M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Öljynsuodattimen alin o-rengas voi myös olla. Ja öljynsuodatinkin tietty jos tukossa niin paineet nousee hitaasti alussa, ja siksi naputtaa.
-
Naputtaako kokoaja, vai hetken vaa käynistyksen jälkee. Näishä se venttiili, joka estää öljyn valumisen alakertaan, niin jos jumittaa nii hetken voi naputtaa käynistyksen jälkeen.
Leave a comment:
-
Originally posted by Sene View PostVenttiilin nostajat tulossa tiensä päähän tai joku sensori mättää ja bensan ruiskutus ei ole sekventaalinen enää.
Kokeile paikantaa mistä päin se naputus kuuluu niin selventää asiaa.
Ja vikakoodit voi lukea jos tuntuu tulevan suutintukista ääni.
Millon on viimeks öljyt vaihdettu?
n 15k ajettu sen jälkeen
Leave a comment:
-
Originally posted by kaikkone View PostHmm, mitenkäs. auton kun käynnistää niin kauhea naputus kuuluu, ilmeisesti venttiilit kuivina öljystä? Vai voinko olettaa jo pahempaa vikaa?
Venttiilin nostajat tulossa tiensä päähän tai joku sensori mättää ja bensan ruiskutus ei ole sekventaalinen enää.
Kokeile paikantaa mistä päin se naputus kuuluu niin selventää asiaa.
Ja vikakoodit voi lukea jos tuntuu tulevan suutintukista ääni.
Millon on viimeks öljyt vaihdettu?
Leave a comment:
-
Hmm, mitenkäs. auton kun käynnistää niin kauhea naputus kuuluu, ilmeisesti venttiilit kuivina öljystä? Vai voinko olettaa jo pahempaa vikaa?
Leave a comment:
-
Joo, ei tosiaan kannata ;D imusarjan oli irti, sen jälkeen käyntiin, ja sitten tunnin vianetsimisen jälkeen läppäri kiinni ja siellähän sitten oli molempien bankkien korjausarvot tapissa väärään suuntaan =)
Leave a comment:
-
Originally posted by dumppi View Postmissäs asti m52b25:ssä on lambdojen liittimet?:think vois ne liittimet ja johdot tarkistaa ennenkun laittaa hirveitä summia uusiin lambdoihin
antaa vikakoodin "happitunnistimen esilämmittimen vaihde" (näitä koodeja tulee kaksi numeroita en nyt muista) tai jotain sinnepäinkänyti on ihan normaalia ja kulutuskin tuntuis olevan ok lämpimänä. mut kylmänä ja kenkää antaessa vetäsee soppaa kohtuu reippaasti.. muutaman rankemman kiihdytyksen ja hyvin lyhyen pikku burniksen aikana söi ajotietokoneen mukaan melkein 10 litraa bensaa
Älä laita niitä liittimiä ristiin sitten, rupee käymää huonosti
Leave a comment:
-
Mitkä on normilukemat imunokan asennolle Inpalla katsottuna m52b25:ssa?
Mulla antaa tyhjäkäynnillä ~33, ajossa kun kierrokset nousee yli 2000 muuttuu 58 ja sitten 5000 kierroksen jälkeen takas 33.
Paikoillaan kaasutellessa ei säädä ollenkaan, pitäskö?
Sitä oikeastaan tuumin, että onko vanos vaan jumissa (käsittääkseni pitäs säätää n 20 astetta, uudet tiivisteet jo ostettu), vai voiko nokan tai vanoksen ajoitus olla pielessä? (kansiremppa vastikaan tehty kuittien mukaan Avainvaunussa..). Voiko tuon vanoksen ajoituksen jotenkin tarkistaa?
Nokan + kampuran asentoanturit uusittu.Last edited by kama; 12-08-2011, 20:01.
Leave a comment:
-
missäs asti m52b25:ssä on lambdojen liittimet?:think vois ne liittimet ja johdot tarkistaa ennenkun laittaa hirveitä summia uusiin lambdoihin
antaa vikakoodin "happitunnistimen esilämmittimen vaihde" (näitä koodeja tulee kaksi numeroita en nyt muista) tai jotain sinnepäinkänyti on ihan normaalia ja kulutuskin tuntuis olevan ok lämpimänä. mut kylmänä ja kenkää antaessa vetäsee soppaa kohtuu reippaasti.. muutaman rankemman kiihdytyksen ja hyvin lyhyen pikku burniksen aikana söi ajotietokoneen mukaan melkein 10 litraa bensaa
Last edited by dumppi; 09-07-2011, 01:16.
Leave a comment:
-
Originally posted by kaikkone View PostHölömö kysymys mutta:
Onko tuota M52 konetta mahdollista piristää? Mitähän järkeviä keinoja moiseen mahtaa olla.
uuden isomman koneen vaihto tilalle on yks tietysti mutta jos nyt aatellaan vanhaa?
Leave a comment:
-
Edullisin vaihtoehto suhteessa saavutettuihin tehoihin lienee laittaa remmisetti kylkeen.
Leave a comment:
-
Hölömö kysymys mutta:
Onko tuota M52 konetta mahdollista piristää? Mitähän järkeviä keinoja moiseen mahtaa olla.
uuden isomman koneen vaihto tilalle on yks tietysti mutta jos nyt aatellaan vanhaa?
Leave a comment:
-
Originally posted by Jusaus View PostAkku oli käynnitysyrityksien takia huonolla jännitteellä, latautui normaalisti ja toimii kyllä.
Ja sieltähän se tunnistinki löytyy, pitänee ensimmäisenä tilata ja vaihtaa se.
Edellisen omistajan toimesta pa-pumppu uusittu hiljattain. Pumppu pitää normaalia sirinää virrat päälle laitettaessa.Last edited by Jusaus; 29-06-2011, 17:31.
Leave a comment:
Leave a comment: