Originally posted by perberi
View Post
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos sinulla oli jo separaattori irti, niin aika helppo tuo letku olisi ollut vaihtaa samalla. Ei tarvitse ottaa imusarjaa irti. Ei tuon letkun pitäisi olla öljyssä, joko se vuotaa tai sitten moottorissa on jossain lähistöllä öljyvuotoa. Tuosta huohotinputkien vaihdosta on jo ollut täällä aika paljon juttua parissakin viestiketjussa. Ehkä juttua kannattaisi jatkaa niissä.Originally posted by SJHP44 View PostIrrotitko imusarjan operaatiota varten, vai onnistuuko paikallaan? Mitä joutuu purkamaan? Meikäläisellä ( ja varmaan myös sinulla ) letkut näyttävät kulkevan jossakin imusarjan sisällä... tästä pelko isotöisestä vaihdosta...
Esim:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=116499
Comment
-
Onnistuu ilman imusarjan irroittamista, mutta varaa aikaa ja hyvä valaistus + pienikokoinen peili kaveriksi. Osien takaisinlaittoa kannattaa harjoitella ainakin itse separaattorin ja 3-letkun osalta kun niiden välinen liitos on kierteellä, ja näiden asennusta kannattaa harjoitella jo ennen asennusta; se 3-letku kun pitää käytännössä laittaa paikalleen pelkällä näppituntumalla. Seurasin seuraavan sivuston ohjeita ja kuvia: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=643639Originally posted by SJHP44 View PostIrrotitko imusarjan operaatiota varten, vai onnistuuko paikallaan? Mitä joutuu purkamaan? Meikäläisellä ( ja varmaan myös sinulla ) letkut näyttävät kulkevan jossakin imusarjan sisällä... tästä pelko isotöisestä vaihdosta...
Puhdistin lisäksi kaasuläpän ja tyhjäkäyntiventtiilin puhdistussprayllä. Öljytikun putken takaisinlaitossa joutui eniten ähisemään kun ei meinannut millään saada painettua takaisin oikeassa asennossa.
Noita soveltaen pitäisi onnistua myös 5-sarjaan huohottimen vaihto, ja siinä taitaa olla vähän enemmän tilaa ympärillä työskennellä.
- - - -
Ja noista kulutuslukemista.. Olen lisäksi vaihtanut Vanoksen tiivisteet pari viikkoa sitten. Kerran kokeilin tasaisella tiellä täyskaasukiihdytyksen kolmosvaihteella 60 -> 120 vauhtiin ehkä päässyt mihinkään 7x.x l/h -kulutukseen. Pitäisi varmaan kokeilla uudestaan joskus. Muut lukemat (rough yms) ovat olleet samaa luokkaa linkitettyjen kuvien kanssa.435i
Ex: 330i
Comment
-
OK. Kiitos Perberi ja TJJ tiedoista!
No siinähän nuo letkut 3 ja 7 ovat imusarjan muovisuojan alla, jösses sentään. Kaikkien puusilmien kantaisänä en tietenkään tätäkään heti huomannut ... 3 vuotaa selkeästi öljyä ja taisipa moinen johtua surkeasta o-renkaasta... taidan käydä hakemassa uudet Lakoselta ja istutan ne paikalleen illalla. Minulla tuo 3. letkun ja separaattorin liitos oli samanlaisella painettavalla klipsillä kuin muissakin huohotinjärjestelmän letkuissa... Liekö sitten 3- ja 5- sarjan eroja??
Kokeilehan Perberi vielä sitä MAF -testiä kuten nixu aikaisemmin mainitsi: kolmosvaihteella rajoittimelle asti, siellä se maksimilukema vilkahtaa
e39 530iA M-Sport -00 Titansilber
Comment
-
Ei tuo 3. letkun liitos ole painettava, sinulla taitaa olla se irti/rikki. Putki menee paikalleen vain yhdessä asennossa ja lukittuu kiertymällä. Eli asennuksessa 3. putki pitää olla käännetty reilusti lohkoon päin, sitten pää painetaan separaattorin lähtöön (se uppoaa siihen vain yhdessä kohdassa) ja käännetään putki ylös jolloin se lukittuu. Aika helppo homma jos on tehnyt osat irrallaan valkoisella tussilla kohdistusmerkkejä siihen kohtaan jossa putki uppoaa separaattorin lähtöön, ilman tuota saattaa mennä hermot... Silikonispray saattaa auttaa jos tuon putken eriste ahdistaa imusarjaan. Nuo osat ovat samat 3- ja 5-sarjoissa.Originally posted by SJHP44 View PostMinulla tuo 3. letkun ja separaattorin liitos oli samanlaisella painettavalla klipsillä kuin muissakin huohotinjärjestelmän letkuissa... Liekö sitten 3- ja 5- sarjan eroja??
Comment
-
Mites muuten toi INPA homma pelaa, toimiiko se carsoft kaapeleilla vai pitääkö tilata uudet kaapelit? Noiden hintahaarukka näyttää olevan mitä vaan 15-160e välillä... Onko toimimattomia malleja ollut vai uskaltaako kiinasta tilata perus 35e setin?
Tää vissiin olis ihan ok softa?
Last edited by Juppe; 03-08-2010, 09:54.
Comment
-
Enpä ole uusinut lambdoja mutta toisesta vastaavasta (toimivasta) autosta on kokeiltu vaihtaa, ei vaikutusta..täytyy tuo lämmitys vielä tutkia.Mahtaako tuosta tulla edes vikakoodia jos lämmitys ei toimi?Originally posted by TJJ View PostEntä ennen katalysaattoria olevat lambdat, onko ne jo vaihdettu uusiin? Oletko tutkinut toimiiko niiden lämmitys eikä lämmitysjännitteen johdoissa ole katkosta?
Edit:Lisään tähän tulleet vikakoodit viimeisimmästä kylmäkäynnistyksestä, koetan laittaa myöhemmin pari kuvaa livedatasta:
Käynnistyksen jälkeen lähes kaikki "Rough"-arvot heittävät punaiselle, muut laskevat vihreälle kunhan moottori vähän lämpenee
mutta 3.s jää maksimiin ja sytyttää vikavalon/sulkee suuttimen.Jos auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan, se taas toimii
jotenkin ja vikavalo sammuu, rough arvo edelleen punaisella mutta laskee kuitenkin tämän jälkeen vihreälle alueelle.Myös 6.s
antaa tässä tapauksessa tuon saman vikakoodin vaikka "rough" ei punaiselle menekkään.
Mikä ihme tätä rakkinetta oikein vaivaa??Ensin käy noin 5s aivan kunnolla ja sitten käynti sekoaa täysin?
240 Burning Fail cylinder 3
Carb A Carb B1
243 -//- -//- cylinder 6
Carb B1
239 -//- -//- cylinder 2
Carb B1
124 Variable Jet System
Ks-) Ground or open circuitLast edited by creative 22; 03-08-2010, 16:01.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
Ei tarvi välttämättä kiinasta asti ja saa varmasti toimivanOriginally posted by Juppe View PostMites muuten toi INPA homma pelaa, toimiiko se carsoft kaapeleilla vai pitääkö tilata uudet kaapelit? Noiden hintahaarukka näyttää olevan mitä vaan 15-160e välillä... Onko toimimattomia malleja ollut vai uskaltaako kiinasta tilata perus 35e setin?
Tää vissiin olis ihan ok softa?
http://cgi.ebay.co.uk/BMW-diagnostic...ht_7038wt_1137
E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
jos lambdan lämmitys ei toimi, tulee vikakoodi.Originally posted by creative 22 View PostEnpä ole uusinut lambdoja mutta toisesta vastaavasta (toimivasta) autosta on kokeiltu vaihtaa, ei vaikutusta..täytyy tuo lämmitys vielä tutkia.Mahtaako tuosta tulla edes vikakoodia jos lämmitys ei toimi?
Mikä ihme tätä rakkinetta oikein vaivaa??Ensin käy noin 5s aivan kunnolla ja sitten käynti sekoaa täysin?
124 Variable Jet System
Ks-) Ground or open circuit
oletko testannut tankinhuohotus venttiilin, löytyy imusarjan alta etupuolelta
mites ne vanoksen tiivisteet? kylmänä auto lämmittää kattia kääntelemällä pakonokkaa ja tämä on juuri se mikä aihauttaa vanhemmissa m52 pannuissa tuon kierrosten putoamisen..Last edited by fraatti; 03-08-2010, 16:51.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Jos noista huohotinletkuista jatkais tosiaan siellä cold climate -topikissa..
Se jäi tästä epäselväksi, että kuuluuko sen koneen viheltää kaasulla missään vaiheessa vai onko se heti selvä imuvuoto etc? Tuo efekti on kuitenkin ollut jokaisessa M54 missä siihen olen kiinnittänyt huomiota.
Jos kaasuläpälle vievä haitarikumi vuotaa, minun tapauksessani moottorin vikavalo syttyi järjestäen kun ajoi kevyellä tasakaasulla pidempään. Nollautui ajoittain tiukemmassa ajossa. Vikakoodi P0174, seos laiha. Korjauksena IMM-kaasuläppä kumi vaihtoon.Last edited by Dualfun; 03-08-2010, 19:14.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Ei kyllä vihellä tää 330i, edellinen 328i taas vihelsi ja en löytänyt syytä vaikka imuvuotoja metsästin ja vaihdoin haitariputket, ehkä ne kumitulpat imusarjan kyljestä falskas tjsp.
Comment
-
Njoo, sillä tässä vaan mietin että omakin vislaa mutta silti tulee dynossa siistit käppyrät, ei vikakoodeja, kaikki INPA livedatat kunnossa, ja performancekellotukset reilusti alle tehdasarvojen.Originally posted by Dani View PostEi kyllä vihellä tää 330i, edellinen 328i taas vihelsi ja en löytänyt syytä vaikka imuvuotoja metsästin ja vaihdoin haitariputket, ehkä ne kumitulpat imusarjan kyljestä falskas tjsp.
Kannattaako alkaa edes miettiä asiaa? Oisko arvon ko. tekniikan tietäjillä faktaa aiheesta.
Tsekkauslistaa:
-Huohottimet vaihdettu cold climateen, edelliset oli myös ok
-IMM-kaasuläppä haitariputki vaihdettu, edellisessä reikä, mittaristossa vikavalo, vikakoodi P0174 (seos laiha (lohko 2))
-DISA purettu, karstat putsattu, toiminta ok, tiivisteet ok
-Kumitulpat kurkkaan kun muistan (vaihdan), uusi tieto minulle.Last edited by Dualfun; 03-08-2010, 19:12.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Kuten 328, kaikki toimi kuten piti ja suorituskyky tapissa, dynokäppyrät hienot ja tasaiset, kulutus todellakin kohillaan mutta pieni ärsyttävä vislaus vaan otti kaaliin.
Comment
-
Tuollaiseen keskusteluun törmäsin, siinä 530i:n vihellys (ja jonkinlainen tehojen puute) oli korjaantunut sytytystulppien vaihdolla:
Viestissä #21 ongelman ratkaisu. Aika outo juttu.
Comment
-
Mulla vislasi M54B30 erittäin kuuluvasti ja reikäisen haitariputkien vaihdolla vislaus jäi pois. Mutta ähäkutti, kyllähän se saatana vislaa edellee. Tosin niin paljon vaimeammin, että korva tarvitsi vähän aikaa havaitakseen tuon.
Eli pointtina siis, että kyllä tuo vihellys jotenkin imuvuotoon edellä mainitun perusteella viittaisi, koska tukkimalla se vaimeni radikaalisti. Vai onko nuo vislannu uudesta asti? Kertokoon se, joka on ostanut uutena?:think
Se mikä itseäni askarruttaa niin liittyvätkö imuvuodot ja kyseisen koneen taipumus kuluttaa öljyä jotenkin toisiinsa? Eli siis aiheuttaako imuvuoto jossain, esim haitariputkessa tai huohottimen letkuissa tai imusarjan takana olevissa tulpissa öljynkulutusta? Mulla nimittäin oli selvästi öljyiset nämä haurastuneet tulpat ja öljyä oli roiskunut tulppien alapuolelle. Vai onko se ollut seurasta sitten jostain muusta...’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
Comment