally posted by fraatti View Post
                    Disa venttiilin toimintaa voit ihmetellä kierrättämällä konetta tyhjäkäynnillä yli 3750rpm. Ja jos olet tullut juuri ajosta tuo varmasti toimii tuossa tyhjäkäynnillä suurinpiirtein samanlailla kuin ajossakin koska lämmöt koneessa on bauttiarallaa kohdallaan..

                    Eli koneen narahtaessa käyntiin venttiiliaktivoituu ja yli 3750kierroksessa asento muuttuu toiseksi.. ja tietysti osan voi ottaa muutamalla torxilla irti ja todeta osan mekaanisen kunnon myös.

                    Mielestäni turhan arvokas osa huvikseen vaihdettavaksi..

                    Ehkä paino kannattaisi kuitenkin tuon tutkimisen jälkeen siirtää noihin vanoksen tiivisteisiin.. niin _monen_ auton tyhjäkäynti ja vääntö ongelmat on niillä ratkennut.. ja yksikään ei ole huonommaksi mennyt..
                    No niin.. Tuli tässä illan mittaan testattua tuota DISAn toimintaa ja purettua muutenkin imupuoli kohtuu atomeiksi. DISAn läppä sulkeutuu normaalisti koneen käynnistyessä ja kierrosten ollessa n. 2300-2400 se aukeaa - eli aika kaukana ollaan tuosta 3750 rpm:stä. Vaikuttaako tuo sitten alavääntöön ja moottorin käytökseen kuinka paljon, en tiedä. Ilmeisesti jotain kuitenkin. Jousi tuntui olevan jämäkkä ja muutoin osa päällisin puolin ok. Osaako joku guru sanoa, onko tuon vaihtaminen näillä tiedoilla kannattavaa?

                    Ja kyllä. Kuten aikaisemmin sanoin on vanosremppa joka tapauksessa edessä. Ilmeisesti helpoimmalla pääsee kun tilaa tiivisteet suoraan Beisanilta..?

                    Aihetta sivuten... Imusarjan kuljettajan puoleisessa päädyssä, juurikin tuossa pahamaineisten kumitulppien (nrot 17 ja 15) vieressä roikkuu meikäläisellä "ylimääräinen" sähköjohto, jossa urospuolinen liitin. En ole tuolle paikkaa löytänyt, eikä se tuosta minnekkään yletä. Onko kyseessä manuaali-ilmastointiin tjm liittyvä johto joka on automaatti-ilmastoiduissa tarpeeton vai ajelenko vajaatoiminnallisella autolla?

                    Huomenissa vikakoodien luku ja arvojen nollaus. Katsotaan mitä löytyy...
                    e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

                    Comment

                    • TKGL
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 260
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by SJHP44 View Post
                      No niin.. Tuli tässä illan mittaan testattua tuota DISAn toimintaa ja purettua muutenkin imupuoli kohtuu atomeiksi. DISAn läppä sulkeutuu normaalisti koneen käynnistyessä ja kierrosten ollessa n. 2300-2400 se aukeaa - eli aika kaukana ollaan tuosta 3750 rpm:stä. Vaikuttaako tuo sitten alavääntöön ja moottorin käytökseen kuinka paljon, en tiedä. Ilmeisesti jotain kuitenkin. Jousi tuntui olevan jämäkkä ja muutoin osa päällisin puolin ok. Osaako joku guru sanoa, onko tuon vaihtaminen näillä tiedoilla kannattavaa?

                      Ja kyllä. Kuten aikaisemmin sanoin on vanosremppa joka tapauksessa edessä. Ilmeisesti helpoimmalla pääsee kun tilaa tiivisteet suoraan Beisanilta..?

                      Aihetta sivuten... Imusarjan kuljettajan puoleisessa päädyssä, juurikin tuossa pahamaineisten kumitulppien (nrot 17 ja 15) vieressä roikkuu meikäläisellä "ylimääräinen" sähköjohto, jossa urospuolinen liitin. En ole tuolle paikkaa löytänyt, eikä se tuosta minnekkään yletä. Onko kyseessä manuaali-ilmastointiin tjm liittyvä johto joka on automaatti-ilmastoiduissa tarpeeton vai ajelenko vajaatoiminnallisella autolla?

                      Huomenissa vikakoodien luku ja arvojen nollaus. Katsotaan mitä löytyy...
                      Mistä tietää milloin se DISA läppä aukeaa? Kuuluuko se jotenkin äänestä?

                      Comment

                      • SJHP44
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 86
                        • PKS

                        #12
                        Originally posted by TKGL View Post
                        Mistä tietää milloin se DISA läppä aukeaa? Kuuluuko se jotenkin äänestä?
                        DISA:n läpän liikkeen ja toiminnan tajuat helpoiten kun ruuvaat aparaatin irti imusarjasta. Kaksi 40 torxia auki ja osa on kädessäsi. Liikuttamalla läppää sormin, huomaat, kuinka läpän "välitin"varsi/tanko liikkuu läpän ja jousen välissä. Tämä sama varsi näkyy osan ollessa kiinni imusarjassa suoraan ylhäältä päin katsottaessa. Oheisessa kuvassa varren kohta ympyröity punaisella, kuva vain otettu suoraan kuskin puolelta, joten varsi jää tuon sähköliittimen taakse piiloon.

                        Pyydä kaveri ihmettelemään DISAa tai vaihtoehtoisesti käynnistämään auto ja painamaan kaasua. Auton käynnistyessä läppä sulkeutuu eli varsi liikkuu koko pituutensa kohti kuskia. Kierrosten noustessa sen pitäisi tietäjien mukaan avautua vasta n. 3750 rpm kohdilla, itselläni ko. manööveri tapahtui jo n. 2400 rpm kohdilla. Tällöin varsi liikkuu koko pituutensa vastaavasti keulaa kohti. Ja liike on selvä, ehkä n. 4 cm pituudeltaan, joten sen kyllä huomaa.

                        Creative22: DISA maksaa Laakkosella 185 euroa, joten testi kannattaa tehdä ennen ostamista
                        Attached Files
                        e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

                        Comment

                        • TKGL
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 260
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by SJHP44 View Post
                          DISA:n läpän liikkeen ja toiminnan tajuat helpoiten kun ruuvaat aparaatin irti imusarjasta. Kaksi 40 torxia auki ja osa on kädessäsi. Liikuttamalla läppää sormin, huomaat, kuinka läpän "välitin"varsi/tanko liikkuu läpän ja jousen välissä. Tämä sama varsi näkyy osan ollessa kiinni imusarjassa suoraan ylhäältä päin katsottaessa. Oheisessa kuvassa varren kohta ympyröity punaisella, kuva vain otettu suoraan kuskin puolelta, joten varsi jää tuon sähköliittimen taakse piiloon.

                          Pyydä kaveri ihmettelemään DISAa tai vaihtoehtoisesti käynnistämään auto ja painamaan kaasua. Auton käynnistyessä läppä sulkeutuu eli varsi liikkuu koko pituutensa kohti kuskia. Kierrosten noustessa sen pitäisi tietäjien mukaan avautua vasta n. 3750 rpm kohdilla, itselläni ko. manööveri tapahtui jo n. 2400 rpm kohdilla. Tällöin varsi liikkuu koko pituutensa vastaavasti keulaa kohti. Ja liike on selvä, ehkä n. 4 cm pituudeltaan, joten sen kyllä huomaa.

                          Creative22: DISA maksaa Laakkosella 185 euroa, joten testi kannattaa tehdä ennen ostamista
                          Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Olen epäillyt tuota DISAn toimintaa omassa autossani jo jonkin aikaa. Se pitää kummallisen alipaineäänen heti vähänkin reippaammin kaasua painettaessa. Tuntuu kuin se läppä lävähtäsi heti auki.

                          Comment

                          • SJHP44
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 86
                            • PKS

                            #14
                            Originally posted by TKGL View Post
                            Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Olen epäillyt tuota DISAn toimintaa omassa autossani jo jonkin aikaa. Se pitää kummallisen alipaineäänen heti vähänkin reippaammin kaasua painettaessa. Tuntuu kuin se läppä lävähtäsi heti auki.
                            ... Joku kertoi bimmerforumilla oman viallisen DISAnsa läpän aukeavan heti 1200 rpm kohdilla. DISAn vaihto teki kuulemma autosta kuin uuden. Tässä täytyy toki ottaa huomioon myös se, että kyseinen sankari oli vaihtanut tätä ennen autoonsa lähes kaiken alavääntöön vaikuttavan ml. vanoksen tiivisteet. Jos autossasi on muuten kaikki kunnossa, ja tuo läppä aukeaa heti kaasua vähänkään painettaessa, niin sanoisin, että vaihto auttaa kummasti.
                            e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

                            Comment

                            • kemo81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2010
                              • 1248
                              • ylöjärvi

                              #15
                              Onko kellään hajua mitä merkkaa jos tuon disa venttiilin läpän tiiviste on halkeillut?Kuinka tiivis sen läpän on syytä olla sulki asennossa.Itsellä n52b25 kone ja tuo moottorin puoleinen(pienempi) disa on tuossa jamassa et tiiviste halki ja puutuu pari pientä palaakin.Kone leväällää tällä hetkellä ja osa tilauksessa.
                              Lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=196000

                              Ja mulla nuo salavalikon huiput olivat muistaakseni tuosta pannusta tällä hetkellä 61,7l/h ja tehoa tuossa pitäisi olla se 218hv..Vähä vähäiseltä kuulostaa jos tuosta m54 pitäis olla 80 litran luokkaa..
                              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                              Ex.
                              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                              e91 325i 2005 ArktisMetal
                              e46 320ci 2001 TobassBlue
                              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                              S1000rr 2010 Thunder grey

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎