Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mäksy
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 41

    morjes kaikille!
    kuukausi taaksepäin bemarista syttyi moottorivikavalo kun ajelin n.100km/h.
    kävin lukemassa viat autocomilla ja antoi seuraavat:
    DTC E4 -polttoaieen säätö ryhmä 2 ,sallittu alue ylitetty
    E3 -polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    78 -epäuskottavuus, kaasu- ja jarrupolkimet.
    vikavalon nollailun jälkee toimi normaalisti tähän päivään asti kunnes vikavalo taas syttyi ja antoi samat vikakoodit. (taas kun ajoi n.80-100km/h)
    ajoittain auto myös "hyytyi" hetkeksi tiputtaen kierroksia.

    otin disa venttiilin irti ja tarkastelin sitä,mielestäni on hyvässä kunnossa. samoin katsoin ne isot haitariputket jotka myös ovat kunnossa. ja imusarjan takana olevat 2 kumitulppaa myös ok.ruiskittu jarrupuhdistusainetta eripaikkoihin ja käynti ei muutu.tuo vikavalo vain syttyy yleensä kun ajelee 80-100km/h. normaali kaupunkiajossa vikavalo ei syty.

    olisiko ideoita mistä alkaa vikaa etsimään?


    ja auto siis toimii muuten täysin normaalisti,vain tuo vikavalo syttyy joskus-
    auto on e46 330ci vm 2001

    kiitoksia kaikille vastanneille!

    Comment

    • Pmak
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 178
      • Lahti

      Kyselempä melko varmasti väärässä, mutta asiaan liittyvässä langassa tyhmänkysymyksen

      Pitäs tuohon m54:seen vaihdella tulpat, niin mitkäs sinne pitäs laittaa? Boscheja tykänny käytellä vanhemmissa vehkeissä, mutta mitkäs tohon pitäs oikeesti tunkea?

      Kiitokset kovasti!

      Comment

      • huitoja2
        BTCF Member
        • Dec 2007
        • 231
        • Porvoo

        Originally posted by Pmak View Post
        Kyselempä melko varmasti väärässä, mutta asiaan liittyvässä langassa tyhmänkysymyksen

        Pitäs tuohon m54:seen vaihdella tulpat, niin mitkäs sinne pitäs laittaa? Boscheja tykänny käytellä vanhemmissa vehkeissä, mutta mitkäs tohon pitäs oikeesti tunkea?

        Kiitokset kovasti!
        BOSCH FGR7DQP
        tai
        NGK BKR6EQUP
        G30 530e, E61 523ia
        ex e60 525da
        ex e90 320Si
        ex e91 320d
        ex e46 330 Ci
        ex e46 330D touring
        ex e46 323 sedan
        ex e36 320 Coupe
        Yms lajiin kuulumattomia...

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6937
          • N/A

          NGK:ta saa tosi halvalla vaikka englannin ebaystä, jotain 55€ / 6 platinatulppaa posteineen. Riippuen hieman punnan kurssista.
          Itse olen noita käyttänyt M54 moottoreissa ja tosi hienosti ovat toimineet.

          Comment

          • Pmak
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 178
            • Lahti

            Originally posted by huitoja2 View Post
            BOSCH FGR7DQP
            tai
            NGK BKR6EQUP

            Ok. Motonetistä näyttivät antaneet BOSCH FGR7DQP +48 mitähän toi +48 noissa meinaa?

            Näyttäs olevan nelikärkiset kuitenkin? Toiminee kuitenkin ihan ok?

            Comment

            • J0ne
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 746
              • Turku

              Originally posted by Pmak View Post
              Ok. Motonetistä näyttivät antaneet BOSCH FGR7DQP +48 mitähän toi +48 noissa meinaa?

              Näyttäs olevan nelikärkiset kuitenkin? Toiminee kuitenkin ihan ok?
              +48 on Boschin "lyhytnumero" tuolle tulpalle, tyyliin NGK 3199.
              On-One InBred 29er

              Comment

              • Pmak
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 178
                • Lahti

                Originally posted by J0ne View Post
                +48 on Boschin "lyhytnumero" tuolle tulpalle, tyyliin NGK 3199.
                Ok. Kiitokset taas kerran!

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  Originally posted by Enoo View Post
                  Osaisiko joku kertoa mikä voisi olla m54b25 viheltää tyhjäkäynnillä ja ajaessa kovenee vähän kierroksia nostaessa. Imusarjan tiivisteet, haitariletkut, imusarjaan kumitutit ja disa vaihdettu eikä millään ollut mitään vaikutusta alkaa olemaan ideat lopussa.
                  Kooklaa "m54 whistle" sillä löytyy.

                  Separaattori tukossa ja kone vinkuu ilmaa kuin astmaatikko. (talvella on sitten öljyt koneessa, kun tuo pieni reikä menee jäähän.)
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • Jasuuu
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2011
                    • 773
                    • Oulu

                    Käytiinpäs lentokentällä testaamassa ja tää 530ia toukka meni mailille 179kmh kun 520i sedani meni 174kmh? Venakopasta on haljennu pala pois niin vetääkö siitä ilmaa välistä vai mikä täs tökkii

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      Originally posted by huitoja2 View Post
                      BOSCH FGR7DQP
                      tai
                      NGK BKR6EQUP
                      Minä käytin aina M54B30-moottoreissa nuita NGK:n tulppia. Toimi aina ongelmitta. Joskus joku kirjoitti, että oli ollu Boschin kanssa ongelmia, vaikka se vaihtoehdoksi onkin annettu ihan tehtaalta, niin ei sen takia en edes ottanut riskiä. Yhteensä 7,5 vuotta tuli ajeltua ym. moottorilla kahdessa eri autossa NGK:lla.
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6937
                        • N/A

                        Minulla myös ollut pelkkää NGK:ta enkä laittaisi muuta.

                        Englannin ebaystä tulee vajaassa viikossa. Tässä yksi esimerkki, vaikuttaisi oikeilta. Päivän kurssilla 63€ / sarja toimitettuna.
                        Motonetissa näyttää olevan 95€ sarja.

                        Last edited by Antti O; 06-09-2015, 12:38.

                        Comment

                        • Pmak
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 178
                          • Lahti

                          Originally posted by Antti O View Post
                          Minulla myös ollut pelkkää NGK:ta enkä laittaisi muuta.

                          Englannin ebaystä tulee vajaassa viikossa. Tässä yksi esimerkki, vaikuttaisi oikeilta. Päivän kurssilla 63€ / sarja toimitettuna.
                          Motonetissa näyttää olevan 95€ sarja.

                          http://www.ebay.co.uk/itm/6-x-NGK-PL...item53da27c355
                          Hmm. Onkohan tuolla merkillä sitten kuitenkaan niin suurta merkitystä? Ite olen tosiaan käyttäny vanhemmissa kutosissa aina boschia ja pelittäny ihan mainiosti. Itseasiassa olen luullut että boschi olis orkkistulppa, mutta ilmeisesti ei ole?

                          Pistin nyt kuitenkin nuo FGR7DQP:eet sinne m54:seen ja ainakin ekat 10km tultiin ihan normaalisti. Jatkan seurantaa

                          Comment

                          • kimi84
                            Newbiemmer
                            • Sep 2015
                            • 21
                            • Porvoo

                            vinkuna

                            lueskelin koko aiheen läpi enkä löytänyt ratkaisua oman e61 m54b25
                            vinkunalle.eli ääni on prikulleen samanlainen kaasuttaessa kuin kyseisellä videolla

                            ei tule vikakoodeja mutta kuullostaa imuvuodolta
                            osakaasulla alle 2000rpm kuuluu ajon aikana vinkuna ja paikallaan nopeasti polkaistuna.
                            icv?disa?
                            öljyn huohotusputket ja huohotin vaihdettu uusiin ja eristettyihin.
                            ideoita/kokemuksia?

                            Comment

                            • Convertible
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2638
                              • Turku

                              Originally posted by kimi84 View Post
                              lueskelin koko aiheen läpi enkä löytänyt ratkaisua oman e61 m54b25
                              vinkunalle.eli ääni on prikulleen samanlainen kaasuttaessa kuin kyseisellä videolla

                              ei tule vikakoodeja mutta kuullostaa imuvuodolta
                              osakaasulla alle 2000rpm kuuluu ajon aikana vinkuna ja paikallaan nopeasti polkaistuna.
                              icv?disa?
                              öljyn huohotusputket ja huohotin vaihdettu uusiin ja eristettyihin.
                              ideoita/kokemuksia?
                              Ja separaattori?
                              F25 X3 35d
                              E87 118i
                              E46 330ti
                              E46 M3
                              E30 M3
                              E30 M3 Convertible
                              Z3 Roadster

                              Comment

                              • kimi84
                                Newbiemmer
                                • Sep 2015
                                • 21
                                • Porvoo

                                Originally posted by Convertible View Post
                                Ja separaattori?
                                Vaihdettu 1.5v sitten,ei se tosin sitä enää tarkoita että se ehjä olisi.
                                Disan kalvo ehjä ja jarrukliineriä ruiskittu potentiaaliset paikat tänään.
                                Huomasin että kun aiton sammuttaa niin kuuluu suhahdus ja samankaltainen vinkaisu samalla...eiks se oo se huohotin/separaattori mikä siel suhahtaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎