M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antsah
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Kuuntelimpas tuota ääntä taas puukapulalla ja koneen etupäässä oleva suutin on se josta äänen saa parhaiten paikallistettua. Muista suuttimista ei samanlainen napse kuulu. Ilman puukapulaa kuulostaisi kuin ääni tulisi pakosarjan tienoilta, mutta on kai mahdollista että ääni heijastuu konehuonessa?

    Miten tuon suuttimen saa parhaiten testattua vai onko joku muu osa viallinen joka napseen aiheuttaa tuohon. Onko tuo nyt 1 vai 6 pytyn suutin?

    Oisko mitään järkeä jos kokeilis vaihtaa suuttimien paikkoja? Katsoin, että ei taida saada kätevästi otettua suuttimen liitintäkään irti kun ne on siinä yhdessä liitintukissa kaikki kiinni?
    Nyt tuo kyseinen ääni on hävinnyt lähes kokonaan. En tiedä sitten vaikuttiko öljynvaihto pienellä viiveellä, nostajiin :think

    Leave a comment:


  • Jusaus
    replied
    Originally posted by Sene View Post
    Kyllähän siellä on kammen ja nokan asentoanturit jos M52 koneella on.

    Molempien liittimet on imusarjan alla normaalisti.

    Tais tässä mallissa olla lohkossa anturi: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...67&hg=11&fg=10


    Mites tuo akun jännite näyttää noin alhasta noissa kuvissa? Ootko mitannu sitä tuleeko kunnon jännitettä konetilaan asti?
    Akku oli käynnitysyrityksien takia huonolla jännitteellä, latautui normaalisti ja toimii kyllä.

    Ja sieltähän se tunnistinki löytyy, pitänee ensimmäisenä tilata ja vaihtaa se.
    Last edited by Jusaus; 21-06-2011, 19:05.

    Leave a comment:


  • Sene
    replied
    Originally posted by Jusaus View Post
    Sigun E39 pestiin automaatissa kuumana (+32C) päivänä jonka jälkeen käynnistyi, mutta ajamaan pystyi vain 150m ja auto sammui.

    Ei lähde käyntiin, pyörittää muttei käytännössä edes lupaa. Polttoaine ei juurikaan haise.

    Tulpan kolot kurkattu ja olivat kuivat ja puhtaat, polttoainepumppu sirisee virrat päälle laittaessa.

    Antaa koodia mm. kampiakselin asentotunnistimesta, jota autossa ei ilmeisesti realoem:n mukaan ole..?

    Seuraavat vikakoodit löytyy:
    Kyllähän siellä on kammen ja nokan asentoanturit jos M52 koneella on.

    Molempien liittimet on imusarjan alla normaalisti.

    Tais tässä mallissa olla lohkossa anturi: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...67&hg=11&fg=10


    Mites tuo akun jännite näyttää noin alhasta noissa kuvissa? Ootko mitannu sitä tuleeko kunnon jännitettä konetilaan asti?

    Leave a comment:


  • Jusaus
    replied
    Sigun E39 pestiin automaatissa kuumana (+32C) päivänä jonka jälkeen käynnistyi, mutta ajamaan pystyi vain 150m ja auto sammui.

    Ei lähde käyntiin, pyörittää muttei käytännössä edes lupaa. Polttoaine ei juurikaan haise.

    Tulpan kolot kurkattu ja olivat kuivat ja puhtaat, polttoainepumppu sirisee virrat päälle laittaessa.

    Antaa koodia mm. kampiakselin asentotunnistimesta, jota autossa ei ilmeisesti realoem:n mukaan ole..?

    Seuraavat vikakoodit löytyy:

    Click image for larger version

Name:	1800x6.jpg
Views:	1
Size:	36.2 KB
ID:	4822948

    Click image for larger version

Name:	2800x6.jpg
Views:	1
Size:	48.4 KB
ID:	4822949

    Click image for larger version

Name:	3800x6.jpg
Views:	1
Size:	44.4 KB
ID:	4822950

    Click image for larger version

Name:	4800x6.jpg
Views:	1
Size:	41.5 KB
ID:	4822951

    Click image for larger version

Name:	5800x6.jpg
Views:	1
Size:	39.0 KB
ID:	4822952

    Leave a comment:


  • Sene
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Kuuntelimpas tuota ääntä taas puukapulalla ja koneen etupäässä oleva suutin on se josta äänen saa parhaiten paikallistettua. Muista suuttimista ei samanlainen napse kuulu. Ilman puukapulaa kuulostaisi kuin ääni tulisi pakosarjan tienoilta, mutta on kai mahdollista että ääni heijastuu konehuonessa?

    Miten tuon suuttimen saa parhaiten testattua vai onko joku muu osa viallinen joka napseen aiheuttaa tuohon. Onko tuo nyt 1 vai 6 pytyn suutin?

    Oisko mitään järkeä jos kokeilis vaihtaa suuttimien paikkoja? Katsoin, että ei taida saada kätevästi otettua suuttimen liitintäkään irti kun ne on siinä yhdessä liitintukissa kaikki kiinni?

    Jos suuttimen haluat irrottaa kannattaa ennen sitä bensanpaineet laskea kiskosta pois. Muuten saattaa hieman pärskiä bensoo...

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Kuuntelin "puukapula" taktiikalla eri komponentteja autosta ja suuttimistahan tuo tuntuisi tulevan, tikitys tihenee kun kaasua lisää. Ääni jotenkin heijastuu koneesta eri puolelle.

    Viittaako tuo nyt sitten niihin nokka-akselin tunnistimiin? Taidan testailla niistä ohmilukemat. Onko tuo video jonka pastesin niin pätevä ohje?
    Kuuntelimpas tuota ääntä taas puukapulalla ja koneen etupäässä oleva suutin on se josta äänen saa parhaiten paikallistettua. Muista suuttimista ei samanlainen napse kuulu. Ilman puukapulaa kuulostaisi kuin ääni tulisi pakosarjan tienoilta, mutta on kai mahdollista että ääni heijastuu konehuonessa?

    Miten tuon suuttimen saa parhaiten testattua vai onko joku muu osa viallinen joka napseen aiheuttaa tuohon. Onko tuo nyt 1 vai 6 pytyn suutin?

    Oisko mitään järkeä jos kokeilis vaihtaa suuttimien paikkoja? Katsoin, että ei taida saada kätevästi otettua suuttimen liitintäkään irti kun ne on siinä yhdessä liitintukissa kaikki kiinni?
    Last edited by Antsah; 17-06-2011, 08:07.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Kuuluuko hyytymässä olevan IMM:n oireisiin että ei lähde aina kunnollisesti vetämään vaihteen vaihdon jälkeen reippaassa kiihdytyksessä? Lämpimällä ilmalla myös ajoittaista puutuneisuutta. Oletetaan että kaikki muut asiat kunnossa. :think
    Eiku toi johtuu vanoksen renkaista.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Onko imupuolelle vaihdettu anturi OEM kamaa vai tarvike? Omassa autossa ainakin tuo tarvike aiheutti juuri väännön puutetta lämmällä koneella ja suuttimet jyskytti jäätävällä metelillä Tosin konekin vähän vanhempaa kastia mutta kantsii varmaan tarkastaa..
    Orkkiksia näkyi olevan, ei mitään ihan uusia antureita kuten aikaisemmin kirjotin.

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Kuuluuko hyytymässä olevan IMM:n oireisiin että ei lähde aina kunnollisesti vetämään vaihteen vaihdon jälkeen reippaassa kiihdytyksessä? Lämpimällä ilmalla myös ajoittaista puutuneisuutta. Oletetaan että kaikki muut asiat kunnossa. :think

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Jahas, no mitähän sitten tuolle tikitykselle pitäisi tehdä jos nuo anturit sitten on oletettavasti kunnossa?
    Onko imupuolelle vaihdettu anturi OEM kamaa vai tarvike? Omassa autossa ainakin tuo tarvike aiheutti juuri väännön puutetta lämmällä koneella ja suuttimet jyskytti jäätävällä metelillä Tosin konekin vähän vanhempaa kastia mutta kantsii varmaan tarkastaa..

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Jahas, no mitähän sitten tuolle tikitykselle pitäisi tehdä jos nuo anturit sitten on oletettavasti kunnossa?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Osaako Supa tai joku muu sanoa tämän M54 kohdalla, että onko imu vai pakopuolen tunnistin todennäköisin syyllinen?

    Pakopuolella näkyi olevan alkuperäinen anturi päiväyksen perusteella. Imupuolen tunnistin oli näköjään vaihdettu aika uutena, 2002 päiväys.

    Kulutus on tosiaan ollut hieman yläkanttiin minusta, joten sekin oire kyllä täsmää. Liikkeelle lähtiessä saa antaa kaasua ettei nyvi ja kakkoselle vaihtaessa tulee sellainen "töksäys"

    Olisi mukava saada jotenkin varmistettua että kumpi anturi laitetaan vaihtoon, kuitenkin 100e ainakin tzipale nuo ja ilmeisesti tarvikeosia ei kannata edes harkita.
    M54:ssa se jättää kyllä heti vikakoodin jos nokan antureissa vikaa. Todennäköisesti sytyttää vikavalonkin mittaristoon.
    Yleisemmin noista menee pakonokan antureita mutta jos mitään vikakoodia ei ole niin en näkis tarpeelliseks vaihtaa ellei halua ennakoivaa huoltoa tehdä.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Osaako Supa tai joku muu sanoa tämän M54 kohdalla, että onko imu vai pakopuolen tunnistin todennäköisin syyllinen?

    Pakopuolella näkyi olevan alkuperäinen anturi päiväyksen perusteella. Imupuolen tunnistin oli näköjään vaihdettu aika uutena, 2002 päiväys.

    Kulutus on tosiaan ollut hieman yläkanttiin minusta, joten sekin oire kyllä täsmää. Liikkeelle lähtiessä saa antaa kaasua ettei nyvi ja kakkoselle vaihtaessa tulee sellainen "töksäys"

    Olisi mukava saada jotenkin varmistettua että kumpi anturi laitetaan vaihtoon, kuitenkin 100e ainakin tzipale nuo ja ilmeisesti tarvikeosia ei kannata edes harkita.
    Last edited by Antsah; 15-06-2011, 17:29.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Mitäs muuta tämä aiheuttaa? Noussutta kulutusta? Tyhjäkäynnin tuntumassa vääntö hukassa?
    Todennäkösesti koska tällön ei myöskään vanos toimi ja voisin veikata että mennään sytkänkin puolesta vähän varmemmilla kartoilla.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Jos ei saa nokalta tosiaan asentotieto niin tiputtaa sekventaaliruiskutuksen pois jolloin suuttimet aukeaa yhtäaikaa = huomattavasti kovempi naputus kuin normaalisti.
    Mitäs muuta tämä aiheuttaa? Noussutta kulutusta? Tyhjäkäynnin tuntumassa vääntö hukassa?

    Leave a comment:

Working...
X