Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luikas
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 644
    • Oulu area

    Onkos kukaan vaihtanu haitariputkien yhteydessä tätä pientä alipaine(?)letkua (nro3 )mikä lähtee haitariputken päältä 90-ast. kulmassa?
    -> http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ontrol_engine/
    Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
    Past:
    F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
    F31 318d xdrive -14
    F07 530d GT-11
    E90 330xda LCI -09
    E70 X5 3,0sd M-Sport -07
    E39 530d M-Sport -03
    E39 530iA M-Sport -02
    E39 528i -97
    E30 320i -88

    Comment

    • Jampsu87
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1335
      • Rovaniemi

      Kun ootte vaihtanu m54 koneeseen noita imusarjan päätytulppia (2kpl) niin miten olette sen käytännössä tehnyt? Joku väitti että 2min homma, saanen kysyä että kuinka pienet kädet pitää olla että tuo onnistuu kun itsellä on kädet kokoa 8 enkä pääse edes tulpille käsiksi

      Pitääkö tuossa purkaa jotain edestä pois vaihdon takia vai onko käsi vain väkivalloin työnnettävä niin syvälle että tulppiin pääsee käsiksi?
      E91 lci 330xd.

      Comment

      • Bomb5
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 726
        • Kivijärvi

        Originally posted by Jampsu87 View Post
        Kun ootte vaihtanu m54 koneeseen noita imusarjan päätytulppia (2kpl) niin miten olette sen käytännössä tehnyt? Pitääkö tuossa purkaa jotain edestä pois vaihdon takia vai onko käsi vain väkivalloin työnnettävä niin syvälle että tulppiin pääsee käsiksi?
        Ei tartte purkaa mitään pois. Käsi vaan siitä letkujen välistä sopivasti ja kokeilemalla löytää. Ne on siinä heti imusarjan kulman takana. Sormin vetämällä ja nitkuttelemalla irti ja uudet tilalle. Irtoaa isommillakin käsillä, kunhan jaksaa nitkuttaa.
        Last edited by Bomb5; 04-03-2012, 00:59.
        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

        Comment

        • Jampsu87
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1335
          • Rovaniemi

          Originally posted by Bomb5 View Post
          Ei tartte purkaa mitään pois. Käsi vaan siitä letkujen välistä sopivasti ja kokeilemalla löytää. Ne on siinä heti imusarjan kulman takana. Sormin vetämällä ja nitkuttelemalla irti ja uudet tilalle. Irtoaa isommillakin käsillä, kunhan jaksaa nitkuttaa.
          Yritin siis väärää kautta (eli imusarjan päältä) työntää kättä sinne taakse. Pitääpä tänään koittaa survoa käsi sieltä imuletkujen välistä.
          E91 lci 330xd.

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            Purat pois sen raitisilmakotelon (3kpl, Torx ruuveja) niin pääsee huomattavasti paremmin käsiksi noihin kumitulppiin.
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • Bomb5
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 726
              • Kivijärvi

              Originally posted by Dani View Post
              Purat pois sen raitisilmakotelon (3kpl, Torx ruuveja) niin pääsee huomattavasti paremmin käsiksi noihin kumitulppiin.
              Katos joo. E46:n tapauksessa tuosta voikin olla hyötyä, kun on vähän ahtaammat paikat. E39:ssä ei ole pakko irroittaa mitään.
              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                Originally posted by JardoX View Post
                tarkennuksena vielä että auto käyttäytyy muuten ihan normaalisti mutta kylmänä käynnistäessä auto lähtee käyntiin ja sammuu heti. Toisellakäynnistyskerralla auto lähtee käyntiin mutta tyhjäkäynti seilaa muutaman sekunnin ajan.

                Polttoaineen kulutus on kasvanu melkein kahdella litralla ja välillä tuntuu niinku alaväännöt olis kadoksissa.

                Eikö noilla oireilla vika voisi periaattessa olla myös nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistimessa? Tietysti luulis vikakoodia myös antavan, mutta onhan niitäkin tapauksia ollut ettei tule vikakoodia vaikka on rikki.

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  Originally posted by JardoX View Post
                  tarkennuksena vielä että auto käyttäytyy muuten ihan normaalisti mutta kylmänä käynnistäessä auto lähtee käyntiin ja sammuu heti. Toisellakäynnistyskerralla auto lähtee käyntiin mutta tyhjäkäynti seilaa muutaman sekunnin ajan.
                  Löytyikö tähän vikaan ratkaisua? Kysyn siksi, koska meiltä löytyy taloudesta samanlaisesta ongelmasta kärsivä auto. Tosin vikakoodeja ei ole.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • Jampsu87
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1335
                    • Rovaniemi

                    Originally posted by Dani View Post
                    Purat pois sen raitisilmakotelon (3kpl, Torx ruuveja) niin pääsee huomattavasti paremmin käsiksi noihin kumitulppiin.
                    Kiitos vinkistä! Tänään vaihdoin nuo kumitulpat. Isompi oli lähes koko pituudeltaan halki. Pieni oli täysin ehjä.

                    Onko näissä moottoreissa normaalia että kun tyhjäkäynniltä painauttaa kaasua niin konehuoneesta kuuluu ihan selvä sihahdus\suhahdus?:think

                    Autoon on nyt vaihdettu kumpikin haitariletku ja nuo kumitulpat. Kummassakin haitariletkussa oli noin 4-5cm pituiset halkeamat ja toi isompi kumitulppa oli täysin halki.

                    Imusarjasta kuuluu tyhjäkäynnillä semmoinen sihinäsuhina\kohina, kuulostaa siltä että ääni tulee disasta. Kuuluuko tuosta disasta kuulua mitään ääntä?
                    E91 lci 330xd.

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Olikin 4 Torx, muistin väärin...
                      Itse vaihdoin ison tulpan äsken, tilasin Laakkoselta kaikki 3 kumitulppaa mutta kahteen toiseen kohtaan meni letkut. Iso tulppa oli ehjä mutta vähän väsyneen näköinen, joten vaihdoin sen nyt kuitenkin uuteen.
                      Onko siis ihan normaalia että sielä on vaan 1 tulppa, tuntuu että 2 tulppaa on ollut kaikilla?
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Muistaakseni kaikki vaihtoehdot tulleet itselle vastaan. 1, 2, tai 3 tulppaa
                        Kai se riippuu autosta ja varusteista miten ovat käytössä :think
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          Originally posted by Jampsu87 View Post
                          Imusarjasta kuuluu tyhjäkäynnillä semmoinen sihinäsuhina\kohina, kuulostaa siltä että ääni tulee disasta. Kuuluuko tuosta disasta kuulua mitään ääntä?
                          Semmonen vika oli taannoin muistaakseni nimimerkillä Driver22 että disaventtiilin läpän akseli oli poikki ja veti sitäkautta ilmaa :think
                          En tiedä asiasta tämän enempää mutta häneltä kysymältä selvinee tarkemmin...
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Muistaakseni kaikki vaihtoehdot tulleet itselle vastaan. 1, 2, tai 3 tulppaa
                            Kai se riippuu autosta ja varusteista miten ovat käytössä :think
                            Ok, eli ihan oikein sitten katsoin että vaan 1 kumitulppa.
                            ..tiedä sitten minne noi letkut oikein menee, yritin vähän tutkia mutta alaselkä oli erimieltä asiasta
                            Mutta tosiaan, M54B30 voi siis olla 1-3 tulppaa tehtaalta, mitkä varusteet tohon oikein vaikuttaa?
                            Itselläni kun ei ole kun automaaginen ilmastointi, joka nyt tuskin tohon liity missään muodossa.
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

                              Originally posted by Jube View Post
                              Semmonen vika oli taannoin muistaakseni nimimerkillä Driver22 että disaventtiilin läpän akseli oli poikki ja veti sitäkautta ilmaa :think
                              En tiedä asiasta tämän enempää mutta häneltä kysymältä selvinee tarkemmin...
                              Mullakin oli DISAssa imuvuoto.
                              E61 525d LCI

                              Comment

                              • S.P.R
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 1009
                                • Oulu area

                                Originally posted by Juhis View Post
                                Quote:
                                Originally Posted by JardoX
                                tarkennuksena vielä että auto käyttäytyy muuten ihan normaalisti mutta kylmänä käynnistäessä auto lähtee käyntiin ja sammuu heti. Toisellakäynnistyskerralla auto lähtee käyntiin mutta tyhjäkäynti seilaa muutaman sekunnin ajan.

                                Löytyikö tähän vikaan ratkaisua? Kysyn siksi, koska meiltä löytyy taloudesta samanlaisesta ongelmasta kärsivä auto. Tosin vikakoodeja ei ole.
                                Omassa autossa oli samanlaista ongelmaa. Bensansuodattimen vaihdolla ongelma ratkesi. Ainakin faceliftissä on paineensäädin siinä samassa niin oisko siinä ollut vikaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎