M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kaol
    replied
    Originally posted by Jontsu00 View Post
    Ja kysytäänpä tässä samalla, että onko tuolla jotain yleisiä paikkoja mistä tuo vois vuotaa öljyä muutakun kampiakselin stefa? Näyttäisi että koneen etuosasta se vuotaa, ja mahdollisesti edestäpäin katsottuna oikealta puolelta konetta.

    Kuvat siis otettu kuskinpuolelta. Nuo hammastangon luona olevat putket ja oikeastaan koko sen seutu on öljynen, mutta mistä se pääsisi valumaan tuonne?
    Löysin jotain juttua, että vois tulla tuolta suodattimelta/sen "jalasta". Mikä siellä rupeaa vuotamaan, ja onko ainoa korjaus hankkia uusi jalka vai?

    Nosturille eijoo nyt mahdollisuuksia, joten tutkittu ihan maavaralla, joka ei mitenkään helppoa ole matalan auton kanssa.
    Öljynsuodatimen jalkaan voi vaihtaa tiivisteen, eikä vuoto välttämättä vaadi koko jalan vaihtoa. Stefojen lisäksi tuolla lailla voi vuotaa esim. öljypohjan tiiviste tai öljytikun putken tiiviste öljypohjassa (tämä tosin moottorin takaosassa). Myös vanoksen öljyletku voi vuotaessaan kastella moottorin etuosan.

    Kun moottorista purkaa hieman apulaitteita ja muoveja, niin kyllä sen vuotokohdan pitäis aika hyvin olla paikallistettavissa ihan silmämääräisesti...

    EDIT: Kuvien perusteella vuoto on melko paha. Kannattaa laittaa nopeasti kuntoon.

    Leave a comment:


  • Jontsu00
    replied
    Minkälainen hommma vaihtaa m52b28 koneeseen kampiakselin stefa? Ilmeisesti hihnapyörän pultti on tiukassa, ja tarvisi jonkunlaisen pidätystyökalun, että saa pultin oikeaan kireyteen? Minkälainen työkalu?

    Mitä kaikkea pitää purkaa edestä, jos hommaan rupeaa?

    Ja kysytäänpä tässä samalla, että onko tuolla jotain yleisiä paikkoja mistä tuo vois vuotaa öljyä muutakun kampiakselin stefa? Näyttäisi että koneen etuosasta se vuotaa, ja mahdollisesti edestäpäin katsottuna oikealta puolelta konetta.


    Kuvat siis otettu kuskinpuolelta. Nuo hammastangon luona olevat putket ja oikeastaan koko sen seutu on öljynen, mutta mistä se pääsisi valumaan tuonne?
    Löysin jotain juttua, että vois tulla tuolta suodattimelta/sen "jalasta". Mikä siellä rupeaa vuotamaan, ja onko ainoa korjaus hankkia uusi jalka vai?

    Nosturille eijoo nyt mahdollisuuksia, joten tutkittu ihan maavaralla, joka ei mitenkään helppoa ole matalan auton kanssa.
    Last edited by Jontsu00; 14-01-2012, 15:57.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Pakosarjan materiaali ei vaikuta tehoihin ,eikä päästöihinkään. Alkuperäisetkin on peltiä.
    M52:n ei saa lohkolämmitintä vaan säteilijän.
    Sitä en osaa kyllä sanoa mitkä sarjat ei mahtuis säteilijän kanssa.

    Leave a comment:


  • pimmeri19
    replied
    m52

    miten Sport pakosarja Schmiedmann S-Tech. type II M50/M52 Tuotenumero: SCM3436TYP2 toimii tuossa 328i m52 manuaali sedan, onko hyviä vai huonoja kokemuksia?
    Last edited by pimmeri19; 24-12-2011, 13:07.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Pistetään nyt tännekin kun alkoi mieltä kalvaamaan: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=140

    Mistähän moinen mahtaa johtua? Autoon vaihdettu kaikki peruskamat eli: separaattori, haitariletku + letkuja, venakopantiivisteet, tulpat, ICV-putsattu, imuilmanlämpöanturi putsattu jne.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Tyhjäkäyntiventtiili voi tehdä tuon jälkimmäisen.
    Ja tekikin, outo että ihan yhtäkkiä jumahti. Muutama minuutti tärpätissä ja johan liikkuu. Suht isotöinen oli vaan taas purkaa mutta ompahan kunnossa

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Vaihda tulpan ja puolan paikkaa 2-pytyn kanssa ja katso siirtyykö roughness. Jos ei niin suuttimelle sama, ja jos ei vieläkään muutu niin sitten kannattaa antaa olla, ei sen takia kantta pois kannata ottaa.

    Tyhjäkäyntiventtiili voi tehdä tuon jälkimmäisen.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Perkules, ilmeni ongelma tänään. M52B28 koneinen kiesi kyseessä, vikakoodeja ei tule, roughness arvo 3 sylinterillä noin 800 inpalla luettuna, häikkää? Inpassa myös idle control using air tjsp menee yli alueen ja näyttää tyhjäkäynnillä kokoajan yli 20.

    Vikana ilmeni siis kun tulee risteyksiin niin kierrokset humppaa hetken aikaa 1500rpm pari kertaa ennenkuin asettuu aloilleen.. Voiko tyhjäkäyntiventtiili tehdä tämän?

    Ja tämä esiintyy pahiten lämpimällä koneella.
    Last edited by jukkae; 19-12-2011, 21:45.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by huusko View Post
    Paikallisesta ad-varaosamaailmasta kävin kysäsemässä niin oli juurikin vdo:n anturi 88€. Myyjä puhui sen olevan alkuperäinen, mutta lienekkö sitten.
    On joo.

    Leave a comment:


  • Hunni
    replied
    Kyseessä on nyt kylläkin M54(B22) mutta en pikaisella etsimisellä sille löytänyt mitään omaa topicia joten päätin kysyä täällä kun aika pitkälti samanmoisia noi on ainakin venttiilikopan osalta jota tää mun ongelmakin koskee.
    Eli jostakin vuotaa öljyä pakosarjan päälle ja tulee mukava haju sisälle. Tuntuu tapahtuvan vain motarilla/reippaamman ajamisen jälkeen. Venttiilikopantiiviste ja kumityynyt on juuri vaihdettu. Huohotinsysteemit on vaihdettu hiljattain. En ole pystynyt paikallistaan että mistä päin. Siistiltä näyttää niiltä osin mihin näkee. Kuuluuko tuonne laittaa jotain tiivistemönjää kun sellasesta on ollut täällä juttua? "Vanha" tiiviste oli myös hiljattain vaihdettu ja siinä oli käytetty jotain massaa joissakin kohti. Vanhalla tiivisteellä vuosi mielestäni koneen takaosasta, mutta nyt jostain edempää. Yleisin paikka on kai ihan venttiilikopan etupäästä, mutta ei ainakaan silmämunalla siinä näe mitään märkää. Pikaisia vinkkejä jollakin?
    Ja tämä on siis jo viides M50-sukulainen mihin oon päässyt vaihtamaan tuon tiivisteen, mutta ensimmäinen joka vuotaa vaihtamisen jälkeenkin.
    Last edited by Hunni; 20-12-2011, 07:02.

    Leave a comment:


  • huusko
    replied
    Paikallisesta ad-varaosamaailmasta kävin kysäsemässä niin oli juurikin vdo:n anturi 88€. Myyjä puhui sen olevan alkuperäinen, mutta lienekkö sitten.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by huusko View Post
    Uskaltaako kampi- ja nokka-akselinasennontunnistimina käyttää muuta kuin alkuperäistä? :think Schmiedmannilla ei olis nuo tarvikkeena kalliit, mutta tehnekkö mitään.
    Ei, laita alkuperäislaatusia. Esim motonetista oon ite saanut VDO:n paketoimia orggis antureita (vaalea laatikko logoilla) kun vaan tietää mitä hakee.
    Eli kantsii ainakin kysästä mitä löytyy hyllystä, ei oo pahan hintasia.

    Leave a comment:


  • huusko
    replied
    Uskaltaako kampi- ja nokka-akselinasennontunnistimina käyttää muuta kuin alkuperäistä? :think Schmiedmannilla ei olis nuo tarvikkeena kalliit, mutta tehnekkö mitään.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by kvesku View Post
    mietä ihmeestä löytää toimivan inpan?
    Vaikka bimmer forumssien kautta tai kun et ole liian pitkällä lepsämästä niin haet täältä.

    Leave a comment:


  • kvesku
    replied
    inpa

    mietä ihmeestä löytää toimivan inpan?

    Leave a comment:

Working...
X