Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikozu
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 256
    • Tampere

    Nyt on purettu ja kasattu uudestaan kaikki imusarjaan liittyvät osat, eikä auttanut. Lisäksi tänään suihkin



    startteria yli puoli pulloa kaikkeen mahdolliseen, eikä mitään vaikutusta.

    Eli oireet ajossa on aivan onneton alavääntö 1trpm tienoilla, kytkin pohjassa kun nostaa kiekat yli sen niin toimii sen jälkeen, tosin aika tukkeista menoa johonkin 3-4trpm asti. Tyhjäkäynnillä jaksaa kyllä vääntää liikkeelle astikin ihan ok.

    Seuraavaksi tehtävä vanos-remppa, imuvuotoja sitten katsottava jos on vieläkin tukkeista menoa. Tuli tuossa mieleen että kun oli noin rajuja imuvuotoja ja vanoskin varmasti huollon tarpeessa, niin olisiko imuvuodot voinu kompensoida vanoksen oireita että molemmat rikki toimi paremmin kuin toinen vaan?
    Tesla Model 3 Performance -21
    MB Sprinter -23

    Comment

    • Janne S
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 437
      • Keminmaa

      Kun sulla on tuo inpa käytössä, niin kokeiles nollata kaikki adaptaatioarvot dme:stä. Jos joku anturi ois menny sekasin.
      ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

      Comment

      • Mikozu
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 256
        • Tampere

        Originally posted by Janne S View Post
        Kun sulla on tuo inpa käytössä, niin kokeiles nollata kaikki adaptaatioarvot dme:stä. Jos joku anturi ois menny sekasin.
        Nollailin adaptaatiot ja kävin kurvailemassa lenkin. Vikakoodit luin ennen liikkeelle lähtöä, nyt ei herjannut lambdoistakaan mitään. Lenkin jälkeen oli tuommoinen vikakoodi, liittynee ilmeisesti adaptatioiden nollaukseen?




        Ei oikeastaan muuttunut mihinkään, kylmähköllä koneella toimii ok, sitten kun lämpenee niin ihan pintakaasulla kun menee sen 1trpm yli niin toimii, jos painaa enempi kaasua niin ryntäyttää = kiekat tippuu 500rpm tienoille ja sitten potkaisee voimalla, hiekalla jättää kunnon mustat urat..
        Tesla Model 3 Performance -21
        MB Sprinter -23

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by Mikozu View Post
          Nollailin adaptaatiot ja kävin kurvailemassa lenkin. Vikakoodit luin ennen liikkeelle lähtöä, nyt ei herjannut lambdoistakaan mitään. Lenkin jälkeen oli tuommoinen vikakoodi, liittynee ilmeisesti adaptatioiden nollaukseen?




          Ei oikeastaan muuttunut mihinkään, kylmähköllä koneella toimii ok, sitten kun lämpenee niin ihan pintakaasulla kun menee sen 1trpm yli niin toimii, jos painaa enempi kaasua niin ryntäyttää = kiekat tippuu 500rpm tienoille ja sitten potkaisee voimalla, hiekalla jättää kunnon mustat urat..
          Vaihda imunokan anturi, sitä se ainakin herjaa, signaali ei ole järkevä.
          Last edited by Supa; 29-08-2011, 21:22. Reason: EDIT: Niin E oli tietysti imu eikä pako...
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            Kannattako muuten nuo adaptaatioarvot nollata heti vanos remontin jälkeen, vai onko nollaamisen hyöty tasan nolla?
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • marko83
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 222
              • Raahe

              Mitkä adaptaatiot uskaltaa nollata, ettei mikään mee sekasin?

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                Niin eli voiko nämä kaikki "nollata"?
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • Mikozu
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 256
                  • Tampere

                  Originally posted by Supa View Post
                  Vaihda imunokan anturi, sitä se ainakin herjaa, signaali ei ole järkevä.
                  Eli osanro 5 vai 18 (veikkaisin tätä) ?




                  Lueskelin tuossa vikakuvauksia ongelmasta:

                  "ns."pitkä startti" tai vääntö on hukassa tai kiihdytyksissä on nykimistä. ko.anturi menee yleensä niin että toimii vielä kun käynnistät auton kylmänä, mutta lämmittyään alkaa tekemään tilttiä. "

                  Juurikin tuossa nyt starttia pitää käyttää hieman pidempään pohjassa kuin aikasemmin, vääntö on todellakin hukassa ja itseasiassa kyllähän se kiihdytyksessä ihan hieman nykii, lähdöt on vaikeita ja kylmänä tuntuisi hetken toimivan hieman paremmin. Ja menee kuulemma pikkuhiljaa särki, löyty viikko sittenkin ensimmäisen startin jälkeen tuo koodi muistaakseen mutta nyt oli hetken ettei näyttänyt vikakoodia.

                  Kiitokset avusta, vielä kun saa tietää kumpi osa on kyseessä niin laitan heti tilausta menemään ja hyvästellään taas pari seteliä samalla
                  Tesla Model 3 Performance -21
                  MB Sprinter -23

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Mikozu View Post
                    Eli osanro 5 vai 18 (veikkaisin tätä) ?




                    Lueskelin tuossa vikakuvauksia ongelmasta:

                    "ns."pitkä startti" tai vääntö on hukassa tai kiihdytyksissä on nykimistä. ko.anturi menee yleensä niin että toimii vielä kun käynnistät auton kylmänä, mutta lämmittyään alkaa tekemään tilttiä. "

                    Juurikin tuossa nyt starttia pitää käyttää hieman pidempään pohjassa kuin aikasemmin, vääntö on todellakin hukassa ja itseasiassa kyllähän se kiihdytyksessä ihan hieman nykii, lähdöt on vaikeita ja kylmänä tuntuisi hetken toimivan hieman paremmin. Ja menee kuulemma pikkuhiljaa särki, löyty viikko sittenkin ensimmäisen startin jälkeen tuo koodi muistaakseen mutta nyt oli hetken ettei näyttänyt vikakoodia.

                    Kiitokset avusta, vielä kun saa tietää kumpi osa on kyseessä niin laitan heti tilausta menemään ja hyvästellään taas pari seteliä samalla
                    Nr. 18 on imunokan anturi.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Mikozu
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 256
                      • Tampere

                      Originally posted by Dani View Post
                      Niin eli voiko nämä kaikki "nollata"?

                      Ite täräytin kaikki vaan nollille, ei se ainakaan huonontunu tolla toimenpiteellä. En tiie mitä ammattilaiset sanoo
                      Tesla Model 3 Performance -21
                      MB Sprinter -23

                      Comment

                      • marko83
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 222
                        • Raahe

                        Originally posted by Mikozu View Post
                        Ite täräytin kaikki vaan nollille, ei se ainakaan huonontunu tolla toimenpiteellä. En tiie mitä ammattilaiset sanoo
                        Eikös ainakin kaasuläpän adataation nollaus hukkaa läpän asento tiedot, ja se aiheuttaa ongelmia. Näin muistelisin lukeneeni jostain.:think

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Ei niitä adaptaatioiden nollauksia noin yleisesti ottaen kannata huvinvuoksi tehdä, tai ainakaan ei ole mitään isompaa hyötyä. Jos jonkun läpän tai kaasupedaalin vaihtaa niin siinä on hyvä opettaa uudet raja-arvot kun potikoiden arvot voivat heittää eri osien välillä mutta muuten oppii kyllä kaikki muut asiat aika nopeesti uudestaan.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • unskelotti
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2007
                            • 92
                            • Espoo

                            Originally posted by Mikozu View Post
                            Nollailin adaptaatiot ja kävin kurvailemassa lenkin. Vikakoodit luin ennen liikkeelle lähtöä, nyt ei herjannut lambdoistakaan mitään. Lenkin jälkeen oli tuommoinen vikakoodi, liittynee ilmeisesti adaptatioiden nollaukseen?




                            Ei oikeastaan muuttunut mihinkään, kylmähköllä koneella toimii ok, sitten kun lämpenee niin ihan pintakaasulla kun menee sen 1trpm yli niin toimii, jos painaa enempi kaasua niin ryntäyttää = kiekat tippuu 500rpm tienoille ja sitten potkaisee voimalla, hiekalla jättää kunnon mustat urat..
                            Onks anturin piuha kiinni siinä imusarjan kyljessä kiinni olevassa ristikytkentäboksissa? Mulla oli sama koodi, tosin koodi tuli heti startissa, mikä viittas kontaktivikaan. Olin sit unohtanut tuikata sen liittimen takas kiinni... Toi ehkä on "ihan oikea" anturivika, mut ropaa liitintäkin ja töräytä vaikka TCC Contact Cleaneria sinnevarmuuden vuoks.
                            E91 325d (04/2008)
                            Ex: E46 330iAT (10/2000)

                            Comment

                            • Mikozu
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 256
                              • Tampere

                              Originally posted by unskelotti View Post
                              Onks anturin piuha kiinni siinä imusarjan kyljessä kiinni olevassa ristikytkentäboksissa? Mulla oli sama koodi, tosin koodi tuli heti startissa, mikä viittas kontaktivikaan. Olin sit unohtanut tuikata sen liittimen takas kiinni... Toi ehkä on "ihan oikea" anturivika, mut ropaa liitintäkin ja töräytä vaikka TCC Contact Cleaneria sinnevarmuuden vuoks.
                              Kyllä se liitin sojotti täälläkin irti tuosta boksista
                              Uskomatonta kun kaksikertaa kasasin ja molemmilla kerroilla olin katsovinaan kaikki liittimet kiinni mutta eipä ollut tuo kuitenkaan. Ehkä hämää kun se metallinen lukitusväkänen jää siihen boksiin kiinni, hämärässä nopeasti katsottuna silloin näyttää että kaikki kunnossa.

                              Nyt toimii
                              Tesla Model 3 Performance -21
                              MB Sprinter -23

                              Comment

                              • zzracing
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2006
                                • 177
                                • Lappeenranta

                                Oma kertomukseni m54 oletetuista imuvuodoista.

                                Auto X5 3.0IA 130tkm.
                                1. Oireet matalahko tyhjäkäynti ~500r/min tosi kävi ihan värinättömästi tätä kierroslukua.
                                Joskus tyhjäkäynti oli luokkaa 800r/min jopa joitain päiviä mutta tuolloin auto pyrki jo kovasti eteenpäin d-päällä.

                                2. Oire oli myös lievä vinkuna kevyesti kiihdytettäessä.
                                3. Ajoittainen väännön puute ja kaasuun vastaavuus kadoksissa hetkittäin.

                                Vikakoodi oli aluksi "joku suhdeongelma ilman virtaaman määrässä imm ohi vrt kaasuläpän avautumaan nähden", + esikoodi 0369 sensor b -> pakonokan asentoanturilta.

                                Noh aloitin hommat vanoksen tiivisteiden vaihdolla+ tarvittavatmuut tiivisteet, samalla heitin uudet iridium tulpat mottiin (vanhat olivat kuin uudet).

                                Imusarjanpäädyn tulpat vaihdoin (vanhat kuin uudet )

                                -Tässä vaiheessa ei juurikaan muutosta asiaan- :think

                                Kaikki imutorvet kävin läpi, ei minkäänlaista pykimää edes vaikka kuinka taivuttelin niitä huom. irtaallaan.

                                Samoilla lämpimillä katsoin Disan toiminnan käytössä ollessaan. . parkissa aukenee 2350 kierroksilla.
                                Disaa pyörittelin myös käsissä irtaallaan -> ei vikaa (ei välystä, kalvo pitää, äänetön muutoinkin käännellessä)

                                Nyt vaihdoin sen esikoodin antaneen pakonokanasentoanturin. . .

                                Kaikki viat hävisi PAITSI tuo pieni vinkuminen kevyesti kiihdytettäessä.

                                Eli ei enää mitn vikakoodeja, tyhjäkäynti 650 aina, vääntö ja kaasuun vastaavuus hyvä

                                Eli suurin ja ainut asiaan vaikuttanut korjaus oli tuo asentoanturi.
                                Vanoksen tiivisteet olivat kohtuu ok eli männät pysyivät sylintereissään vaikka käänsi vanoksen ylösalaisin jne.. . .

                                T, -Teemu-
                                X6 35D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎