Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wages
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 41
    • Raasepori

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Letku löytyis nyt, ja eristetty oli tosiaan vaikka en sen tarkemmin sellaista tilannutkaan, mutta kaipa se menee auton mallin mukaan. Toi on ilmeisesti helppo vaihtaa jos poistaa sen suojamuovin moottorin päältä?
    Kyllä, imusarjan päältä muovi pois ja se näkyy siinä heti. Toi on vaikea ehjänä pois kun pitäis olla pienet näpit et onnistuu, mut samahan se jos laitat uutta tilalle ni murrat pois. Mulla ainakin oli niin hapero toi et heti napsahti kun vähän otti kiinni.
    Tosta jälkimmäisestä en osaa sanoa muuta kun et kai sekin halkeaa samalla tavalla kun noi IMM:n ja kaasuläpän välisetkin putket. Ei kun vaihtoon vaan, ei varmaan maksa paljoa ja sit on sekin kunnossa.
    E39 520iA touring, -01 Schwarz II
    Ex-,E36 316 touring, -97 Alpinweiss II

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      EDIT: Ja toinenkin kyssäri vielä, eli onko oletettavaa että tuo ICV:ltä http://www.marianresearch.com/images/CVVParts_2.jpg harmaana näkyvä kumiputki (ICV Grommet 11611437453) on myös rikki?
      Minä vaihdoin tuon samalla kun vaihdoin M54 imusarjan, mutta eipä siinä vanhassa osassa ollut mitään vikaa tai alkavaa haurastumista/kovettumista. Lähinnä ajattelin, että se voisi olla väljä tuosta liitoksesta, mutta eipä ollut.
      E39 528iA

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        Return Pipe tuo #7 joka näyttää tältä:
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • Enliz
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 1503
          • Espoo

          Missä homma pissii. Vikavalo syttyy ja herjailee seuraavia imuvuoto ongelmia:

          227 lambda contol tolerance Bank 1
          228 lambda contol tolerance Bank 2

          Auto käy ja kukkuu, ei pätki ei nyi. Vikavalo vaan ketuttaa.
          Tähän menessä olen vaihtanut/tarkastanut:

          - Imusarjan kumitulpat osat: 15,17
          - Haitariputki on ehjä, tutkittu valolla / ei murtumia.
          - imusarjan returnpipen ajattelin vaihtaa, vaikka ei päälle päin näy mitään.

          Tässä inpa livedatoja, kommentoikaa paremmin tietävät:







          :think
          now: Mercedes Benz 350e AMG
          ex: f30 320i M-Sport
          ex: e46 320i M-Sport II
          ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
          ex: e36 316i Compact
          ex: e39 530i M-Sport
          ex: e46 320Cd M-Sport II

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Reilu imuvuoto kun korjausarvotkin on plussan puolel reilusti.
            Käy kaikki ne tulpat imusarjan päädystä läpi + alipaineletkut yms yms.
            Helpoin varmaan purkaa koko imusarja pois ja uusi varuilta kaikki jollei mitään selvää löydy.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Enliz
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 1503
              • Espoo

              Originally posted by Supa View Post
              Reilu imuvuoto kun korjausarvotkin on plussan puolel reilusti.
              Käy kaikki ne tulpat imusarjan päädystä läpi + alipaineletkut yms yms.
              Helpoin varmaan purkaa koko imusarja pois ja uusi varuilta kaikki jollei mitään selvää löydy.


              Supa;

              Onko kuvassa punasena rajattu oleva letku juuri se huohotinletku "Returnpipe" jos niin tuon voisi vielä vaihtaa.. Suojakuorta en sen kummemmin availlut
              Eihän imusarjan takana ole muita kuin ne 3 tulppaa?
              Jonkin liitin siellä takana on irti, osaatteko sanoa mistä mahtaisi olla irti?

              Alkaa mielenkiinto loppumaan noiden letkujen pyörittelyyn,
              Onko joku erikoistunut näihin surullisiin imuvuotoihin jos veis auton pajalle.. Tulis kerralla kuntoon
              Last edited by Enliz; 20-04-2011, 09:19.
              now: Mercedes Benz 350e AMG
              ex: f30 320i M-Sport
              ex: e46 320i M-Sport II
              ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
              ex: e36 316i Compact
              ex: e39 530i M-Sport
              ex: e46 320Cd M-Sport II

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7425
                • Oulu

                Originally posted by Enliz View Post
                Onko kuvassa punasena rajattu oleva letku juuri se huohotinletku "Returnpipe" jos niin tuon voisi vielä vaihtaa..
                Onhan se. Mulla toi on nyt pääsiäisenä vaihto-ohjelmassa, mutta jotenkin en usko aiempien kokemusten valossa että tuokaan auttaa. Välillä menee pari viikkoa ilman vikavaloa, mutta eilen taas syttyi kun kävi lämpimänä vajaan minuutin tyhjäkäyntiä. Imuvuotohan siellä varmasti on syynä, mutta kun sen vaan löytäis...
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Enliz
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 1503
                  • Espoo

                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Onhan se. Mulla toi on nyt pääsiäisenä vaihto-ohjelmassa, mutta jotenkin en usko aiempien kokemusten valossa että tuokaan auttaa. Välillä menee pari viikkoa ilman vikavaloa, mutta eilen taas syttyi kun kävi lämpimänä vajaan minuutin tyhjäkäyntiä. Imuvuotohan siellä varmasti on syynä, mutta kun sen vaan löytäis...
                  Joo, tässä alkaa pikkuhiljaa epätoivoiseks ni tuntuu et kaikki kun on vaihdettu, vika löytyy jostain sieltä mistä ei tullut ekana katottua.

                  Mullakin välillä on pari vkoa valopoissa, mutta noita kun arvoja joku fiksumpi tulkitsee niin nähtävästi imuvuotoa on havaittavissa. Hiukan outoa, kun kyseinen vika ilmaantui laturin vaihdon jälkeen. Laturi on alkuperäinen, ja lataa oikein.

                  Millaista herjaa ilmamassamittari antaa jos on rikki?
                  now: Mercedes Benz 350e AMG
                  ex: f30 320i M-Sport
                  ex: e46 320i M-Sport II
                  ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                  ex: e36 316i Compact
                  ex: e39 530i M-Sport
                  ex: e46 320Cd M-Sport II

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    Ootko tutkinut DISA:n? Mulla löyty se ratkaiseva viimeinen vuoto siitä.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7425
                      • Oulu

                      Originally posted by Ha2 View Post
                      Ootko tutkinut DISA:n? Mulla löyty se ratkaiseva viimeinen vuoto siitä.
                      Joo, viimeksi käytin DISA:n irti enkä havainnut mitään epäilyttävää siinä. Sillä kai on jostain syystä tapana hajota lähinnä noissa M54B30-koneissa.

                      Mutta voi sitä toisenkin kerran vilkaista jos on jotain erityistä syytä epäillä. Tiivistys näytti olevan kunnossa ja läppä liikkui OK.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        Joo se olikin lähinnä Enlizille, koska hänellä näyttää olevan M54B30. Tiedän montakin, joilla on ollu juuri kolmilitrasessa DISA rikki. Pikkuveljen ja isän M54B25:issa näytti olevan ihan kunnossa, kun tarkastettiin. Kaikki autot on suunnilleen samanikäisiä. Mulla vuoti akselista ilmaa ja läppäakseli oli poikki.
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • Enliz
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 1503
                          • Espoo

                          Originally posted by Ha2 View Post
                          Joo se olikin lähinnä Enlizille, koska hänellä näyttää olevan M54B30. Tiedän montakin, joilla on ollu juuri kolmilitrasessa DISA rikki. Pikkuveljen ja isän M54B25:issa näytti olevan ihan kunnossa, kun tarkastettiin. Kaikki autot on suunnilleen samanikäisiä. Mulla vuoti akselista ilmaa ja läppäakseli oli poikki.
                          Pitää tänää tutkii toi DISA jos auttais
                          now: Mercedes Benz 350e AMG
                          ex: f30 320i M-Sport
                          ex: e46 320i M-Sport II
                          ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                          ex: e36 316i Compact
                          ex: e39 530i M-Sport
                          ex: e46 320Cd M-Sport II

                          Comment

                          • Enliz
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 1503
                            • Espoo

                            Originally posted by Enliz View Post
                            Pitää tänää tutkii toi DISA jos auttais
                            DISA näytti toimivan oikein, aukee läppä alle 3000rpm.. Ellei tuo 3700rpm ollut nyt se "Oikea" aukeamis vaihe. Putsasin, ja kokeilin että läppä liikkuu jouheasti manuaalisesti. Ellei tuossa ollut muuta "check" listaa jolla voisi perustella sen olevan syyllinen
                            now: Mercedes Benz 350e AMG
                            ex: f30 320i M-Sport
                            ex: e46 320i M-Sport II
                            ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                            ex: e36 316i Compact
                            ex: e39 530i M-Sport
                            ex: e46 320Cd M-Sport II

                            Comment

                            • Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

                              Tarkistitko vuotaako se ilmaa jostain kohti. Itse ruiskin starttipilottia ympäri sitä DISA:a ja onnistuin paikantamaan vuodon sen akselin juuresta, joka menee siitä pyöreästä pikkupurnukasta siihen kantikkaaseen laatikkoon.
                              E61 525d LCI

                              Comment

                              • Jakuza
                                BTCF Member
                                • Nov 2006
                                • 516
                                • Brisbane

                                Originally posted by Enliz View Post
                                Eihän imusarjan takana ole muita kuin ne 3 tulppaa?
                                Jonkin liitin siellä takana on irti, osaatteko sanoa mistä mahtaisi olla irti?
                                Missäs tuo kolmas tulppa siellä on? Vaihdoin juuri itselleni siitä sen ison tulpan ja tämän takaa yhden pienen tulpan. Ilmeisesti siis pitäisi olla 2 pientä tulppaa (+1 iso)?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎