Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juize
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 231
    • Joensuu

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Siispä pitäisi tilata jostain uusi DISA. Saksan eBay:ssä en nähnyt mitään järkevää joten onkohan toi http://eshop.original-teile.de/ nyt sitten hyvä paikka tilata? Pitää kai kysyä Wetterin hinta ensin, jos ero ei ole suuri niin saisihan sen ehkä nopeammin marmorilta.
    Marmorilla oli hinta 184€. Ruotsista löytyi muutama. Laitettiin tilaukseen, tulee ensiviikon alussa. Schmiedmann myy parikymppiä halvemmalla, mutta toimitusaika on pari viikkoa.
    G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
    ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
    ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
    ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7425
      • Oulu

      Originally posted by Juize View Post
      Marmorilla oli hinta 184€. Ruotsista löytyi muutama.
      Wetterillä 205,21€ joka menee BMW Club Finlandin alella aika samoihin kuin sulla. Tilasin myös tiivisteen, en tiedä tartteeko sitä ostaa erikseen. Ruotsissa oli vain yksi vapaana.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Juize
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 231
        • Joensuu

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Wetterillä 205,21€ joka menee BMW Club Finlandin alella aika samoihin kuin sulla. Tilasin myös tiivisteen, en tiedä tartteeko sitä ostaa erikseen. Ruotsissa oli vain yksi vapaana.
        Saat sitten varatiivisteen. Tuossa DISA:ssa on mukana uusi tiiviste.
        G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
        ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
        ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
        ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

        Comment

        • Juize
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 231
          • Joensuu

          Uusi DISA vaihdettu, nyt läppä menee kiltisti kiinni kun auton käynnistää
          Vanhalle tein ruumiinavauksen ja löytyihän sieltä muutaman millin halkeama kalvon reunasta.
          G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
          ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
          ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
          ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7425
            • Oulu

            Originally posted by Juize View Post
            Saat sitten varatiivisteen. Tuossa DISA:ssa on mukana uusi tiiviste.
            Niin sain. Myytävänä siis edullinen DISA:n tiiviste.

            Originally posted by Juize View Post
            Uusi DISA vaihdettu, nyt läppä menee kiltisti kiinni kun auton käynnistää
            Sama homma ja samat tulokset!

            Originally posted by Juize View Post
            Vanhalle tein ruumiinavauksen ja löytyihän sieltä muutaman millin halkeama kalvon reunasta.
            Niinpä, mulla aika isokin halkeama kuten kuvasta näkyy:



            Perstuntumalta kuvittelin, että himpun herkemmin ykkösellä kiihtyy nyt kävelyvauhdista. Isoa eroa tuo ei kuitenkaan tehnyt. Kellotin myös RaceChronolla 4-vaihteella 60-80 km/h kiihdytyksen (2000 rpm molemmin puolin siis) ennen ja jälkeen korjauksen, eikä siinä eroa ei juurikaan tullut, optimistisesti tuloksia tulkiten ehkä 0,1s joka menee kevyesti mittauksen virhemarginaaleihin. Ja on aika mitätön ero reilun 4 sekunnin kokonaisajassa.
            Last edited by Petri.Kekkonen; 07-05-2011, 18:04.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Juize
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 231
              • Joensuu

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post

              Perstuntumalta kuvittelin, että himpun herkemmin ykkösellä kiihtyy nyt kävelyvauhdista. Isoa eroa tuo ei kuitenkaan tehnyt. Kellotin myös RaceChronolla 4-vaihteella 60-80 km/h kiihdytyksen (2000 rpm molemmin puolin siis) ennen ja jälkeen korjauksen, eikä siinä eroa ei juurikaan tullut, optimistisesti tuloksia tulkiten ehkä 0,1s joka menee kevyesti mittauksen virhemarginaaleihin. Ja on aika mitätön ero reilun 4 sekunnin kokonaisajassa.
              Minulla reikä oli huomattavasti pienempi ja se jo sai läpän pelistä pois.
              Eihän tuo vaihto ihmeemmin tuntuvaa suorituskykylisäystä pienille kierroksille tuonut, mutta saa se läppä kunnnossa olla jos baijerilaiset insinöörit on sinne sunnitelleet.
              Ja onpahan tuokin imuvuodon mahdollisuus poissa.
              G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
              ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
              ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
              ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

              Comment

              • Netsk
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 238
                • Helsinki

                Hei arvon asiantuntijat!

                Tuli tässä mieleen että jos pakoputkessa sijaitseva läppä on jumiutunut auki asentoon mutta sitä ohjaavaa alipaineletkua ei ole tukittu (kuten pitää tehdä jos läppä esim poistetaan), eikö se käytännössä meinaa että autossa on imuvuto kylmänä joka periaatteessa voi vaikuttaa tyhjäkäyntiin? (Lämpimänä sen kuuluu olla auki eli letkussa ei ole painetta)

                Kysymys kuuluukin nyt, että osaisiko joku neuvoa (ehkä jopa kuvankin kanssa) tämmöselle tumpelolle miten se letku tukitaan? Sijaitsee ilmeisesti takakontin vasemmassa reunassa muovien alla?
                Last edited by Netsk; 24-05-2011, 07:09.
                F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                Comment

                • Netsk
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 238
                  • Helsinki

                  Vastaan itselleni. Repäsin alipainepiuhan irti ja tukin sen. Eipä mitään muutosta tyhjäkäyntiin. Auton käyttäytymiseen muuten tuli ehkä pientä piristystä.
                  F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                  ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Tuli tämänhetkiseen M54:n vaihdettua isompi tulppa sieltä imusarjan päädystä.
                    Uusi vs. Vanha:



                    Aivan riekaleina. Järjestään M54:ta tuo on ollut halki.
                    Eli tuolta osa 15:

                    Osanumero 11611437560
                    Last edited by _nixu_; 10-06-2011, 23:19.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • wta
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 641
                      • ------

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Tuli tämänhetkiseen M54:n vaihdettua isompi tulppa sieltä imusarjan päädystä.
                      Uusi vs. Vanha:

                      Aivan riekaleina. Järjestään M54:ta tuo on ollut halki.
                      Eli tuolta osa 15:

                      Osanumero 11611437560
                      Miten tuo irroitetaan? Ihan tongilla vetämällä ja uusi tunkemalla paikoilleen vai?

                      Itsellä kuuluu kaasua annettaessa pieni "vihellys" ja luulen, että kyseessä olisi imuvuoto. Yritin korvakuulolla paikallistaa tuota vuotoa mutta ei löytynyt. Mikä se oli se spray mitä tuonne moottoritilaan suihkutellaan tyhjäkäynnillä ja kuulostellaan milloin kierrokset muuttuvat? Vai onko jotain parempaa keinoa paikallistaa tuota vuotoa?

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Originally posted by wta View Post
                        Miten tuo irroitetaan? Ihan tongilla vetämällä ja uusi tunkemalla paikoilleen vai?

                        Itsellä kuuluu kaasua annettaessa pieni "vihellys" ja luulen, että kyseessä olisi imuvuoto. Yritin korvakuulolla paikallistaa tuota vuotoa mutta ei löytynyt. Mikä se oli se spray mitä tuonne moottoritilaan suihkutellaan tyhjäkäynnillä ja kuulostellaan milloin kierrokset muuttuvat? Vai onko jotain parempaa keinoa paikallistaa tuota vuotoa?
                        Tuo lähtee ihan sormin ja yleensä kun on tuossa kunnossa niin hyvä ettei tipu pois
                        Ja uusi painamalla takaisin. Tuo aiheuttaa helposti sen vihellyksen joten vaihda se ensin. Maksaa muutaman euron. Mulla on tuossa yksi joten jos haluat niin voidaan vaihtaa ja ihmetellä livedataa ja nollata adaptaatiot
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Mad_Mike
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 177
                          • Oulun seutu

                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          Tuli tämänhetkiseen M54:n vaihdettua isompi tulppa sieltä imusarjan päädystä.
                          Uusi vs. Vanha:



                          Aivan riekaleina. Järjestään M54:ta tuo on ollut halki.
                          Eli tuolta osa 15:

                          Osanumero 11611437560
                          Tämän luettua kävin kurkkaan oman M54:n tuon tulpan ja näytti aikalailla samalta kun tuossa kuvassa ja melkeempä tipahti sormiin. Viikonlopun hätäensiapuna teippasin sen tiiviiksi ja laiton takas--> selvä alaväännön kasvu. Pittää tarkastaa ne kaikki tulpat ja hakia arkena uudet.
                          530XD LCI M-Sport

                          ex E39 530iA M-Sport
                          ex E39 530dAT

                          Comment

                          • wta
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 641
                            • ------

                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Tuli tämänhetkiseen M54:n vaihdettua isompi tulppa sieltä imusarjan päädystä.
                            Uusi vs. Vanha:



                            Aivan riekaleina. Järjestään M54:ta tuo on ollut halki.
                            Eli tuolta osa 15:

                            Osanumero 11611437560
                            Siis onkos tuo osanro 15 tuon osanro 17 takana (siis niin kuin pitkittäissuunnassa katsottuna keskemmällä konetta kuten tuossa kuvassakin), vai onko se tuon osanro 16 mutterin alla? Nappasin tuon osanro 17 irti ja siinä oli havaittavissa murenemaa. Pitää nyt ensi alkuu ainakin vaihtaa nuo osat 15 ja 17.

                            Mikäs näiden tulppien funktio on? Tuo osanro 17 ainakin oli sellaisen pikku metalliputken päässä. Jos sen pitää olla tiivis niin eikös se olisi kannattanut sen putken tilalle laitta tanko missä ei ole reikää ollenkaan

                            Comment

                            • Tuonela
                              BTCF Member
                              • Sep 2004
                              • 368
                              • Tampere

                              Vikavalo palaa, moottori vikatilassa...

                              Teki tämän nyt toisen kerran puolen vuoden aikana, nyt vikavalo ei vaan sammu vaikka käynnistelee uudelleen. Moottorista on kuulunut satunnaisesti viime aikoina naputusta, olisiko disa hajonnut ja aiheuttanut imuvuodon?? (530iA -02)
                              Last edited by Tuonela; 15-06-2011, 09:40.

                              Comment

                              • Ravermeister
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 1508
                                • Melkeen Turkkuses

                                Inpalla kattelin livedataa mm. Vanoksen toiminnasta, ja kaikki arvot pysyivät koko ajan vihreällä.
                                Voiko tästä vetää johtopäätöksen etä vanoksen tiivisteet ovat kunnossa vai onko inpan toleranssit niin isot että pysyisi vihreällä vaikka tiivisteet olisivat vaihtokunnossa?
                                -Turku Connection-
                                HDJ80 4.2TD
                                ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎