M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Perlenbacher
    replied
    Öljynsuodattimen alin o-rengas voi myös olla. Ja öljynsuodatinkin tietty jos tukossa niin paineet nousee hitaasti alussa, ja siksi naputtaa.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by juBz View Post
    Naputtaako kokoaja, vai hetken vaa käynistyksen jälkee. Näishä se venttiili, joka estää öljyn valumisen alakertaan, niin jos jumittaa nii hetken voi naputtaa käynistyksen jälkeen.
    Hetken starttauksen jälkeen vaan naputtaa.

    Leave a comment:


  • juBz
    replied
    Naputtaako kokoaja, vai hetken vaa käynistyksen jälkee. Näishä se venttiili, joka estää öljyn valumisen alakertaan, niin jos jumittaa nii hetken voi naputtaa käynistyksen jälkeen.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Sene View Post
    Venttiilin nostajat tulossa tiensä päähän tai joku sensori mättää ja bensan ruiskutus ei ole sekventaalinen enää.

    Kokeile paikantaa mistä päin se naputus kuuluu niin selventää asiaa.

    Ja vikakoodit voi lukea jos tuntuu tulevan suutintukista ääni.


    Millon on viimeks öljyt vaihdettu?
    öljyt vaihettu marraskuussa, eli liian pitkän aikaa sitte, sillo tehty kansiremppa.
    n 15k ajettu sen jälkeen

    Leave a comment:


  • Sene
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Hmm, mitenkäs. auton kun käynnistää niin kauhea naputus kuuluu, ilmeisesti venttiilit kuivina öljystä? Vai voinko olettaa jo pahempaa vikaa?

    Venttiilin nostajat tulossa tiensä päähän tai joku sensori mättää ja bensan ruiskutus ei ole sekventaalinen enää.

    Kokeile paikantaa mistä päin se naputus kuuluu niin selventää asiaa.

    Ja vikakoodit voi lukea jos tuntuu tulevan suutintukista ääni.


    Millon on viimeks öljyt vaihdettu?

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Hmm, mitenkäs. auton kun käynnistää niin kauhea naputus kuuluu, ilmeisesti venttiilit kuivina öljystä? Vai voinko olettaa jo pahempaa vikaa?

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Joo, ei tosiaan kannata ;D imusarjan oli irti, sen jälkeen käyntiin, ja sitten tunnin vianetsimisen jälkeen läppäri kiinni ja siellähän sitten oli molempien bankkien korjausarvot tapissa väärään suuntaan =)

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    missäs asti m52b25:ssä on lambdojen liittimet?:think vois ne liittimet ja johdot tarkistaa ennenkun laittaa hirveitä summia uusiin lambdoihin

    antaa vikakoodin "happitunnistimen esilämmittimen vaihde" (näitä koodeja tulee kaksi numeroita en nyt muista) tai jotain sinnepäin känyti on ihan normaalia ja kulutuskin tuntuis olevan ok lämpimänä. mut kylmänä ja kenkää antaessa vetäsee soppaa kohtuu reippaasti.. muutaman rankemman kiihdytyksen ja hyvin lyhyen pikku burniksen aikana söi ajotietokoneen mukaan melkein 10 litraa bensaa
    Siinä keskimmäisen suojamuovin alla. Hyvin mahdollista että lämmitysvastus on rikki, tosin jos herjaa kumpaakin lambdaa niin on aika hyvä tuuri käynyt jos oikeesti mennyt. Mittaa ainakin että lämmitysjännite tulee lambdoille.
    Älä laita niitä liittimiä ristiin sitten, rupee käymää huonosti

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Mitkä on normilukemat imunokan asennolle Inpalla katsottuna m52b25:ssa?
    Mulla antaa tyhjäkäynnillä ~33, ajossa kun kierrokset nousee yli 2000 muuttuu 58 ja sitten 5000 kierroksen jälkeen takas 33.
    Paikoillaan kaasutellessa ei säädä ollenkaan, pitäskö?

    Sitä oikeastaan tuumin, että onko vanos vaan jumissa (käsittääkseni pitäs säätää n 20 astetta, uudet tiivisteet jo ostettu), vai voiko nokan tai vanoksen ajoitus olla pielessä? (kansiremppa vastikaan tehty kuittien mukaan Avainvaunussa..). Voiko tuon vanoksen ajoituksen jotenkin tarkistaa?

    Nokan + kampuran asentoanturit uusittu.
    Last edited by kama; 12-08-2011, 20:01.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    missäs asti m52b25:ssä on lambdojen liittimet?:think vois ne liittimet ja johdot tarkistaa ennenkun laittaa hirveitä summia uusiin lambdoihin

    antaa vikakoodin "happitunnistimen esilämmittimen vaihde" (näitä koodeja tulee kaksi numeroita en nyt muista) tai jotain sinnepäin känyti on ihan normaalia ja kulutuskin tuntuis olevan ok lämpimänä. mut kylmänä ja kenkää antaessa vetäsee soppaa kohtuu reippaasti.. muutaman rankemman kiihdytyksen ja hyvin lyhyen pikku burniksen aikana söi ajotietokoneen mukaan melkein 10 litraa bensaa
    Last edited by dumppi; 09-07-2011, 01:16.

    Leave a comment:


  • Chailou
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Hölömö kysymys mutta:
    Onko tuota M52 konetta mahdollista piristää? Mitähän järkeviä keinoja moiseen mahtaa olla.
    uuden isomman koneen vaihto tilalle on yks tietysti mutta jos nyt aatellaan vanhaa?
    M50 koneen imusarjalla saa joitakin heposia lisää, searchilla löytyy juttua

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Edullisin vaihtoehto suhteessa saavutettuihin tehoihin lienee laittaa remmisetti kylkeen.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Hölömö kysymys mutta:
    Onko tuota M52 konetta mahdollista piristää? Mitähän järkeviä keinoja moiseen mahtaa olla.
    uuden isomman koneen vaihto tilalle on yks tietysti mutta jos nyt aatellaan vanhaa?

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Mittaahan silti bensapaineet siitä tukin päästä..

    Leave a comment:


  • Jusaus
    replied
    Originally posted by Jusaus View Post
    Akku oli käynnitysyrityksien takia huonolla jännitteellä, latautui normaalisti ja toimii kyllä.

    Ja sieltähän se tunnistinki löytyy, pitänee ensimmäisenä tilata ja vaihtaa se.
    Kampiakselin tunnistin vaihettu, koodi hävisi, mutta ei se vieläkään tulille lähde.. Nokan anturit?

    Edellisen omistajan toimesta pa-pumppu uusittu hiljattain. Pumppu pitää normaalia sirinää virrat päälle laitettaessa.
    Last edited by Jusaus; 29-06-2011, 17:31.

    Leave a comment:

Working...
X