M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bouma
    replied
    Originally posted by BarFly View Post
    Olen aikeissa ostaa e46 bemarin, jonka kellossa on reipas 280tkm ja moottorina siinä m52b20.. Arveluttaa vain, että alkaako tuollainen motti olla jo tiensä päässä noilla kilometreillä? Autoon on täysi merkkiliikkeen huoltohistoria kyllä.
    Kyllä ajaa vielä komeesti vaikka toisen mokoman. Vanoksen tiivisteet olis hyvä vaihtaa ainakin alkuun, säästyy monelta päänvaivalta.

    Leave a comment:


  • BarFly
    replied
    Olen aikeissa ostaa e46 bemarin, jonka kellossa on reipas 280tkm ja moottorina siinä m52b20.. Arveluttaa vain, että alkaako tuollainen motti olla jo tiensä päässä noilla kilometreillä? Autoon on täysi merkkiliikkeen huoltohistoria kyllä.

    Leave a comment:


  • Viltsu318
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    mitenkäs startin voi huoltaa?, purkamalla ja öljyämällä? :P
    itse ainakin nappasin startin irti ja käytin paikallises autosähköfirmas huollossa sen helpol pääsee.. mult ne uusi kaikki sisuskalut sielt.. nyt on ku uus

    makso melkee uuden tarvike startin verran huolto, mut nää italialaiset tarvikkeet ei kestäkkään samal taval ku alkup. boschit

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kuunnella, huoltaa tai vaihtaa...
    mitenkäs startin voi huoltaa?, purkamalla ja öljyämällä? :P

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Startti rääkäisee.
    Alkanu askaruttaa tuo aina kun käynnistää auton niin kuuluu rääkäisevä ääni, ilmeisesti startti kyseessä. Voiko sille jotain tehä muutakuin vaihtaa uuteen?
    Kuunnella, huoltaa tai vaihtaa...

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Startti rääkäisee.
    Alkanu askaruttaa tuo aina kun käynnistää auton niin kuuluu rääkäisevä ääni, ilmeisesti startti kyseessä. Voiko sille jotain tehä muutakuin vaihtaa uuteen?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by error View Post
    Vika korkea kulutus. Ei saa ale 10l/100km kulkemaan vaikka kuinka nätisti ajaa:think auto e39 528 touring
    Voisko joku neuvoa miten sais nuo livedatan arvot kohdilleen?
    Vikakoodi näyttäs että moottorinlämmöt olis -48c anturiko paskana? tässäkö ratkaisu:think
    Mitä tuo engine load tarkoittaa?
    Engine roughness arvotkin kusee aika pahasti









    http://img846.imageshack.us/img846/4955/imag0188m.jpg
    Kaikki näyttäis olevan kunnossa ja roughness arvot on suht normaalit.
    Kato mieluummin esim ilmamassamittarin arvo, lambdan korjausarvot (additive ja multiplicative) jne niin niistä voi päätellä jotain.

    Leave a comment:


  • error
    replied
    Vika korkea kulutus. Ei saa ale 10l/100km kulkemaan vaikka kuinka nätisti ajaa:think auto e39 528 touring
    Voisko joku neuvoa miten sais nuo livedatan arvot kohdilleen?
    Vikakoodi näyttäs että moottorinlämmöt olis -48c anturiko paskana? tässäkö ratkaisu:think
    Mitä tuo engine load tarkoittaa?
    Engine roughness arvotkin kusee aika pahasti









    Leave a comment:


  • Juhan
    replied
    omassa m52b28TU:ssa hieman nykimisongelmaa. vikakoodeja antaa mm. pakonokan asentotunnistimesta, vaihdettu. Antaa koodia edelleen pienen ajon jälkeen. Moottorista kuuluu lisäksi rallatusta pakosarjan puolelta. Voisiko tämä viitata vanosvikaan? Lisäksi anto jotain koodia jostain solenoidista. Editoin nuo koodit kokonaisuudessaan tähän postaukseen jahka BreeZi laittaa ne mulle.

    Edit. Tuo rallatus ei tosiaan ole mitään älyttömän suurta ja sitä ei tosiaan kuule muutakun apparin puolella.

    EDIT2: voishan tän tietysti laittaa tuonne ongelmat osioonki.

    tässäpä nää koodit kuitenki:

    DME:
    12/B8 - Signal, exhaust-camshaft sensor
    Shadow-memory:
    7D/61 - Activation, electric fan
    12/B8 - Signal, exhaust-camshaft sensor
    32/14 - Activation, solenoid valve, fuel-circuit changeover
    85/08 - Signal, CAN ASC 3
    23/12 - Activation, relay, secondary-air pump
    3E/12 - Activation, solenoid valve, secondary air
    7E/12 - Activation, solenoid valve, tank-leak diagnosis pump

    mitäs virkaa nuilla secondary air pump vehkeillä on?
    Last edited by Juhan; 31-08-2011, 21:10.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    jotakuinkin noin.. työkaveri oli vaihtanu viikonloppuna mondeoon öljyt ja huuhdellu dieselillä.. 2litraa dieseliä 4l öljytilavuuden jatkoksi muttei ollut hajonnut tuollakaan annostuksella
    ja ilmeisesti ois hyvä käyttää huuhtelun jälkeen jotku halppisöljyt kiertämäs ja laskea ne pois, vai suoraan huuhtelun jälkeen uudet öljyt suotimineen
    :think

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Elieli ohjeistus n 10% öljytilavuudesta, eli täs koneessa n laitettas 6dl, ja annettas koneen pörrätä n 15min.
    jotakuinkin noin.. työkaveri oli vaihtanu viikonloppuna mondeoon öljyt ja huuhdellu dieselillä.. 2litraa dieseliä 4l öljytilavuuden jatkoksi muttei ollut hajonnut tuollakaan annostuksella

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    laita poltto-öljyä saman asian ajaa mutta hinta karkeesti kolmaskymmenesviidesosa
    Elieli ohjeistus n 10% öljytilavuudesta, eli täs koneessa n laitettas 6dl, ja annettas koneen pörrätä n 15min.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Nonni, nyt huolestun. Nakutus/naputus jatku jopa 5km jälkeen. ja lämpimällä koneella.

    Fortea öljyn sekaan ja sen jälkeen uudet öljyt pyörimään?.
    Öljyil ajettu n 15tkm, viimevuoden marras/joulukuusta, kansirempan jälkeen.

    Mistä tuota fortea saa?, :P
    laita poltto-öljyä saman asian ajaa mutta hinta karkeesti kolmaskymmenesviidesosa

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Nonni, nyt huolestun. Nakutus/naputus jatku jopa 5km jälkeen. ja lämpimällä koneella.

    Fortea öljyn sekaan ja sen jälkeen uudet öljyt pyörimään?.
    Öljyil ajettu n 15tkm, viimevuoden marras/joulukuusta, kansirempan jälkeen.

    Mistä tuota fortea saa?, :P
    Last edited by kaikkone; 30-08-2011, 20:00.

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    ei vaikuta siihen. itellä sama anturi sökönä, antaa jatkuvasti 148 astetta ja vikakoodia (muistaakseni oikosulusta) tjsp. eikä käynnissä ole mitään ongelmaa missään tilanteessa. en oo saanu aikaseksi vaihtaa kun ei ole mitään haittaa aiheuttavaa vikaa :think
    Ai, sillä aattelin kun en ole parempia ehdotuksia viasta löytänyt tai kuullut. Moottorin ollessa kylmä, ei mitään ongelmia. Mut heti kun vähänkään lämpiää, niin johan heittää. Ei kyllä aina mutta liian usein nykyään. Pahimmillaan 1500-3000rpm.

    EDIT: Ja kaasu jää aika pahasti päälle. Eli ei tarvitse tasaisella painaa välillä ollenkaan, vaan auto menee "itsekseen" kaasua painamatta eteenpäin.

    Originally posted by Spiddu View Post
    sulla on jossain todennäkösesti imuvuoto. Itse vaihdoin talvella kaikki mahdolliset kumiletkut ja tänä kesänä ei ole tuota kierrosten heittelyä ollut
    Jeps, täytyypi tuokin kokeilla.
    Tuli kyllä haettua toi anturi jo, et varmaan sen kaiken varalta vaihdan jos satun löytämään.
    Last edited by spottti; 30-08-2011, 22:54.

    Leave a comment:

Working...
X