Originally posted by Antsah
View Post
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by Sene View PostKyllähän siellä on kammen ja nokan asentoanturit jos M52 koneella on.
Molempien liittimet on imusarjan alla normaalisti.
Tais tässä mallissa olla lohkossa anturi: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...67&hg=11&fg=10
Mites tuo akun jännite näyttää noin alhasta noissa kuvissa? Ootko mitannu sitä tuleeko kunnon jännitettä konetilaan asti?
Ja sieltähän se tunnistinki löytyy, pitänee ensimmäisenä tilata ja vaihtaa se.Last edited by Jusaus; 21-06-2011, 19:05.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jusaus View PostSigun E39 pestiin automaatissa kuumana (+32C) päivänä jonka jälkeen käynnistyi, mutta ajamaan pystyi vain 150m ja auto sammui.
Ei lähde käyntiin, pyörittää muttei käytännössä edes lupaa. Polttoaine ei juurikaan haise.
Tulpan kolot kurkattu ja olivat kuivat ja puhtaat, polttoainepumppu sirisee virrat päälle laittaessa.
Antaa koodia mm. kampiakselin asentotunnistimesta, jota autossa ei ilmeisesti realoem:n mukaan ole..?
Seuraavat vikakoodit löytyy:
Molempien liittimet on imusarjan alla normaalisti.
Tais tässä mallissa olla lohkossa anturi: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...67&hg=11&fg=10
Mites tuo akun jännite näyttää noin alhasta noissa kuvissa? Ootko mitannu sitä tuleeko kunnon jännitettä konetilaan asti?
Leave a comment:
-
Sigun E39 pestiin automaatissa kuumana (+32C) päivänä jonka jälkeen käynnistyi, mutta ajamaan pystyi vain 150m ja auto sammui.
Ei lähde käyntiin, pyörittää muttei käytännössä edes lupaa. Polttoaine ei juurikaan haise.
Tulpan kolot kurkattu ja olivat kuivat ja puhtaat, polttoainepumppu sirisee virrat päälle laittaessa.
Antaa koodia mm. kampiakselin asentotunnistimesta, jota autossa ei ilmeisesti realoem:n mukaan ole..?
Seuraavat vikakoodit löytyy:
Leave a comment:
-
Originally posted by Antsah View PostKuuntelimpas tuota ääntä taas puukapulalla ja koneen etupäässä oleva suutin on se josta äänen saa parhaiten paikallistettua. Muista suuttimista ei samanlainen napse kuulu. Ilman puukapulaa kuulostaisi kuin ääni tulisi pakosarjan tienoilta, mutta on kai mahdollista että ääni heijastuu konehuonessa?
Miten tuon suuttimen saa parhaiten testattua vai onko joku muu osa viallinen joka napseen aiheuttaa tuohon. Onko tuo nyt 1 vai 6 pytyn suutin?
Oisko mitään järkeä jos kokeilis vaihtaa suuttimien paikkoja? Katsoin, että ei taida saada kätevästi otettua suuttimen liitintäkään irti kun ne on siinä yhdessä liitintukissa kaikki kiinni?
Jos suuttimen haluat irrottaa kannattaa ennen sitä bensanpaineet laskea kiskosta pois. Muuten saattaa hieman pärskiä bensoo...
Leave a comment:
-
Originally posted by Antsah View PostKuuntelin "puukapula" taktiikalla eri komponentteja autosta ja suuttimistahan tuo tuntuisi tulevan, tikitys tihenee kun kaasua lisää. Ääni jotenkin heijastuu koneesta eri puolelle.
Viittaako tuo nyt sitten niihin nokka-akselin tunnistimiin? Taidan testailla niistä ohmilukemat. Onko tuo video jonka pastesin niin pätevä ohje?
Miten tuon suuttimen saa parhaiten testattua vai onko joku muu osa viallinen joka napseen aiheuttaa tuohon. Onko tuo nyt 1 vai 6 pytyn suutin?
Oisko mitään järkeä jos kokeilis vaihtaa suuttimien paikkoja? Katsoin, että ei taida saada kätevästi otettua suuttimen liitintäkään irti kun ne on siinä yhdessä liitintukissa kaikki kiinni?Last edited by Antsah; 17-06-2011, 08:07.
Leave a comment:
-
Originally posted by Löwen View PostKuuluuko hyytymässä olevan IMM:n oireisiin että ei lähde aina kunnollisesti vetämään vaihteen vaihdon jälkeen reippaassa kiihdytyksessä? Lämpimällä ilmalla myös ajoittaista puutuneisuutta. Oletetaan että kaikki muut asiat kunnossa. :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Magirus View PostOnko imupuolelle vaihdettu anturi OEM kamaa vai tarvike? Omassa autossa ainakin tuo tarvike aiheutti juuri väännön puutetta lämmällä koneella ja suuttimet jyskytti jäätävällä metelilläTosin konekin vähän vanhempaa kastia mutta kantsii varmaan tarkastaa..
Leave a comment:
-
Kuuluuko hyytymässä olevan IMM:n oireisiin että ei lähde aina kunnollisesti vetämään vaihteen vaihdon jälkeen reippaassa kiihdytyksessä? Lämpimällä ilmalla myös ajoittaista puutuneisuutta. Oletetaan että kaikki muut asiat kunnossa. :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Antsah View PostJahas, no mitähän sitten tuolle tikitykselle pitäisi tehdä jos nuo anturit sitten on oletettavasti kunnossa?Tosin konekin vähän vanhempaa kastia mutta kantsii varmaan tarkastaa..
Leave a comment:
-
Jahas, no mitähän sitten tuolle tikitykselle pitäisi tehdä jos nuo anturit sitten on oletettavasti kunnossa?
Leave a comment:
-
Originally posted by Antsah View PostOsaako Supa tai joku muu sanoa tämän M54 kohdalla, että onko imu vai pakopuolen tunnistin todennäköisin syyllinen?
Pakopuolella näkyi olevan alkuperäinen anturi päiväyksen perusteella. Imupuolen tunnistin oli näköjään vaihdettu aika uutena, 2002 päiväys.
Kulutus on tosiaan ollut hieman yläkanttiin minusta, joten sekin oire kyllä täsmää. Liikkeelle lähtiessä saa antaa kaasua ettei nyvi ja kakkoselle vaihtaessa tulee sellainen "töksäys"
Olisi mukava saada jotenkin varmistettua että kumpi anturi laitetaan vaihtoon, kuitenkin 100e ainakin tzipale nuo ja ilmeisesti tarvikeosia ei kannata edes harkita.
Yleisemmin noista menee pakonokan antureita mutta jos mitään vikakoodia ei ole niin en näkis tarpeelliseks vaihtaa ellei halua ennakoivaa huoltoa tehdä.
Leave a comment:
-
Osaako Supa tai joku muu sanoa tämän M54 kohdalla, että onko imu vai pakopuolen tunnistin todennäköisin syyllinen?
Pakopuolella näkyi olevan alkuperäinen anturi päiväyksen perusteella. Imupuolen tunnistin oli näköjään vaihdettu aika uutena, 2002 päiväys.
Kulutus on tosiaan ollut hieman yläkanttiin minusta, joten sekin oire kyllä täsmää. Liikkeelle lähtiessä saa antaa kaasua ettei nyvi ja kakkoselle vaihtaessa tulee sellainen "töksäys"
Olisi mukava saada jotenkin varmistettua että kumpi anturi laitetaan vaihtoon, kuitenkin 100e ainakin tzipale nuo ja ilmeisesti tarvikeosia ei kannata edes harkita.Last edited by Antsah; 15-06-2011, 17:29.
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostJos ei saa nokalta tosiaan asentotieto niin tiputtaa sekventaaliruiskutuksen pois jolloin suuttimet aukeaa yhtäaikaa = huomattavasti kovempi naputus kuin normaalisti.
Leave a comment:
Leave a comment: