M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jukkae
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Lambdavika. Mittaa tyhjäkäynnillä siitä lambdojen pistokkeiden piuhoista(venttiilikopan suojamuovin alta), että lambdojen lämmitys toimii(=12V kahden piuhan välillä) ja, että lambdasignaalin jännitevaihtelu on tarpeeks suurta. Todennäköisesti molemmat lambdat ei ole sökönä, joten voit verrata jännitevaihteluita toisiinsa, ja se selkeästi pienemmän vaihtelun antava lambda on rikkinäinen.
    Eiks nuo nää myös inpalla? Mun mielestä näytti että kummassakin on samanverran vaihtelua.. Pitää huomenna katella uusiks.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Lambdavika. Mittaa tyhjäkäynnillä siitä lambdojen pistokkeiden piuhoista(venttiilikopan suojamuovin alta), että lambdojen lämmitys toimii(=12V kahden piuhan välillä) ja, että lambdasignaalin jännitevaihtelu on tarpeeks suurta. Todennäköisesti molemmat lambdat ei ole sökönä, joten voit verrata jännitevaihteluita toisiinsa, ja se selkeästi pienemmän vaihtelun antava lambda on rikkinäinen.
    mulla sanoo vikakoodiksi ton lambdan esilämmittimen tossa omassa mut ei oo tommosia oireita:think kulutus ehkä kylmänä korkeampi kun ennen:think

    koneena kylläkin m52b25

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Mikäs perkule tossa m52b28:ssa voisi olla kun kulutusmittari seilaa jonkun verran kun kiihdyttää puolikaasulla. Imuvuotoja ei ole, just oli imusarja irti niitten takia. Mikäs helkutin virka sillä pöntöllä on mikä tulee ilmanputsarin alle, kolme letkua lähtee joista yks sininen. Kulutuskin ehkä hivenen korkea, kiihtyvyys aaltoilee hitusen. Joku huohotinsäiliö?

    Autona e36 siis.
    Lambdavika. Mittaa tyhjäkäynnillä siitä lambdojen pistokkeiden piuhoista(venttiilikopan suojamuovin alta), että lambdojen lämmitys toimii(=12V kahden piuhan välillä) ja, että lambdasignaalin jännitevaihtelu on tarpeeks suurta. Todennäköisesti molemmat lambdat ei ole sökönä, joten voit verrata jännitevaihteluita toisiinsa, ja se selkeästi pienemmän vaihtelun antava lambda on rikkinäinen.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Pitääkö se alimmainen letku mennä ulkoilmaan?
    Kyllä.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Aktiivihiilipönttö, kerää tankista höyryt, ja venttiili laskee ne imusarjaan kun kone on tarpeeks lämmennyt.
    Pitääkö se alimmainen letku mennä ulkoilmaan?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Mikäs perkule tossa m52b28:ssa voisi olla kun kulutusmittari seilaa jonkun verran kun kiihdyttää puolikaasulla. Imuvuotoja ei ole, just oli imusarja irti niitten takia. Mikäs helkutin virka sillä pöntöllä on mikä tulee ilmanputsarin alle, kolme letkua lähtee joista yks sininen. Kulutuskin ehkä hivenen korkea, kiihtyvyys aaltoilee hitusen. Joku huohotinsäiliö?

    Autona e36 siis.
    Aktiivihiilipönttö, kerää tankista höyryt, ja venttiili laskee ne imusarjaan kun kone on tarpeeks lämmennyt.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Mikäs perkule tossa m52b28:ssa voisi olla kun kulutusmittari seilaa jonkun verran kun kiihdyttää puolikaasulla. Imuvuotoja ei ole, just oli imusarja irti niitten takia. Mikäs helkutin virka sillä pöntöllä on mikä tulee ilmanputsarin alle, kolme letkua lähtee joista yks sininen. Kulutuskin ehkä hivenen korkea, kiihtyvyys aaltoilee hitusen. Joku huohotinsäiliö?

    Autona e36 siis.

    Leave a comment:


  • Sene
    replied
    Originally posted by Radar View Post
    Ei mullakaan tyhjäkäynnillä kuulu mitään, mutta kakkosella ajaessa kierrokset noin 2000rpm kuuluu tai tuntuu että mylly täristää jotenkin.

    Olen kyllä veikkaillut että moottorin tyynyt, tai miksi niitä kutsutaan, olisivat tiensä päässä. Ravistus tulee niin pienellä kierrosalueella että veikkailisin sen johtuvan resonoinnista ja huonosta moottorin ns. iskunvaimennuksesta.

    Niin, iso ongelma on siinä että remppa täytyy teettää jossain liikkeessä ja silloin pitäisi olla osat valmiina tai tulee todella kalliiksi.

    Itsellä kun oli kumityynyt finaalissa ni kuului kunnon kolaus jos ykkösellä vety tappiin asti ja sit laski kaasusta. Eli liikku vissiin ihan kunnolla mut ei kyllä kummemmin mikään täristäny sillon.

    Tuli omassa tallissa tapeltua niiden vaihto mutta ei se hauskaa ole ikinä. Vakio pakosarjojen kanssa ei niin iso ongelma kuitenkaan.

    Leave a comment:


  • Radar
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    Mulla ei kyllä ääntele mikään tyhjäkäynnillä, mutta ravistaa niin perkeleesti liikkeelle lähdettäessä. :think

    Ei mullakaan tyhjäkäynnillä kuulu mitään, mutta kakkosella ajaessa kierrokset noin 2000rpm kuuluu tai tuntuu että mylly täristää jotenkin.

    Olen kyllä veikkaillut että moottorin tyynyt, tai miksi niitä kutsutaan, olisivat tiensä päässä. Ravistus tulee niin pienellä kierrosalueella että veikkailisin sen johtuvan resonoinnista ja huonosta moottorin ns. iskunvaimennuksesta.

    Niin, iso ongelma on siinä että remppa täytyy teettää jossain liikkeessä ja silloin pitäisi olla osat valmiina tai tulee todella kalliiksi.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Mulla ei kyllä ääntele mikään tyhjäkäynnillä, mutta ravistaa niin perkeleesti liikkeelle lähdettäessä. :think

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Radar View Post
    Jos alkaa kytkinremonttia ko. koneeseen tekemään niin kuin todennäköistä on että myös kaksoismassavauhtipyörä on tiensä päässä kun autolla ajettu 210 tkm?

    Kytkin temppuilee jo siihen malliin että jotain pitäs tehdä. Mutta täältä oon lukenu että jos vauhtis on sökönä niin uusi kytkin ei kauaa kestäisi.
    Kun kytkin on irti, niin kääntele vauhtipyörän ulompaa kehää, ei pitäisi kolista.
    Tosin kuulee sen tyhjäkäynnilläkin jos vauhtipyörä on huono.

    Leave a comment:


  • Radar
    replied
    M52b28

    Jos alkaa kytkinremonttia ko. koneeseen tekemään niin kuin todennäköistä on että myös kaksoismassavauhtipyörä on tiensä päässä kun autolla ajettu 210 tkm?

    Kytkin temppuilee jo siihen malliin että jotain pitäs tehdä. Mutta täältä oon lukenu että jos vauhtis on sökönä niin uusi kytkin ei kauaa kestäisi.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by copper View Post
    Kone: M52TUB25
    Malli: e46 323i -98

    Mikäköhän mahtaa olla ongelmana, kun kierroksia nostaessa ensialkuun kuuluu pieni "äänimerkki" - lähes aina kun kierrokset pääsee alhaalta nousemaan.

    http://www.youtube.com/watch?v=j0TJKgGUVt8 <- ääntelyä

    Lisäksi kierrokset jää "miettimään" hetkeksi, vaikka jalan nostaa kaasulta. Imuvuotoa, kaasuläpässä, nokka-akselin tunnistimessa jotain vai mitä?


    PS: mitä ruuvia pitää kiristää, että saan ton resonoinnin h**vettiin
    Separaattorin kalvo siellä ulisee, joku paikka tukossa tai kalvo muutenvaan rikki.
    Eli kaikki huohotinjärjestelmän letkut ja separaattori vaihtoon. Ota myös öljytikku irti ja tarkista puhaltamalla ettei öljynpaluu ole tukossa!

    Leave a comment:


  • copper
    replied
    burb.

    Kone: M52TUB25
    Malli: e46 323i -98

    Mikäköhän mahtaa olla ongelmana, kun kierroksia nostaessa ensialkuun kuuluu pieni "äänimerkki" - lähes aina kun kierrokset pääsee alhaalta nousemaan.

    http://www.youtube.com/watch?v=j0TJKgGUVt8 <- ääntelyä

    Muita havaintoja:
    - kierrokset jää miettimään hetkeksi ylös, vaikka jalan nostaa kaasulta.
    - tasaisesti kiihdyttäessä tuntuu että teho ei tule tasaisesti. 2000-3000rpm aluksi puuttuu vääntöä - sitten pompsahtaa yhtäkkiä enemmän voimaa

    Imuvuotoa, kaasuläpässä, nokka-akselin tunnistimessa jotain vai mitä?


    PS: mitä ruuvia pitää kiristää, että saan ton resonoinnin h**vettiin
    Last edited by copper; 15-09-2011, 12:24. Reason: add-ons

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Savua ilman tulta

    Mikä kohta nyt on pettänyt kun tuli hieman öljyn käryä ohjaamoon ja pellin avattua havaitsin hieman savua moottorin takaosasta. Mitään vuotokohtaa tai tiputtamista en ole havainnut, eikä öljyäkään ole kulunut... Venakopan tiiviste vaihdettu 5tkm sitten. Huohottimen letku ja öljykorkki näytti viime talvena kovin härskiltä

    Leave a comment:

Working...
X