Originally posted by BarFly
View Post
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Olen aikeissa ostaa e46 bemarin, jonka kellossa on reipas 280tkm ja moottorina siinä m52b20.. Arveluttaa vain, että alkaako tuollainen motti olla jo tiensä päässä noilla kilometreillä? Autoon on täysi merkkiliikkeen huoltohistoria kyllä.
Leave a comment:
-
Originally posted by kaikkone View Postmitenkäs startin voi huoltaa?, purkamalla ja öljyämällä? :Phelpol pääsee.. mult ne uusi kaikki sisuskalut sielt.. nyt on ku uus
makso melkee uuden tarvike startin verran huolto, mut nää italialaiset tarvikkeet ei kestäkkään samal taval ku alkup. boschit
Leave a comment:
-
Startti rääkäisee.
Alkanu askaruttaa tuo aina kun käynnistää auton niin kuuluu rääkäisevä ääni, ilmeisesti startti kyseessä. Voiko sille jotain tehä muutakuin vaihtaa uuteen?
Leave a comment:
-
Originally posted by error View PostVika korkea kulutus. Ei saa ale 10l/100km kulkemaan vaikka kuinka nätisti ajaa:think auto e39 528 touring
Voisko joku neuvoa miten sais nuo livedatan arvot kohdilleen?
Vikakoodi näyttäs että moottorinlämmöt olis -48c anturiko paskana? tässäkö ratkaisu:think
Mitä tuo engine load tarkoittaa?
Engine roughness arvotkin kusee aika pahasti
http://img846.imageshack.us/img846/4955/imag0188m.jpg
Kato mieluummin esim ilmamassamittarin arvo, lambdan korjausarvot (additive ja multiplicative) jne niin niistä voi päätellä jotain.
Leave a comment:
-
Vika korkea kulutus. Ei saa ale 10l/100km kulkemaan vaikka kuinka nätisti ajaa:think auto e39 528 touring
Voisko joku neuvoa miten sais nuo livedatan arvot kohdilleen?
Vikakoodi näyttäs että moottorinlämmöt olis -48c anturiko paskana? tässäkö ratkaisu:think
Mitä tuo engine load tarkoittaa?
Engine roughness arvotkin kusee aika pahasti
Leave a comment:
-
omassa m52b28TU:ssa hieman nykimisongelmaa. vikakoodeja antaa mm. pakonokan asentotunnistimesta, vaihdettu. Antaa koodia edelleen pienen ajon jälkeen. Moottorista kuuluu lisäksi rallatusta pakosarjan puolelta. Voisiko tämä viitata vanosvikaan? Lisäksi anto jotain koodia jostain solenoidista. Editoin nuo koodit kokonaisuudessaan tähän postaukseen jahka BreeZi laittaa ne mulle.
Edit. Tuo rallatus ei tosiaan ole mitään älyttömän suurta ja sitä ei tosiaan kuule muutakun apparin puolella.
EDIT2: voishan tän tietysti laittaa tuonne ongelmat osioonki.
tässäpä nää koodit kuitenki:
DME:
12/B8 - Signal, exhaust-camshaft sensor
Shadow-memory:
7D/61 - Activation, electric fan
12/B8 - Signal, exhaust-camshaft sensor
32/14 - Activation, solenoid valve, fuel-circuit changeover
85/08 - Signal, CAN ASC 3
23/12 - Activation, relay, secondary-air pump
3E/12 - Activation, solenoid valve, secondary air
7E/12 - Activation, solenoid valve, tank-leak diagnosis pump
mitäs virkaa nuilla secondary air pump vehkeillä on?Last edited by Juhan; 31-08-2011, 21:10.
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View Postjotakuinkin noin.. työkaveri oli vaihtanu viikonloppuna mondeoon öljyt ja huuhdellu dieselillä.. 2litraa dieseliä 4l öljytilavuuden jatkoksimuttei ollut hajonnut tuollakaan annostuksella
:think
Leave a comment:
-
Originally posted by kaikkone View PostElieli ohjeistus n 10% öljytilavuudesta, eli täs koneessa n laitettas 6dl, ja annettas koneen pörrätä n 15min.muttei ollut hajonnut tuollakaan annostuksella
Leave a comment:
-
Originally posted by kaikkone View PostNonni, nyt huolestun. Nakutus/naputus jatku jopa 5km jälkeen. ja lämpimällä koneella.
Fortea öljyn sekaan ja sen jälkeen uudet öljyt pyörimään?.
Öljyil ajettu n 15tkm, viimevuoden marras/joulukuusta, kansirempan jälkeen.
Mistä tuota fortea saa?, :P
Leave a comment:
-
Nonni, nyt huolestun. Nakutus/naputus jatku jopa 5km jälkeen. ja lämpimällä koneella.
Fortea öljyn sekaan ja sen jälkeen uudet öljyt pyörimään?.
Öljyil ajettu n 15tkm, viimevuoden marras/joulukuusta, kansirempan jälkeen.
Mistä tuota fortea saa?, :PLast edited by kaikkone; 30-08-2011, 20:00.
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View Postei vaikuta siihen. itellä sama anturi sökönä, antaa jatkuvasti 148 astetta ja vikakoodia (muistaakseni oikosulusta) tjsp. eikä käynnissä ole mitään ongelmaa missään tilanteessa. en oo saanu aikaseksi vaihtaa kun ei ole mitään haittaa aiheuttavaa vikaa :think
EDIT: Ja kaasu jää aika pahasti päälle. Eli ei tarvitse tasaisella painaa välillä ollenkaan, vaan auto menee "itsekseen" kaasua painamatta eteenpäin.
Originally posted by Spiddu View Postsulla on jossain todennäkösesti imuvuoto. Itse vaihdoin talvella kaikki mahdolliset kumiletkut ja tänä kesänä ei ole tuota kierrosten heittelyä ollut
Tuli kyllä haettua toi anturi jo, et varmaan sen kaiken varalta vaihdan jos satun löytämään.Last edited by spottti; 30-08-2011, 22:54.
Leave a comment:
Leave a comment: