Originally posted by O-Peksi
View Post
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostLambdavika. Mittaa tyhjäkäynnillä siitä lambdojen pistokkeiden piuhoista(venttiilikopan suojamuovin alta), että lambdojen lämmitys toimii(=12V kahden piuhan välillä) ja, että lambdasignaalin jännitevaihtelu on tarpeeks suurta. Todennäköisesti molemmat lambdat ei ole sökönä, joten voit verrata jännitevaihteluita toisiinsa, ja se selkeästi pienemmän vaihtelun antava lambda on rikkinäinen.
koneena kylläkin m52b25
Leave a comment:
-
Originally posted by jukkae View PostMikäs perkule tossa m52b28:ssa voisi olla kun kulutusmittari seilaa jonkun verran kun kiihdyttää puolikaasulla. Imuvuotoja ei ole, just oli imusarja irti niitten takia. Mikäs helkutin virka sillä pöntöllä on mikä tulee ilmanputsarin alle, kolme letkua lähtee joista yks sininen. Kulutuskin ehkä hivenen korkea, kiihtyvyys aaltoilee hitusen. Joku huohotinsäiliö?
Autona e36 siis.
Leave a comment:
-
Originally posted by jukkae View PostMikäs perkule tossa m52b28:ssa voisi olla kun kulutusmittari seilaa jonkun verran kun kiihdyttää puolikaasulla. Imuvuotoja ei ole, just oli imusarja irti niitten takia. Mikäs helkutin virka sillä pöntöllä on mikä tulee ilmanputsarin alle, kolme letkua lähtee joista yks sininen. Kulutuskin ehkä hivenen korkea, kiihtyvyys aaltoilee hitusen. Joku huohotinsäiliö?
Autona e36 siis.
Leave a comment:
-
Mikäs perkule tossa m52b28:ssa voisi olla kun kulutusmittari seilaa jonkun verran kun kiihdyttää puolikaasulla. Imuvuotoja ei ole, just oli imusarja irti niitten takia. Mikäs helkutin virka sillä pöntöllä on mikä tulee ilmanputsarin alle, kolme letkua lähtee joista yks sininen. Kulutuskin ehkä hivenen korkea, kiihtyvyys aaltoilee hitusen. Joku huohotinsäiliö?
Autona e36 siis.
Leave a comment:
-
Originally posted by Radar View PostEi mullakaan tyhjäkäynnillä kuulu mitään, mutta kakkosella ajaessa kierrokset noin 2000rpm kuuluu tai tuntuu että mylly täristää jotenkin.
Olen kyllä veikkaillut että moottorin tyynyt, tai miksi niitä kutsutaan, olisivat tiensä päässä. Ravistus tulee niin pienellä kierrosalueella että veikkailisin sen johtuvan resonoinnista ja huonosta moottorin ns. iskunvaimennuksesta.
Niin, iso ongelma on siinä että remppa täytyy teettää jossain liikkeessä ja silloin pitäisi olla osat valmiina tai tulee todella kalliiksi.
Itsellä kun oli kumityynyt finaalissa ni kuului kunnon kolaus jos ykkösellä vety tappiin asti ja sit laski kaasusta. Eli liikku vissiin ihan kunnolla mut ei kyllä kummemmin mikään täristäny sillon.
Tuli omassa tallissa tapeltua niiden vaihto mutta ei se hauskaa ole ikinä. Vakio pakosarjojen kanssa ei niin iso ongelma kuitenkaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jasu View PostMulla ei kyllä ääntele mikään tyhjäkäynnillä, mutta ravistaa niin perkeleesti liikkeelle lähdettäessä. :think
Ei mullakaan tyhjäkäynnillä kuulu mitään, mutta kakkosella ajaessa kierrokset noin 2000rpm kuuluu tai tuntuu että mylly täristää jotenkin.
Olen kyllä veikkaillut että moottorin tyynyt, tai miksi niitä kutsutaan, olisivat tiensä päässä. Ravistus tulee niin pienellä kierrosalueella että veikkailisin sen johtuvan resonoinnista ja huonosta moottorin ns. iskunvaimennuksesta.
Niin, iso ongelma on siinä että remppa täytyy teettää jossain liikkeessä ja silloin pitäisi olla osat valmiina tai tulee todella kalliiksi.
Leave a comment:
-
Mulla ei kyllä ääntele mikään tyhjäkäynnillä, mutta ravistaa niin perkeleesti liikkeelle lähdettäessä. :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Radar View PostJos alkaa kytkinremonttia ko. koneeseen tekemään niin kuin todennäköistä on että myös kaksoismassavauhtipyörä on tiensä päässä kun autolla ajettu 210 tkm?
Kytkin temppuilee jo siihen malliin että jotain pitäs tehdä. Mutta täältä oon lukenu että jos vauhtis on sökönä niin uusi kytkin ei kauaa kestäisi.
Tosin kuulee sen tyhjäkäynnilläkin jos vauhtipyörä on huono.
Leave a comment:
-
M52b28
Jos alkaa kytkinremonttia ko. koneeseen tekemään niin kuin todennäköistä on että myös kaksoismassavauhtipyörä on tiensä päässä kun autolla ajettu 210 tkm?
Kytkin temppuilee jo siihen malliin että jotain pitäs tehdä. Mutta täältä oon lukenu että jos vauhtis on sökönä niin uusi kytkin ei kauaa kestäisi.
Leave a comment:
-
Originally posted by copper View PostKone: M52TUB25
Malli: e46 323i -98
Mikäköhän mahtaa olla ongelmana, kun kierroksia nostaessa ensialkuun kuuluu pieni "äänimerkki" - lähes aina kun kierrokset pääsee alhaalta nousemaan.
http://www.youtube.com/watch?v=j0TJKgGUVt8 <- ääntelyä
Lisäksi kierrokset jää "miettimään" hetkeksi, vaikka jalan nostaa kaasulta. Imuvuotoa, kaasuläpässä, nokka-akselin tunnistimessa jotain vai mitä?
PS: mitä ruuvia pitää kiristää, että saan ton resonoinnin h**vettiin
Eli kaikki huohotinjärjestelmän letkut ja separaattori vaihtoon. Ota myös öljytikku irti ja tarkista puhaltamalla ettei öljynpaluu ole tukossa!
Leave a comment:
-
burb.
Kone: M52TUB25
Malli: e46 323i -98
Mikäköhän mahtaa olla ongelmana, kun kierroksia nostaessa ensialkuun kuuluu pieni "äänimerkki" - lähes aina kun kierrokset pääsee alhaalta nousemaan.
http://www.youtube.com/watch?v=j0TJKgGUVt8 <- ääntelyä
Muita havaintoja:
- kierrokset jää miettimään hetkeksi ylös, vaikka jalan nostaa kaasulta.
- tasaisesti kiihdyttäessä tuntuu että teho ei tule tasaisesti. 2000-3000rpm aluksi puuttuu vääntöä - sitten pompsahtaa yhtäkkiä enemmän voimaa
Imuvuotoa, kaasuläpässä, nokka-akselin tunnistimessa jotain vai mitä?
PS: mitä ruuvia pitää kiristää, että saan ton resonoinnin h**vettiin
Leave a comment:
-
Savua ilman tulta
Mikä kohta nyt on pettänyt kun tuli hieman öljyn käryä ohjaamoon ja pellin avattua havaitsin hieman savua moottorin takaosasta. Mitään vuotokohtaa tai tiputtamista en ole havainnut, eikä öljyäkään ole kulunut... Venakopan tiiviste vaihdettu 5tkm sitten. Huohottimen letku ja öljykorkki näytti viime talvena kovin härskiltä
Leave a comment:
Leave a comment: